Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Från harpalt till He-Man (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=226289)

Bob90 2018-01-16 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7881088)
Hur går det med kosten? Har spegelbilden börjat rulla åt rätt håll igen?

Tycker mig inte se något större förfall i spegeln (annat än kanske kärlekshandtag, "magrutorna" är fortfarande kvar), det är mest att jag känner/ser typ veck kring kinder/hals och framförallt nedre delen av magen när jag sitter ner eller böjer mig fram som jag inte är van vid :d

Framförallt så tror jag inte det händer så mycket på tre dagar :p Men jag skulle gissa på att det går åt rätt håll.

blåvitt 2018-01-16 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7881098)
Tycker mig inte se något större förfall i spegeln (annat än kanske kärlekshandtag, "magrutorna" är fortfarande kvar), det är mest att jag känner/ser typ veck kring kinder/hals och framförallt nedre delen av magen när jag sitter ner eller böjer mig fram som jag inte är van vid :d

Framförallt så tror jag inte det händer så mycket på tre dagar :p Men jag skulle gissa på att det går åt rätt håll.

Det låter ju inte så farligt! Då är du fortf i bättre form än mig :) Ah har det bara gått tre dagar, sjukt

Bob90 2018-01-16 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7881121)
Det låter ju inte så farligt! Då är du fortf i bättre form än mig :) Ah har det bara gått tre dagar, sjukt

3 dagar sen du frågade senast dvs :P Jag har väl "tänkt på" mängden mat jag stoppar i mig sen typ en vecka innan jul eller vad det nu var. Och av ekonomiska skäl kan jag inte köpa något annat än mat, så jag "slipper" oroa mig om munchies :p Men det betyder inte att jag inte vill ha något att tugga på varje vaken minut :d

blåvitt 2018-01-17 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7881177)
3 dagar sen du frågade senast dvs :P Jag har väl "tänkt på" mängden mat jag stoppar i mig sen typ en vecka innan jul eller vad det nu var. Och av ekonomiska skäl kan jag inte köpa något annat än mat, så jag "slipper" oroa mig om munchies :p Men det betyder inte att jag inte vill ha något att tugga på varje vaken minut :d

Se på fan, det har jag helt glömt bort att jag frågat om :D hahah jaa, studentekonomi är ett utmärkt sätt att hålla formen i schack!

Bob90 2018-01-21 18:23

Uppvärmning med 500m rodd och Axelflaxel™

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg 5x5 se där, var inte alls lätt, 5e reppen var skapligt seg men det gick. Trodde jag skulle behöva kötta på med färre sets först enligt tidigare uttalande:

Benspark, stående tåhäv, kabelrodd, biceps/triceps i kabelhiss, rotatorkuffar, baksida axlar och lite plankan.

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7881333)
Se på fan, det har jag helt glömt bort att jag frågat om :D hahah jaa, studentekonomi är ett utmärkt sätt att hålla formen i schack!

Haha, vi börjar nå den åldern när man glömmer saker :p
Japp, den blir självreglerande! :d

blåvitt 2018-01-22 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7883697)
Haha, vi börjar nå den åldern när man glömmer saker :p
Japp, den blir självreglerande! :d

Säg inte så :em:
Verkligen! Dock har en kompis till mig precis fått en förskottsbetalning på nåt målarkonstjobb så han bjuckar på sjukt mycket götta, inte nice. Min diet bygger ju inte alls på någon slags förmåga till självbehärskning :D

Bob90 2018-01-24 19:27

Ännu ett "Hopp och lek"-pass.

1000m rodd som uppvärmning.

Något cirkelträningsliknande upplägg där 1 "varv" utgjordes av typ:
20 armhävningar
5 "långtnamnpåövningmentypenarmspressmedkettlebellfa stfelsidaupposv"
någon/några minuter hopprep
sidoplankan i typ 30-60 sek eller nåt.

