Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

kaer 2009-07-09 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3752626)

Oväntat många som håller på med brottning. Tror brottning nog kan få ett uppsving när det visat sig hur många som är bra mma-fighters som har brottarbakgrund.


Har precis sett ufc100 countdown, jävlar vad sugen jag blev. Funderar om jag ska vara uppe och se live, är ju ändå semester sen =)

snatch914 2009-07-09 21:44

phhihhiihhii, pirrar i nävarna allra redan! Och UFC 100 är inte förrens om 29 timmar och 15 minuter :S!!!!!

Så nice fighter att det är helt sick! :D

ahl- 2009-07-09 22:19

Någon som bettat?
Mina bets:

Coleman - Bonnar

Miller - Danzig

Bisping - Henderson

Jones - O'Brien

Mir - Lesnar

GSP - Alves

Belcher - Akiyama


Den enda motiveringen som krävs egentligen är mitt bet på Alves. Oddsen är riktigt bra på honom i relation till hur stor chans han har att vinna.
Main event är verkligen inte solklart heller. Men om Lesnar som heavyweight champ fått den tekniska träning han behöver under så pass lång tid så + det han har med sig i bagaget sedan tidigare så blir han betydligt farligare denna gången. Hans storlek, styrka och wrestling är nog ofattbar för oss dödliga.

Nitrometan 2009-07-09 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3765260)
GSP - Alves

Du bettar mot GSP? :confused:

Sebbe_H 2009-07-09 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3765270)
Du bettar mot GSP? :confused:

Känns inte så konstigt? Allt kan hända i mma.

UFC 100 kommer bli helt sick!

ahl- 2009-07-09 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3765270)
Du bettar mot GSP? :confused:

Jag vet att det är hål i huvudet egentligen. I min motivering står det varför.

hahavaffan 2009-07-09 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3765279)
Känns inte så konstigt? Allt kan hända i mma.

UFC 100 kommer bli helt sick!

Alves är fan farlig... jag hoppas på GSP men tror nog lite på Alves. FYFAN så fett det kommer bli. Live för hela slanten!

Nitrometan 2009-07-09 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3765280)
Jag vet att det är hål i huvudet egentligen. I min motivering står det varför.

Ah. Teh odds.

Dåså.


Lär bli spännande. Men GSP brukar komma väl förberedd.

Sebbe_H 2009-07-09 22:34

GSP är kungen och helt klart min favorit, men räknar inte ut alves, han är grym stående.

Hoppas på att Hendo täpper till käften på bisping. Och att Mir får Lesnar i ett leglock :D

ahl- 2009-07-09 22:38

Jävlar va det kommer smälla!
Jag ska INTE se det live. Ian & Co är det sämsta tänkbara. Ska starta datorn på Söndag och fixa eventet, som för övrigt kommer sändas i HD, och ladda upp rejält och njuta i 3 timmar. Det blir en helt annan upplevelse med Goldie och Joe!

edit: "ladda upp rejält" menar jag med diverse nödvändigheter medans man tittar :)

Sebbe_H 2009-07-09 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3765306)
Jävlar va det kommer smälla!
Jag ska INTE se det live. Ian & Co är det sämsta tänkbara. Ska starta datorn på Söndag och fixa eventet, som för övrigt kommer sändas i HD, och ladda upp rejält och njuta i 3 timmar. Det blir en helt annan upplevelse med Goldie och Joe!

+ 1, väl värt att leva som en eremit utan internet tills nästa dag :D rogan vet ju iaf vad han snackar om så det bidrar stort.

ahl- 2009-07-09 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3765312)
+ 1, väl värt att leva som en eremit utan internet tills nästa dag :D rogan vet ju iaf vad han snackar om så det bidrar stort.

Eller hur :)

Tonto 2009-07-09 22:42

GSP
Mir
Bisping

Sebbe_H 2009-07-09 22:43

Jepp, Roberto bröderna fuckar stämningen när dom säger saker som är helt åt helvete, så sitter man och stör sig på dom hela kvällen. Och man slipper ju reklamen dagen efter.

Tonto 2009-07-09 22:46

"Å jÄvlar vilken dojja!!"

