Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Sparven vill bli Örn! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=104368)

Mr_T 2009-02-26 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3513411)
Ben
Baksida var giftig som satan, sjuk pump som inte släpper! Lite lättare idag dock då jag hade tyngre vikt i liggandes. Man vill bara gråta *drool*

JUST DO IT :whipped: :thumbup:

/Mr :MrT:

Mr_T 2009-02-26 16:09

2 bifogad(e) fil(er)
Feel da pain :D

Sparven från Minsk 2009-02-26 19:37

Tack för bilderna dude! Man såg ju riktigt häftig ut ;)
Slipper jag ta med mig kameran på passen, nu har vi ju din nya superkamare!!

FannyRonkainen 2009-02-26 20:07

Mycket bra pass idag grabben;) Så grymma frontböj!!*drool*

Fultjack 2009-02-26 20:56

Svettiga bilder!

Vad gillar du hackliften? Visst är den go änna? :thumbup:

Du har börjat bli stark i frontisar också ;)

Sparven från Minsk 2009-02-27 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3513997)
Mycket bra pass idag grabben;) Så grymma frontböj!!*drool*

Tack! Var segt faktiskt, men lyckades repa iväg lite mer i hacken i alla fall!

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3514124)
Svettiga bilder!

Vad gillar du hackliften? Visst är den go änna? :thumbup:

Du har börjat bli stark i frontisar också ;)

Hacken är mysig, kan gå djuuupt ned, en bra ersättare för benpressen.
haha tack, fortfarande svag, men den är go! :Virro

Sparven från Minsk 2009-02-27 13:59

Bröst & Biceps

Sned bänkpress 75 kg 2*8, 9
Plan hantelpress 27.5 kg 11, 10, 9
Flyes i maskin 45 kg 11, 2*12

Skivstångscurl 22.5 kg 2*11, 10
Sittande hantelcurl 11 kg 2*8, 10

Morgonpass ala 07:00! Helt ensamma, bara vi ur trion där. Rätt musik och endast esa o malto i magen ;)
Lyckades öka 1 rep i bänken, backade lite i hantelpress men drog på i flyes! Nöjd med dessa 4 veckor.
Biceps gick helt okej, även om ökningarna är små och precisa nu asså. Dags att köra tungt nästa vecka, slippa syran och på med vikterna :thumbup:

Sparven från Minsk 2009-02-27 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Gabriel Forslund (Inlägg 3513459)
Tittat rundor lite och märker att du verkar ha väldigt korta pass. Hur länge tränar du, generellt sett?

Runt 45-60 min i snitt blir ett pass. Beror ju lite på hur mycket vila man tar mellan seten, och jag och mina träningskamrater vill hålla intensiteten uppe lite *flex*

Mr_T 2009-03-01 21:37

ON NOW :whipped::whipped::whipped:

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2009-03-02 09:52

Överkropp 1

Bänkpress 90 kg 5*4, 5
Chins 10 kg 3*5, 3*4
Sittande hantelpress 22.5 kg 4*5
Skivstångscurl 40 kg 2*5, 2*4

Morgonpass igen! Går lika fint som förut, inte speciellt seg. Bra pass för att vara första veckan i en tung period! Ökade till och med 1 rep i bänken *drool*
Vanligtvis så har man backat ett par rep sen senast, men idag var man över eller nära det gammla. Kan bero på att man kört 4 veckor emellan bara istället för 6, samt 2 tunga pass nära varandra. Lite sämre i chins, storknade snabbt, vart segt. Allt annat var samma rep som förut, helt klart nöjd! :naughty:
Minns dock inte om jag körde 25 kg eller 22.5 kg i hantelpressen, skriver 22.5 så får man öka näsa vecka ;) Bättre att ta det lugnt än att gå in i väggen andra passet!

Mr_T 2009-03-02 12:56

90kg bänk är schysst, kanske maxa snart?? *gah!*

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2009-03-02 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3520796)
90kg bänk är schysst, kanske maxa snart?? *gah!*

/Mr :MrT:

Kändes nästan lätt ju! Får dra på fler reps nästa vecka hehe :thumbup:

FannyRonkainen 2009-03-02 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3520901)
Kändes nästan lätt ju! Får dra på fler reps nästa vecka hehe :thumbup:

Nice pass idag! Tyckte de vart riktigt skoj på gymmet idag! Bra känsla och prestationer!

Mr_T 2009-03-02 17:09

Men fyra övningar låter ganska mysigt, kan ju inte ena hinna bli svettigt på ett sådant pass :D

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2009-03-02 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3521048)
Nice pass idag! Tyckte de vart riktigt skoj på gymmet idag! Bra känsla och prestationer!

Ja visst var det! Morgonpass FTW ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3521262)
Men fyra övningar låter ganska mysigt, kan ju inte ena hinna bli svettigt på ett sådant pass :D

/Mr :MrT:

Det ÄR mysigt, vem har sagt annat? :hbang:

Sparven från Minsk 2009-03-02 21:30

Läkarbesök
 
Var idag på sista träffen för ett tag med min läkare. Efter månader av tester, prover, undersökingar så har de äntligen efter 10 års väntan kommit fram till exakt vilken form av tarmsjukdom jag lider av.
Jag lider av Ulcerös kolit (Colitis ulcerosa). Jag har även en inflammerad bukspotkörtel, gallgångar och gångarna inne i levern. Detta drabbar 15 % av de som får UC. Detta ger ökad risk för cancer i tjocktarm samt smärtsamma attacker vid fet mat.

