Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Matlagning & Recept (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Din senast NY-UPPTÄCKTA bra ingrediens eller matvara? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=74657)

sissa 2006-07-19 20:51

dijonsenap är en ny upptäckt för mig. det är ju helt fantastisk och mkt användbart.

minifraiche har jag inte använt så länge heller. jag var mkt skeptisk till den, men jag är imponerad av att den är så god och funkar så bra med den låga fetthalten.

till skillnad mot mjukost tex som också är en rätt ny upptäckt för min del. där ska det inte vara den allra lättaste varianten. den är inge kul eller god alls.

keso är också en rätt ny grej. åt inte det innan jag börja träna. till spagetti och köttfärssås är den given nu, det är supergott med keso till det

Max 2006-07-19 20:56

Ny och ny men skivbar leverpastej är något jag återupptäckt i alla fall. Sitter fint när man tröttnat på ost, keso, lättost, skinka/kalkon, musslor, makrill, nötsmör, mesost, messmör..... :)

Fed up 2006-07-19 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Max
Ny och ny men skivbar leverpastej är något jag återupptäckt i alla fall. Sitter fint när man tröttnat på ost, keso, lättost, skinka/kalkon, musslor, makrill, nötsmör, mesost, messmör..... :)

Ni köttätare är så jävla bortskämda...*grr27*

Bönne 2006-07-19 21:11

http://www.santamaria.se/gfx/product...R_81_kanel.jpg

Så gott, undra om det är något man kan överkonsumera? :Virro

sissa 2006-07-19 21:14

kanel är jag lite nyfiken på. använder det i princip aldrig förrutom till risgrynsgröt och fil ibland. och bullar (som jag aldrig bakar iofs)

vad använder du det till?

Max 2006-07-19 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Fed up
Ni köttätare är så jävla bortskämda...*grr27*

Sen finns det ju hummus också :D ......något mer vegetariskt alternativ förutom nötsmör? Div. sojapålägg kanske?

Jacky 2006-07-19 21:43

Provade att inte köpa kronärtskocka på burk för en gångs skull..
Simpelt att tillaga färsk. 12-15 minuter i mikron i en form med lite vatten i botten (stod i rutiga kokboken)

http://www.recepthjalpen.se/images/i...0406004225.jpg

bear.flowertwig 2006-07-19 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av sissa
dijonsenap är en ny upptäckt för mig. det är ju helt fantastisk och mkt användbart.

minifraiche har jag inte använt så länge heller. jag var mkt skeptisk till den, men jag är imponerad av att den är så god och funkar så bra med den låga fetthalten.

till skillnad mot mjukost tex som också är en rätt ny upptäckt för min del. där ska det inte vara den allra lättaste varianten. den är inge kul eller god alls.

keso är också en rätt ny grej. åt inte det innan jag börja träna. till spagetti och köttfärssås är den given nu, det är supergott med keso till det

+1
Dessutom är det faktiskt löjligt liten skillnad i energi på mini och light, där den senare är en gudomlig smaksensation jämfört med den förra.

Bartman 2006-07-19 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av sissa
kanel är jag lite nyfiken på. använder det i princip aldrig förrutom till risgrynsgröt och fil ibland. och bullar (som jag aldrig bakar iofs)

vad använder du det till?

Jag tycker det är gott att ha kanel på havregrynsgröten.

Bönne 2006-07-19 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av sissa
kanel är jag lite nyfiken på. använder det i princip aldrig förrutom till risgrynsgröt och fil ibland. och bullar (som jag aldrig bakar iofs)

vad använder du det till?

Funkar super till alla magra mejeriprodukter.

sissa 2006-07-19 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig
+1
Dessutom är det faktiskt löjligt liten skillnad i energi på mini och light, där den senare är en gudomlig smaksensation jämfört med den förra.

finns det mini också? den måste vara hemsk isåfall, för jag snackar nog om light ( 3 % var den)
17 % ska det vara :)

nu fanns 3% inte i många olika smaker här, typ bara 2 men de var inte alls roliga

sissa 2006-07-19 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Bönne
Funkar super till alla magra mejeriprodukter.


är lite nyfiken på att använda det i varm typ, typ köttgrytor och sånt.
det ser gott ut iaf när de lagar det på tv:n.

Fed up 2006-07-19 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Max
Sen finns det ju hummus också :D ......något mer vegetariskt alternativ förutom nötsmör? Div. sojapålägg kanske?

ÄGG! och tartex.

För ett par år sen gjorde jag alltid en grym linspastej, den måste jag öra snart igen!

Fed up 2006-07-19 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av sissa
kanel är jag lite nyfiken på. använder det i princip aldrig förrutom till risgrynsgröt och fil ibland. och bullar (som jag aldrig bakar iofs)

vad använder du det till?

Jag har kanel i:
min havregrynsgröt
tillsammans med keso och tärnat äpple (mellanmål typ, smaskigt)
på filen
i smoothien
kanelknäcke är gott

och säkert mer jag inte kommer på nu...

Lilly 2006-07-19 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av sissa
är lite nyfiken på att använda det i varm typ, typ köttgrytor och sånt.

Ingen köttgryta men gott att krydda bulgur med:
Kanel
Ingerfära
Gurkmeja
(lite)Koriander


/Lilly


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)