"vilken jÄvla smÄll!"

"han har honom i sÅnt dÄr lock!"

hahavaffan 2009-07-09 22:53

Fan nu pajade ni min uppladdning när ni fick mig att tänka på dom två idioterna. VARFÖR struntar dom inte i att ha svenska kommentatorer och låter Rogan och Goldberg vara kvar? :(

Sebbe_H 2009-07-09 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3765341)
Fan nu pajade ni min uppladdning när ni fick mig att tänka på dom två idioterna. VARFÖR struntar dom inte i att ha svenska kommentatorer och låter Rogan och Goldberg vara kvar? :(

Det är för alla MMA-noobs och dom som inte kan engelska. Vad är det för jävla land vi lever i ? :(

tntballe 2009-07-09 22:56

http://www.tommyjensen.se/pappablogg...nt/roberto.bmp
:thumbup:

ahl- 2009-07-09 22:58

Sånt har jag svårt att inte tänka på.

Skitsamma, det finns lösningar till det också. Tänkte posta lite tub-klipp som är relaterat till ämnet som sista post för ikväll.

Dana White UFC 100 Video Blog - Part 1 (sämsta blog-delen någonsin)


Dana White UFC 100 Video Blog - July 7 & 8


UFC 100: We're Just Getting Started



God natt folks!

tntballe 2009-07-09 23:08

UFC 100: We're Just Getting Started
Får en att minnas tillbaka.
Jäklar så hårt det var i början. Sån enorm skillnad på dom som möttes. Minns att min ufc ?(någon av dom tidiga) på VHS gick runt till alla man kände för att sen försvinna.

Flexipop 2009-07-10 00:01

Satte en slant på Alves mot GSP. Torskar säkert som vanligt men ett odds på 3,60 var oemotståndligt.

Hank 2009-07-10 00:12

Jag ser verkligen inget sätt Alves kan vinna. Gsp kommer ground and pounda hans arsle till kina. Tyvärr grabbar, det är pengar i sjön :)

I övrigt tror jag att alla favoriter står pall, även om jag hoppas på lite skrällar.

Kaboffastar 2009-07-10 00:27

paolo är väl iväg å spelar in nåt jävla robinson eller nåt ändå? Har ju inte vart med de senaste eventen.

för övrigt

Mir

Alves

Bisping

Bonnar

grakka 2009-07-10 01:39

Jag hoppas på Mir, GSP, Bisping, Bonnar.

Xath 2009-07-10 02:13

Hoppas? Då hoppas jag på Mir, GSP, Henderson, Coleman.

Vad jag tror har jag inte hunnit utvärdera ännu. Det är (i mitt tycke) lite knepiga matcher.

Sebbe_H 2009-07-10 02:21

Mir, GSP, Hendo och Bonnar.

Bettar dock raka motsatsen, förutom Bonnar då.

Azt3k3n 2009-07-10 02:56

Är inte så jätte insatt men ska försöka kolla på UFC 100.
Men hoppas på Mir, GSP och Bisping.

NKC 2009-07-10 06:23

Tror och hoppas på GSP!

Ska bli jäkligt kul att se Lesnar-Mir också. Hoppas på Mir och ser honom som favorit men är inte alls så säker på att han tar det.

Sen vill jag att Hendo tar det. Tror han gör det också även om den är svår.

Resten vågar jag mig inte på att tippa... det viktigaste är att GSP vinner, torskar han blir jag ledsen :(

dared 2009-07-10 08:53

Kommer bli kul event! Jag hoppades på Mir i första, då jag håller kampsport/teknik före styrka/storlek/monster om man får generalisera. Till denna match kommer jag dock heja på Lesnar tror jag, Mir verkar vara sån douche bag.


Kommer nog betta en slant på Alves för 3,6 också om jag hinner verifiera mitt konto. GSP är klart favorit till vinst, men 3,6 är högt då Alves är solklar contender och att han faktiskt är bland de större/farligaste GSP mött. Hoppas på några stående krig och att Alves kan neutralierara GSPs GNP så gått det går.

Detta är dock mest för bettet, annars håller jag på GSP. Vore iofs kul med lite omkastning i viktklassen.

