Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

vonad 2017-01-14 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7705511)
Så de skulle isåfall köra i en oktagon och med UFC-regler, fast man kommer överens om att bara boxas? Dvs ingen som bryter upp en clinch och liknande?

Det tror jag aldrig kommer hända. Floyd är dum i huvet om han går med på det.

Det tvivlar jag starkt på. Det blir ju som sagt en uppgjord match på något konstigt sätt. Tror inte Dana var särskilt seriös.

vonad 2017-01-14 19:28

Någon som vet var man kan se hela pre-fight workouts? Vill ta reda på om BJ menar allvar eller inte.

svenbanan 2017-01-14 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av vonad (Inlägg 7705891)
Det tvivlar jag starkt på. Det blir ju som sagt en uppgjord match på något konstigt sätt. Tror inte Dana var särskilt seriös.

Jag skrev också tidigare att det öht är lite märkligt att de verkar sköta förhandlingarna öppet via media. Sedan när är det ett bra sätt att förhandla? Det luktar lite som att det hela är nåt slags marknadsföringsploj bara...

svenbanan 2017-01-14 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av vonad (Inlägg 7705900)
Någon som vet var man kan se hela pre-fight workouts? Vill ta reda på om BJ menar allvar eller inte.

Med vaddå?

vonad 2017-01-14 21:25

Med denna match och sin fortsatta karriär. Hoppas verkligen att han kan komma tillbaka i storform men det ser inte särskilt ljust ut..

Detta måste varit en av de mest bisarra sakerna jag sett i en MMA-bur:

http://giant.gfycat.com/HotAgreeableAmurratsnake.gif

svenbanan 2017-01-14 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av vonad (Inlägg 7705973)
Med denna match och sin fortsatta karriär. Hoppas verkligen att han kan komma tillbaka i storform men det ser inte särskilt ljust ut..

Detta måste varit en av de mest bisarra sakerna jag sett i en MMA-bur:

Jag tror nog han menar allvar.
Tror dock inte det allvaret räcker särskilt långt längre tyvärr...

Bailah 2017-01-14 23:17

Sjukt dålig matchning för BJ. Hade velat se honom mot en Siver tex. Inte en dude som nästan är hälften så gammal och jävligt bra.

Cooks 2017-01-15 00:51

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7705872)
Tekniskt sett så kan Floyd gå in i octagonen och köra mma, fast de bara står upp genom muntlig överenskommelse.

Undisputed 2, någon? :D

Griip 2017-01-15 07:33

Citat:

Ursprungligen postat av vonad (Inlägg 7705973)
Med denna match och sin fortsatta karriär. Hoppas verkligen att han kan komma tillbaka i storform men det ser inte särskilt ljust ut..

Detta måste varit en av de mest bisarra sakerna jag sett i en MMA-bur:

Exakt vad är det som är "bisarrt"?

vonad 2017-01-15 08:24

Citat:

Ursprungligen postat av Griip (Inlägg 7706124)
Exakt vad är det som är "bisarrt"?

Att någon av BJs kaliber trodde att det var en bra idé att gå på tårna i en MMA-match.

bear.flowertwig 2017-01-15 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av vonad (Inlägg 7706141)
Att någon av BJs kaliber trodde att det var en bra idé att gå på tårna i en MMA-match.

Det var nån idé om att spara på krafter, men särskilt lyckat var det inte.

andeem 2017-01-15 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av andeem (Inlägg 7705885)
Jag är absolut ingen expert, men jag tycker mig ha förstått att en av kommissionens viktigaste prioriteringar är säkerheten, och tydliga regler är bland det viktigaste för säkerheten. Att ha en uppsättning ”officiella” regler och ett ”gentleman’s agreement” om en annan uppsättning känns som recept på kaos.

Dessutom: Conor har boxningslicens i Kalifornien. Tror inte Mayweather har MMA-licens.

Agitator 2017-01-16 00:30

Första matchen var intressant.

DMITRII SMOLIAKOV - CYRIL ASKER

Griip 2017-01-16 05:26

Citat:

Ursprungligen postat av vonad (Inlägg 7706141)
Att någon av BJs kaliber trodde att det var en bra idé att gå på tårna i en MMA-match.


Skulle chansa det var en taktik specifikt vald för matchen.. inte så bra mot takedowns(men det är han ju allt annat än rädd för) men annars en rätt solid stance/stil i stående fighting. Standard i Muay Thai(bästa striking-"arten"). Inte att "gå på tå", men att just hålla huvudet och kroppen högt. Är du helt orädd för takedowns är det inget fel på stilen/taktiken, sen betyder ju inte det att han inte kan misslyckas med annat/utförandet av taktiken.. men "bisarrt" på något sätt? Nej? :)

svenbanan 2017-01-16 05:58

Nu hoppas vi BJ är lite pånyttfödd.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)