Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Bukfetma trots viktras och hård träning! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=189242)

eriklydecker 2012-09-10 23:47

Bukfetma trots viktras och hård träning!
 
Hej,

För 3 månader sedan vägde jag 98kg, nu ligger jag på 80kg, alltså -18kg på ca 90 dagar. De första 60 dagarna blev det INGA kolhydrater samtidigt som jag joggade typ varje dag. Jag är 185 och känner mig därför lite för "lätt" för min längd, något som flera påpekat. Mina ådror syns typ överallt, armar, bröst, ben, osv. Men bukfettet vägrar ge sig, alltså den lilla delen längst ned. Jag vill inte gå ner mer i vikt, jag vill gå upp till 85kg.

Den senaste månaden tränar jag som en psykopat tack vare CRAZE. Kör mellan 2-3 tim hårdintensiv PX90/Crossfit mixat med HIIT varje dag. Exakt, varje dag, vilar inte ens en dag i veckan, fråga mig inte varför. Jag avslutar varje pass med 30-45 min mardrömsträning för magen, det ingår 12 olika övningar, som jag kör AMRAP. Det "krampar" i tarmarna när jag är klar. Ibland hänger jag med instatsstyrkan och kör på deras bana i Västberga (Sthlm). Jag spyr nästan varje gång jag är klar med den banan.

Enligt den PT jag körde med bränner jag mellan 1250-1500 kcal per pass. Efter passet känns det som att blodet kokar, osv. Men trots all denna enorma viktnedgång + ohälsosamt hårda träning så ser jag fortfarande fett på magen. Jag måste ha missat något? Eller tar det minst 12 månader för att det ska försvinna helt? Då pratar jag skinn på muskler och inget annat!

Kör även med följande tillskott:

L-Glutamin
L-Arginin
L-Karnitin
BCAA
Kreatin
EAA
Stacker 2 Black Burn
ZMA

Tackar för tankar och svar, Peace!

användaren 2012-09-11 04:01

Hur ser din kost ut?

Posta gärna bild på magen också

Nelli 2012-09-11 05:58

Man tappar fett lite olika. Magen kan vara det som släpper sist på dig. Samma för mig, inte mycket att göra. Det kan även vara hud, när man är inne i dieten kan man bli blind och förstora upp saker och ting.
För att få bort det sista är det bara att dieta på. Kom dock ihåg att träna som en galning håller inte i längden, under diet så återhämtar man sig inte lika bra. Se till att få in vilan med.

Sniggel 2012-09-11 06:48

Citat:

Ursprungligen postat av eriklydecker (Inlägg 5975118)
Den senaste månaden tränar jag som en psykopat tack vare CRAZE. Kör mellan 2-3 tim hårdintensiv PX90/Crossfit mixat med HIIT varje dag. Exakt, varje dag, vilar inte ens en dag i veckan, fråga mig inte varför. Jag avslutar varje pass med 30-45 min mardrömsträning för magen, det ingår 12 olika övningar, som jag kör AMRAP. Det "krampar" i tarmarna när jag är klar. Ibland hänger jag med instatsstyrkan och kör på deras bana i Västberga (Sthlm). Jag spyr nästan varje gång jag är klar med den banan.
!

Varför? :d

Nej men seriöst, varför?

Lychgate 2012-09-11 07:10

Har du problem med sladdrig hud på buken bör du skippa idiotträningen omgående. Beroende på ditt energiintag är det stor chans att underskottet är för stort för att fettoxidationen ska väga upp underskottet så du inte tappar fettfri massa.

Rakt igenom ett dåligt upplägg om målet är att bli estetiskt rippad.

Pepz 2012-09-11 07:18

låt det ta tid.. det sista på magen är svårt att få att släppa.

Bukfetma är en helt annan sak än lite fett på magen.
Och du kan göra 4000situps om dagen, det släpper inte fortare för det eftersom du inte kan punktförbränna

Sniggel 2012-09-11 07:43

Citat:

Ursprungligen postat av Pepz (Inlägg 5975264)
låt det ta tid.. det sista på magen är svårt att få att släppa.

