Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Medlemsbilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Lägg upp era träningsfilmer (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82188)

tsp 2010-05-17 11:44

Gött clintan, ser verkligen ut som att du riktigt klämmer och knådar ut diskarna när du så där liksom "rullar" upp hela ryggraden så att inte en enda kota ska behöva känna sig bortglömd.

Gabriel Forslund 2010-05-17 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av tsp (Inlägg 4368318)
Gött clintan, ser verkligen ut som att du riktigt klämmer och knådar ut diskarna när du så där liksom "rullar" upp hela ryggraden så att inte en enda kota ska behöva känna sig bortglömd.

:laugh:

clinteastwood 2010-05-17 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Scratch89 (Inlägg 4367994)
Har du någon anledning att köra med krökt rygg från repetition 1? Jag menar, om du klarar av 20 reps borde du ju klara av att hålla ryggen rak också (om, som sagt du inte har någon speciell anledning att köra sådär).

Blir så oftast när jag lyfter, försöker tänka på det så mycket det går men! Fast jag tränar mark bara "lätt" och endast 1 set på onsdagar , och max kör jag endast på tävlingar!

Känner ingenting i ryggen mer än mjölksyra efter utfört set. Fast om jag kör knäböj/bänkpress så känns det betydligt "mer" i ryggen!

Citat:

Ursprungligen postat av mn8eii (Inlägg 4368231)
Var rädd om ryggen

:thumbup:

Citat:

Ursprungligen postat av HulkH (Inlägg 4368289)
Håller med, tkr det ser lite skadligt ut när han "rycker" upp stången och så kör han väldigt fort.


Tungt lyft dock :)

Rycker inte i stången och sedan kör jag explosivt:smash:

Lätt lyft, inte tungt!

Citat:

Ursprungligen postat av tsp (Inlägg 4368318)
Gött clintan, ser verkligen ut som att du riktigt klämmer och knådar ut diskarna när du så där liksom "rullar" upp hela ryggraden så att inte en enda kota ska behöva känna sig bortglömd.

:cool:




Men visst har ni rätt att tekniken är inte den bästa, försöker som sagt jobba på det!

amarth 2010-05-17 15:57

Lite ryck igen då..

Pepz och creperiet får gärna kommentera igen eftersom jag försökt ändra tekniken lite efter era tips.


Dreas 2010-05-17 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av clinteastwood (Inlägg 4368664)
Lätt lyft, inte tungt!

Men visst har ni rätt att tekniken är inte den bästa, försöker som sagt jobba på det!

Det är ett skämt va? För du kan ju inte köra med sådan rygg och ha gjort det en längre tid? Och ifall det nu är lätt för dig så ska det absolut inte se ut sådär.

Ifall det nu mot all förmodan är seriöst så försök hålla ryggen rak genom att svanka och lägg upp en ny film.

clinteastwood 2010-05-17 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Dreas (Inlägg 4368744)
Det är ett skämt va? För du kan ju inte köra med sådan rygg och ha gjort det en längre tid? Och ifall det nu är lätt för dig så ska det absolut inte se ut sådär.

Ifall det nu mot all förmodan är seriöst så försök hålla ryggen rak genom att svanka och lägg upp en ny film.

Pb ligger på 265kg! Är rätt "borta" under set där jag ska prestera som bäst, helt tom i skallen! Tänker mer på tekniken på uppvärmningslyften, då brukar tekniken vara bra! Sedan när jag byter från uppvärmning till "prestationsset" så följer tekniken inte med automatisk eftersom jag inte tänker på vad jag gör.

Denniss 2010-05-17 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av clinteastwood (Inlägg 4368756)
Pb ligger på 265kg! Är rätt "borta" under set där jag ska prestera som bäst, helt tom i skallen! Tänker mer på tekniken på uppvärmningslyften, då brukar tekniken vara bra! Sedan när jag byter från uppvärmning till "prestationsset" så följer tekniken inte med automatisk eftersom jag inte tänker på vad jag gör.

Är det en giltig ursäkt för att köra med kass teknik på så tunga vikter? :confused:

mn8eii 2010-05-17 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av amarth (Inlägg 4368709)
Lite ryck igen då..

Pepz och creperiet får gärna kommentera igen eftersom jag försökt ändra tekniken lite efter era tips.


