Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

krellik 2011-09-07 01:08

Hamnar Overeem på marken med en fräsch Brock över sig i en tight sidemount i fem minuter så är det dåliga nyheter för Overeem, Overeem är inte helt utan sub skills så chans att klappa ut Brock eller åtminstone ta sig till fötter finns det.

Får inte Brock ner Overeem så har jag svårt att se att han kan ha mycket att hämta stående. Dock är Brock explosiv och Overeem har dålig haka (även om han har tight defensiv numera) så "punchers chance" finns absolut.

Riktigt riktigt riktigt bra match. Vinner Overeem dominant så sätter det upp en riktigt jävla bra fight mot vinnaren av Dos Santos vs Cain. Vill minnas att jag satt och hoppades att just detta skulle hända när Overeem fortfarande var med i GP.

Degpekka 2011-09-07 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5271558)
Va? Ska han låta Brock ta ner honom, eller vad menar du? Klart han kommer försvara nedtagningen, och kanske t.o.m. clinchslänga brock, men han kommer knappast försöka brottas med honom.

Nej nej nej för fan! :)

Jag hoppas att brock plockar ner reem! Så att vi får se lite brottning, och inte en match som ser ut som reem vs werdum. Jag förstår såklart att reem vill hålla matchen stående men jag hoppas brock kan plocka ner honom så att det blir lite riktig mma! :)

Doctor Snuggles 2011-09-07 01:40

Världens bästa haka har kanske inte Remmen, men att den är dålig är att ta i.

Doctor Snuggles 2011-09-07 01:42

Citat:

Ursprungligen postat av Degpekka (Inlägg 5271601)
Nej nej nej för fan! :)

Jag hoppas att brock plockar ner reem! Så att vi får se lite brottning, och inte en match som ser ut som reem vs werdum. Jag förstår såklart att reem vill hålla matchen stående men jag hoppas brock kan plocka ner honom så att det blir lite riktig mma! :)

Hur fan ska matchen bli som mot Werdum menar du? Att Overeem inte kommer vilja gå in i Brocks guard, och Brock kommer pulla guard hela tiden?
Inte så stor chans, kanske.

krellik 2011-09-07 01:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5271609)
Världens bästa haka har kanske inte Remmen, men att den är dålig är att ta i.

Men att påstå att den är bra, dvs över medel är också att ta i. Men han har bra teknik och är medveten om sin svaghet och håller guarden högt, det gör mycket. Jag tror inte ÅderBrock knockar honom, men man ska inte tro att det är så osanolikt som ett blixtnedslag heller.

Doctor Snuggles 2011-09-07 01:47

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5271611)
Men att påstå att den är bra, dvs över medel är också att ta i. Men han har bra teknik och är medveten om sin svaghet och håller guarden högt, det gör mycket. Jag tror inte ÅderBrock knockar honom, men man ska inte tro att det är så osanolikt som ett blixtnedslag heller.

Iof inte så konstigt att bli knockad av Chuck, Kharnitov och Rua. De slår liksom inte svagt.
Hans haka är nog relativt genomsnittlig. Möjligt den har blivit lite bättre i HW med lite extra nacke.

Tycker hans guard är lite problematisk i mma dock, verkar som han vant sig vid K-1 guarden och slag kan därför komma igenom om han inte är försiktig. Det såg nästan bättre ut i LHW när han körde mer på reflexer och hoppade undan slagen. Får hoppas att nu när han bara kommer köra mma, justerar den lite.

krellik 2011-09-07 01:52

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5271613)
Iof inte så konstigt att bli knockad av Chuck, Kharnitov och Rua. De slår liksom inte svagt.
Hans haka är nog relativt genomsnittlig. Möjligt den har blivit lite bättre i HW med lite extra nacke.

Tycker hans guard är lite problematisk i mma dock, verkar som han vant sig vid K-1 guarden och slag kan därför komma igenom om han inte är försiktig. Det såg nästan bättre ut i LHW när han körde mer på reflexer och hoppade undan slagen. Får hoppas att nu när han bara kommer köra mma, justerar den lite.

Han håller händerna högt som fan numera, är ungefär så bra det kan bli, någon dansande graciös lättviktare blir han aldrig, utan han får förlita sig på att vara ett elakt monster. Hans sista tid i lätt tungvikt såg inte bra ut alls, allt är bättre nu i V.2

Jag säger inte att det är någon skam att bli knockad av såna bestar, bara att hakan verkligen inte är någon styrka, min guttfeeling är att det han fått i större nacke äts upp av det faktum att blir man knockad flera gånger så blir man lättare att knocka för varje gång. Men vem vet.