Kanske också slänger in ett litet sidebet på Danzig mot Miller. Får se.

Tonto 2009-07-10 11:16

Blir förvånad när så många tror på Henderson bara för han har stampat några noobs i ansiktet och vunnit pride bälten. Bisping har en förlust mot rashad ewans split decision. Folk förstår inte av vilken kaliber han är.

Mir vs Lesnar och GSP vs Alves kan go either way.

thatice 2009-07-10 11:17

Tror inte alls att det är dumt att lägga en slant på alves han är då ett betydligt bättre motstånd än dom senaste fighterna GSP haft.

Nitrometan 2009-07-10 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av tntballe (Inlägg 3765346)

Paolo!
Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3765436)
paolo är väl iväg å spelar in nåt jävla robinson eller nåt ändå? Har ju inte vart med de senaste eventen.

Han ska tydligen vara programledare för nästa säsong av Robinson.

Det kanske blir lite fighting som tävlingar?

"Vill du ha en immunitetsstatyett? Då får du slåss med dina lagkamrater om den!" :D

Tigerkotten 2009-07-10 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 3765757)
Tror inte alls att det är dumt att lägga en slant på alves han är då ett betydligt bättre motstånd än dom senaste fighterna GSP haft.

Fitch vann ju annars mot Alves, minns inte hur matchen var alls dock

Tigerkotten 2009-07-10 12:22

http://mixedmartialartvideos.com/jon...fight-night-5/ han blev dominerad där iaf

Sebbe_H 2009-07-10 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 3765837)

Man hinner nog utvecklas en hel del under 3 år.

grakka 2009-07-10 13:29

Finns det någon fighter som är äldre än Mark Coleman? 1964-12-20 är han född.

ManuelIT 2009-07-10 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3765863)
Man hinner nog utvecklas en hel del under 3 år.

Speciellt med tanke på hur ung han är med. Han är väl typ 25 bast?

Hursomhelst hoppas jag fortfarande på GSP

thatice 2009-07-10 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3765863)
Man hinner nog utvecklas en hel del under 3 år.

Dels det och sedan tror jag Fitch passar GSP bättre än vad Alves gör, hur som helst tror jag att en slant på Alves kan vara bra men jag hade nog inte bettat hele lönen mot GSP.

snatch914 2009-07-10 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av grakka (Inlägg 3765954)
Finns det någon fighter som är äldre än Mark Coleman? 1964-12-20 är han född.

Randy Couture är ju född den 22:a juni 1963. Men han fightas ju inte mer.

Tonto 2009-07-10 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3765755)
Blir förvånad när så många tror på Henderson bara för han har stampat några noobs i ansiktet och vunnit pride bälten. Bisping har en förlust mot rashad ewans split decision. Folk förstår inte av vilken kaliber han är.

Mir vs Lesnar och GSP vs Alves kan go either way.

quotar mig själv för jag kom längst ner på sidan och det inte än gett några reaktioner som verkligen måste betyda att ni alla missat min kommentar annars är jag säker på att folk skulle komma med svar.

selmir 2009-07-10 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av snatch914 (Inlägg 3766196)
Randy Couture är ju född den 22:a juni 1963. Men han fightas ju inte mer.

UFC 102

http://www.mmabloggen.se/ufc/ufc-102-officiellt/

grakka 2009-07-10 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3766199)
quotar mig själv för jag kom längst ner på sidan och det inte än gett några reaktioner som verkligen måste betyda att ni alla missat min kommentar annars är jag säker på att folk skulle komma med svar.

Det kanske är så pass enkelt att folk håller med dig? ;) Tänkte faktiskt skriva ett svar tidigare men struntade i det. Vad har jag hört från andra intresserade så verkar det som att folk underskattar Bisping. Jag både tror och hoppas på Bisping i kommande match. Ska bli kul att se hur det går.

selmir 2009-07-10 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3766199)
quotar mig själv för jag kom längst ner på sidan och det inte än gett några reaktioner som verkligen måste betyda att ni alla missat min kommentar annars är jag säker på att folk skulle komma med svar.

