hoikka poika |
2009-01-19 03:18 |
Nu verkar ju det mesta av UFC 93 snacket ha lagt sig, men jag kommer ändå med min recension!
Davis vs. Lytle:
Tight match och bra match. Jag trodde att Lytle hade tagit den då han hade fått in några rejäla slag på Davis. Davis var betydligt bättre tekniskt än Lytle, och tekniker som jag är, så är jag glad att Davis tog matchen!
Belcher vs. Kang:
Snacka om turn over. Kang hade matchen i en liten ask och från ingenstans kommer en giljotin! Belcher satte två sparkar på, typ, en och en halv rond och tar en sub som att han inte har gjort något annat. Starkt som fan! Tråkig match i övrigt, Belcher gjorde inget och Kang såg ut som en nybörjare!
Horn vs. Palhares:
Var detta the match? Tråkig som fan att se på, men som Palhares bollade med veteranen Horn. Helt osannolikt! Jag är grymt imponerad över Palhares ground game och vill se honom i en ordentlig brottningsduell!
Coleman vs. Rua
Det verkar vara konsensus över att det var en kass match, jag håller med. Rua borde ha avslutat matchen sent i rond 1 eller i början av rond 2. Vad fan hände? Läggmatch? :/
Rua kroknade någon gång under rond 2 av någon helt oförståelig anledning. Utgången var given. Iofs så var det inte kul att se en man, som såg ut att vara 85, få däng av en 20-ish åring. Och domarmissen med knäet (fullt förståerligt, iofs) avslutades med en domarmiss som avslutade matchen. Det var det enda som var värre än matchen i sig själv. Hoppas att Coleman fick en check som är stor nog för denna usla "comeback". Rua får ännu sämre betyg. Kan han inte spöa en pensionär??!!
Franklin vs. Henderson
Bästa matchen men den höll inte särskilt hög klass den heller. Franklin är jäkligt teknisk och duktig stående. Henderson är en brottare med G'n'P taktik. Som uppgjort för en spännande och dynamisk match, eller hur? Nja, Franklin håller sig undan och försöker att inte bli nertagen, Henderson vill ta ner men vill inte riktigt gå in. Hur som helst så fanns det några snygga rullningar, nedtagningar och kombinationer.
Sämsta galan någonsin?
|