Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2010-05-18 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4372221)
Turneringsformat, skadad axel från förra matchen.

Det är nog Fjödors mest imponerande merit, att besitta Pride's HW och turnerings HW bälten samtidigt. Turneringar i MMA är fan ett galet påfund.

EDIT: Hmm... eller jag kanske missförstod det. Vann Fedor HW bältet med sin Grand Prix turneringsvinst? Och sen förlorade det aldrig?

Kwon 2010-05-18 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4372220)
Eh... Vad handlade det där om?

Antar att du förväntade dig en häftig och fartfylld match och blev riktigt besviken? :D

Krampus 2010-05-18 22:42

Det här var något av det bästa du har skrivit.
Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4372169)
Naturliga vikt?! Det hade snarare varit en rådeffad vikt, det är 30 pounds han hade behövt cutta för bövelen. Fedors naturliga vikt är ju såklart precis där han ligger, folk som tror att Fedor är fet är vansinniga.

Det här är inte en fet person, det är en ytterst vältränad person med ett hälsosamt fettlager runt magen. Såklart Fedor hade KUNNAT ta sig till LHW, men nu är han istället en av de snabbaste och smidigaste tungviktarna. Och hans record talar för att det är positivt.

Å grattis till konståkningspokalen än en gång! :D

eternallord 2010-05-18 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4372233)
Inte de som kan konsten nej. De som misslyckas och gör dåliga cuts ser skit ut, de som kan konsten får enorma styrkeövertag. Så metodisk som Fedor är skulle han naturligtvis bemästra konsten och göra det på ett oerhört vetenskapligt sätt, dock så ser jag väldigt lite anledning för honom att göra det eftersom han fortfarande kickar ass i tungvikt.

Man kan vara exceptionellt duktig på konsten som du säger, men att påstå att weight cuts på 10kg inför en fight inte är "a game of give and take" är bara fånigt.

eternallord 2010-05-18 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4372235)
Det är nog Fjödors mest imponerande merit, att besitta Pride's HW och turnerings HW bälten samtidigt. Turneringar i MMA är fan ett galet påfund.

EDIT: Hmm... eller jag kanske missförstod det. Vann Fedor HW bältet med sin Grand Prix turneringsvinst? Och sen förlorade det aldrig?

Nej, Fedor vann bältet som vanligt. Men när han efter en NC mot Nog matchen innan skulle möta honom i turneringsfinalen tog Pride beslutet att fighten skulle gälla båda turneringsvinsten och det vanliga tungviktsbältet.

Edit: haha, tack Krampus. Konståkning är lite av en passion.

Krampus 2010-05-18 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4372237)
Antar att du förväntade dig en häftig och fartfylld match och blev riktigt besviken? :D

Mest förvånad.
Jag har sett för lite Fedor känner jag. Om du vill lägga in en match i tråden som du anser är hans bästa fighting, så skulle jag uppskatta det muchos nachos!

krellik 2010-05-18 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4372255)
Man kan vara exceptionellt duktig på konsten som du säger, men att påstå att weight cuts på 10kg inför en fight inte är "a game of give and take" är bara fånigt.

Jo men det finns fortfarnade de som gör det framgångsrikt och som ser bra ut i ringen, naturligtvis gör de det inte om de inte ansåg att de fick ett övertag från det, jag har själv cuttat så jag vet vilken bedrövlig process det är;)

MAXX 2010-05-18 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4372066)
En sak jag undrar, varför slåss Fedor inte i LHW igentligen? Som verkar vara hans naturliga vikt.

varför skulle han vilja göra det när han dominerar tungvikten. han vill väll vara best of the best.

eternallord 2010-05-18 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4372263)
Jo men det finns fortfarnade de som gör det framgångsrikt och som ser bra ut i ringen, naturligtvis gör de det inte om de inte ansåg att de fick ett övertag från det, jag har själv cuttat så jag vet vilken bedrövlig process det är;)

Jo, men min poäng är att det är inte i alla läge för alla personer en fördel att cutta. Fedor har uppenbarligen visat att hans recept för framgång är att hålla sig på 235 och vara en blixtsnabb explosiv tungviktare istället för en uttorkad segare LHW.

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4372262)
Mest förvånad.
Jag har sett för lite Fedor känner jag. Om du vill lägga in en match i tråden som du anser är hans bästa fighting, så skulle jag uppskatta det muchos nachos!

HLs är roligare:



Det som gör Fedor så bra är att han är så vansinnigt mångsidig. Att spöa Prime-Crocop stående, eller Prime-Nog (x2) på marken är bara omatchat helt enkelt.

Pudzianovski 2010-05-18 22:54

Kan ingen posta roliga bilder eller filmer som var tidigare i tråden. Jag har tråkigt. :em:

:D:thumbup:

Pudzianovski 2010-05-18 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4372268)
Att spöa Prime-Crocop stående

Kommer inte ihåg matchen så väl men det kunde väl ha gått hur som helst...var det inte så?

Kwon 2010-05-18 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av Fedor Emelianenko

Mkt bra Highlight där med höjdpunkterna.

En annan




eiri 2010-05-18 22:59

på fredag smäller det Pudzian vs Sylvia! POLSAT 02:15 streamat från USA!

Pudzianovski 2010-05-18 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 4372282)
på fredag smäller det Pudzian vs Sylvia! hoppas den kommer sändas på polska tvn dom brukar streama från USA ibland.

Det blir grymma grejer det! Vad tror ni händer? *flex*

Krampus 2010-05-18 23:05

Muuchos graacias ämigos! :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)