Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kost & Näring (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Scandic hotell frukost (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=238793)

Deffmax 2019-07-18 08:43

Scandic hotell frukost
 
Jag är på ett scandic hitell och ska käka frukost och då undrar jag bara vad man kan välja som alternativ som inte är onyttigt! Mvh/Max

Kif 2019-07-18 09:07

Är det flera månader du ska bo på hotell eler ett par nätter?
Jag hade ätit det jag tyckt smakade bra och kopplat av om det bara är enstaka gånger.
Ägg, äggröra, bacon, fullkornsbröd, ost, fruktsallad, musli, yoghurt osv är väl egentligen bra mat ändå.

ceejay 2019-07-18 09:41

Vad är din definition av onyttigt?

Deffmax 2019-07-18 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av ceejay (Inlägg 8054741)
Vad är din definition av onyttigt?

Vill ha så lite fett och mycket protein som möjligt sen inte för mycket varvs men det är väl inte det svåra att undvika carbs

Deffmax 2019-07-18 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av Deffmax (Inlägg 8054743)
Vill ha så lite fett och mycket protein som möjligt sen inte för mycket varvs men det är väl inte det svåra att undvika carbs

Gärna lägre kcal saker så man kan äta mer

Nikenik 2019-07-18 11:49

Kokta ägg på grovt knäckebröd, gröt/fullkornsflingor med t.ex filmjölk och frukt (inte sylt).
Frallorna som brukar finnas på buffér, även om det är "fullkorn" har oftast bara några få procent fullkorn, resten vitt mjöl, så nyttigare med fullkornsknäcke då.
Frallorna får ses som godis, så ät max 1 istället för en bulle om du måste. :)
Gröt mättar bra men har förvånansvärt få kalorier... jag hade ätit 3ägg, lite kaviar på ett fullkornsknäcke och tagit två stora omgångar med havregrynsgröt, nötter om det finns, frukt och te.

Kif 2019-07-18 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Nikenik (Inlägg 8054767)
Kokta ägg på grovt knäckebröd, gröt/fullkornsflingor med t.ex filmjölk och frukt (inte sylt).
Frallorna som brukar finnas på buffér, även om det är "fullkorn" har oftast bara några få procent fullkorn, resten vitt mjöl, så nyttigare med fullkornsknäcke då.
Frallorna får ses som godis, så ät max 1 istället för en bulle om du måste. :)
Gröt mättar bra men har förvånansvärt få kalorier... jag hade ätit 3ägg, lite kaviar på ett fullkornsknäcke och tagit två stora omgångar med havregrynsgröt, nötter om det finns, frukt och te.

Sockerbomb! (Jag ser att du skrev "lite")

Baha 2019-07-18 18:29

förut när jag käkad där drog jag typ 15 hårdkokta äggvitor och nån macka när jag ville hålla nere fett

Nikenik 2019-07-18 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Kif (Inlägg 8054803)
Sockerbomb! (Jag ser att du skrev "lite")

Mmm, tänkte typ på ett sådant där litet portionspaket kaviar till 3 ägg på en styck knäckebröd. 10g kaviar blir 1,6g kolhydrater varav 1,2g socker, 1/3 sockerbit.
Inte så farligt att äta lite (lite) rent socker samtidigt som man äter fibrer, i det här fallet havregrynsgröt och fullkornsknäcke. Men visst, går väl ha på salt istället för kaviar på äggen om man vill spara 40kcal.
Fast ligga i hårddeff och bo på hotell, gissningsvis på affärsresa, är nog inte så enkelt. Bättre äta på och försöka träna lite hårdare då enligt mig.

Köttis 2019-07-19 23:07

Är man orolig för sockermängden i kaviar borde man antingen se över sin kaviarkonsumtion eller sitt förhållande till mat.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Helgehorse 2019-07-21 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av Deffmax (Inlägg 8054737)
Jag är på ett scandic hitell och ska käka frukost och då undrar jag bara vad man kan välja som alternativ som inte är onyttigt! Mvh/Max

Är du på hotell, skall du äta så mycket att hotellet går back på dig :hbang:

Helgehorse 2019-07-21 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av Kif (Inlägg 8054803)
Sockerbomb! (Jag ser att du skrev "lite")

Sockerbomb?

Diomedea exulans 2019-07-21 10:40

Det borde du väl se ganska tydligt? Om det är "rent" kött så är det bättre, om det är socker och fett är det sämre. Ägg, pålägg till mackor, mjölkprodukter och musli är nog okej.

exevision 2019-07-21 16:50

Keso och paprika!

Ett Orm 2019-07-22 02:17

Citat:

Ursprungligen postat av exevision (Inlägg 8055293)
Keso och paprika!

Han ville ju inte ha carbs så då blir det mest bara keso.
Fast å andra sidan är paprika lågt i kcal så det kan han ät mycket av...

Nä, håller med om att keso och paprika och ev gurka blir en tråkig och trist - men passande - frukost.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)