Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   keto (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=8585)

Mr Pink 2003-02-18 15:15

keto
 
Hoi...
Har testat att lägga fettintaget lägre i veckan än de andra veckorna, men nu får jag inte nått utslag på ketostixen. Beror det på att kroppen förbränner allt keton eller har man kommit in i svält läge... känner mig dock hur pigg som helst, förutom lite krasslig i halsen.

Emptiness 2003-02-18 18:33

Re: keto
 
Citat:

Originally posted by Mr Pink
Hoi...
Har testat att lägga fettintaget lägre i veckan än de andra veckorna, men nu får jag inte nått utslag på ketostixen. Beror det på att kroppen förbränner allt keton eller har man kommit in i svält läge... känner mig dock hur pigg som helst, förutom lite krasslig i halsen.

Har haft samma problem som dig, sänkte intaget av fett i förhoppning att öka (i mitt fall få igång) fettförbräningen. Det funkar bra nu verkar det som men inte först. För min del var det att jag först hade för stor skillnad mellan proteinintaget och fettintaget men efter att öka upp fettintaget något lite till (dock mindre än vad det låg på först) så kom jag in i ketosis.
Innan jag testa att öka fettintaget lite igen så testade jag att sänka proteintaget till samma mängd protein som fett och jag kom då också in i ketosis.
Så när det gäller min kropp så verkar det ivarje fall som om jag inte kan ha för stort intag av protein förhållande till fettet.

Idag ligger jag på 140g protein och 110g fett och väger cirka 70Kg.
Ligger jag på 140g protein och 100g fett kommer jag ej in i ketosis, enligt ketostixen ivarje fall.

Kan ju vara samma sak för dig kanske

Mr Pink 2003-02-18 18:53

Re: Re: keto
 
Citat:

Originally posted by Emptiness


Har haft samma problem som dig, sänkte intaget av fett i förhoppning att öka (i mitt fall få igång) fettförbräningen. Det funkar bra nu verkar det som men inte först. För min del var det att jag först hade för stor skillnad mellan proteinintaget och fettintaget men efter att öka upp fettintaget något lite till (dock mindre än vad det låg på först) så kom jag in i ketosis.
Innan jag testa att öka fettintaget lite igen så testade jag att sänka proteintaget till samma mängd protein som fett och jag kom då också in i ketosis.
Så när det gäller min kropp så verkar det ivarje fall som om jag inte kan ha för stort intag av protein förhållande till fettet.

Idag ligger jag på 140g protein och 110g fett och väger cirka 70Kg.
Ligger jag på 140g protein och 100g fett kommer jag ej in i ketosis, enligt ketostixen ivarje fall.

Kan ju vara samma sak för dig kanske

Jepp du har nog rätt där, jag ligger nog lite högt i protein. får gå ner på 2,0 gram / kg kropsvikt så får vi se om det löser sig. Men jag går dock inte under 2 g / dag för då känns det som det försvinner för mycket muskler....

Emptiness 2003-02-18 21:05

Re: Re: Re: keto
 
Citat:

Originally posted by Mr Pink


Jepp du har nog rätt där, jag ligger nog lite högt i protein. får gå ner på 2,0 gram / kg kropsvikt så får vi se om det löser sig. Men jag går dock inte under 2 g / dag för då känns det som det försvinner för mycket muskler....

Nä det förstår jag men om det inte blir någon skillnad efter denna sänkningen av proteinet som du gör nu ¨å testa gå ner på samma mängd protein som fett under en dag eller två bara för att se om du hamnar i ketosis då, gör du det så är det bara att börja pussla med maten :)

Hoppas det löser sig

Mr Pink 2003-02-18 22:03

det berodde helt klart på förlite fett, drog i mig 1,5 dl grädde och nu är jag på G igen...:smokin:

Emptiness 2003-02-18 22:35

Bra att du är i ketosis igen men innan du väljer att höja fetthalten igen så testa först att sänka proteinnivån till 2g/kg som du sa innan i någon dag.
Behöver ju inte ha varit för lite fett, kanske bara för mycket protein, beroende på hur man ser det :)

200sx 2003-02-19 12:33

Fick just hela hälsovakten och ujujuj vad högt jag låg på protte....typ 250g ska juj ligga på ca 150... fick justera lite i kosten..så nu ligger jag på ca 155g protte, 184g fett å ca 15g kollisar...:eating:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)