Doctor Snuggles |
2011-02-13 17:57 |
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
(Inlägg 4864182)
Fedor är tyvärr märkbart förbi sin prime och det märktes på hans boxning att han inte tränat propert på länge. Men det tar inget från hans arv, jag personligen ser gärna att han går i pension nu dock.
|
Jag upplever det mer som att pressen till slut hann ikapp honom. Han har ju fått mer och mer mediaexponering och via twitter och allt sådant fått höra mer från fansen, och var märkbart obekväm med att folk såg honom som en gudalik figur. För ngn som slogs mest för sig själv och för att tjäna pengar till familjen, så blev det kanske till slut för mycket. Det, åldern, och den avslagna träningen gjorde nog att han började bli nervös i ringen iom och efter Rogers. Han såg spänd ut inför Werdum, och såg okontrollerad ut mot Silva.
Jag tror dock att med ett nytt camp, börja styrketräna igen, och eventuellt att gå ner till 205 så skulle det kunna bli liv i luckan igen.
Han har ju vunnit jävligt länge på sin explosivitet, hjärta och råa talang. Lägg till en bra gameplan och träning som är mer i tiden, så skulle han fortfarande kunna vara bäst.
Men det kan vara försent att lära gammal häst sitta.
Jag fattade dock aldrig varför han gick över till att stå och banga nu i slutet av karriären. Hans styrka var ju egentligen aldrig boxningen, förutom hans patenterade casting overhand. Han bollade ju med stora pojkar via judo och sambokast förut.
|