Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ätardagar (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=9218)

-xR- 2003-03-13 18:37

Ätardagar
 
Hur ofta kör ni ätardagar, eller har ni ens några? Jag hade tänkt köra första ätardagen ca 4-5veckor efter dietstart, hur är det för er andra?

:D

King Grub 2003-03-13 19:00

Varje dag. :eating: :D :hbang:

Emptiness 2003-03-13 19:02

En dag i veckan, för psyket och för att kroppen inte ska bestämma sig för att bränna mindre.
En ätardag är enbart positivt tror jag, såvida det inte går till överdrift då alltså.

Action 2003-03-13 19:44

Tjenare..

Jag kör svullodagar 1 dag i veckan.. Låter det gå til överdrift så mycket det går.. :eating: På lördag e det dags igen... Det som får plats i magen ska ner där också...

Legz Luthor 2003-03-13 19:53

jag kör inte hel ätardag utan nöjer mig med att käka ett rejält onyttigt skrovmål i veckan, typ 300 gram fläskfile med 250g jordnötter och nån jättefet sås, och så brukar jag se till att jag lägger måltiden efter träningen. Oftast så brukar jag va mätt när jag vaknar morgonen efter vid såna tillfällen:eating:

Diana 2003-03-13 20:08

tycker de e bra me ät dag bara man inte käkar för mkt så man lägger på sej massa jävla vättska o får dålig samvete,,som ja gjorde alltför många ggr under min sk. ketodiet:eating: :eating:

Trax 2003-03-13 20:09

Beror alldeles på hur mycket fett man har. Jag har ätardag var fjärde vecka nu under deffen. Skulle jag ha ätardag 1 ggr i veckan skulle jag inte gå ner i vikt. Min kropp bara längtar efter att lagra fett. :-(

/Trax

Action 2003-03-13 20:12

Jag har inga problem med att lägga på mig vätska.. Brukar väga 2-3kg mer på söndagen än på lördagsmorgon.. Men det försvinner till nästa lördag o då väger jag lite mindre än lördagen innan... Sen i slutet av dieten innan tävling så skippar jag ätardagarna..

Diana 2003-03-13 20:20

sant? kan du käka exakt vad du vill på dinätdag o ändå gå ner?
va ere för jäkla rättvisa:D

ivandrago 2003-03-13 20:22

varje lördag :eating:

blir väl inte så brutal ätardag.. mest att jag svullar i mig pasta, frukt och allbran, eftersom jag ligger lågt på kolisar annars.. sen på kvällen äter man saker man är sugen på.. typ lite kakor, godis, glass.. whatever.. har alltid kört ätardag och blir av med fett ändå, så varför inte...

Diana 2003-03-13 20:28

har iförsej aldri provat o ha ensåndär ät-exakt-va-du-vill-dag men allt säger mej att de bara skulle va negativt o vräka i sej choklad en hel dag-för de skulle ja göra om ja skulle käka va ja ville:D

Diana 2003-03-13 20:31

tycker de e många som säger att de tappar fett trots ätdagarna, har aldri fattat logiken i de, om man vräker i sej massa kalorier måste man ju göra av me dem o lite till om man ska gå ner..de blir en jäävla massa tränande o svältande de andra dagarna då? eller tänker ja helt fel nånstans nu? kan kroppen inte lagra hur mkt som helst på en dag kanske...?

Action 2003-03-13 20:43

Jag tror att man genom att proppa i sig en massa.. upp till 500gram fett chockar kroppen, vilket sedan sätter igång förbränningen rejält igen dagarna efteråt. Och kroppen tar inte upp all den energin heller som du säger..

Jag äter allt jag vill.. vilket inkluderar choklad, glass, McDonalds, Pizza... Jag gick trots det ner 17kg på 17 veckor förra året.. Men inga ätardaar sista 2 veckorna.

Diana 2003-03-13 20:55

17 kilo på 17 veckor de e juh skitbra!hur såg ditt matschema ut på de andra dagarna då?

Action 2003-03-13 21:01

Det va rätt så tufft.. Mycket promenader och ganska lågt på kolisar o kalorier.. Tävlingsvikt på 83kg och som lägst va jag nere på 1900 kalorier/dag.. O runt 300 gram protein..


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)