Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

ChrisRiddick 2013-04-25 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6419676)
Nja, han försökte ducka dem.

aha, okej.

Kan undra vem de sätter upp efter weidman. vilka realistiska alternativ finns där egentligen kvar?

ChrisRiddick 2013-04-25 01:35

Glodde igenom fighten igen precis, var mindre händelserik än jag minns den.
Anderson tog mer smällar än vanligt men han såg inte ut som han ens ansträngde sig speciellt för att flytta på sig. han såg ut ungefär som om han gick och handla mjölk. Han ducka lite hit och dit men han gjorde det inte med nån direkt "sense of urgency".

eternallord 2013-04-25 05:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6419368)
Alltså, hans skills har inte blivit sämre, utan snarare bättre som du säger. Men det är inte samma sak. Nu lekte han ju visserligen med Bonnar, men jag fick för mig att han blev träffad mycket mer än vad han hade blivit tidigare. Jag hoppas förstås på att nivån kommer fortsätta ligga på hög nivå ett par år till. Man vill ju se en supermatch eller två.

Det blev han, men som jag upplevde det var det ett resultat av en total brist på respekt för Bonnars förmågor snarare än Silvas brist på förmåga att undvika att bli träffad. Han ställde sig vid buren, sa till honom att kasta sitt bästa, duckade vissa grejer och tog ett par på hakan och när han lekt färdigt så våldtog han honom. Griffin sa det bäst efter han mötte Silva:



"I tried to punch him and he literally moved his head out of the way and looked at me like i was stupid for doing it. He looked at me like 'Why would you do such a stupid thing?' He looked at me like 'Did you really think you were gonna hit me? What a stupid thing to think, you slow, slow white boy.' And then he punched me... and I felt embarassed for even trying to punch him."

Vilson 2013-04-25 10:18

Vilken lördag att se fram emot. Jones kommer utan tvekan vinna via avslut, ingen aning om hur men avslut blir det. Belcher tar Bisping på knock. Ser riktigt fram emot Davis mot Vinny. Davis är så jävla grym grappler men Vinny är ju Vinny. Tror matchen kommer utspela sig på marken en stor del om inte Davis känner att han gör för bra ifrån sig stående. Hade varit så underbart om Vinny blev submittad. Tror dock ingen kommer submitta den andre och Davis vinner på domslut eller GnP.

dared 2013-04-25 12:33

Mina predictions är att Jones sänker Sonnen i Rd.2 med någon slag/spark mot kroppen och sedan kort maul med Gnp/helbows mot en turtlande Sonnen innan domaren bryter.

Bisping tror jag tar Belcher i UD med rörelse, högre output och några inmixningar av nedtagningar.

Davis mot Vinny tror jag blir en (tekniskt sett) halvtaskig kickboxning-match. Säger Davis via UD, men kanske att han sänker honom med någon spark.

Hoppas på Sonnen, Bisping och Davis.

Vilson 2013-04-25 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 6420263)

Hoppas på Sonnen, Bisping och Davis.

+1, stackars Sonnen dock...

cero 2013-04-25 14:28

Davis/Vinny har potential att bli en riktigt fasansfullt ful match.

EDIT: Såg precis att Garcia/McKenzie är med på prelims. Detta lär bli kvällens höjdpunkt.

eternallord 2013-04-25 14:29

Bisping/Belcher också. Ett Bisping-decision där han blir wobblad någonstans på vägen är ett ganska rimligt scenario.

Bailah 2013-04-25 15:53

A much-reported deal to extend Anderson Silva's time in the UFC is done, according to Dana White
While the UFC president hedged slightly by saying "as far as I know," he said Silva's new contract is for 10 fights. He didn't say whether the deal had an expiration date.
"I haven't talked to Anderson in about a month, but as far as I know, it's done," White said during a fan Q&A sponsored by the UFC's official wireless partner, MetroPCS.

Silencer 2013-04-25 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6419712)
Det blev han, men som jag upplevde det var det ett resultat av en total brist på respekt för Bonnars förmågor snarare än Silvas brist på förmåga att undvika att bli träffad. Han ställde sig vid buren, sa till honom att kasta sitt bästa, duckade vissa grejer och tog ett par på hakan och när han lekt färdigt så våldtog han honom. Griffin sa det bäst efter han mötte Silva:



"I tried to punch him and he literally moved his head out of the way and looked at me like i was stupid for doing it. He looked at me like 'Why would you do such a stupid thing?' He looked at me like 'Did you really think you were gonna hit me? What a stupid thing to think, you slow, slow white boy.' And then he punched me... and I felt embarassed for even trying to punch him."

Forrest är så skön. Inte varit ett fan förut men han verkar ha helt oslagbart personlighet.

cero 2013-04-25 17:37

Fast det betyder väl inte nödvändigtvis att Silva ska gå 10 matcher? Utan att han måste tävla för UFC om han vill ha 10 matcher till?

Haha, underbar självdistans av Forrest.

Doctor Snuggles 2013-04-25 21:17

Fundering apropå min mma databas:
Ska jag inkludera amatörfighter i sökningar?
Som det är nu så skrivs amatörfighter in som vanliga fighter. Med lite extra bök kan jag särskilja på amatör och proffs, men vilka är de signifikanta skillnaderna
som skulle göra inkluderingen av dem ej representativa? Gör faktum att amatörer kanske inte får betalt, att säkerheten är sämre etc en stor skillnad tror ni?

cero 2013-04-26 00:30

Bara jag som är förvånad över att hörnor så sällan kastar in den vita handduken? Har för mig att det finns en regel som säger att man inte får göra det, men det kvittar väl om man ändå är ute efter att stoppa matchen. Verkar som att många i MMA-kretsar är extremt naiva när det gäller hjärnskada.

Texeira/Maldonado?

Sen var det en annan match där någon kille bara snubblade omkring, åt rallarsving och var en vindpust från att säcka ihop i två fulla ronder. Glömde namnen.

Dav0d 2013-04-26 01:05

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6421447)
Bara jag som är förvånad över att hörnor så sällan kastar in den vita handduken? Har för mig att det finns en regel som säger att man inte får göra det, men det kvittar väl om man ändå är ute efter att stoppa matchen. Verkar som att många i MMA-kretsar är extremt naiva när det gäller hjärnskada.

Texeira/Maldonado?

Sen var det en annan match där någon kille bara snubblade omkring, åt rallarsving och var en vindpust från att säcka ihop i två fulla ronder. Glömde namnen.

Väldigt säker att man gör det för att respektera fighterns åsikt. Jag skulle aldrig vilja att någon kastar in handuken om jag är i ringen. Går man in, går man in med psyket att du kan dö men du ska krossa. En annan anledning är att allt går så snabbt i MMA än i boxning. Oftast kastar man in handduken om motståndaren gått ner 2 gånger, fått 10 sekunders räkning och kommer gå ner en tredje gång, det sker inte i mma.

eternallord 2013-04-26 02:13

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6421447)
Bara jag som är förvånad över att hörnor så sällan kastar in den vita handduken? Har för mig att det finns en regel som säger att man inte får göra det, men det kvittar väl om man ändå är ute efter att stoppa matchen. Verkar som att många i MMA-kretsar är extremt naiva när det gäller hjärnskada.

Texeira/Maldonado?

Sen var det en annan match där någon kille bara snubblade omkring, åt rallarsving och var en vindpust från att säcka ihop i två fulla ronder. Glömde namnen.

Den regeln är borttagen. Nate Diaz hörna kastade in handduken när han förlorade mot Thompson.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)