Jag håller med att Bisping är en favorit i mina ögon att vinna matchen men jag hoppas verkligen att Henderson tar det för att jag inte alls gillar Bisping, tycker han pratar för mycket skit och beter sig illa av det jag har sett.

snatch914 2009-07-10 17:10

Attans da, trodde att han la av efter Lesnar matchen? Men Couture vs. Nog är nog mer utav en PR-match....

ang Bisping vs. Hendo så tror jag inte Bisping kommer prestera så mycket, någon känsla jag har?...

Men Mir vs Lesnar och Alvez vs GSP har jag jävligt svårt att sätta fingret på... Så det ser jag jävligt fram emot o se :D

Hank 2009-07-10 17:13

Ang Bisping kan jag ju bara hålla med denna video;

http://www.youtube.com/watch?v=FKx6_...layer_embedded

Han har inte slagit någon i Hendersons kaliber.

Konvex 2009-07-10 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av grakka (Inlägg 3766221)
Det kanske är så pass enkelt att folk håller med dig? ;) Tänkte faktiskt skriva ett svar tidigare men struntade i det. Vad har jag hört från andra intresserade så verkar det som att folk underskattar Bisping. Jag både tror och hoppas på Bisping i kommande match. Ska bli kul att se hur det går.

Jag håller inte med. Förstår inte hur så pass många här tror att bisping ska vinna, som jag ser det har han inte en endaste fördel över hendersson utom mer precision på slagen och kanske bättre cardio, ända sättet jag ser att han kan vinna är om han lyckas med att slå sen springa iväg som han brukar göra.
Lyckas han göra det i 3 rundor utan att ta ett hårt slag från henderson och lyckas undvika hans nedtagningar så kanske han kan få sig ett decision, men jag tycker det låter ganska så osannolikt.

thatice 2009-07-10 17:14

Tror ni har fel, Henderson kommer äta upp Bisping.
Sedan att Bisping bara förlorat mot Evans är ju en sanning, en annan sanning är ju att han förlora mot Hamill också eligt alla utom domarna och eventuellt nån särskole-elev.

Konvex 2009-07-10 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3766258)
Ang Bisping kan jag ju bara hålla med denna video;

http://www.youtube.com/watch?v=FKx6_...layer_embedded

Han har inte slagit någon i Hendersons kaliber.

Haha klockren video. :D

Simon. 2009-07-10 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3765755)
Blir förvånad när så många tror på Henderson bara för han har stampat några noobs i ansiktet och vunnit pride bälten. Bisping har en förlust mot rashad ewans split decision. Folk förstår inte av vilken kaliber han är.

Mir vs Lesnar och GSP vs Alves kan go either way.

Du måste nog missat många Pride matcher :smash:, Henderson har mött mkt bättre motstånd än Bisping, långt ifrån några noobs, om Henderson fortfarande har motivationen att träna hårt så kommer han att vinna över Bisping, risk finns dock att den 39-årige veteranen inte har samma kondis som förut.

Nitrometan 2009-07-10 17:38

Inte MMA utan kyukushin-karate
 
En liten svensk tjej kom trea på All Japan Grand Championship!!

http://fightermag.se/images/nyheter/news_6552.jpg

http://fightermag.se/news.asp?news_id=6552

Citat:

Rebecca Drage, 13 år, från Wiklund Dojo i Gävle kom på 3:e plats i All Japan Grand Championship i Osaka, Japan.

Tävlingen anordnas av Kyokushin Union och gick lördagen den 27 juni. Det är den största juniortävling och de japanska deltagarna har kvalificerats sig genom regionala deltävlingar och deltagarna från övriga länder genom att vinna olika mästerskap.
Citat:

Reglerna är vanliga Kyokushin knockdown regler men juniorerna har handskar och benskydd. Raka sparkar mot huvud och knä mot huvud är tillåtet vilket det inte brukar vara för juniorer i Europa.
Citat:

I Rebeccas klass var det 18 tjejer födda 95/96 varav tretton japanskor, två från Sydafrika, en från Danmark, samt en från Kanada. Rebecca var den enda icke japan som tog sig vidare från första omgången.

Koolt!! :bow:

Kwon 2009-07-10 17:52

hejjar på hollywood hendo decision-dan henderson , hoppas han får in storsläggan på bisping, men även vinst via decision duger godt.

