svenbanan |
2017-08-26 22:04 |
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks
(Inlägg 7813362)
Alla hans pengar är knutna, han är skyldig IRS ex antal miljoner som han inte kan betala så han bad om lite tid tills fighten ägt rum.
Om du är Conor och jag är Floyd, jag väljer att låtsas se lite rostig ut och ta en fet vänster och åka ner i backen. Vem FAN ska kunna bevisa att jag förlorade med flit? JAG är den enda som vet att jag kommer låta mig själv bli knockad och få det att se ut som att Conor fick in en vänster á la Aldo. Floyd kan två saker den ena är boxning den andra är pengar.
PS, riskera allt? Vad pratar du om? Hans record blir 49-1, sure. Men hade du inte tagit en förlust för $200M (minst) på kontot? Pfft.
|
Ifall Conor vinner denna matchen så lär ju hans andel bli minst lika stor som Mayweathers vid en rematch. Nu har han väl typ en tredjedel tror jag.
Om Floyd ser rostig ut lär väl alla härleda detta till hans ålder. Ska han slåss igen om ett år är han ett år äldre. Vem ska tro på att han blivit bättre till dess isåfall? Så det är inte alls säkert att en returmatch genererar ens i närheten av denna hype. Den här matchen är ju ett specialfall. Första gången nånsin och allt sådant. Det kommer inte en returmatch vara.
Ifall han nu inte pratat med Conor om att han skulle lägga sig, utan själv har kommit på denna "smarta" idé finns det ju inga som helst garantier för att Conor kommer vara intresserad av en returmatch. Då står han där med 49-1 istället för 50-0 och skägget i brevlådan. Och har han snackat med Conor finns ju såklart risken att åka dit...
Dessutom har jag svårt att tänka mig att det inte finns någon typ av vinstbonus inbakad i hur pengarna delas upp i denna fajt. Så ifall han lägger sig borde han få mindre pengar för denna matchen.
Ifall han har tänkt sig att lägga sig lär han ju inte betta jättemycket på sig själv som vinnare (som han tydligen brukar). Istället kanske han (via bulvaner) bettar på Conor. Då finns risken att han åker dit. Ifall han lägger sig och inte bettar på Conor så kommer han inte heller kunna få den extravinsten som en lyckad betting på sig själv som vinnare hade gett ifall han inte lagt sig.
Kort sagt tror jag det är en förlustaffär att lägga sig i denna matchen.
EDIT: Då har jag inte ens berört det där med att han "spolar ner" sin legacy i toaletten.
|