Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2016-01-03 18:20

Hade också condit som vinnare, fet fight dock. Men gillade Larkin, att han förlorade tycker jag var kaos. Stipe visste jag skulle vinna. Arlovskis glaskäke funkar ej.

eternallord 2016-01-03 20:55

Jag gillar Larkin mycket också, har följt honom sen SF-dagarna och hans första två vinster i UFC var grymma. I den här fighten var han dock sin egen värsta fiende, låste sig själv med ryggen mot buren konstant istället för att cirkla in, kapitaliserade inte alls på Tumenovs skadade ben (var ju extremt givet att byta ut low-kicksen mot huvudsparkar när han började försvara benet tex), osv.

Bailah 2016-01-04 01:22

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7496454)
Jag gillar Larkin mycket också, har följt honom sen SF-dagarna och hans första två vinster i UFC var grymma. I den här fighten var han dock sin egen värsta fiende, låste sig själv med ryggen mot buren konstant istället för att cirkla in, kapitaliserade inte alls på Tumenovs skadade ben (var ju extremt givet att byta ut low-kicksen mot huvudsparkar när han började försvara benet tex), osv.

Jo det håller jag med om. Sätt bara å väntade på en headkick... Men icke!

En annan som imponerade på mig som jag missat helt var Tanaka. Grym sub defense och snabb som fein.

spoon 2016-01-04 01:34

Hade också Condit som vinnare med tre ronder. Inför fjärde ronden så sa Lawlers ringhörna att han behövde "två bra ronder" inför sista så sa dom att han behövde vinna matchen. Inte rättvist men jag unnar Lawler segern ändå. Han visade hur mycket han ville vinna i sista ronden och i en bedömningssport så kommer det alltid att bli fel ibland.

Agitator 2016-01-04 04:30

Snygg vinst för Brian Ortega, men det där tackandet till gud kändes tacky.
Tacka gud efter du slagit någon i ansiktet, kristet.


Ser fram emot Dana Whites: Looking for a fight

Ska bli kul att se misstänker jag.

Agitator 2016-01-04 04:51

Grym fight av Tumenov - Larkin. De där smygsparkarna Larkin körde kändes mest löjligt, men de fungerar ju. Men Tomenov vann i min bok tydligt. Larkin var aldrig i närheten.

cero 2016-01-04 13:01

En match som Poirier/Duffy höjer verkligen Conors stock. Poirier presterar grymt bra en viktklass över och Conor behövde bara 2 minuter och en vänsterkrok för att sänka honom.

cero 2016-01-04 15:09

http://www.dailymotion.com/video/x3k...ctivated_sport

Beast Mode by Lawler.

Det är konstigt att man aldrig hör något om hur fantastisk Lawlers gastank är.

Vilken rond är det ni tycker avgjorde matchen, vem ger ni den till och varför?

Bailah 2016-01-04 15:36

Condits haka är grym.

cero 2016-01-04 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7496314)
Jag hade också Condit i rond 1, 3, 4. Trist för honom om det nu är så att han går i pension efter det här.

Denna var intressant:

Lawler vs. Condit Round 3 all Inclusive Significant and Damaging Strikes (why Lawler won)

Bailah 2016-01-04 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7496756)
En match som Poirier/Duffy höjer verkligen Conors stock. Poirier presterar grymt bra en viktklass över och Conor behövde bara 2 minuter och en vänsterkrok för att sänka honom.

Tycker du?

Jag tycker att Poirer har sett rätt meh ut i 145 överlag. Men bra i 155. Så jag tar det endast som att han slogs i en helt fel division, uttorkad och allmänt gimp. Så hade Conor mördat honom nu i 155 så hade jag tagit det som en mycket bättre bevis på att Conor faktiskt är så mycket bättre. Att han slog en semitrött Poirer i 145 är lite meh.

carloskar 2016-01-04 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7497018)
Tycker du?

Jag tycker att Poirer har sett rätt meh ut i 145 överlag. Men bra i 155. Så jag tar det endast som att han slogs i en helt fel division, uttorkad och allmänt gimp. Så hade Conor mördat honom nu i 155 så hade jag tagit det som en mycket bättre bevis på att Conor faktiskt är så mycket bättre. Att han slog en semitrött Poirer i 145 är lite meh.

Jag tycker du resonerar ologiskt och tror du gör det på känslomässiga grunder.

Bailah 2016-01-04 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av carloskar (Inlägg 7497033)
Jag tycker du resonerar ologiskt och tror du gör det på känslomässiga grunder.

Nej då. Men om en fighter är kass på en viss vikt men bra på en annan. Vad är då mest imponerande att slå?

carloskar 2016-01-04 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7497074)
Nej då. Men om en fighter är kass på en viss vikt men bra på en annan. Vad är då mest imponerande att slå?

Hater-mentalitet imo! Allt går att resonera sig till, men faktum kvarstår att connor hittills visat sig vara ett lejon bland hyenor. Sen kanske han blir slagen snart, men det går aldrig att komma ifrån vad han lyckats åstadkomma.

Bailah 2016-01-04 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av carloskar (Inlägg 7497104)
Hater-mentalitet imo! Allt går att resonera sig till, men faktum kvarstår att connor hittills visat sig vara ett lejon bland hyenor. Sen kanske han blir slagen snart, men det går aldrig att komma ifrån vad han lyckats åstadkomma.

Tror du missförstår mig. Hatar inte Conor.

Tycker att han har gjort sjuka saker detta året och är en grym fighter. Hands down. Detta handlade dock om just poirer. Känns lite mer som en Conor nuthugger som försöker försvara honom när det inte ens behövs?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)