Nitrometan 2009-07-10 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3766312)
men även vinst via decision duger godt.

Hendo brukar väl få decisions mot sig?

Spöa Bisping ordentligt säger jag!

Kabuto 2009-07-10 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3765755)
Blir förvånad när så många tror på Henderson bara för han har stampat några noobs i ansiktet och vunnit pride bälten. Bisping har en förlust mot rashad ewans split decision. Folk förstår inte av vilken kaliber han är.

Noobs? Antar att du skämtar :)

Kabuto 2009-07-10 18:11

Haha fan vad sen jag blev, har haft uppe tråden länge och svarade nu :P

bear.flowertwig 2009-07-10 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3765306)
Jävlar va det kommer smälla!
Jag ska INTE se det live. Ian & Co är det sämsta tänkbara. Ska starta datorn på Söndag och fixa eventet, som för övrigt kommer sändas i HD, och ladda upp rejält och njuta i 3 timmar. Det blir en helt annan upplevelse med Goldie och Joe!

edit: "ladda upp rejält" menar jag med diverse nödvändigheter medans man tittar :)

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3765312)
+ 1, väl värt att leva som en eremit utan internet tills nästa dag :D rogan vet ju iaf vad han snackar om så det bidrar stort.

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3765325)
Jepp, Roberto bröderna fuckar stämningen när dom säger saker som är helt åt helvete, så sitter man och stör sig på dom hela kvällen. Och man slipper ju reklamen dagen efter.

Rogan är bra men Goldberg stör jag mig nåt fruktansvärt på. Blir så fånigt när han försöker spela expert men Rogan får rätta honom med jämna mellanrum för att han har helt fel. Han sitter väl mest där för att läsa reklamen då och då men man kan ju tycka att det inte borde vara så svårt att fått tag på nån som har koll... Tröttsamt att han ska halvskrika (som amerikanska kommentatorer verkar ha en förkärlek för att göra) hela tiden också.

NKC 2009-07-10 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3766199)
Blir förvånad när så många tror på Henderson bara för han har stampat några noobs i ansiktet och vunnit pride bälten. Bisping har en förlust mot rashad ewans split decision. Folk förstår inte av vilken kaliber han är.

Nogueria, Franklin, Wanderlei Silva, Renzo Gracie, Vitor Belfort. Några av noobsen.

Tycker som sagt att det är en svår match att tippa men jag tror på Hendo. Men Bisping by decision låter väl inte helt otroligt heller...

Låter som att du underskattar Henderson dock.

bear.flowertwig 2009-07-10 18:27

Henderson känns som en i raden av fd Pride-veteraner med passerat bäst före-datum.

NKC 2009-07-10 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3766375)
Henderson känns som en i raden av fd Pride-veteraner med passerat bäst före-datum.

Nej, att han är på toppen av sin karriär är det nog ingen som påstår. Långt ifrån ofarlig dock imo

Sebbe_H 2009-07-10 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3766199)
quotar mig själv för jag kom längst ner på sidan och det inte än gett några reaktioner som verkligen måste betyda att ni alla missat min kommentar annars är jag säker på att folk skulle komma med svar.

Håller med selmir här, gillar hendo som fan och tycker bisping är störande. Därför hoppas jag att han täpper till käften på bisping. Men att jag dock TROR att Bisping tar hem det är en annan sak.

bear.flowertwig 2009-07-10 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av NKC (Inlägg 3766382)
Nej, att han är på toppen av sin karriär är det nog ingen som påstår. Långt ifrån ofarlig dock imo

Nej men det känns lite ledsamt att se dem när de varit så mkt bättre :( Rich Franklin är väl också bara ett namn numera.

Sebbe_H 2009-07-10 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3766364)
Rogan är bra men Goldberg stör jag mig nåt fruktansvärt på. Blir så fånigt när han försöker spela expert men Rogan får rätta honom med jämna mellanrum för att han har helt fel. Han sitter väl mest där för att läsa reklamen då och då men man kan ju tycka att det inte borde vara så svårt att fått tag på nån som har koll... Tröttsamt att han ska halvskrika (som amerikanska kommentatorer verkar ha en förkärlek för att göra) hela tiden också.

