Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2013-07-22 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6559817)
Holly Holm är grym

Det var dock en lite märklig match där hon knappt landade någonting innan avslutet och var uberförsiktig med att comitta/distans.

cero 2013-07-22 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6561635)
Det är väl praxis att en contender får iaf några tusen till bakvägen. Ryktas om att Weidman tjänade drygt 500 lapp.

Idiotiskt av UFC. Ser ju ut som ett jävla skämt utifrån. Men det är väl en förhandlingsteknik....

Doctor Snuggles 2013-07-22 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6561871)
Idiotiskt av UFC. Ser ju ut som ett jävla skämt utifrån. Men det är väl en förhandlingsteknik....

Ett maktmedel. Gör att fighters är ganska beroende av att vara i UFCs goda nåder för att få bra betalt, och dessutom skevt nog uppskattar att få mer betalt än de utlovats (istället för att ha bättre garanterade löner så de kan planera sitt liv, sina camps etc bättre). Ganska klassiskt system i USA i andra brancher också, där prestation premieras.

Doctor Snuggles 2013-07-22 15:16

http://www.svtplay.se/klipp/1355412/...g-alltid-varit

Apropå knäsparkar.

Petoria 2013-07-22 16:39

Ja finns det farligare saker än knäsparkar så kan ju inte knäsparkar vara farliga.

Doctor Snuggles 2013-07-22 22:23

Ja för det var exakt vad jag insinuerade.
Dessutom: levity, you grasp it?

Degpekka 2013-07-23 00:05

Jag fattar inte vad Wallberg har med knäsparkar att göra? :S

jahaa 2013-07-23 01:58

A heavyweight grudge match between Roy Nelson and Daniel Cormier has been added as the co-main event of the UFC 166 fight card in Houston.

UFC 166 takes place October 19 at the Toyota Center.

cero 2013-07-23 20:02

Undrar när vi får se Cormier mot riktigt motstånd..

Doctor Snuggles 2013-07-23 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6563530)
Undrar när vi får se Cormier mot riktigt motstånd..

Det är väl menat att vara hans "på väg ner" fight. Vem skulle han annars slåss mot som är på tillräckligt hög nivå inom HW - en rätt tunn division? Roy är inget skämt heller. Visst, han är inte den mest briljanta strikern någonsin men kan avsluta en fight med ett slag, och är en kompetent grappler. Även om vi såg Miocic visa hur osvårt det är att slå honom med en bra gameplan så tog han ändå den fighten på hyffsat kort notis.
Vad jag är nyfiken på är snarare hur många matcher han måste gå i LHW, och mot vem, innan han får möta Jones. Frågan är också när Jones kommer gå upp till HW. Slår han Gus så skulle jag vilja se honom mot Taxeira, och kanske en rematch mot Machida om Machida vinner mot Davis, men sedan så har han väl i princip rensat ut divisionen?

Doctor Snuggles 2013-07-23 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av Degpekka (Inlägg 6562608)
Jag fattar inte vad Wallberg har med knäsparkar att göra? :S

Jag gjorde mig lustig över en diskussion om Jones "knäsparkar" som vi har haft här ett par gånger förut, där min ståndpunkt var att det var hyckleri och löjligt att gnälla över att sådana sparkar är fula/otäcka/farliga och bör förbjudas (trots att de dessutom aldrig mig veterligen bevisligen har orsakat en permanent skada, inte ens i thai/kick) i en sport där folk regelbundet får hjärnskakning och t.o.m. har dött från hjärntrauma.
Men mest så ville jag bara länka en uppdatering om Wallberg. Dödliga eller kroniska hjärnskador är tyvärr en mörk sida med sporterna. Som tur är så är det (hittills) lite mindre sådant inom mma.

pedersen1980 2013-07-27 20:01

Flyweight Demetrious Johnson (c) vs. John Moraga [a]
Welterweight Rory MacDonald vs. Jake Ellenberger
Welterweight Robbie Lawler vs. Bobby Voelker
Women's Ba Liz Carmouche vs. Jessica Andrade

Om ni missat detta :-)
Rory kommer totaldomimera Ellenburgaren, eller?!

Bailah 2013-07-27 20:34

Hoppas rory får så mycket pisk!!

strikt 2013-07-27 20:42

Rory vinner.

Doctor Snuggles 2013-07-27 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6568461)
Hoppas rory får så mycket pisk!!

Äsch, vad nu? Rory är ju skön och en riktig talang. Trodde du gillade tekniska fighters?
Vilket fall, ett lovande event. En massa bra match-ups. Titelfighten är lustigt nog den som är minst intressant.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)