Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-02-06 00:23

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5581963)
Skulle snarare säga att det är taktiskt att hålla säg till sin gameplan, tycker inte Condits attacker var särskilt tekniska och han såg mest nervös ut hela tiden. Han lyckades aldrig riktigt släppa loss och göra någon skada, därför höll han sig bara på utsidan och även om han kanske landade fler slag så var dem flesta vääldigt svaga och gjorde inte någon skada



Som sagt, han kanske slogs med en bra gameplan men tyckte han såg väldigt slarvig och nervös ut

Tyckte inte att de flesta var svaga, även om några stycken inte hade någon "follow through". Den sparken som t.ex. Wonderboy knockade med skulle Diaz antagligen bara skakat bort. Det är dock svårt att få till hårda sparkar och slag när man backar upp hela tiden. Folk hade lite för stora förväntningar på fighten helt enkelt.

jesse 2012-02-06 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5581956)
Förresten så borde Bruce Leeroy också vunnit sin match även om han förlorade 2 poäng, han vann alla ronder imo

Det håller jag med om, trist att pungsparkarna sabbade matchen. Nu vet man ju dock inte hur mycket det påverkade Figueroa.

Petoria 2012-02-06 00:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5581969)
Tyckte inte att de flesta var svaga, även om några stycken inte hade någon "follow through". Den sparken som t.ex. Wonderboy knockade med skulle Diaz antagligen bara skakat bort. Det är dock svårt att få till hårda sparkar och slag när man backar upp hela tiden. Folk hade lite för stora förväntningar på fighten helt enkelt.

Jaja det är som det är, men dem flesta fighters och tränare verkar tycka att Diaz vann :)

cero 2012-02-06 00:27

Hörde att Herb Dean tog bort 2 poänger direkt. Varför gjorde han det?

jesse 2012-02-06 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5581972)
Jaja det är som det är, men dem flesta fighters och tränare verkar tycka att Diaz vann :)

Känns som att det kan bero på att fler ville att Diaz skulle vinna matchen samt att han hade den mer publikvänliga rollen. Men som alltid med bedömningssporter...

För att kontra kan nämnas att liveoddsen på Unibet talade kraftigt för att Condit skulle stå som vinnare i slutet. :D

Doctor Snuggles 2012-02-06 00:47

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5581972)
Jaja det är som det är, men dem flesta fighters och tränare verkar tycka att Diaz vann :)

Det är som det alltid är. Känner man Diaz eller gillar honom så var det Natural born runner. Annars så är det att Condit är smart och följde sin gameplan och vann på poäng.

DarcyGrahn 2012-02-06 00:53

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5581909)
Haha! Helt makalöst vilken fjant du är. Det enda jag skrev var citat från båda killarna.

Baby leg kicks - Citat från Nick Diaz.
A War, A dogfight - Ord från Condit.

Det blev Rumble - Hardy-repris. "Ah, I'ma KO-Artist, I'ma knock his ass out, ya huuurd?" Sen wrestlefuck i 3 ronder.

"It's gonna be a war, a dogfight blablabla" Leg kicks och sen springa, in och leg kicks + hoppas någon jabb träffar, när det hettar till ber vi till högre makter att en spinning backfist kanske landar sen springa, i 5 ronder.

Har inte argumenterat emot något domslut eller någonting. Men varför ens yttra sig på det viset om man bevisligen inte ens tänkt göra något som är i närheten av det?

Hahaha! Att kalla det där "att GSP:a" är ju hädelse. Därför vill jag se GSP visa honom hur det ska gå till om man ska försöka med något liknande. Och om GJ kliver åt sidan blir det intressant att se vad Condit har tänkt göra mot GSP.

+1
speciellt på första meningen ;)

Doctor Snuggles 2012-02-06 00:53

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5581973)
Hörde att Herb Dean tog bort 2 poänger direkt. Varför gjorde han det?

Två varningar för punggung, tredje gången 2 poängs avdrag. Tror jag.

Petoria 2012-02-06 00:53

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5581987)
Det är som det alltid är. Känner man Diaz eller gillar honom så var det Natural born runner. Annars så är det att Condit är smart och följde sin gameplan och vann på poäng.

Tycker Kenny Florian sammanfattade det ganska bra, vem som helst kunde vunnit

"Had first 2 rounds for Diaz. Next 2 rounds for Condit. 5th round prob should've been 10-10. Diaz pressured but was only out striking Condit "

"#ufc143 left us with a Ww interim champ in Condit. It was a very close fight. Cant say someone got robbed when a fight is that close. "

"Twitter: 5th round of Diaz vs Condit came down to Condit's striking vs Diaz ground attack at the end. Really could've gone either way there. "

Diaz vann 2 första ronderna och 5e kunde gått till vem som helst, men tycker personligen att Diaz vann pga att han tog Condits rygg. Sen om du vill kalla mig Diaz fanboy får du gärna göra det

Doctor Snuggles 2012-02-06 00:59

Jag trodde, och kanske även ville, att Diaz skulle vinna. Men han gjorde bara inte särskilt mycket alls. Särskilt 4:e ronden, fick ju nästan inte in ett enda slag där. Tror det är psykologiskt: Folk blir lurade av att när en fighter tvingar sin motståndare att backa hela tiden så ser det ut som att han vinner, särskilt om motståndaren ser stressad ut.
Skulle vart episkt om Diaz vunnit på sub i sista sekunden dock.

cero 2012-02-06 01:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5581994)
Två varningar för punggung, tredje gången 2 poängs avdrag. Tror jag.

Borde man inte dra av ett poäng i taget?

Doctor Snuggles 2012-02-06 01:12

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5582003)
Borde man inte dra av ett poäng i taget?

Ingen aning.

Tigerkotten 2012-02-06 01:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5581994)
Två varningar för punggung, tredje gången 2 poängs avdrag. Tror jag.

om jag ej minns fel vart det -2 vid andra pungsparken

Greg 2012-02-06 08:28

Diaz-fanboys:


killenigrillen 2012-02-06 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av greg (Inlägg 5582090)
diaz-fanboys:


+1


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)