Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2010-08-20 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4543304)
Har dålig koll på Belfort (fortfarande inte sett en hel match med honom), men tycker han från de highlights jag sett ser lite stel ut i standupen a la Wandy och verkar vara en rätt enkel måltavla för en counterstriker som Silva. Men ska kolla på hans senaste matcher och återkomma.

Gör det. Kollade nyss på hans match mot Rich Franklin. Där såg han riktigt vass ut och kontrade den första riktiga serien som ledde till TKO. Men sedan så kan ju inte Richs standup mäta sig med Andersons riktigt, med tanke på deras tidigare möte. Det jag reagerade på är att Vitor belfort är en standup fighter, vilket enligt mig gör det till en ganska vågad matchning mot Silva. I sånna fall borde ju Sonnen få en till chans kan man tycka med tanke på att hans stil passar mycket bättre.

Doctor Snuggles 2010-08-20 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4543310)
Gör det. Kollade nyss på hans match mot Rich Franklin. Där såg han riktigt vass ut och kontrade den första riktiga serien som ledde till TKO. Men sedan så kan ju inte Richs standup mäta sig med Andersons riktigt, med tanke på deras tidigare möte. Det jag reagerade på är att Vitor belfort är en standup fighter, vilket enligt mig gör det till en ganska vågad matchning mot Silva. I sånna fall borde ju Sonnen få en till chans kan man tycka med tanke på att hans stil passar mycket bättre.

Han såg ut att vara lite för förutsägbar i sin standup. Om man är snabb, explosiv och pricksäker så funkar det ju rätt bra mot de flesta, men står man relativt rakt med huvudet orörligt a ala chute är är det farligt mot Silva som kan knocka folk med en jabb i reträtten. ;)
Verkar som Silva främst har problem med just brottare och deras överhandsslag då han förväntar sig takedowns, annars så verkar folk inte ha så mycket att säga. Jon Jones, o vad heter den andra liknande snubben, vore intressant däremot. En atletisk brottare som dessutom har en bra, knepig, standup vore grymt intressant mot Silva.

nmanradnävna 2010-08-20 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4543334)
Han såg ut att vara lite för förutsägbar i sin standup. Om man är snabb, explosiv och pricksäker så funkar det ju rätt bra mot de flesta, men står man relativt rakt med huvudet orörligt a ala chute är är det farligt mot Silva som kan knocka folk med en jabb i reträtten. ;)
Verkar som Silva främst har problem med just brottare och deras överhandsslag då han förväntar sig takedowns, annars så verkar folk inte ha så mycket att säga. Jon Jones, o vad heter den andra liknande snubben, vore intressant däremot. En atletisk brottare som dessutom har en bra, knepig, standup vore grymt intressant mot Silva.

Phil Davis du tänker på!

Jones hade varit riktigt kul att se

spoon 2010-08-20 21:59

Nä till rematch säger jag. Tycker man ska åka ner ett par pinnhål och sedan ta ett par matcher innan man får ett nytt försök.

cero 2010-08-20 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 4543706)
Nä till rematch säger jag. Tycker man ska åka ner ett par pinnhål och sedan ta ett par matcher innan man får ett nytt försök.

Jag tycker man ska kolla på prestationen och sedan bedömma om en rematch är aktuell. Har man dominerat en match under 5 ronder och sedan klantar sig den sista sekunden tycker jag absolut att man förtjänar ett till försök. Skulle han då torska igen är det självklart att han droppar ner några placeringar.

Till en annan grej. Kollade precis på några BJ Penn highlights och såg att han gjorde något riktigt skumt grepp under en match. Hade ett ben runt armen och typ hängde där och försökte göra något, kan man submitta någon på detta sättet? Och om svaret är ja, vad heter det?

http://www.youtube.com/watch?v=Ki8Tt...eature=related

Spola fram till 0:50.

babidi 2010-08-20 23:11

misslyckat gogo/omaplata försök?

cero 2010-08-20 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av babidi (Inlägg 4543845)
misslyckat gogo/omaplata försök?

Gogoplata på armen? Känns ju inte som någon höjdare att försöka sig på att avsluta en omaplata därifrån heller.

Doctor Snuggles 2010-08-20 23:29

Jag misstänker att det kommer bli en interrim-match (fast kanske inte en "riktig" sådan med bälte och allt) mellan Sonnen och Vitor eftersom Vitor har fått vänta så länge redan. Sonnen kan ju definitivt sägas vara numero uno contender nu, med vitor som 2:a.

cero 2010-08-20 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4543868)
Jag misstänker att det kommer bli en interrim-match (fast kanske inte en "riktig" sådan med bälte och allt) mellan Sonnen och Vitor eftersom Vitor har fått vänta så länge redan. Sonnen kan ju definitivt sägas vara numero uno contender nu, med vitor som 2:a.

Skulle funka. Sedan så var det ett år sedan Vitor slogs senast så det skulle vara perfekt med en match innan titelmatchen.

Tigerkotten 2010-08-20 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4543868)
Jag misstänker att det kommer bli en interrim-match (fast kanske inte en "riktig" sådan med bälte och allt) mellan Sonnen och Vitor eftersom Vitor har fått vänta så länge redan. Sonnen kan ju definitivt sägas vara numero uno contender nu, med vitor som 2:a.

ehhhh varför ens ta upp interrim snacket, om det inte är bälte? Förstår inte riktigt meningen.

Vitor kan få problem mot brottare, så Nate Marquate kan ta Vitor också. Sen som sagt Cael alltid med, Vitor fick inte ett litet "tur slag" på Rich i deras möte. Träffade baksidan av skallen och då tappar fighters balansen osv.

cero 2010-08-20 23:43

UFC 114 repris på tv4 sport nu om en kvart (klockan 1.00).

nmanradnävna 2010-08-21 01:14

Ska bli jäkligt kul med Strikeforce i natt och sen är det inte långt kvar till den 28onde!

Doctor Snuggles 2010-08-21 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4543882)
ehhhh varför ens ta upp interrim snacket, om det inte är bälte? Förstår inte riktigt meningen.

Vitor kan få problem mot brottare, så Nate Marquate kan ta Vitor också. Sen som sagt Cael alltid med, Vitor fick inte ett litet "tur slag" på Rich i deras möte. Träffade baksidan av skallen och då tappar fighters balansen osv.

Varför prata överhuvudtaget? Alla bokstäver har ju redan använts.

nmanradnävna 2010-08-21 02:14

KJ Noons är löjligt lik Christian Bale från American Psycho med sin nya frisyr

Otto P 2010-08-21 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4543289)
Jag är Blejs och en av de som whinade högst.. :)

ang Arlowski så tog han flertal cleana smällar i hans senaste match.

Gött! Jo jag har whinat en hel del också!

Skönt att de lyssnade på oss läsare iaf.
Känns som att Löwgren har lätt för att snacka in sig på div sidor..
Bra att fler och fler får reda på sanningen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)