Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Vilson 2012-12-06 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av freddie (Inlägg 6137968)

Sweeet! tack :)

Tediiieee 2012-12-06 22:24

Danas ord, lol. Han lovar ju bort titelchanser kors och tvärs.

freddie 2012-12-06 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Tediiieee (Inlägg 6137980)
Danas ord, lol. Han lovar ju bort titelchanser kors och tvärs.

Och vem ska man ha som säkrare källa när det gäller ett sådan rykte då??

Konvex 2012-12-06 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av freddie (Inlägg 6138001)
Och vem ska man ha som säkrare källa när det gäller ett sådan rykte då??

Innan matchen är bokad och klar finns det nog ingen säker källa i mma känns det som...

Vilson 2012-12-06 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 6138101)
Innan matchen är bokad och klar finns det nog ingen säker källa i mma känns det som...

Visserligen men det är väldigt rimligt och har Dana bekräftat det dessutom så kan man väl tänka sig att det blir så, förutsatt att rätt folk håller sig skadefria.

cero 2012-12-07 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av freddie (Inlägg 6137942)
Bekräftat!

- If Alex beats Shogun he will get a title shot, säger Dana White. If Shogun wins, he will fight for the title. The winner of this fight will get the next shot.

Tveksamt om någon vill se returmötet mellan Shogun och Jones, men någon måste ju få den..

Citat:

Visserligen men det är väldigt rimligt och har Dana bekräftat det dessutom så kan man väl tänka sig att det blir så
Från en konferans: "Machida is stepping in for Henderson against Jon Jones."

Dana och co hade bara glömt att ringa och fråga först. :D

Vandraren 2012-12-07 01:55

Jag är sjukt taggad inför denna galan. Skönt att man jobbar natt så att man redan har rätt rytm inne.

Någon chat där folk brukar hänga för lite live-snack?

Tediiieee 2012-12-07 06:04

Citat:

Ursprungligen postat av Vandraren (Inlägg 6138267)
Jag är sjukt taggad inför denna galan. Skönt att man jobbar natt så att man redan har rätt rytm inne.

Någon chat där folk brukar hänga för lite live-snack?

Precis också börjat jobba natt, sjukt skönt för ufc tittandet med rätt rytm som du säger :) Tror folk brukar skriver här bara. Ingen chatt som jag vet om iallfall

Doctor Snuggles 2012-12-07 13:16

Glad över att vara ett mma-fan. Inte bara galan, kul att ha en sport att följa, särskilt en som fortfarande växer och utvecklas i såpass snabb takt.

Förresten så verkar det bli GSP vs Diaz härnäst.

Grazzafukkinrazzi 2012-12-07 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6138809)
Förresten så verkar det bli GSP vs Diaz härnäst.

Fiiiiiiiiiiiiiiint det! Vackert med ett bälte var åt bröderna ;)

Såg att många Hendricks-fans börjat grina över att GSP duckar honom. Känns väldigt obefogat, dock så känner man samtidigt att GSP kanske är mer rädd för Hendricks och hans KO-power speciellt med tanke på Condits spark. :D

cero 2012-12-07 13:24

Chael berättar om hur hans mamma nästan sköt Okami. :D

1:15



Och Anderson snackar lite om matcherna på slutet: "This is fockin' great fight!"

Tricklew 2012-12-07 13:24

Tänkte på det under Hendricks senaste fight, hade gärna sätt han mot GSP, känns som en väldigt spännande match up.

cero 2012-12-07 13:28

Hur bra är Johny Hendricks om han inte lyckas släcka motståndaren med ett slag? Split decisions mot Pierce och Koscheck känns ju inte särskilt lovande..

Mago 2012-12-07 13:56

Jäklarns kul kort på förhand!
Längesen jag gav mig på några predictions, så here we go. :)
Svårt när det är så många fighters jag verkligen känner för. Hjärta vs hjärna..

Ben Henderson vs Nate Diaz - Svårttippat, men Benson grindar väl ut ett dec. Nate har jävliga submissions, men Henderson är notoriskt svårtsubmittad.
Shogun vs Gustafsson - Också svårt. Jag tror att matchen kommer att hållas uteslutande stående och Gustafsson kan nog hålla distansen. Får akta sig för legkicks bara. Även om Shogun skulle vilja få det till marken så tror jag att han har svårt att få ner/hålla nere Målarn.
BJ Penn vs Rory MacDonald - Tyvärr. :( Jag hoppas dock sjukt mycket på att Penn ska komma in hungrig och i form och boxa ner Rory totalt och sen submitta med en RNC.
Mike Swick vs Matt Brown - Blir säkert en bra match! Swick såg het ut senaste och Brown är alltid tuff, men Swick är snäppet vassare.
Dennis Siver vs Nam Pham - Ännu en match som lär bli vild! Siver är lite för starkt för Pham dock (kanske :)).
Scott Jorgensen vs John Albert - Jorgensen blir för mycket för Albert, men jag hoppas dock på Albert. Han är kul!
Jeremy Stephens vs Yves Edwards - Inte alls säkert och jag hoppas verkligen på Yves då han är en favorit sen waaay back, men tror ändå lite mer på Stephens. :/
Ramsey Nijem vs Joe Proctor - Mjeh. Ingen upphetsande match. Nijem vinner.
Raphael Assuncao vs Mike Easton - Svåååårt! Jag tror alltid att Assuncao är bättre än han är och Easton är cray, men mot bättre vetande så tar jag Assuncao ändå.
Daron Cruickshank vs Henry Martinez - Martinez förlorade mot Matt Riddle.. Då får man leva med att inte vara favorittippad..
Tim Means vs Abel Trujillo - Vet inget om Trujillo, men han ser farlig ut. :) Tippar Means endast utifrån record.

JohnVoid 2012-12-07 14:28

Själv har jag inte många TV-kanaler och undrar vilken sida som är lämplig för PPV, orkar inte att skiten säckar ner 2 sek innan Gustafsson knockar Shogun ;)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)