eternallord |
2010-08-12 14:52 |
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
(Inlägg 4528251)
Du missar poängen. Jag talade om den generella åsikten om strikeforce, överlag. Om vi säger så här; blir ngn cuttad från UFC pga förlorade matcher så är det chans att de går till Strikeforce. Är situationen omvänd, så ja... you get the point. UFC är de som har pengar och ryktet att nästan (Fedor) alltid få de bästa.
Fast kan man ha ett bälte i t.ex. Dream och Strikeforce samtidigt och motståndare kämpa om båda bälten samtidigt? I vilket fall så ser jag inte att UFC ändrar på sig eller försvinner, och så länge de kommer vara top dog så kommer situationen alltid vara annorlunda från boxning.
|
Tja, det finns säkert generella åsikter likväl om boxning, måhända att de har någon mer organisation på toppen, men det gör ingen skillnad. Det är skitsamma att du anser att om man är top dawg i UFC så är man top dawg period, för UFC har LÅNGT ifrån alla toppfighters i varje viktklass. UFC är störst marknadsmässigt ja, men så länge man inte har de bästa fighterna i sin rooster så kan det inte finnas någon generell konsensus om att UFC "är" MMA. Om vi tittar på Sherdogs topp-10 så har UFC 6 i HW (SF har de andra 4), 8 i LWH, 7 i MW (varav en inte har gått någon fight ännu), 8 i WW och endast hälften i LW, för att inte tala om då att de lägre viktklasserna inte är representerade överhuvudtaget.
Teoretiskt sätt så går det att sätta ihop ja, utan problem. Melendez och Aoki var på väg att gälla både SF och Dream-bältet tills det slutligen bara blev SF-bältet, om jag inte missminner mig framförallt eftersom Dream använder ring och inte bur.
|