Ja goldie är extremt jobbig ibland, han frågar ju alltid rogan efter han sagt nått. Men men, hellre dom amerikanska än svenska alla dagar i veckan.

NKC 2009-07-10 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3766428)
Nej men det känns lite ledsamt att se dem när de varit så mkt bättre :( Rich Franklin är väl också bara ett namn numera.

Ja, det är synd. Bara att hoppas att han krossar Bisping nu :)

ahl- 2009-07-10 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3766364)
Rogan är bra men Goldberg stör jag mig nåt fruktansvärt på. Blir så fånigt när han försöker spela expert men Rogan får rätta honom med jämna mellanrum för att han har helt fel. Han sitter väl mest där för att läsa reklamen då och då men man kan ju tycka att det inte borde vara så svårt att fått tag på nån som har koll... Tröttsamt att han ska halvskrika (som amerikanska kommentatorer verkar ha en förkärlek för att göra) hela tiden också.

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3766435)
Ja goldie är extremt jobbig ibland, han frågar ju alltid rogan efter han sagt nått. Men men, hellre dom amerikanska än svenska alla dagar i veckan.

Goldberg är "bara" en anställd som sköter all reklam, promotion mellan fighterna och allt annat som Rogan inte gör. Han låter snacket gå etc etc. Rogan har sagt att han vid ett tillfälle försökt ta över rollen som Goldberg när han inte kunde närvara, och sög rejält, enligt honom själv. Goldberg är sjukt duktig på det han gör och är där för. Han har ju såklart, som så många andra, blivit ett fan och försöker sig på en och annan kommentar under fighternas gång. Säger han fel så rättar Rogan honom, vilket för övrigt sällan händer. Man hör däremot många gånger från Rogan: "Good point, Mike".
Han låter snacket gå helt enkelt.

Var och en gör såklart som den vill. Jag tycker det är katastrof på TV4 Sport bara. Där har vi alltid två avdankade "hobby-kommentatorer" som sitter på en köpt PPV klockan 4 på natten, trötta och säger inte mycket, i en 5x5 kvadratmeters vrå.

Knappt bitter va? :D

bear.flowertwig 2009-07-10 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3766471)
Goldberg är "bara" en anställd som sköter all reklam, promotion mellan fighterna och allt annat som Rogan inte gör. Han låter snacket gå etc etc. Rogan har sagt att han vid ett tillfälle försökt ta över rollen som Goldberg när han inte kunde närvara, och sög rejält, enligt honom själv. Goldberg är sjukt duktig på det han gör och är där för. Han har ju såklart, som så många andra, blivit ett fan och försöker sig på en och annan kommentar under fighternas gång. Säger han fel så rättar Rogan honom, vilket för övrigt sällan händer. Man hör däremot många gånger från Rogan: "Good point, Mike".
Han låter snacket gå helt enkelt.

Var och en gör såklart som den vill. Jag tycker det är katastrof på TV4 Sport bara. Där har vi alltid två avdankade "hobby-kommentatorer" som sitter på en köpt PPV klockan 4 på natten, trötta och säger inte mycket, i en 5x5 kvadratmeters vrå.

Knappt bitter va? :D

Att vara "sjukt duktig" på att låta snacket gå låter som en motsägelse och rätt meningslös egenskap i mina öron. Hans mundiarré och okunskap förstör min upplevelse. Och ja det stämmer att Rogan ger honom en good point nån gång ibland. När han lyckas träffa rätt med en analys alla vi miljoner tittare i tv-sofforna redan gjort själva... :rolleyes: Hans högljudda sätt att spela viktig och kunnig och slänga sig med floskler gör mig illamående.

Jag har inte ens sett TV4 Sport men jag kan föreställa mig, hehe.

Jag är värre :D

Mago 2009-07-10 20:16

Jag tror att Goldie kan bra mycket mer än han kanske ger intrycket av, genom att ställa "dumma" frågor och säga "självklara" saker, för att tala till den del av tittarna som inte redan är så insatta. Det är hans roll helt enkelt.

ahl- 2009-07-10 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3766544)
Jag tror att Goldie kan bra mycket mer än han kanske ger intrycket av, genom att ställa "dumma" frågor och säga "självklara" saker, för att tala till den del av tittarna som inte redan är så insatta. Det är hans roll helt enkelt.