Lite info om Ulcerös kolit:

Ulcerös kolit (Colitis ulcerosa) betyder blödande tjocktarmsinflammation och är en inflammatorisk tarmsjukdom som endast berör tjocktamen och ändtarmen. Den räknas in i gruppen inflammatorisk tarmsjukdom (IBD), där också morbus Crohn och mikroskopisk kolit ingår. Inflammationen uppkommer av att kroppens immunförsvar börjar angripa den egna vävnaden. Sjukdomen kommer i attacker, så kallade skov, och blir i allmänhet mer allvarliga ju mer utbredd sjukdomen är, även om det är väldigt individuellt. Sjukdomens utbredning brukar delas in i proktit (endast ändtarmen), vänstersidig colit (från rektum upp till tjocktarmens första krök på vänster sida om buken) och total eller pan kolit (hela änd- och tjocktarmen är inflammerad). Skoven kan komma med ett par månaders mellanrum men kan också hålla sig borta i flera år.

Symtom:

Diarré
Slem och blod i avföringen
Feber
Många toalettbesök om dagen
Krampliknande smärta i tjocktarmen i samband med toalettbesök
Smärta i muskler och leder
Trötthet
Viktminskning

Uppkomst: Man vet inte mycket om vilka mekanismer som gör att sjukdomen debuterar och brukar prata om en kombination av arv, miljö och kost. Stress kan vara en bidragande orsak både till sjukdomens debut och nya skov, men detta gäller inte alla. Kosten kan ha en viss betydelse, framför allt vid skov då man bör undvika mjölkprodukter.


Det finns inget bot mot detta, det är en kronisk sjukdom. Har ätit tabletter för detta i 10 år, och får nu extra mediciner för att tackla min inflammerade gallgång. Har jag tur räcker det med medicin livet ut, annars är det risk för operation och stomipåse.

Fultjack 2009-03-03 12:22

Tråkigt att höra mannen :( Hoppas verkligen du klarar dig utan operation (och stomipåse såklart).

Sparven från Minsk 2009-03-03 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3522742)
Tråkigt att höra mannen :( Hoppas verkligen du klarar dig utan operation (och stomipåse såklart).

Yes, men det är framtidens bekymmer. Har man tur klarar man sig! Bara att knapra sina piller så ska det nog gå bra :Virro

Sparven från Minsk 2009-03-03 21:12

Underkropp 1

Knäböj 120 kg 5*4, 3
Liggande lårcurl 12 plattor 6*5
Vader i benpress 230 kg 4*5
Kabelcrunches 47.5 kg 4*5

Mycket bra pass! Sent pass, massa folk i gymmet men stämningen var bra. Ökade 2 rep i böjen, helt otroligt! 2 reps ökning i början av denna period, jämfört med slutet på förra. Att köra tungt igen efter endast 4 veckor har visat sig fungera mycket bra! Ska fortsätta med det *drool*

Bra pass i övrigt, ökade 10 kg i vader, magen kändes lätt och baksida fick inte heller slita ihjäl sig. Bäddar för fina viktökningar!

Har haft lite ont i utsida högerknä någon vecka nu, i vissa positioner. Ikväll kände jag av detta i hela knät när jag väl kommit hem. Får se om det är en engångsgrej eller om det blir ett problem. Känns på, men smärtar inte så det hindrar mig.

Mr_T 2009-03-03 21:25

Good work :thumbup: visst är 2-split da shit :naughty:

Känn inte stressen över böjen att du måste öka, första gången på länge som du tar i seriöst. 2-rep ökning är strongt gjort.

/Mr :MrT:

FannyRonkainen 2009-03-03 21:38

Fint pass där! Hoppas inte knäproblem kommer nu! INTE kul.. Håll koll på de så det inte blir värre och gå till sjukgymn. om det skulle bli! Better safe than sorry;)

Sparven från Minsk 2009-03-04 09:00

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3523786)
Good work :thumbup: visst är 2-split da shit

Känn inte stressen över böjen att du måste öka, första gången på länge som du tar i seriöst. 2-rep ökning är strongt gjort.

/Mr :MrT:

Danke! Jao på tung period är den nice, men skulle nog inte vija köra det på mellantung ;) Lugn, ligger ju redan plus i böjen, så nu ska jag satsa på att kira resten med bra teknik istället för att dum-kötta reps.

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3523817)
Fint pass där! Hoppas inte knäproblem kommer nu! INTE kul.. Håll koll på de så det inte blir värre och gå till sjukgymn. om det skulle bli! Better safe than sorry;)

Nej tror jag klarar mig, känner inget alls i knät nu på morgonen, kan ha varit en engångsgrej! *håller tummarna*

Sparven från Minsk 2009-03-04 09:01

Morgonvikt=94.0 kg :thumbup:

Sparven från Minsk 2009-03-05 09:19

Överkropp 2

Sned hantelpress 37.5 kg 6*5
Stångrodd 85 kg 5*4, 5
Dips 22.5 kg 3*5, 4
Lateral raises 15 kg 4*3

Morgonpass. Lugnt i gymmet. Presterade som alltid! Hantelpressarna tog som attans idag, stel i boobie redan nu. Stångrodden seg, allt annat bara mys! ;) Ökade från förra perioden, vilket är guld! *drool*

FannyRonkainen 2009-03-05 10:41

Tyckte de fick till ett mycket bra pass idag! Stångrodden ser faktiskt mycket bra ut!*popcorn*

Sparven från Minsk 2009-03-05 12:28

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3526497)
Tyckte de fick till ett mycket bra pass idag! Stångrodden ser faktiskt mycket bra ut!*popcorn*

Tack haha. Det var ett ok pass! Trött i hela kroppen nu. Stångrodden känns ganska okej, skulle kunna vara snyggare men med tanke på vikterna och att jag tillåter mer släng så är det bra ;) Kul att du diggar dem!