Doctor Snuggles 2011-09-07 01:57

Jo, han har ju åkt på en del stryk, inte bara då han blivit knockad heller.
Problemet med guarden som jag ser det är att slag han komma igenom pga att handskarna är små. Det räcker inte riktigt att ducka lite, sätta händerna framför ansiktet och hoppas på det bästa. Känns som han ofta gör det när han backar. Det är ju därför man ser fighters som rampage och silva ibland parerar med nästan hela armen. Men vad vet jag, det är bara så jag upplevt det. Finns ju andra som verkar lyckas bra med att skydda sig så, t.ex. Ebersole.

Apropå hans monstrositet, så kommer han antagligen vara tunnare nu. Han gillar tydligen att vara lite lättare för mma, men däremot gillade han vara tyngre för K-1.

pedersen1980 2011-09-07 01:59

Jag vill oxå se Reem på rygg ett par gånger. Kan inte minnas att jag sett honom där på bra länge. Kanske kortare stunder men ett par minuter vore ball.

krellik 2011-09-07 02:01

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5271619)
Jo, han har ju åkt på en del stryk, inte bara då han blivit knockad heller.
Problemet med guarden som jag ser det är att slag han komma igenom pga att handskarna är små. Det räcker inte riktigt att ducka lite, sätta händerna framför ansiktet och hoppas på det bästa. Känns som han ofta gör det när han backar. Det är ju därför man ser fighters som rampage och silva ibland parerar med nästan hela armen. Men vad vet jag, det är bara så jag upplevt det. Finns ju andra som verkar lyckas bra med att skydda sig så, t.ex. Ebersole.

Apropå hans monstrositet, så kommer han antagligen vara tunnare nu. Han gillar tydligen att vara lite lättare för mma, men däremot gillade han vara tyngre för K-1.

Crazy monkey försvar är nice, men ärligt talat lite knepigt att få till i verkligheten om man samtidigt ska vara offensiv.

Tunnare får man nog sätta inom citattecken. Att vara lite mindre är nog iofs ingen dum ide mot Brock så länge det är inom rimlighetens gränser.

Är nyfiken på hur han ser ut i eventuell clinch med Brock, hittills har han set stabil ut, men det har bara varit musklande, är han stark nog att muskla en överlägsen brottare i clinchen?

Doctor Snuggles 2011-09-07 02:10

Strategin att täcka upp och vänta ut 4-5 slag är inte nödvändigtvis den bästa inom mma, är allt jag säger. Den är mycket mer effektiv i k-1 då handskarna verkligen täcker helt. Matchen mot Edwards är ett bra exempel.

Ja, och frågan är om han kommer lägga några clinchknän, och om Brock kommer gilla dem. Brock har inte slagits mot någon med bra thai och dugliga clinchsweeps heller, så det blir intressant. Frågan är också om han kommer vara helt återhämtad, och hur han påverkas av att ha ett antal dm kortare tarmar.

krellik 2011-09-07 02:12

Thai knän är alltid sexigt. Försöker minnas om Reem är bra på dem men det står stilla i huvudet på mig...

Doctor Snuggles 2011-09-07 02:20

Oh, teh serious.
Han brukar väl inte hålla thaiclinch alltid när han gör dem, men nog knäar han en del. ;)


Hah, mindes inte att han gjorde en Silva frontspark mot Bonjasky.

eternallord 2011-09-07 08:16

För mig känns det som att UFC använder Brocks sista stjärnglans för att skapa en ny stjärna, och omedelbar titel-contender av Overeem. De inser att Overeem har all potential att vara HW-divisionens nya ansikte med sin brutala fysik och sitt skillset, men att han är väldigt okänd i USA. De utnyttjar därmed Brocks storhet i USA för att "lansera" Overeem inför den amerikanska publiken. Det känns otroligt osannolikt att Brock skulle ha någon chans i denna fighten.

Kwon 2011-09-07 08:35

Brock drar ju alltid en crowd, perfekt att köra Ubereem VS Brock för klirr i kassan.

De måste ju använda Brock och smida medans hans hälsa är ok och han inte behöver göra ännu en operation.

Brock VS Reem drar en mängd folk och blir slutsålt fort.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)