Precis, du naila det!

grakka 2009-07-10 21:16

Kan inte neka att Bisping är stor i munnen. Rolig youtube video som länkades tidigare. Det stämmer nog delvis. Jag hoppas på vinst för Bisping, men vad jag hoppas och tror är inte desamma.

hahavaffan 2009-07-10 22:16

FYFAN vad laddad jag är nu. Kan det bara bli lördagnatt?

Jorpa 2009-07-11 04:07

Fan va nice, kommer hem från jobbet vid 4 imorrn! UFC TIME!

Alla som säger att de svenska kommentatorerna suger... VAAAAAAA??? Paulo är ju hur ball som helst, så jävla mycket känsla. Tycker han lätt är i klass med rogan och de amerikanska, anyday.

Rahf 2009-07-11 07:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jorpa (Inlägg 3766867)
Fan va nice, kommer hem från jobbet vid 4 imorrn! UFC TIME!

Alla som säger att de svenska kommentatorerna suger... VAAAAAAA??? Paulo är ju hur ball som helst, så jävla mycket känsla. Tycker han lätt är i klass med rogan och de amerikanska, anyday.

Killen kan sin sak, men han blir först och främst så otroligt exalterad. Sen har Paolo den vanliga tendensen att han aldrig låter någon annan tala först. Ifall de båda har startat en mening samtidigt, då överröstar han personen helt enkelt.

Kan han särskilt mycket om de olika fighters som stampar runt i ringen?

För övrigt vidhåller jag fortfarande att den ensamma K1-kommentatorn på Viasat Sport är riktigt bra. Håller tonen nere och blir inte alltför exalterad. Sen berättar han ofta om de olika fighters som går match, jämför dem med andra och tar upp deras styrkor/svagheter osv.

o.z.z 2009-07-11 07:58

finns det någon sida där man kan kolla på UFC 100 i efterhand? orkan inte vänta tills söndagsreprisen

Kwon 2009-07-11 08:40

Behöver jag säga kl 04.00 inatt på Tv4 Sport?

Nitrometan 2009-07-11 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3766925)
Behöver jag säga kl 04.00 inatt på Tv4 Sport?

Ja?

Vad är det då?

























:D

ahl- 2009-07-11 10:52


snatch914 2009-07-11 11:16

Wtf omg, wooot!?:smash:

Nitrometan 2009-07-11 11:17

Han gillar tydligen att jucka... :D



Från en intervju i Japan (Pride).

Sebbe_H 2009-07-11 11:35

Hahah rampage är kung :D

Nitrometan 2009-07-11 11:36

Här försöker han köpa en susp i Japan.



:)

Sebbe_H 2009-07-11 11:43

Thiago alves bloggar, inte så rolig video.



ahl- 2009-07-11 12:32

Citat:

Cigano may face Cro Cop
Brazilian off UFC 102 card


Called on to face Justin McCuly at UFC 102, coming up in August, Junior “Cigano” dos Santos ended up being dropped from the card. However, what seemed like bad news, turned into something much better. When, before, he was not to appear on the main card, the Brazilian should now return in September in the main event, against none other than Mirko Cro Cop.
http://www.graciemag.com/news/144/AR...009-07-08.html

ahl- 2009-07-11 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3767125)
Thiago alves bloggar, inte så rolig video.



haha
Har ni sett den filmen han ligger och kollar på, The last house on the left? Den är riktigt skadad! Sevärd!

Tricce 2009-07-11 12:39

HAhahaha lol störtskön ju! (Rampage alltså)

young_george 2009-07-11 12:48

Dödssportstjärnans våldtäktsförsök i TV. Japan i shock

Tigerkotten 2009-07-11 14:31

http://media.ufc.tv/i.cfc?method=get...356EF1B7DD.jpg

wtf armbåge? :/

grakka 2009-07-11 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 3767372)

Ser ut att vara av kaliber göra-ont-att-få-i-ansiktet.

ahl- 2009-07-11 15:02

http://i28.tinypic.com/mvqlw8.jpg

http://i28.tinypic.com/2dceudx.jpg

hahavaffan 2009-07-11 15:10

Har inte han haft problem med det ett bra tag nu?

snatch914 2009-07-11 15:26

Såg hans svullna armbåge på UFC countdown... Fyfan säger jag bara, lär ju vara asjobbigt o slåss när man har en sådan svullen armbåge! men men, kul kommer det vara ändå :D

Rahf 2009-07-11 15:37

Kan han inte dränera det?

