Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

spoonchest 2015-07-19 23:14

Satt och övervägde UFC fightpass idag, men blir inte riktigt klok på utbudet. Man får alla prelims men inte stora matcher som går på ppv, för 60-80 spänn i månaden, om jag fattat det rätt?

På tv4play har jag däremot alltid sett main card och TUF, men inte prelims, för 99 spänn i månaden.
Plus tv4:s övriga premium-utbud då.
Ni som har fight pass, tycker ni att det är värt det, eller vad är det jag missar?

cero 2015-07-19 23:21

Fight Pass har:

Fight Nights (exklusivt)
UFC Unleashed/Best of Pride/TUF
Lite exklusiva intervjuer, minidokumentärer och likn
Bibliotek (UFC, Pride, Strikeforce & WEC)

Och allt ovan kan även ses på smartphone och android.

cero 2015-07-19 23:32

Inb4 skada


mottat 2015-07-19 23:32

Hahah skön sparring dom har på nova uniao alltså. Alltid packat med folk runt omkring.

cero 2015-07-19 23:45

Ser ut som att de rullat ut mattor på golv och väggar inne i en träkoja. Massa grenar, blad och skit i alla fönster lol.

Doctor Snuggles 2015-07-20 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av spoonchest (Inlägg 7391781)
Satt och övervägde UFC fightpass idag, men blir inte riktigt klok på utbudet. Man får alla prelims men inte stora matcher som går på ppv, för 60-80 spänn i månaden, om jag fattat det rätt?

På tv4play har jag däremot alltid sett main card och TUF, men inte prelims, för 99 spänn i månaden.
Plus tv4:s övriga premium-utbud då.
Ni som har fight pass, tycker ni att det är värt det, eller vad är det jag missar?

Du får även alla PPV:s osv på fight pass, men typ ett par månader efter de sänds.

Bailah 2015-07-20 00:57

Deras sparring alltså.. Wow!

Bailah 2015-07-20 00:58

Jag har fightpass, kostar 60kr i månaden el nått. Lätt värt för mig iaf.

Bailah 2015-07-20 01:22



Last night, BJPENN.COM’s Stud Show Radio returned to action with a championship lineup featuring Team Alpha Male’s T.J. Dillashaw.

During the 90-minute broadcast, the panel touched on an interesting topic… The stench of Conor McGregor.

“That’s a great technique. A great technique he uses to out-stink his opponent,” chimed the UFC bantamweight champion, when the topic of McGregor’s odor came up.

“He smelled bad.”

Dillashaw continued,

“So, after the fight you get checked by the doctor, they draw your blood to get drug tested, all that stuff…

Back in the tent when Chad was getting his blood done, none of the doctors could hang out in there because of how bad it smelled.”

He’s got the worst B.O. ever. It’s so bad, it will make you want to gag and throw up. If it was a cartoon there would be stink lines coming off.”

Sympathetic towards the circumstance, Dillashaw chose to look on the bright-side of McGregor’s recent hygiene problems. T.J. stated, “Obviously he’s getting ready for a fight so he could care less… At least he looks good, he’s dressed to impress.”

Cooks 2015-07-20 17:21

Kanske något OT men är det någon här inne som håller på med MMA? Blivit jäkligt sugen den senaste tiden, vill dock behålla mitt snygga ansikte men grappling verkar jäkligt kul, alltså den delen på marken där man försöker få den andra jäkeln att tappa, utan armbågar/slag/sparkar :D

cero 2015-07-20 18:58

Börja i Submission wrestling, jävligt kul.

eternallord 2015-07-20 19:01

Dom flesta som tränar MMA gör det inte tillräckligt hårt för att få grappel-öron eller slå hål i ansiktet skulle jag tro. Är du mest intresserad av grapplingen så kör submission wrestling som cero sa.

willis 2015-07-20 19:33

Har du hårda öron är öronskydd riktigt bra för att undvika blomkålen men det märker du om du behöver. Det jobbiga med öronskydd är att du lättare fastnar i submisisons men å andra sidan tvingar det dig endast till att bli bättre på att försvara dig mot dem. Det värsta jag har fått från mma-sparring är lite näsblod och tränar du på en klubb där folk lämnar egot vid dörren behöver du nog inte oroa dig för att råka ut för värre än så.

cero 2015-07-20 19:40

Citat:

et värsta jag har fått från mma-sparring är lite näsblod och tränar du på en klubb där folk lämnar egot vid dörren behöver du nog inte oroa dig för att råka ut för värre än så.
Den värsta skadan känner man dock inte av, dvs i hjärnan. Jag hade i alla fall inte sparrat mot huvudet om det inte är en proffssatsning. Även grappling medför vissa risker i och med att det är svårt att undvika slå huvudet i matten vid nedtagningar, krocka med partnern osv.

Daniel L 2015-07-20 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7392426)
Den värsta skadan känner man dock inte av, dvs i hjärnan. Jag hade i alla fall inte sparrat mot huvudet om det inte är en proffssatsning. Även grappling medför vissa risker i och med att det är svårt att undvika slå huvudet i matten vid nedtagningar, krocka med partnern osv.

Sover du med hjälm?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)