Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Skuggvargen 2012-05-04 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5752118)
Det ni tar upp låter väldigt logiskt. Joe Rogan sa också, under en match, att det är väldigt vanligt att lätta och tyngre personer tränar tillsammans, vilket gör att tekniken blir ännu mer viktiga om man inte har vikten på sin sida.

Idd, det där tog mig ett tag att inse, lärde mig aldrig att slappna av i början och låta tekniken göra jobbet utan "björnade" gärna just för att inte förlora ett vanligt "rull" :cool: Sen en vacker dag fick jag priviliget att köra med en dam på 60kg som är helt jävla briljant, jag hade fan inte en suck..

cero 2012-05-04 19:38

Vilken värdelös ursäkt.

1.55

Adrenalin?



Sen händer detta alldeles för ofta för att vara ett misstag.

Petoria 2012-05-04 19:44

Vadå värdelös ursäkt? Har du någon aning om hur mycket en adrenalinkick kan påverka en när man har en submission? Dessutom så var det 3 sekunder, inte 5.

Vem har sagt att det var ett misstag, han försäkrar sig bara om att han verkligen vunnit innan han släpper. Han har som sagt lärt sig detta ifrån sin coach eftersom Matt Lindland körde en liten "ghost" tap i matchen mot honom.

Petoria 2012-05-04 20:11



Bra dokumentär om Palhares, svårt att inte tycka om honom

Grazzafukkinrazzi 2012-05-04 20:13

Haha, en Akira-tap heter du nu för tiden va? ;)

WAR Palhares LHW Champ 2013 - R.I.P. Jon Jones

Doctor Snuggles 2012-05-04 20:15

Konsensus verkar vara att Paul Harris är lite lätt retarderad. :D

Kabuto 2012-05-04 20:17

Missat den här? Varit uppe i tråden innan... Palhares verkar som sagt skum..


Petoria 2012-05-04 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 5752537)
Missat den här? Varit uppe i tråden innan... Palhares verkar som sagt skum..


Mest en massa gnällande i den videon, lär er acceptera en förlust

Kabuto 2012-05-04 20:28

Ja. Alla han har skadat är bara gnällande losers..

Petoria 2012-05-04 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 5752554)
Ja. Alla han har skadat är bara gnällande losers..

Nej men det är jävligt låg stil av dem att sitta och snacka skit om honom efteråt.

Förstår inte vad han gjorde för fel heller under matchen, Avellan skrek till så han slutade dra i heel hooken. Sen börjar Avellan fortsätta röra på sig och då börjar Palhares dra igen (ser inte ens ut som att han drar så mycket, mest rullar med). Domaren borde signalerat tydligare att dem skulle börja om.

Doctor Snuggles 2012-05-04 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5752566)
Nej men det är jävligt låg stil av dem att sitta och snacka skit om honom efteråt.

Förstår inte vad han gjorde för fel heller under matchen, Avellan skrek till så han slutade dra i heel hooken. Sen börjar Avellan fortsätta röra på sig och då börjar Palhares dra igen (ser inte ens ut som att han drar så mycket, mest rullar med). Domaren borde signalerat tydligare att dem skulle börja om.

Visst var det mycket domarns fel, men Paul Harris verkar onekligen lite som en klumpig halvdum jätte som skulle kunna råka kväva en kattunge när han försöker kela med den, för att han inte förstår hur stark han är.

Petoria 2012-05-04 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5752601)
Visst var det mycket domarns fel, men Paul Harris verkar onekligen lite som en klumpig halvdum jätte som skulle kunna kväva kattungar när han klappar dem för att han inte förstår hur stark han är.

Helt klart, men folk verkar överdriva väldigt mycket om vad han gör dessutom. Han verkar vara snäll och trevlig men han gör allt för att vinna vilket kan leda till skador ibland.

olwe 2012-05-04 20:55

Med Pål Harris är ju grejen att han gör fel åt andra hållet med. Huvudet står lite still på mig nu och jag kommer inte ihåg vem det var han fightades emot (dan miller?)för ett litet tag sedan när han tog ut segern i förskott och började hurra som fan över att han vunnit trots att domaren inte alls hade brutit. Resulterade i att den andra lyckades återhämta sig och fortsätta fighten.

Jag tror han är ganska efterbliven och helt enkelt är lite förvirrad/lätt missförstår vad som händer när/om en annan ger upp och vad han ska göra då. Han är nog supersnäll. Jag tror inte alls han är en kille som vill göra illa andra, han förstår bara inte när man ska sluta. Lite tragiskt... och väldigt kul.

Petoria 2012-05-04 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 5752624)
Med Pål Harris är ju grejen att han gör fel åt andra hållet med. Huvudet står lite still på mig nu och jag kommer inte ihåg vem det var han fightades emot (dan miller?)för ett litet tag sedan när han tog ut segern i förskott och började hurra som fan över att han vunnit trots att domaren inte alls hade brutit. Resulterade i att den andra lyckades återhämta sig och fortsätta fighten.

Jag tror han är ganska efterbliven och helt enkelt är lite förvirrad/lätt missförstår vad som händer när/om en annan ger upp och vad han ska göra då. Han är nog supersnäll. Jag tror inte alls han är en kille som vill göra illa andra, han förstår bara inte när man ska sluta. Lite tragiskt... och väldigt kul.

Typ så ja :D

Det var mot Dan Miller han stoppade för tidigt, delvis för att han fått så mycket kritik för att han hållt kvar i lås för länge tidigare

Doctor Snuggles 2012-05-04 20:59

Han har nog problem med att förstå subtila nyansskillnader, helt enkelt.
Pull hard as you can = win match.
Don't pull hard as you can = lose match.
... är nog så långt hans match-iq sträcker sig. ;)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)