![]() |
|
Var väl ändå ingen som trodde att matchen skulle se annorlunda ut? Ifall man är lite insatt kunde man räknat ut detta liksom.
|
Citat:
De som faktiskt följer fighting i allmänhet och boxning i synnerhet förväntade sig ingenting annat. Floyd bar Connor i ett par ronder, försökte inte ens att slå några egna slag, lät Connor slå sig trött samtidigt som han får se bra ut för att sedan gå in och avsluta i senare ronder. Precis som väntat. De flesta boxningskännare jag hörde utlåtanden av inför trodde på TKO någonstans mellan 6-10 ronden, somliga trodde på UD vinst för Floyd och då knappast pga. att han inte skulle kunna avsluta utan snarare bara för att han skulle bära Connor matchen igenom. |
Citat:
Nu efter att Aldo blev knockad av Holloway finns det inte så mycket intresse i matchen längre. |
Citat:
Var väl där han hade sin chans, inte att försöka bli en boxare? *popcorn*:em: |
Conor glömde revolutionera boxningen och gjorde sånt här istället:
https://media.giphy.com/media/xT9IgH...8h2M/giphy.gif |
Det kändes som att Conor gick in för att överleva 12 ronder, inte för att vinna. Kondisen tog ju slut i rond 4 *gah!*
|
Citat:
|
Citat:
Hans minimala chans för vinst var ju att gå totalt bananer i början och slå ut Floyed innan slutet på rond tre typ. Så aggressiv minns jag inte att han var att det såg ut som att han försökte det. Får kanske se om matchen. Minns det som att han var helt för avvaktande och kondisen tog slut i fjärde, och att Floyed hade total kontroll typ 99% av tiden. |
1 domare gav dock Conor dom 3 första ronderna.
Han var så aggressiv han kunde tidigt i matchen. Hade han gått "total bananer" han han antingen blivit kontrad hårt och knockad tidigt eller fått astmaattack efter halva matchen. Lite synd att det inte var en standing 8-count for denna match, just bleed! |
Citat:
|
Citat:
|
Jag hade velat se Conor McGregor vs Khabib Nurmagomedov.
Det hade varit kul att se Conor gå en match för titelförsvar. Som vilken annan fighter i världen tidigare har behövt göra. Som t.e.x Georges St. Pierre, Jon Jones och José Aldo. Men han bestämmer själv vem han ska möta och är UFC:s guldkalv. Då får man göra lite hur man känner, gå matcher för pengar och freakshow/underhållning. Inte ranking. |
Citat:
Slösade väldigt mycket energi på missar som du ser. |
Bara nu Conor inte får fixa ideer och ska börja kräva rematch. Med resultatet i hand känns hans uppträdande på alla pressträffar jävligt cringe så här i efterhand.
Inte för att jag inte stödjer Conor mer än den svarte, men de är båda två ganska suboptimala människor gällande moral så har inga vanföreställningar om att en vinst av Conor skulle betytt något för världen... |
Citat:
En returmatch vore meningslös. Ska han fortsätta kräva ruturmatch efter returmatch till dess Floyd är så gammal att han behöver rollator? |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:44. |
|