Mr_T 2009-03-05 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3524356)
Morgonvikt=94.0 kg :thumbup:

Bra att du börja äta igen pojk, tappa inte gaffeln nu. :thumbup:

Jafan, du kör tungt och bra, man blir ju lite sugen att träna. Slänga i rodden? Du körde ju tok strikt när man säger till dig :whipped:

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2009-03-06 18:34

Underkropp 2

Benpress 250 kg 5*5, 8
Raka marklyft 120 kg 5*4, 5
Vadpress i Hack-s 100 kg 4*5
Sneda crunches 10 kg 3*5, 4

Mycket folk ikväll. Tränade eftermiddag, var ett tag sedan. Mr.T har avrest till huvudstaden för att skrika på metallica, så det var jag, lill-biffen och hennes fästman.
Ökade 15 kg i benpressen, helt sinnes *screwy*
Benen skakar nu...mat sen film med familjen.

FannyRonkainen 2009-03-06 18:44

Ja de va en riktigt sjuk höjning hörru! Grymt jobbat*flex* På måndag är de ON igen, veckan har gått riktigt snabbt vad gäller träning. Kul med tung period!!!

Sparven från Minsk 2009-03-06 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3529415)
Ja de va en riktigt sjuk höjning hörru! Grymt jobbat*flex* På måndag är de ON igen, veckan har gått riktigt snabbt vad gäller träning. Kul med tung period!!!

Tung träning är kul! Mellantung med, fan all träning är kul!
Tja, man är ju anabol, ökade 15 kg och gjorde en 8:a i slutet, måste ju visa vart skåpet ska stå :laugh:

Hillheim 2009-03-06 20:55

Long time no see. Vad pluggar du?

Sparven från Minsk 2009-03-07 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av Hillheim (Inlägg 3529659)
Long time no see. Vad pluggar du?

Verkligen :)

Biomedicinprogrammet med inriktning fysisk träning på Halmstad Högskola ;)
Du då? görs?

Hillheim 2009-03-08 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3530964)
Verkligen :)

Biomedicinprogrammet med inriktning fysisk träning på Halmstad Högskola ;)
Du då? görs?

Bra grund att bygga vidare på :cool: Har lagt ner högskolestudierna ett tag och ska jobba som rörläggare i norge istället. Har dessutom börjat gymma lite lätt igen.

Det ser ut att gå ganska bra för dig!

Sparven från Minsk 2009-03-09 08:18

Citat:

Ursprungligen postat av Hillheim (Inlägg 3533925)
Bra grund att bygga vidare på :cool: Har lagt ner högskolestudierna ett tag och ska jobba som rörläggare i norge istället. Har dessutom börjat gymma lite lätt igen.

Det ser ut att gå ganska bra för dig!

Agree! Aha, bra med cash i Norge kan jag tänka mig, men ett jävla pendlande. Jo ser ju att du kommit igång igen, stark i bröst och mark som tidigare :thumbup:

Jo haha, gymmat seriöst i drygt 2 år, gått upp 20 kg ca. :hbang:

Sparven från Minsk 2009-03-09 11:15

Överkropp 1

Bänkpress 90 kg 6*5
Chins kv + 10 kg 5, 4*4, 3
Sittande hantelpress 25 kg 4*5
Skivstångscurl 40 kg 3*5, 4

Morgonpass med Lill-biffen. Lite folk, bra musik, go stämning! Ökade 5 reps i bänken, hej vad det går! :) Kändes sjukt lätt, blir nog 5 kg tyngre nästa vecka...längtar *drool*
Hade grym värk i latsen, så chinsen blev sådär, tungt. Ökade bra i hantelpressarna men i curlen blev det en halvful ökning. Alltid haft det segt i just biceps, mer kärlek på den! Ligger ju alltid sist i passet också dock...

Nu ut med Bub, sen skola :naughty:

FannyRonkainen 2009-03-09 11:24

Jo chinsen vart verkligen slitsamma idag! Och lite bättre teknik i biceps vill jag se till nästa gång;)

Sparven från Minsk 2009-03-09 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3534495)
Jo chinsen vart verkligen slitsamma idag! Och lite bättre teknik i biceps vill jag se till nästa gång;)

Pöh! Fan snyggare än vanligt ju ;) Är ju TUNG period! Men jojo, ska försöka! Hatar tung biceps *gah!*

Sparven från Minsk 2009-03-10 09:55

Underkropp 1

Knäböj 120 kg 6*5
Liggande lårcurl 13 plattor 3*5, 3*4
Vadpress i benpress 240 kg 2*4, 2*5
Kabelcrunches 50 kg 5, 3*4

Morgonpass igen då! Fan det börjar bli standard, men man måste ju =)
Böjen gick sjukt lätt! Fan ökade 8 rep! Crazy...ny vikt nästa vecka då hehe. Ben går bra nu asså, fan allt går bra nu, väldigt roligt!
Mr.T tillbaka hos osss igen, alltid lika roligt! :thumbup:

