Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Proteinpulver Recensioner (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=178479)

andeem 2012-03-21 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Kamp (Inlägg 5555034)
Scitec Chocolate & Hazelnut

Även detta ett lite dyrare pulver, men ack så gott. Jag älskar hasselnöt och doften var verkligen underbar, även smaken. Eftersom att jag bara hade en portion så hann jag aldrig blanda med mjölk, men antar att det är ännu godare.

5/5

Jo, gott, men jösses vad sött. För mig som inte äter eller dricker så mycket sött annars kommer det nog att ta ett tag att vänja sig. Men jag köpte ju fem kilo så jag hinner väl. :cool:

Dedication 2012-03-21 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av andeem (Inlägg 5671312)
Jo, gott, men jösses vad sött. För mig som inte äter eller dricker så mycket sött annars kommer det nog att ta ett tag att vänja sig. Men jag köpte ju fem kilo så jag hinner väl. :cool:

Ett tips är att blanda ut med 4 dl iskallt vatten, då blir det inte lika sött. Riiiiiiktigt gott blir det däremot :)

andeem 2012-03-21 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av Dedication (Inlägg 5672434)
Ett tips är att blanda ut med 4 dl iskallt vatten, då blir det inte lika sött. Riiiiiiktigt gott blir det däremot :)

Tack! Passar ju finemang efter träningen på fredag.

marolss 2012-03-22 04:38

Body science casein- svingott, framförallt chocolate Almond. Päronsplit och blåbär är också ypperliga men aningen lättare att fördricka sig på. 4,5/ 5

Body scince whey- läs ovan, dock aningen sämre smak då den av naturligare skäl blir blaskigare och tappar då även fyllighet i smaken. 4/5

Whey FX- provat många smaker... choklad, blåbär, vanlij, jordgubb, exotic fruit mm. Detta är en konstgjord smak och man känner verkligen att detta är massproducerat lågbudget val. Dem som toppar detta i smak på sina listor eller ger 5/5 måste jag verkligen sätta frågetecken för.... Smakar generellt dåligt med 2/5 som betyg dock särskiljer sig exotic fruit med aningen fräschare smak och får 2,5/5 i betyg.

Whey 80- vidrig smörja. Aldrig mer. KAN man ens tycka om den, trots olika smaklökar?? 0/5

ON whey- Gott proteinpulver! Mintchokladen är en fröjd! 4/5

Self- nope, plastig smak och ingen smaksensation öht. 2/5

fairing sloow- tyckte den var ok utan att glänsa... Ska tilläggas att jag provade den för flera år sedan och jag har förstått att smaken uppgraderats sedan dess.... 3/5

One Whey- Godis. En del tycker det är lite sött, men smaken går ändå inte att förneka! Undrar om det blir bättre? Jordgubb/white choklad samt vanilj/skogsbär är formidabla. Choklad/hasselnöt samt capuccino hög klass dem med.

En fråga= Biotech nitro pure whey, vilken smak rekomenderas?? Lemon/youghurt skall provas men mer??

Ramses 2012-03-22 08:46

Hollsten har verkligen lyckats med Scitec-marknadsföringen. Men jag måste faktiskt instämma med att de har de godaste smakerna! Vanilla very berry och strawberry white chocolate är riktigt goda. Nog faktiskt de godaste jag har smakat hittills.

Någon som har erfarenhet av Body Science som kan he en smakrecension på blåbärs-vassle jämfört med diet fuel? Diet fuel blåbär föll mig inte alls i smaken nämligen...

Timme 2012-03-22 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av Macroman (Inlägg 5669141)
Borde det inte klassas som gainer iom att det är så mkt socker i?

Måltidsersättare är det :)

Gainer brukar ligga på ca 20% protein och 80% kolhydrat

Syntha-6 50% priotein, ca 33% kolhydrat

ThisIsTheOne 2012-03-22 19:16

Vanilla Cinnamon och Honey Vanilla från Scitec.

Extremt articifiella smaker. Den förstnämnda dock god och stark (som i kryddig).

Timme 2012-03-23 00:17

Ni som inte provat biotech nitro pure whey gold har verkligen missat något. Smakerna lemon yoghurt och hazelnut cream är något utöver det vanliga :)

persson93 2012-03-23 00:21

Har testat SELFs kasein med chokladsmak, kostade 300kr för 1kg. Får kriga i mig varje skopa, absolut ingenting att rekommendera! Provat blanda med olika mängder mjölk/vatten, smakar lika illa varje gång tyvärr

ThisIsTheOne 2012-03-23 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5674017)
Vanilla Cinnamon och Honey Vanilla från Scitec.

Extremt articifiella smaker. Den förstnämnda dock god och stark (som i kryddig).

Avnjöt honungsvaniljen efter morgonens pass och kunde konstatera att blandad med vatten är likheten med hostmedicin slående.

KalleTeodor 2012-03-23 10:33

Man blir ju inte lite sugen på att beställa massa olika sorter när man läser igenom tråden. Har alltid kört protte från ON och älskar deras smaker. Cookies n cream 4/5. double rich chocolate 5/5. Pris 3/5 lite dyrt kanske. Ska testa andra smaker från annan tillverkare nästa gång jag beställer.

CheeseR 2012-03-23 12:19

BS Whey, Choklad - Konstgjord chokladsmak, ingen höjdare. 2/5

ON Gold Standard whey, French vanilla - Förjävla god men dyr. 5/5

ON Gold Standard whey, Rocky Road - Chokladsmak med inslag av nöt. 3/5

ON Gold Standard whey, Strawberry Banana - God smak. 4/5

mini_Arnold 2012-03-23 12:56

QNT Delicious 100% whey protein complex är mer än godkänd av mig trots det höga priset.
Jordgubb och choklad är farligt goda, vill ju dricka hela tiden :)
finns i koloshoppen btw.

marolss 2012-03-23 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Timme (Inlägg 5674587)
Ni som inte provat biotech nitro pure whey gold har verkligen missat något. Smakerna lemon yoghurt och hazelnut cream är något utöver det vanliga :)

jag är övertalad! Nu beställt Hazelnut cream, lemon youghurt och bourbon vanlilla i 2,2 kg påsar, hoppas en ljuv tid väntar *drool*

Kung atlas 2012-03-23 20:41

Mitt senaste köp var ett bottennapp utan dess like.

BMR Protelux , Vanilla/pear: Om man är van med Kolozzeum eller Fairing päron/vanilj smakade denna unket.*spy* Döper även om den till PRUTTELUX.

Köpte även en jordgubbsmak som även den hade en dålig inverkan på min mage.Smaken var enligt mina smaklökar "budgetmärkesdåligt"

Betyg då 1/5


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)