Doctor Snuggles |
2010-07-04 18:34 |
Citat:
Ursprungligen postat av dared
(Inlägg 4460696)
+1
Tror också Cain har en fin chans, Lesnar såg som sagt lite skotträdd ut och Cain hade haft kraft kvar att explodera ur submissionen tror jag. Men det är en helt annan fight, man vet aldrig :)
Det är lite kul att en man med Lesnars stående färdigheter kan göra en till undisputed HW Champ. Imponerande att hålla bältet med så få fighter.
En fight jag verkligen skulle vilja se är Overeem mot Lesnar. Overeem är ju verkligen MIL bättre stående, men Lesnar borde ju få ned han några gånger. Dock har Overeem skön vikt och kraft i clinch, knän, chokes och sprawls.
Skulle Overeem bli dasslockad av Lesnar på marken, eller ger ni han en chans i denna hypotetiska match-up?
|
Som det ser ut nu så ser jag Overeem som en klar favorit. Han har ett ton av erfarenhet, är en hög-nivå k-1 striker, verkar ha en bra gastank (som lite paradoxalt har blivit bättre sen han blivit större, vilket indikerar på att han har landat på sin "naturliga" vikt nu) och har bra BJJ och är ungefär lika stark. Brock skulle bli krossad av en 1-2 + efterföljande lowkick ett antal gånger i första ronden, med en krydda av några knän i clinchen.
Faran för Overeem vore om han slarvade med lowkicksen och försvaret så han blev nedtagen, alternativt att han tillät Brock clincha för mycket och bli uppressad mot buren och Brock skulle kunna trötta ut honom a la Couture.
|