Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Rahf 2009-10-18 07:32

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 3933020)
Länge sen jag kollade K-1 bra tips! Vad har hänt med Badr Hari ? han verkar inte delta.

Hari tävlar ju i tungvikten, alltså K-1. De som jag listade kommer tävla i K-1 MAX som är -70kg. Hari kommer definitivt delta i årets K-1 turnering, han är definitivt någon att räkna med efter att ha knockat Semmy Schilt.

Doctor Snuggles 2009-10-18 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 3934401)
Hari tävlar ju i tungvikten, alltså K-1. De som jag listade kommer tävla i K-1 MAX som är -70kg. Hari kommer definitivt delta i årets K-1 turnering, han är definitivt någon att räkna med efter att ha knockat Semmy Schilt.

Äntligen! Har inte följt k-1 de senaste åren, men såg Hari-Schilt matchen nu. Det krävde tydligen ngn som ändå är såpass lång som Hari (1.98) för att komma åt Schilt - S kunde inte bara mota bort honom vilket är hans taktik i brist på teknik och som bara funkar pga hans längd. Hari visade ganska tydligt Schilts avsevärda tekniska brister.

Doctor Snuggles 2009-10-18 12:46

Här är en riktig kung-fu scen med Badr, sjukt snyggt:

dared 2009-10-18 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 3928978)
Skojar du?

I matchen mot Coleman var han HELT slut.

Tror Machida vinner lätt, MEN, det är fight och alla kan vinna på ett riktigt bra slag/spark.

Men inte ens med 5:1 i odds skulle jag satsa på Shogun, ni kommer förstå varför till helgen...

Möjligt, dock kommer han inte se ut något som i Coleman-fighten konditionsmässigt. Han har äntligen fått rehabilitera sina skador och kört ett mycket seriöst camp sedan dess. Machidas manager Ed Soares sa att de tog matchen väldigt seriöst och de trodde Shogun var nära sin bästa nivå i Pride. Visseligen har fightingen ändrats en hel del och bur/ufc-regler kanske tar bort lite från Shoguns game. Dock 5:1 väldigt höga odds. Shogun har en överjävla talang, numera bra camp (tränar med b.la Damien Maia) och chans att ta bältet i UFC och dra in sanslösa summor. Jag tror han är game.

Visst har Machida en rätt bra edge här möjligvis, men de som känner till Shogun från Coleman-fighten tror jag dock få se en helt annan person i buren. Kondisen har jag svårt och tro blir en faktor mot Machida.

Kommer bli intressant hursomhelst.

Rahf 2009-10-18 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3934653)
Äntligen! Har inte följt k-1 de senaste åren, men såg Hari-Schilt matchen nu. Det krävde tydligen ngn som ändå är såpass lång som Hari (1.98) för att komma åt Schilt - S kunde inte bara mota bort honom vilket är hans taktik i brist på teknik och som bara funkar pga hans längd. Hari visade ganska tydligt Schilts avsevärda tekniska brister.

Det handlar inte så mycket om Haris längd, som hans fullständiga inriktning på offensivt boxande. Han väntar inte och tar det inte lugnt. Fullt ös från början, och som du säger så visar sig Schilts svaghet väldigt snabbt. Karate-hakan åker fram och han flaxar hejvilt med armarna.

Haris enda akilleshäl är hans glaskäke. Han är en Arlovski i K-1 i princip.

Vad gäller K-1 turneringen så har jag inte hållit så jättebra koll på de fighters som ska delta. Visst är det stora namn med, men formen på dem har jag ingen aning om. Bonjasky har sett slö ut, speciellt i hans senaste match mot Overeem (även om han vann med en hel del tur på sin sida). Jag föredrar K-1 MAX eftersom det oftast är högre tempo och definitivt snabbare tekniker.

*Edit* Ser ut som om final-8 redan är uppe för K-1 Grand Prix. Skriver upp mina troliga vinnare i nästa inlägg.

ryss 2009-10-18 18:44

älskar tjaffset mellan rampage och rashad hela tiden, älskar också att rampage får spö varje match

Rahf 2009-10-18 19:24

Ruslan Karaev - Badr Hari

I deras förra match så hade Karaev ett stort övertag genom samma taktik som varit vinnande mot Schilt. Fullt ös framåt och spara inte på krutet. Om Hari har tänkt på detta till denna kommande match, så har inte Karaev en suck. Jag tror på Hari, han har utvecklats enormt på bara några år och fullständigt dominerade sin senaste match.