Mr_T 2009-03-10 11:46

Imponerande vikter i både knäböj och benpress, Keep it up dude :thumbup:

40kg bicepscurl är ju sjukt tungt egentligen, kör några extra set framöver så ökar du intensiteten, sen kanske du kan börja öka repsen igen ;)

Roligt att vara tillbaka i gymmet *cupid*

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2009-03-10 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3536603)
Imponerande vikter i både knäböj och benpress, Keep it up dude

40kg bicepscurl är ju sjukt tungt egentligen, kör några extra set framöver så ökar du intensiteten, sen kanske du kan börja öka repsen igen

Roligt att vara tillbaka i gymmet *cupid*

/Mr :MrT:

Tack mannen!
Kul att höra sådant beröm från dig, då vet man att man gjort något bra! :)
Upp på 125 i böjen nästa vecka, ska jobba snyggare, samt 260 i benpress. Ska upp på 95 i bänken också *drool*

Nu ska vi tillbaka till hardcore dude, visa vilka som regerar :hbang:

FannyRonkainen 2009-03-10 17:09

50kg i kabelcrunches?! Stört, då hade jag lyft :D haha!
Kul med massa ökningar nu! Lätt att det är pga att de bara var 4(5 nu) veckor sedan vi körde tungt!

Sparven från Minsk 2009-03-11 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3537157)
50kg i kabelcrunches?! Stört, då hade jag lyft :D haha!
Kul med massa ökningar nu! Lätt att det är pga att de bara var 4(5 nu) veckor sedan vi körde tungt!

Haha, tja man får verkligen jobba med magen allt! Väger ju typ 30 kg mer än dig också hehe ;)

Fultjack 2009-03-11 11:42

Fina vikter i böjen mannen :thumbup:Ser att ni sliter och kämpar på som vanligt, bara fortsätta så ;)

Sparven från Minsk 2009-03-11 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3538520)
Fina vikter i böjen mannen :thumbup:Ser att ni sliter och kämpar på som vanligt, bara fortsätta så ;)

Danke! Jo haha, vi ligger i vecka ut och vecka in, tycker det är dags att du gästbesöker oss snart och kör ett pass!

Sparven från Minsk 2009-03-12 10:13

Överkropp 2

Lutande hantelpress 40 kg 3*5, 3*4
Stångrodd 85 kg 6*5
Dips kv (94 kg) + 25 kg 3*5, 4
Lateral raises 15 kg 5, 3*4

Lite senare morgonpass idag. Lika lite folk dock ;) Ny vikt i hantelpressen men den var go! Första 3 seten körde jag så superstrikt och snyggt, men i de sista 3 blev det gristungt men fick ihop 4:or i alla fall.
Stångrodden var lätt idag, liksom dipsen!
Otroligt vad bra det går just nu i tunga perioden! Känns lätt och man bara repar iväg som en galning! Antingen är det nya upplägget eller alal tabletter man tvingas svälja! EN träningsdag äter jag 21 tabletter, en vilodag 19 :thumbup:

Mr_T 2009-03-12 10:23

Sjukt tungt i alla övningar *drool*. Lutande hantelpressen såg bra ut, 90 kg stångrodd nästa vecka??? :Virro

För dina läsare kanske vi ska klargöra att tabletterna är medicin och inte prestationshöjande preparat och annat shit :D

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2009-03-12 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3540502)
Sjukt tungt i alla övningar *drool*. Lutande hantelpressen såg bra ut, 90 kg stångrodd nästa vecka???

För dina läsare kanske vi ska klargöra att tabletterna är medicin och inte prestationshöjande preparat och annat shit :D

/Mr :MrT:

Haha nja, lagom tungt skulle jag vilja säga ;)
Jao den var skön, de första 3 seten i alla fall, man får straffet för att man är tuff i början!

Jao, det är mediciner och vitaminer, inget olagligt här inte! Fan käkar man sådant blir man ju för grov, inte bra :laugh:

FannyRonkainen 2009-03-12 13:59

Din stångroddar är ju galet tunga*gah!* Såg bara de första seten men de såg riktigt bra ut!

Sparven från Minsk 2009-03-12 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3540819)
Din stångroddar är ju galet tunga*gah!* Såg bara de första seten men de såg riktigt bra ut!

haha nja, nu ska vi inte överdriva *cupid*
Mjo, känns bra i ryggen, sjukt svårt att stå still och dra upp skiten bara, vill undvika ryck och att man reser sig. Ska ta färre rep nästa vecka och be er filma, så jag kan se hur det ser ut och få det snyggare! :thumbup:

Sparven från Minsk 2009-03-12 18:37

5 bifogad(e) fil(er)
Nya bilder från imorse på gymmet, ber om ursäkt om ni skadar era ögon då ni ser allt mitt fläsk! Är ni känsliga, titta bort nu! *cry*

Sparven från Minsk 2009-03-13 12:46

Underkropp 2

Benpress 260 kg 5*4, 5
Raka marklyft 120 kg 4*5, 6, 8
Vadpress i hack-s 100 kg 4*6
Sneda crunches 10 kg 4*5

Morgonpass med bra prestation!
Ökade 10 kg i benpressen, repade 4:or och 1 5:a ;)
Raka mark fick man visa vart skåpet skulle stå.