-C- 2009-07-11 15:38

Satt och kollade på hela Weigh-ins. Alla skakade hand och visade respekt mot varandra efter de blivit fotograferade... utom dem två sista pojkar. De två största pojkarna sa inte ett knyst tillvarandra eller ens tog i hand :D Me like! Den matchen kommer bli riktigt bra.

ManuelIT 2009-07-11 15:59

my picks: bisping, gsp, lesnar

snatch914 2009-07-11 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av -C- (Inlägg 3767454)
Satt och kollade på hela Weigh-ins. Alla skakade hand och visade respekt mot varandra efter de blivit fotograferade... utom dem två sista pojkar. De två största pojkarna sa inte ett knyst tillvarandra eller ens tog i hand :D Me like! Den matchen kommer bli riktigt bra.


antar att är Mir o Lesnar som är dom två "stora" ;D

-C- 2009-07-11 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av snatch914 (Inlägg 3767532)
antar att är Mir o Lesnar som är dom två "stora" ;D

Exakt! :D

Kwon 2009-07-11 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3767419)

sån där har jag haft.

Breadboy 2009-07-11 19:20

Finns det någon chans att Alves tar hem detta emot GSP? Hoppas gärna, tycker att han har sett bra ut i hans matcher de senaste året, men inte lika bra som just GSP.

hahavaffan 2009-07-11 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av Breadboy (Inlägg 3767675)
Finns det någon chans att Alves tar hem detta emot GSP? Hoppas gärna, tycker att han har sett bra ut i hans matcher de senaste året, men inte lika bra som just GSP.

Klart det finns en chans, det gör det alltid inom MMA. Dessutom är Alves jävligt hungrig tror jag, och har sett grym ut i sina senaste matcher. Dock är ju GSP alltid extremt bra. Mina pengar ligger på Alves, mest p.g.a. oddsen, men jag hoppas och tror på GSP.

ManuelIT 2009-07-11 19:38

Tror och hoppas oxå på GSP, men klart som fan Alves har en chans. Även om GSP är jävligt fysiskt fit så är Alves större och starkare och slår galet hårt, får han in ett slag så kan matchen mycket väl vara över. Titta bara på hur GSP's käke åkte ner mot Matt Serra, som ändå är en renodlad BJJ:are. Alves kommer stå upp och slå hårt, GSP kommer vilja ta ner fajten.

Mycket spännande, fast man kan inget annat än ha GSP som favorit med tanke på hur dominerande han varit det senaste och hans breda erfarenhet.

hahavaffan 2009-07-11 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3767694)
Mycket spännande, fast man kan inget annat än ha GSP som favorit med tanke på hur dominerande han varit det senaste och hans breda erfarenhet.

Plus att han är så jäävla skön som person. Verkar vara iaf. Vältalig, sjukt artig osv. Lärde sig engelska så sjukt fort enbart för att kunna snacka med fans osv.

Edit: Läste lite snabbt, tolkade som favorit-fighter :D Men ja, han är även favorit i denna match-upen. Se mitt förra inlägg =)

Erik__ 2009-07-11 20:01

Är lesnar dum i huvudet på riktigt eller är allt bara acting? Säger man att man vill slå ner domaren är man underlig.

Hoppas dom visar jon jones !

Kwon 2009-07-11 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 3767726)
Är lesnar dum i huvudet på riktigt eller är allt bara acting? Säger man att man vill slå ner domaren är man underlig.

Hoppas dom visar jon jones !

han var frustrerad på Mazagatti pga onödig smärta och upprörd vid tillfället.
Han kommer dock ej gå efter Mazagatti i octagonen utan fokusera på Mir.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)