Alistair Overeem - Everton Teixeira

Overeem är ett "köttmonster" (steroidmiffo) som maler ner allt i princip. Dominerade sin senaste match mot Peter Aerts i stor stil och var klart ledande i sin match mot Bonjasky innan han blev oturligt golvad. Teixeira är passiv, långsam och kommer nog inte utmana.

Jerome Le Banner - Semmy Schilt

Ifall Le Banner håller samma game plan som Hari och Aerts har i det förflutna (full fart framåt) så har han en chans. Schilt kommer nog dominera som han alltid har gjort. Le Banner har en riktigt sliten kropp vid det här laget.

Errol Zimmerman - Remy Bonjasky

Bonjasky vinner på rutin och erfarenhet. Han är fortfarande en kraft att räkna med.

Ashenshugar777 2009-10-18 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 3928978)
Skojar du?

I matchen mot Coleman var han HELT slut.

Eftersom du bara sett Shogun i UFC har du inte sett shogun - Punkt.

Sök upp Shogun I pride matcher där ronderna är 10 minuter och knappt någon av dom går "The distance" innan rua har lyckats banka skiten ur dem :)

ahl- 2009-10-20 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3933510)
Report: Dan Henderson to Strikeforce after UFC contract negotiations falter



http://mmamania.com/2009/10/16/repor...ations-falter/

Dan Henderson: ‘I don’t plan on fighting anywhere else’, ‘My next two fights will be [Nate] Marquardt and Anderson Silva’

http://fiveouncesofpain.com/2009/10/...nderson-silva/

ahl- 2009-10-20 10:56

Overeem möter Thompson i Dream 12 den 25 Oktober btw :)

ahl- 2009-10-20 11:21

The Power of Twitter


ManuelIT 2009-10-20 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 3935323)
Eftersom du bara sett Shogun i UFC har du inte sett shogun - Punkt.

Sök upp Shogun I pride matcher där ronderna är 10 minuter och knappt någon av dom går "The distance" innan rua har lyckats banka skiten ur dem :)

Ja, men titta också på vad som hänt med Wanderlei Silva och Crocop sen de gick med i UFC. De är ju en skugga av vad de va i pride.

Även om det kanske är lite förhastad att dömma shogun efter sina sista 2 fajter, så är det inget jag är imponerad av iaf. Mot Coleman så var han i stort sett helt utgasad mot en 45-årig gubbe. Å sen har vi fajten mot en totalt avdankad och överskattad Liddell.

Även om jag innerligt önskar att Shogun kan briljera som han än en gång har lyckats göra, så ska jag inte göra samma misstag att hypa upp honom som jag gjort med Wandy och Crocop ett par gånger nu, för att sedan bli helt jävla besviken.

Jag tror helt klart på Lyoto, men hoppas jag har fel.

Doctor Snuggles 2009-10-20 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 3935189)
Det handlar inte så mycket om Haris längd, som hans fullständiga inriktning på offensivt boxande. Han väntar inte och tar det inte lugnt. Fullt ös från början, och som du säger så visar sig Schilts svaghet väldigt snabbt. Karate-hakan åker fram och han flaxar hejvilt med armarna.

Haris enda akilleshäl är hans glaskäke. Han är en Arlovski i K-1 i princip.

Vad gäller K-1 turneringen så har jag inte hållit så jättebra koll på de fighters som ska delta. Visst är det stora namn med, men formen på dem har jag ingen aning om. Bonjasky har sett slö ut, speciellt i hans senaste match mot Overeem (även om han vann med en hel del tur på sin sida). Jag föredrar K-1 MAX eftersom det oftast är högre tempo och definitivt snabbare tekniker.

*Edit* Ser ut som om final-8 redan är uppe för K-1 Grand Prix. Skriver upp mina troliga vinnare i nästa inlägg.

Fast höjden, och hans räckvidd, gör att han kommer åt Schilt utan nämnvärda problem istället för som de flesta nästan behöva hoppa upp för att ens komma åt hans haka.

Kabuto 2009-10-20 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3938501)
Overeem möter Thompson i Dream 12 den 25 Oktober btw :)

Är det confirmed? Bara rykte enligt wiki och står inte med på dreams sida..

Otto P 2009-10-20 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3938816)
Är det confirmed? Bara rykte enligt wiki och står inte med på dreams sida..

Vissa mma-bloggar länkar till denna:
http://mma.fanhouse.com/2009/10/19/a...am-12/?tid=sbn


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)