Bra pass! :thumbup:

FannyRonkainen 2009-03-13 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3541286)
Nya bilder från imorse på gymmet, ber om ursäkt om ni skadar era ögon då ni ser allt mitt fläsk! Är ni känsliga, titta bort nu! *cry*

Äh va e de för dåligt självförtroende*mini Positiva tankar..! Och by the way.. Jag ser fortfarande;)
Såg ganska skoj ut när man titta på passet, bara massa tresiffrigt och sen kom magövning på 10kg:D Hehe.. Men magen fick vad den tålde de såg jag!

Mr_T 2009-03-14 08:12

260kg är finfint, med tanke på att du inte kör knäböj innan så är det väl ingen mening att hålla igen ;) . Tryck ner hälen bara :whipped:

Trevligt med lite bilder, men du fusk-solar va??? :naughty:

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2009-03-15 08:26

För alla som är hundintresserade eller tokiga i Bullterriers, besök min sambos hemsida med vår lilla Bub i huvudrollen :thumbup:*cupid*

http://bulletokig.zoomin.se/

Sparven från Minsk 2009-03-16 21:07

Överkropp 1

Bänkpress 95 kg 3*4, 3*3
Chins kv 94 kg + 10 kg 5*4, 3
Sittande hantelpress 27.5 kg 2*4, 2*3
Skivstångscurl 42.5 kg 4*3, 4

Kvällspass med hyfsat med folk. Biffen, T-mannen och handikappad var med ikväll. Bänken gick bra, ny vikt och ändå 3 st 4:or, riktigt nice. Ökar fortfarande som en tok!
Chinsen lika bra som förra veckan, ökade med ny vikt i hantelpress och skivstångscurl. La på 2.5 kg extra i curlen för att få upp intensiteten och la til extra set! Nice med en 4:a i slutet ;)

Går fortfarande sjukt bra, stora vikter och ökar ändå i rep. Man är helt klart anabol!

Imorgon 125 kg böj, vilket är 2.5 kg ifrån mitt gamla max *flex*

Mr_T 2009-03-16 21:11

Bra jobbat och du bara lekte med Bänken idag *flex*

Ja böj imorgon, I´ll be there and push you dude ;)

/Mr :MrT:

FannyRonkainen 2009-03-16 21:28

"Handikappad" :laugh: Jo för dig går de något fruktansvärt bra:thumbup: Härligt jobbat!

Sparven från Minsk 2009-03-17 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3548862)
Bra jobbat och du bara lekte med Bänken idag

Ja böj imorgon, I´ll be there and push you dude

/Mr :MrT:

Lätt ju! Ska upp på rena 4:or nästa vecka! ;)

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3548942)
"Handikappad" :laugh: Jo för dig går de något fruktansvärt bra:thumbup: Härligt jobbat!

Fast han är ju snart fri det hela!
Jo du, man är anabol och bara växer! *flex*

Sparven från Minsk 2009-03-17 13:37

Morgonvikt=95.4 kg

Sparven från Minsk 2009-03-17 17:36

Underkropp 1

Knäböj 125 kg 4, 5*5
Liggande lårcurl 13 plattor 5*5, 4
Vadpress i benpress 240 kg 2*6, 2*4
Kabelcrunches 50 kg 2*4, 2*3

Eftermiddags pass! Gumman kom hem tidigt så jag hann hänga på gänget till gymmet i tid! Böjen gick sjukt bra! Gjorde ett monsterpass med 5 kg tyngre än förra veckan, och gör ändå 1 rep från maxrep i övningen! *drool*
Blir till att gå upp på 127.5 kg nästa vecka, mitt gamla max ;)
Allt annat var bara mys, segast var det i kabelcrunhes, där ökningen blev blyga 1 rep. Var skönt i alla fall, la in lite bonus mage, men det orkar jag inte ta upp här!

FannyRonkainen 2009-03-17 19:53

Är sjukt imponerad av dig grabben! :hbang:

Sparven från Minsk 2009-03-17 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3550662)
Är sjukt imponerad av dig grabben! :hbang:

Tack biffen =)
Träningen går grymt bra nu, har väl det mentala träningsprogrammet att tacka eller hur ;)

Nej du, bara att gört och tycka om det man gör :thumbup:

Mr_T 2009-03-17 20:59

Starkt jobbat, men maxningen är ju över ett år så den behöver nog uppdateras :thumbup:

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2009-03-17 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3550865)
Starkt jobbat, men maxningen är ju över ett år så den behöver nog uppdateras :thumbup:

/Mr :MrT:

Verkligen!

Ska ligga kvar på 125 kg och säkra 6*5 nästa vecka. Gick ju så lätt idag att man blir orolig, kanske en bra dag i dont know. ;)

Sparven från Minsk 2009-03-19 18:06

Överkropp 2

Sned hantelpress 40 kg 5*5, 6
Stångrodd 90 kg 6*4
Dips 27.5 kg 2*5, 4, 3
Lateral raises 15 kg 4*4

Eftermiddagspass. Ganska mycket folk men ingen som hoggade mina prylar i alla fall. Gosiga bröstpressar, la till och med in 1 bonusrep i slutet för att visa att man kan ;)
Stångrodd gick bra, liksom dips, kan öka i dipsen nästa vecka till 4*5! :naughty:
Nöjd med dagens pass, det flöt på bra!

