Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Sebbe_H 2009-08-30 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3847558)
Var väldigt tråkigt att Nate vann så fort. Ja när Nog börja prata om att möta brock så tänkte jag att vi kommer få vårat första dödsfall i UFC :P Tror han skulle bli väldigt sönderslagen..

Helt klart, finns väl ingen normal människa som tror att Nog skulle ha en chans.

dared 2009-08-30 18:13

Nog skulle Nog troligtvis förlora mot Brock men att säga att han inte har någon chans är ju lustigt. Hur många gånger har inte snubben vunnit mot de bästa, ofta fått rätt mycket stryk för att ändå kunna subba dem i sena ronderna. Mir-fighten drar jag inte allt för stora växlar av. Man blir absolut inte washed up efter 1 riktigt dålig fight.

Han är 34 år och frisk samt har absolut top notch BJJ som vi alla vet är Brocks Akilles häl. Dessutom en jävel på att överleva in på sena ronderna, vad vet vi egentligen om Brocks kondition vid 4/5:e ronden? Är han lika snabb och explosiv med den hyddan då?

Tror dock Brock kan hålla bältet rätt länge, det kryllar ju direkt inte av heta kandidater i UFC.

Main event tyckte jag annars var en riktigt bra fight. Imo redan en klassiker.

Simon. 2009-08-30 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3847590)
Nog skulle Nog troligtvis förlora mot Brock men att säga att han inte har någon chans är ju lustigt. Hur många gånger har inte snubben vunnit mot de bästa, ofta fått rätt mycket stryk för att ändå kunna subba dem i sena ronderna. Mir-fighten drar jag inte allt för stora växlar av. Man blir absolut inte washed up efter 1 riktigt dålig fight.

Han är 34 år och frisk samt har absolut top notch BJJ som vi alla vet är Brocks Akilles häl. Dessutom en jävel på att överleva in på sena ronderna, vad vet vi egentligen om Brocks kondition vid 4/5:e ronden? Är han lika snabb och explosiv med den hyddan då?

Tror dock Brock kan hålla bältet rätt länge, det kryllar ju direkt inte av heta kandidater i UFC.

Main event tyckte jag annars var en riktigt bra fight. Imo redan en klassiker.

+1 på allt.

jontet 2009-08-30 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3847590)
Nog skulle Nog troligtvis förlora mot Brock men att säga att han inte har någon chans är ju lustigt. Hur många gånger har inte snubben vunnit mot de bästa, ofta fått rätt mycket stryk för att ändå kunna subba dem i sena ronderna. Mir-fighten drar jag inte allt för stora växlar av. Man blir absolut inte washed up efter 1 riktigt dålig fight.

Han är 34 år och frisk samt har absolut top notch BJJ som vi alla vet är Brocks Akilles häl. Dessutom en jävel på att överleva in på sena ronderna, vad vet vi egentligen om Brocks kondition vid 4/5:e ronden? Är han lika snabb och explosiv med den hyddan då?

Tror dock Brock kan hålla bältet rätt länge, det kryllar ju direkt inte av heta kandidater i UFC.

Main event tyckte jag annars var en riktigt bra fight. Imo redan en klassiker.

På tal om att hålla bältet länge så är det nog något vi kommer få se just nu i alla viktklasser. Se bara på vilka som håller bältena just nu:

Brock
Lyoto mashida
Andersson silva
gsp
bj penn

helt sjuk lineup av titelhållare.

ManuelIT 2009-08-30 20:15

Yeah, bra lista, no doubt. Fast finns definitivt ett par seriösa hot mot Lyoto som väntar... LHW måste nog vara den mest spännande viktklassen förtillfället.

Tigerkotten 2009-08-31 02:22

Jag tror det är svårt att inse hur hårt faktiskt Brock slår vid hans ground n pound. Därför tror jag på tko om han möter nog :/

Instämmer att LHW är den enda riktigt intressanta divisionen är, Lyoto behöver rensa en del där först.

Bonnie 2009-08-31 07:33

Vart såg ni matchen?

Jag satte vad jag trodde var 102 på inspelning på tv4sport,men när jag kollar i efterhand så var det 91.

kaer 2009-08-31 08:56

Somnade in på soffan lagom tills galan började, såklart. Men det blev ju lite lagom söndagsunderhållning istället.

Bra gala, bättre än jag trodde den skulle bli. Besviken på min favorit Demian Maia, trodde inte han kunde förlora :-(
Skönt att Couture förlorade, känns som han är för gammal och gjort sitt.

Tigerkotten 2009-08-31 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av Bonnie (Inlägg 3848283)
Vart såg ni matchen?

Jag satte vad jag trodde var 102 på inspelning på tv4sport,men när jag kollar i efterhand så var det 91.

streams på nätet live.

Nitrometan 2009-08-31 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Bonnie (Inlägg 3848283)
Vart såg ni matchen?

Jag satte vad jag trodde var 102 på inspelning på tv4sport,men när jag kollar i efterhand så var det 91.

Natten mellan lördag och söndag på TV4 Sport. Började 4.

jontet 2009-08-31 17:11

själv föredrar jag alltid att slita hem den via nån torrentsajt och se den dan efter så slipper man reklamavbrott samt bröderna roberto+möjligheten att spola ointressanta matcher och annat lullull. Ingen fan av att se på tv 0400 på morgonen heller. Fast man får ju se till att hålla sig borta från trådar och liknande spoilerställen tills man sett galan :P

Mago 2009-08-31 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av jontet (Inlägg 3849145)
själv föredrar jag alltid att slita hem den via nån torrentsajt och se den dan efter så slipper man reklamavbrott samt bröderna roberto+möjligheten att spola ointressanta matcher och annat lullull. Ingen fan av att se på tv 0400 på morgonen heller. Fast man får ju se till att hålla sig borta från trådar och liknande spoilerställen tills man sett galan :P

Medhåll. Stora plus nu dock.. Paolo är inte längre kommentator och de har inga reklampauser.

Nitrometan 2009-08-31 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av jontet (Inlägg 3847822)
På tal om att hålla bältet länge så är det nog något vi kommer få se just nu i alla viktklasser. Se bara på vilka som håller bältena just nu:

Brock
Lyoto mashida
Andersson silva
gsp
bj penn

helt sjuk lineup av titelhållare.

Tyder detta på att marknaden fungerar?

Folk vill ha bra fighting och får de mästare de förtjänar?
Alternativt - UFC betalar bäst och får de mästare de förtjänar?

Tonto 2009-08-31 18:46

Vem ska få nästa titlefighten i LHW då?
Vinnaren i Rashad vs Rampage fighten?
Thiago Silva? Lyoto tog ju totalt sönder honom i deras bout. Dock hade Thiago en väldigt dålig dag, en Thiago på en bra dag tror jag har en stor chans mot The Dragon.

j2b 2009-08-31 23:01

102an var mycket bra! randy vs nog kanske årets match so far


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)