Bukfetma är en helt annan sak än lite fett på magen.
Och du kan göra 4000situps om dagen, det släpper inte fortare för det eftersom du inte kan punktförbränna

+1 på det här också.
"ALLA" har lite fett på magen. Kanske svårt att förstå med alla bilder man ser i media på kändisar och modeller som poserar i bra ljus och blir retuscherade.

Bukfetma brukar man oftast nämna när man har en stor mängd visceralt fett. Dvs en tydlig bula till mage utan att magen i sig själv behöver vara så sladdrig.
Den mest extrema bukfetman är väl när man kan se antydan till magrutor samtidigt som man har en "ölkagge". Det är rätt svårt att få till men tror jag sett exempel på när just detta är fallet.

eriklydecker 2012-09-11 07:53

Kosten består av kött, fisk, sallad, surdegsbröd (fullkorn/råg/dinkel), väldigt lite ris, potatis, pasta. Aldrig socker i någon form, ingen läsk, juice, osv.

Bukfetma har jag ju inte, skrev fel i rubriken, min mage är platt, med 4 synliga rutor, de sista längst ned kan man se lite av när jag står upp, men när jag sitter och böjer mig fram, ser man "fett på magen", det var den lilla biten jag pratade om =)

Träningen ingår i mitt yrke.

Sniggel 2012-09-11 08:05

Citat:

Ursprungligen postat av eriklydecker (Inlägg 5975320)
Kosten består av kött, fisk, sallad, surdegsbröd (fullkorn/råg/dinkel), väldigt lite ris, potatis, pasta. Aldrig socker i någon form, ingen läsk, juice, osv.

Bukfetma har jag ju inte, skrev fel i rubriken, min mage är platt, med 4 synliga rutor, de sista längst ned kan man se lite av när jag står upp, men när jag sitter och böjer mig fram, ser man "fett på magen", det var den lilla biten jag pratade om =)

Träningen ingår i mitt yrke.

Hur många på detta forum har varit i så pass bra form att när de gör denna manövern inte ser "fett på magen", räck upp en hand!

*tittar länge efter händer i luften*

Pretorian 2012-09-11 08:14

Du får ingen hand av mig ivarjefall.

timoat 2012-09-11 08:25

"Bukfetma" låter som en grav överdrift i ditt fall. posta bilder fram och från sidan så vi får se.

Pepz 2012-09-11 08:28

Citat:

Ursprungligen postat av eriklydecker (Inlägg 5975320)
Kosten består av kött, fisk, sallad, surdegsbröd (fullkorn/råg/dinkel), väldigt lite ris, potatis, pasta. Aldrig socker i någon form, ingen läsk, juice, osv.

Bukfetma har jag ju inte, skrev fel i rubriken, min mage är platt, med 4 synliga rutor, de sista längst ned kan man se lite av när jag står upp, men när jag sitter och böjer mig fram, ser man "fett på magen", det var den lilla biten jag pratade om =)

Träningen ingår i mitt yrke.

du vill alltså komma i tävlingsform? för det är endast då allt har släppt.
fortsätt med underskott så släpper det så småningom. Chilla lite med magträningen den låter ju bara idiotisk imho ;)

och som någon sa - ligg inte på för stort underskott får då äts dina muskler upp..

eriklydecker 2012-09-11 10:23

4 bifogad(e) fil(er)
Observera att mina nära och köra trodde att jag var "gravid" den 15 juni 2012, jag hade en riktigt sjuk kagge! Såhär ser det ut idag, som ni ser ligger den en massa "tjockt" längst ner... Bryr mig för övrigt inget om tävlingar el dyl, jag vill bara få bort allt...

clavain 2012-09-11 10:31

Min uppskattning är att du behöver gå ner ytterligare ca 5kg innan du når dit du vill utseendemässigt. Att du samtidigt vill lägga på dig 5kg går inte ihop, gör en sak i taget.

Sniggel 2012-09-11 10:33

En hel del av det där kan försvinna. Det ser självklart normalt ut men du vill förstås ha bort det.

Kaloriunderskott och styrketräning är grundkraven för snabbaste/bästa resultat. Att stressa sönder sin kropp med massa träning behövs dock inte.

Jag undrar igen varför? (du tränar som en psykopat).
Varför får vi inte ställa den frågan?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)