Ska bli intressant och se hur nästa mellantunga kommer arta sig :thumbup:

Heniin 2009-03-19 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3554561)
Överkropp 2

Sned hantelpress 40 kg 5*5, 6
Stångrodd 90 kg 6*4
Dips 27.5 kg 2*5, 4, 3
Lateral raises 15 kg 4*4

Eftermiddagspass. Ganska mycket folk men ingen som hoggade mina prylar i alla fall. Gosiga bröstpressar, la till och med in 1 bonusrep i slutet för att visa att man kan ;)
Stångrodd gick bra, liksom dips, kan öka i dipsen nästa vecka till 4*5! :naughty:
Nöjd med dagens pass, det flöt på bra!

Ska bli intressant och se hur nästa mellantunga kommer arta sig :thumbup:

:eek: på de sneda hantelpressarna! grymt bra :)

Sparven från Minsk 2009-03-19 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Heniin (Inlägg 3554587)
:eek: på de sneda hantelpressarna! grymt bra :)

Nja sådär haha :em:
Om vi menar samma övning alltså, lutande bröstpress, men jag kallar dem sneda eller lutande hantelpress. Om du trodde jag menade axelövningen så förstår jag att du tappade hakan =)

Mr_T 2009-03-19 20:42

Ja du leker ju med 15kg tyngre hantlar än vad jag gör när jag kör tungt *drool*

över 40kg är helt rätt att tappa hakan till :thumbup:. Nu slipper du slåss med småknattarna om hantlar som jag :naughty:

/Mr :MrT:

Heniin 2009-03-19 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3554628)
Nja sådär haha :em:
Om vi menar samma övning alltså, lutande bröstpress, men jag kallar dem sneda eller lutande hantelpress. Om du trodde jag menade axelövningen så förstår jag att du tappade hakan =)

Nedå förstod att det var för bröst! kallar dem själv för samma sak så.
tragiskt nog har vi inga hantlar med 40kg jämt på nautilus.

Har du tänkt köra någon deff innan sommaren, såg bilderna i din egna lilla tråd. Såg bra ut och med en liten deff skulle det nog se kanon ut

Sparven från Minsk 2009-03-20 07:29

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3554937)
Ja du leker ju med 15kg tyngre hantlar än vad jag gör när jag kör tungt *drool*

över 40kg är helt rätt att tappa hakan till :thumbup:. Nu slipper du slåss med småknattarna om hantlar som jag

/Mr :MrT:

Haha ja det är ju en fördel, speciellt igår då det var gott om räkor på gymmet igår. Step up dude och ta störra hantlar nästa gång! :thumbup:

Citat:

Ursprungligen postat av Heniin (Inlägg 3555295)
Nedå förstod att det var för bröst! kallar dem själv för samma sak så.
tragiskt nog har vi inga hantlar med 40kg jämt på nautilus.

Har du tänkt köra någon deff innan sommaren, såg bilderna i din egna lilla tråd. Såg bra ut och med en liten deff skulle det nog se kanon ut

Det är illa...hur stora hantlar har ni om mest? Tror det är 60 kg på SC, men jag kan inte svära påt.

Nja, är för klen för en deff, ska bygga tills nästa sommar (2010) då vi är klara med utbildningen. Då ska jag deffa seriöst och bli räfflad o hård hehe :naughty:

Fultjack 2009-03-20 09:14

Fan du har ökat på bra sista tiden Jonadz :thumbup: Börjat äta såna där ANABÅLA eller? Skämt åsido :) Ser jävligt bra ut :hbang:

Heniin 2009-03-20 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3555705)
Haha ja det är ju en fördel, speciellt igår då det var gott om räkor på gymmet igår. Step up dude och ta störra hantlar nästa gång! :thumbup:



Det är illa...hur stora hantlar har ni om mest? Tror det är 60 kg på SC, men jag kan inte svära påt.

Nja, är för klen för en deff, ska bygga tills nästa sommar (2010) då vi är klara med utbildningen. Då ska jag deffa seriöst och bli räfflad o hård hehe :naughty:

Största ligger på 42.5 eller 45, tyvärr så är de näst största 37.5 sen bara och ingen jämt där i mellan :<

Låter bra lycka till med byggningen nu då :)

Sparven från Minsk 2009-03-20 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3555783)
Fan du har ökat på bra sista tiden Jonadz :thumbup: Börjat äta såna där ANABÅLA eller? Skämt åsido :) Ser jävligt bra ut

Jo det har gått bra sista tiden, ökat fint i de tunga övningarna.
Haha I wish!! käkar samma skit som innan, nytt upplägg i träningen dock. Förut var det ju 6 tunga, 6 mellan och 2-3 annan skit. Nu är det 4 tunga, 4 mellan och 4 tunga igen sen vila. Efter det 4 mellan, 4 tunga och 4 mellan! Funkar fint :naughty:

Citat:

Ursprungligen postat av Heniin (Inlägg 3556076)
Största ligger på 42.5 eller 45, tyvärr så är de näst största 37.5 sen bara och ingen jämt där i mellan :<

Låter bra lycka till med byggningen nu då :)

Okej, lite klent för stora grabbar som oss, de borde kirra större grejer! Stort steg mellan dem också, hur ska man klara 5-7.5 kg ökning så där rakt av lol!

Tack, och detsamma! :thumbup:

Sparven från Minsk 2009-03-21 08:09

Underkropp 2

Benpress 260 kg 5*5, 265 kg 1*5
Raka marklyft 130 kg 5, 5*4
Bennpress i hack-s 100 kg 4*7
Sneda crunches 10 kg 4*6

Gårdagens kvällspass. Blev lite sent, mys med gumman och buben när man kom hem så jag uppdaterar nu!
Benpressen var lätt som vanligt, börjar bli bortskämd nu. Långsam excentrisk och hälarna hyfsat i. Lassade på 1 set 265 i slutet på Mr.Ts begärn.