Minns inte hur många varv det blev, skulle tippa på typ 4-5 sen spårade jag ut och larvade mig med hopprep bara. Typ för att få ordning på "krisskross" eller vad det heter. Googlade krisskross och det var tydligen en rappduo som bestod av två barn, så kanske inte heter så.

Sen sittande tåhäv, handledscurl, biceps i kabelhiss för armbågarna, enarmsrodd i maskin, rotatorkuffar, baksida axlar, plankan.

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7884373)
Säg inte så :em:
Verkligen! Dock har en kompis till mig precis fått en förskottsbetalning på nåt målarkonstjobb så han bjuckar på sjukt mycket götta, inte nice. Min diet bygger ju inte alls på någon slags förmåga till självbehärskning :D

Haha, jag kommer inte ihåg om jag var äldre eller yngre än dig. Är jag äldre så står jag fortfarande för påståendet, är jag yngre så får jag backa på den punkten :d

"Seefood-dieten" mao? :p

blåvitt 2018-01-28 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7885201)
Haha, jag kommer inte ihåg om jag var äldre eller yngre än dig. Är jag äldre så står jag fortfarande för påståendet, är jag yngre så får jag backa på den punkten :d

"Seefood-dieten" mao? :p

Jag är 92a :naughty:

Hahaha, exakt!

Bob90 2018-01-28 17:44

500m rodd och Axelflax™

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3
53,5 kg 5x3 Ville höja till 55kg men kändes som att det skulle bli för sega och grindiga reps då.
42,5 kg x8ish?

Häng i ringar i varierande 1 och båda händer på 3 omgångar, benspark, stående tåhäv, bicepcurls med stång (självklart i böjracket) för armbågen, kabelrodd, rotatorkuffar, baksida axlar och halvhjärtat plankan, gav mig för att höger hälsena/vad började bråka eller nåt.

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7886876)
Jag är 92a :naughty:

Hahaha, exakt!

Dåså. Jepp! Du börjar bli senil :devil::d

Bob90 2018-01-30 10:06

Morgonvikt 69,8.

blåvitt 2018-01-30 10:30

Hur går det med kosten? Har spegelbilden börjat rulla åt rätt håll igen?

Bob90 2018-01-31 17:11

500m rodd + axelflaxande.
Det var egentligen "hopp och lek" på schemat men blev lite press istället.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x5
52,5 kg x3
55 kg x1
57,5 kg x1

Push press
60 kg x3
65 kg x2

Lite armhävningar, enarmspress med hantel upp till 24 kg, handledscurl, rotatorkuff, en axelrehabgrej och plankan.

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7887783)
Hur går det med kosten? Har spegelbilden börjat rulla åt rätt håll igen?

Har slutat "svälta" mig, gjort bedömningen att om jag skippar mitt dagliga "snacksintag" (typ chips, glass, kex, etc) så kommer det fortsätta gå åt rätt håll :p

Vad gäller spegelbild, ingen aning. Speglarna spricker innan jag hinner titta efter :(

blåvitt 2018-02-01 07:36

Meh :( det var ett skämt om min senilitet. Kolla inlägget på toppen av sidan

Bob90 2018-02-01 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7888733)
Meh :( det var ett skämt om min senilitet. Kolla inlägget på toppen av sidan

Vi tycker om dig ändå fast du är mer senil än Dory.

Bob90 2018-02-02 07:01

Fått ganska ont i knäna, särskilt höger sen igår. Måste ha gjort något konstigt under pushpressen fast det var låg vikt. För jag har inte gjort något konstigt under vardagen och det är den enda nya variabeln i träningen.

Ska prova lårcurl nästa gång som ett experiment (har inte kört dem sen typ juni då jag kopplat övningen till provocering av nerverna). Dels för att se om nerverna funkar, men mest för att jag vet att det hjälpt mina knän tidigare. Kommer dock bli sittandes, som jag aldrig provat förut. Gymmet har ingen liggande.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)