Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ni som ligger i deff hur går det för er? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144290)

Fuuu 2010-04-02 06:15

Längd 190cm
Startvikt: ~84,5
Dagsläget: 82,7
Målvikt: ~78, alternativt ännu lägre.

Mål: Ta reda på hur jag ser ut ordentligt deffad/rippad. Kul att se hur ja ser ut med rutor etc etc. Hålla mig sådan över sommaren för att sedan påbörja en riktigt ordentlig långsam men väldigt lång bulk över hösten/vintern.

Går dock sjukt segt just nu. Hållt på i lite över två veckor med minus 1000 kcal om dagen och motivationen är inte på topp. Blev lite ätardag med tjejen igår för första gången sedan jag satte igång, men jag hade lite sparade kalorier så de gick ändå fint.

Symphony Flex 2010-04-02 07:38

körde också en ätardag igår. var första dagen på gymet som jag kände mig påtagligt mycket klenare vilket fick mig att sätta igång å äta :) kan vara skönt med en load up. Annars går viktnedgången mycket bra och helt enl. plan. Går ner ganska sakta. Morgonvikt ca: 73kg idag (178cm). Låg väl ca: 3 kg tyngre i höstas som värst. Har egentligen bara kört nån månad seriös bantning även om jag körde strikt IF hela hösten också. då låg jag dock snarare på balans.
personbästa har satts i nästan alla övningar den senaste månaden så styrkan sitter minsann kvar också. Har aldrig varit såhär stark på sådan här vikt. Har vägt 80kg som mest i mitt liv men då var jag mycket klenare än vad jag är i dag. tjo

Fredrik_S 2010-04-02 12:00

Tokviktstablil just nu.. men vill gå ner 2 kg fett till tills första juni

längd 175 cm
Startvikt januari 90 kg
målvikt juni 85 kg

87,1
86,9
86,9
87,0
Senaste fyra dagarna....

Men det är i den takt jag vill 1 kg i månaden

vicarious 2010-04-02 17:26

Deff under påsken.. pffffffft :D Aint no such thang!

Spunken 2010-04-05 08:39

81,4kg pekade vågen på i fredags, idag på mindre smickrande 87,1kg. har lika stabil karaktär som en heroinist när det plockas fram lösgodis. jobbar hårt med att intala mig själv att det bara (eller åtminstone det mesta) är vätska, annars blir jag så ledsen.

Motoranimal 2010-04-05 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av vicarious (Inlägg 4276261)
Deff under påsken.. pffffffft :D Aint no such thang!

Hade man hållt sig till äggen hade det gått bra. Då menar jag hönsäggen och inte chokladäggen:furious:

chrilledude 2010-04-05 11:49

Failar som fan under påsken, får bli en paus då jag inte har bråttom. :-)

BobaFett 2010-04-05 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av eriksvensson (Inlägg 4274515)
-19 kg, genom att gå från högcarb/lågfett till lågcarb/högfett (LCHF.) Började seriöst i januari, har slarvat lite på sistonde så det blir att skärpa till sig. Har utöver det ett väldigt stillasittande jobb (datorspelsutvecklare) och rör mig inte mycket i övrigt förutom gympassen, men vikten rör sig neråt ändå så.. någonting fungerar ju onekligen. :)

Bra jobbat!

...men risken finns att du kommer till en platå om du inte lär dig varför du går ner i vikt. Det är inte "genom att gå från högcarb/lågfett till lågcarb/högfett (LCHF.)" utan för att du äter mindre kalorier än vad du stoppar i dig ;)

Christyle 2010-04-05 17:04

en massa jäkla godis o den jävla chokladharen ska man inte tala om öronen försvann direkt haha har gått upp en del i think men rutorna e kvar thank god:thumbup:

Baboom 2010-04-05 17:50

1 bifogad(e) fil(er)
Det rullar på riktigt bra. Åt enligt mitt kostschema hela påsken och det funkade riktigt bra.

2 veckor kvar till tävlingen. Sen tar jag igen påskmiddagen med familjen!

Bild från påskafton.

BobaFett 2010-04-05 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av Baboom (Inlägg 4281321)
Det rullar på riktigt bra. Åt enligt mitt kostschema hela påsken och det funkade riktigt bra.

2 veckor kvar till tävlingen. Sen tar jag igen påskmiddagen med familjen!

Bild från påskafton.

Ser grymt ut som vanligt :thumbup:

Hur lång tid innan tävling börjar du med vätsketömning? Gör det stor skillnad på formen? Skulle vara kul att prova nån gång när jag är klar med min deff.

eriksvensson 2010-04-05 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av BobaFett (Inlägg 4280545)
Bra jobbat!

...men risken finns att du kommer till en platå om du inte lär dig varför du går ner i vikt. Det är inte "genom att gå från högcarb/lågfett till lågcarb/högfett (LCHF.)" utan för att du äter mindre kalorier än vad du stoppar i dig ;)

Tyvärr vågar jag inte hålla med dig, upplever att det gått mycket bättre på samma energimängd från fett och protein än med kolhydrater. Sedan mår jag så mycket bättre av kosten så detta är ingen tempfix utan en livsstil så.. Har inga planer på att gå tillbaka till smörgåsar och musli på morgonen utan ägg och bacon is the shit. :)

Tack iallafall! 10 kg kvar och jag är på min "målvikt" förhoppningsvis! (det får spegeln utvisa såklart, kan ju ske innan.)

Erik

Baboom 2010-04-05 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av BobaFett (Inlägg 4281428)
Ser grymt ut som vanligt :thumbup:

Hur lång tid innan tävling börjar du med vätsketömning? Gör det stor skillnad på formen? Skulle vara kul att prova nån gång när jag är klar med min deff.

Tack! Vätsketömning är inget man bara gör för att se snygg ut :)

BobaFett 2010-04-06 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av eriksvensson (Inlägg 4281527)
Tyvärr vågar jag inte hålla med dig, upplever att det gått mycket bättre på samma energimängd från fett och protein än med kolhydrater. Sedan mår jag så mycket bättre av kosten så detta är ingen tempfix utan en livsstil så.. Har inga planer på att gå tillbaka till smörgåsar och musli på morgonen utan ägg och bacon is the shit. :)

Tack iallafall! 10 kg kvar och jag är på min "målvikt" förhoppningsvis! (det får spegeln utvisa såklart, kan ju ske innan.)

Erik

Funkar det för dig så kör på :thumbup:

För 2 år sen körde jag atkins under en deff, jag kände inte till att det är kaloriunderskottet som gör att man går ner så jag hamnade på en platå efter 12 kilos viktnedgång. Vad gjorde jag? Jo, eftersom jag trodde att det var kolhydraterna som gjorde att man gick ner så skar jag ner på det redan jättelåga kolhydratintaget från 30g om dagen till 10 gram om dagen (typ en tomat om dagen alltså *screwy*) Gjorde det att jag gick ner de sista 4-5 kilona? Nej :smash:

Jag säger bara att du ska fortsätta med det du trivs med och som funkar för dig men om du kommer till en platå så ska du äta likadant men skära ner lite grann på mängden :thumbup:

Som sagt, det är kalorimängden som gör att du går ner och low carb är ett utmärkt sätt att äta jättelite kalorier utan hunger och det är det som har gjort att du gått ner.

BobaFett 2010-04-06 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Baboom (Inlägg 4281579)
Tack! Vätsketömning är inget man bara gör för att se snygg ut :)

Nej men man kan testa för skojs skull :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)