1 vecka kvar nu, sen är det vila...buäääää!*cry*

FannyRonkainen 2009-03-21 21:29

Härliga benpressar grabben! På måndag är det dags igen*drool*

Sparven från Minsk 2009-03-23 13:26

Sjuk idag, ingen träning *cry*

Mr_T 2009-03-23 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3561685)
Sjuk idag, ingen träning *cry*

Då växer du som en gud nu när du får vila *flex*

Krya på dig :thumbup:

Mr :MrT:

Fultjack 2009-03-23 20:54

Trist :( Krya på dig!

Sparven från Minsk 2009-03-24 07:15

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3562479)
Då växer du som en gud nu när du får vila *flex*

Krya på dig :thumbup:

Mr :MrT:

Jag får väl förlita mig på det!

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3562494)
Trist :( Krya på dig!

Will do, redan bättre idag, men tveksamt om jag är böj-redo...

FannyRonkainen 2009-03-24 16:24

På torsdag är vi back on track! Håll ut!:hbang:

Sparven från Minsk 2009-03-24 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3563767)
På torsdag är vi back on track! Håll ut!:hbang:

Sjukt laddad man kommer vara då, se upp i gymmet! *flex**gah!*

Sparven från Minsk 2009-03-26 18:25

Överkropp 1

Bänkpress 95 kg 3, 4*4, 6
Chins kv 95 kg + 10 kg 6*4
Sittande hantelpress 27.5 kg 4*4
Skivstångscurl 42.5 kg 2*3, 2*4

Morgonpass då! Äntligen tillbaka efter 3 dagars sjukdom. Fortfarande lite ont i halsen och hosta, men det gick an.
Ökade fan i allt också! Stabilt, jag och inre! :thumbup:

FannyRonkainen 2009-03-26 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3568169)
[B][SIZE="3"][COLOR="SandyBrown"]Stabilt, jag och inre! :thumbup:

Så rätt så;) Starkt att komma tillbaka och tom öka i allt:hbang:

Sparven från Minsk 2009-03-26 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3568488)
Så rätt så;) Starkt att komma tillbaka och tom öka i allt:hbang:

Klart, kan ju inte mysa! Rätt stolt över 6:an i sista setet i bänken *drool*

Sparven från Minsk 2009-03-27 17:35

1 bifogad(e) fil(er)
Underkropp 1

Knäböj 125 kg 6*4
Liggande lårcurl 1 platta från fullmag 6*3
Vadpress i benpress 240 kg 2*6, 2*5
Kabelcrunches 50 kg 4*4

eftermiddagspass. Mycket folk och vi var nog alla lite sega efter en hård vecka med plugg och tenta idag.
Låg stabilt i böjen, lagom vikt, hyfsad kontroll. Lårcurl var det ökning i idag, mys. 2 pass kvar nu innan man ska vila 1 vecka...sen mellantungt *drool*

Lite update hur buben växer också, 10.8 kg nu, ökat 5 kg på 4 veckor ;)

FannyRonkainen 2009-03-27 17:38

Haha är de så ni väger honom eller?!:laugh: Jodå bra träning idag, men som sagt man var inte riktigt kognitivt laddad:D Även som den somatiska anspänningen var lagom;)

Mr_T 2009-03-27 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3570021)
Haha är de så ni väger honom eller?! Jodå bra träning idag, men som sagt man var inte riktigt kognitivt laddad Även som den somatiska anspänningen var lagom;)

Nej, dem ska reklamera honom, men han passar inte i kartongen som han kom i :laugh:

Vill också ha en Bubbo *gah!*, kommer förbi och kidnappar honom senare.

Bra böjt pojk, du ska vara stolt över böjen för det är jag ;)

Sparven från Minsk 2009-03-28 10:18

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3570021)
Haha är de så ni väger honom eller?! Jodå bra träning idag, men som sagt man var inte riktigt kognitivt laddad:D Även som den somatiska anspänningen var lagom

Haha ne inte direkt ;)

Somatisk anspänning, kognitivt....woot? :Virro

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3570048)
Nej, dem ska reklamera honom, men han passar inte i kartongen som han kom i :laugh:

Vill också ha en Bubbo , kommer förbi och kidnappar honom senare.

Bra böjt pojk, du ska vara stolt över böjen för det är jag

Nej nej, skulle aaaaldrig skicka tillbaka lilla Buben! Köp en hund då! :)
Böj är mys, träna på nu så du också kan göra det snart!

Mr_T 2009-03-28 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3571155)
Nej nej, skulle aaaaldrig skicka tillbaka lilla Buben! Köp en hund då! :)
Böj är mys, träna på nu så du också kan göra det snart!

Wooooot? när jag kan gå hem till er och busa upp vovven, när jag går hem så får ni äran att "försöka" lugna ner honom :D :smash:

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2009-03-29 15:05

Överkropp 2

Sned hantelpress 45 kg 3*3, 3*4
Stångrodd 90 kg 3*5, 3*4
Dips 27.5 kg 2*5, 2*4
Lateral raises 15 kg 4*4

Länge sedan man drog ett söndagspass. Lite folk och fint väder, lill-biffen med gubbe var med. Den andra slackern lyfter frukt idag så...