Nu är jag varken Pepz eller creperiet men jag kommenterar ändå. Fortsätt jobba på att försöka hålla in stången så nära kroppen som möjligt så den inte flyger framåt för mycket på vägen upp, sen har du fortfarande kvar tendensen att vilja trycka iväg stången med låren. Stången ska upp med kraft som du genererar genom att räta upp ryggen samt trycka ifrån med fötterna inte med kraft från "studsen" på låret innan rycket.

Edit:

Kan vara värd att se:
http://www.youtube.com/watch?v=9nc4D...eature=related

clinteastwood 2010-05-17 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av Denniss (Inlägg 4368805)
Är det en giltig ursäkt för att köra med kass teknik på så tunga vikter? :confused:

Så jvla kass är då inte och eftersom jag är SL:are så måste jag var stark!

Denniss 2010-05-17 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av clinteastwood (Inlägg 4368816)
Så jvla kass är då inte och eftersom jag är SL:are så måste jag var stark!

Den är ju böjd? Vad är viktigast? Att lyfta rätt och tungt eller bara dra så tungt man kan och skita i teknik?

amarth 2010-05-17 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av mn8eii (Inlägg 4368814)
Nu är jag varken Pepz eller creperiet men jag kommenterar ändå. Fortsätt jobba på att försöka hålla in stången så nära kroppen som möjligt så den inte flyger framåt för mycket på vägen upp, sen har du fortfarande kvar tendensen att vilja trycka iväg stången med låren. Stången ska upp med kraft som du genererar genom att räta upp ryggen samt trycka ifrån med fötterna inte med kraft från "studsen" på låret innan rycket.


Du har kollat in min andra video också eller? Är det någon förbättring tycker du?

Har jobbat på att inte träffa med låren. I dom två sista rycken tycker jag det ser rätt okey ut, förutom att stången går alldeles för långt ifrån kroppen då..

Folke50 2010-05-17 17:03

Clint: Den är riktigt kass jo :) Även att du har pb på 260.

mn8eii 2010-05-17 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av powderdog (Inlägg 4367330)
Bra, då kan jag köra på så då.

Det är mycket möjligt att jag är för orörlig för att gå så djupt. Men hur ökar jag rörligheten, hur ska jag stretcha? Kan jag fortsätta träna på det djupet och på så vis öva upp rörligheten?

Tack för feedback!

Då ditt djup i nuläget är mer än godkänt så skulle jag nog vid tyngre vikter försöka gå lite grundare för att undvika att sätta onödigt stora påfrestningar på diskarna vilket rotationen i bäckenet orsakar.

Om du vill arbeta upp rörligheten gör du det hellre på lite lättare vikter för att minimera skaderisken. Vanligast är att det är orörlighet i fotleden som orsakar rotationen men det är många andra strukturer som kan bidra till problemet så det är svårt att säga såhär över internet att det är just fotleden du behöver stretcha. Sheogorath här på forumet har utformat en rutin som är specifikt avsedd att öka rörligheten för att komma djupare i knäböj så om du vill kan du ta och prova den.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...d.php?t=107129

Dreas 2010-05-17 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av clinteastwood (Inlägg 4368756)
Pb ligger på 265kg! Är rätt "borta" under set där jag ska prestera som bäst, helt tom i skallen! Tänker mer på tekniken på uppvärmningslyften, då brukar tekniken vara bra! Sedan när jag byter från uppvärmning till "prestationsset" så följer tekniken inte med automatisk eftersom jag inte tänker på vad jag gör.

Eftersom du är såpass stark och är SLare så borde du ju kunna få tips ifrån klubben du är medlem i?

mn8eii 2010-05-17 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av amarth (Inlägg 4368833)
Du har kollat in min andra video också eller? Är det någon förbättring tycker du?

Har jobbat på att inte träffa med låren. I dom två sista rycken tycker jag det ser rätt okey ut, förutom att stången går alldeles för långt ifrån kroppen då..

Ja jag såg den andra videon och de två sista rycken i den här visar helt klart en förbättring men du har fortfarande en del att hämta.

Nu är det en viss skillnad mellan stående ryck och vanligt ryck men här har du ett väldigt fint utförande:

http://www.youtube.com/watch?v=300i1qmyl-k

Du ser hur han exploderar rakt upp genom att räta på ryggen, skjuta fram höften och trycka ifrån med benen utan att studsa på låren. Rycket går i en mjuk rörelse.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)