Ökade 5 kg i sned press, var sjukt svårt att få upp dem, biffen passade utifall att. Blev lite reps trots det, och värk i bröstet som tack. Rodden var snygg men dog i slutet. Dips lätt, stannade på samma vikt i lateral för att undvika fusk!

1 pass kvar, ska nästan bli skönt att vila så man kan komma tillbaka hårt sen på mellantunga ;)

FannyRonkainen 2009-03-29 16:14

Bra pass! Såg riktigt skoj ut när du skulle få upp 45kg hantlarna;) Starkt jobbat!:hbang:

Sparven från Minsk 2009-03-29 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3573310)
Bra pass! Såg riktigt skoj ut när du skulle få upp 45kg hantlarna;) Starkt jobbat!:hbang:

Haha ja nog fan var de svåra att få upp, men väl uppe så var det bara att repa skiten ur boobies ;)

Sparven från Minsk 2009-03-30 20:54

Underkropp 2

Benpress 265 kg 5*4, 8
Raka marklyft 135 kg 5*3, 4
Vadpress i hack-s 105 kg 4*5
Sneda crunches 12.5 kg 4*5

Mysigt kvällspass. Träning 19:00, ingen mat sedan 11:00. Fick akut tandvärk så jag var ner på stan och borrade till skiten. Därav ingen föda! *gah!*
Bra pass trots det, som Mr.T säger..ingen självhjälp här inte, bara för loosers and terrorists!

Repade en 8:a i slutet på benpressen...illa, så lätt ska man ju inte köra :em:

Nu vila en vecka, förutom maxning i bänk till helgen...borde testa böj med, men den är lite otäck :(

FannyRonkainen 2009-03-30 20:59

Men testa böjen då! Be Micke eller ngn att passa om inte annat.. Han och Tomas kan ju stå på vars en sida så blir de inga problem;)

Sparven från Minsk 2009-03-30 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3576216)
Men testa böjen då! Be Micke eller ngn att passa om inte annat.. Han och Tomas kan ju stå på vars en sida så blir de inga problem;)

Jaja får se =) Man ska ha respekt för böjen! Den är...manlig som fan!*mini

Mr_T 2009-03-31 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3576246)
Jaja får se =) Man ska ha respekt för böjen! Den är...manlig som fan!*mini

Word, och sen behöver du kanske inte maxa, bara testa gå upp 10kg över träningsvikten och se om du kan göra en 3:a, om du failar på 2:an så är det nog inga bekymmer för mig att hoppa in ;)

/Mr :MrT:

Sparven från Minsk 2009-03-31 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_T (Inlägg 3577175)
Word, och sen behöver du kanske inte maxa, bara testa gå upp 10kg över träningsvikten och se om du kan göra en 3:a, om du failar på 2:an så är det nog inga bekymmer för mig att hoppa in ;)

/Mr :MrT:

Väldigt sant, aja ska kanske testa, får se hur benen känns då..har bra ont i dem just nu så :hbang:

Sparven från Minsk 2009-04-03 11:30

Maxning imorse på gymmet.

07:30 var gänget på plats. Uppvärmning på cross-trainer och roddmaskinen i c 7-8. Sen en lätt uppvärmning i gymmet, axlar, bröst och triceps.

Först på tur stod bänkpress. Mitt gamla max från förra våren någon gång låg på 102.5 kg.
Trappade som sakta upp vikterna, säkrade 115 kg. Gick upp på 120 men failade snabbt där. Gick ned på 117.5 kg och klarade det galant. Hade kanske fixat 120 med mer vila och mer motivation, dock nöjd med 117.5 kg.

Bänkpress förr: 102.5 kg
Bänkpress nu: 117.5 kg
Bänkpress ökning= 15 kg

Efter det var det böjens tur. Hade egentligen ingen ambition här, utav var mest på skoj jag ville se hur mycket det gick att förbättra sig. Allt över gamla rekordet på 127.5 kg vore nice.
Värmde upp lite lagomt och stegade upp med 5 kg åt gången. Bra djup, parallelt med benen och ingen framåtlutat rygg här inte. SL okej med andra ord. Vikten stannade på 145 kg. Trots att det tog emot lite så kom jag upp ganska obehindrat. Hade nog klarat allt från 5-10 kg till, men då ambitionen inte vara att supermaxa så stannade jag där. Bättre att lämna gymmet med ett lyckat lyft, än att sluta på failure ;)

Knäböj förr: 127.5 kg
Knäböj nu: 145 kg
Knäböj ökning=17.5 kg

Allt som allt helt nöjd. Kan inte minnas exakt och orkar inte leta upp i journalen, men lite mindre än ett år sedan förra maxningen. Nu ska här byggas! Nästa mål är 160 i böjen och 125 i bänken :thumbup:

FannyRonkainen 2009-04-03 17:59

Jo de såg mycket bra ut idag.. Som sagt du kunde fixat lite mer i böjen.. Men kan ju kännas skönt å känna att man kan förbättra nästa gång med:) Trevlig kväll på er!*cupid*

Sparven från Minsk 2009-04-03 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av FannyRonkainen (Inlägg 3584143)
Jo de såg mycket bra ut idag.. Som sagt du kunde fixat lite mer i böjen.. Men kan ju kännas skönt å känna att man kan förbättra nästa gång med:) Trevlig kväll på er!*cupid*

yes, 2.5-5 kg till skulle jag tro, men dumt att testa gränserna med bara 1 passare, eller två rättare sagt =)
Nöjd!

Detsamma, ses imorgon, plugg time!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)