Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

krellik 2009-08-03 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Onigiri (Inlägg 3801856)
Ni som sett UFC 100. Vad tyckte ni? Jag är inget stort fan precis. Mer eller mindre nyligen börjat följa det men just show 100 verkade vara väldigt hypad och i efterhand var det blandade åsikter.

Jag tyckte det var riktigt bra i vilket fall.

Bra event, Brock visade att han är på riktigt för mig, skrämande läskig knock i Bisping Henderson matchen och hyffsad gala överlag.

Jag är fortfarande luttrad efter UFC 50 som var en av de sämsta galorna jag sett (och man tänkte att 50 jubileum borde ju vart lite bra iallafall, men nej) och det brukar vara de lite mer anonyma galorna på pappret som brukar ha bäst ös i slutändan.

Erik__ 2009-08-03 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3800934)
Inget mer än upplagan av evenemanget. UFC 1 var första eventet, 2 var andra, osv. Nu är vi snart uppe i 101 tillställningar av UFC.

nänänänänä nu ljuger du, du måste räkna med ufn om du ska säga tillställningar av ufc =D

krellik 2009-08-03 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 3801990)
nänänänänä nu ljuger du, du måste räkna med ufn om du ska säga tillställningar av ufc =D

Jag suddade det jag skrev om olika upplagor av UFC i en tidigare post eftersom när jag läste igenom det lät jag -lite väll mycket som vän av ordning-...

Men när vi snackar om numreringen av UFC 1-100 så är det deras pay per view galor, vid sidan av de som fått riktiga nummer så har vi åtminstone en .5 gala, vi har ufc japan och brazil och någon som hette ufc ultimate vill jag minnas... Så snackar vi "riktiga" pay per view UFC galor skulle jag gissa att vi kanske är uppe i 105 galor eller något liknande.

Sen vi sidan av det har vi The ultimate fighter finalerna som går på spike och som numreras med vilken säsong de hör till och så har vi fight night live galorna också på spike som jag har för mig också har ett eget nummer system..

Så hur många galor är vi uppe i, nån kan ju räkna på fightfinder men jag gissar över 130 iallafall?

Sen snackas det om att UFC snart landar på "national television" kanal alltså inte en betal kanal som spike (vilket vore stort som fan för sporten) och då gissar jag friskt att även dessa kommer numreras separat från övriga galor med ett eget namn...

krellik 2009-08-03 18:54

Nu var jag tvungen att kolla bara för det, UFC har hålit i 138 olika event så min gissning med 130+ var inte så illa pissad.

När det gäller UFC pay per view galor som egentligen borde räknas in i nummer galorna så har vi; ultimate ultimate 95, ultimate ultimate 96, ultimate japan 1, ultimate brazil, ultimate japan 2, ultimate japan 3, ufc 37.5. Så egentligen borde UFC 100 hetat UFC 107...

Sen har vi 18 ufc fight night galor, där man även borde räkna in UFC fight for the troops galan (så tillsvida att det inte är ett återkomande event som de kommer köra regelbundet vilket skulle göra att det förtjänar ett eget nummersystem...)

Samt 9 TUF finaler på spike...

klart som korvspad;):P

j2b 2009-08-03 19:49

Fedor har signat med Strikeforce!

och kolla in den här :)
http://www.youtube.com/watch?v=8fKgnTHh8XI

jocke12 2009-08-03 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av j2b (Inlägg 3802244)
Fedor har signat med Strikeforce!

och kolla in den här :)
http://www.youtube.com/watch?v=8fKgnTHh8XI

Trist *cry*

Pdaddy 2009-08-03 20:56

UFC FEEDS, nån som har de Iphone appen ? Ja tog ner den nyss, 22 kr, streema alla UFC sedan 92'an, behöver bara ha en uppkoppling över 56 K..
Skall testa den mer, kollar ufc 100 nu, den är uppdelade i 15 minuters sektioner.

Pd

j2b 2009-08-03 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av jocke12 (Inlägg 3802316)
Trist *cry*

näst bästa alternativet efter ufc iaf.. finns ett par tre intressanta matcher

ahl- 2009-08-03 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av j2b (Inlägg 3802412)
näst bästa alternativet efter ufc iaf.. finns ett par tre intressanta matcher

MM. Han har signat ett "milti-fight"-kontrakt med Strikeforce. Hoppas det rör sig om 2 fighter (högst osannolikt). En mot Alistair och en mot Rogers. Sen tycker jag han har gjort sitt med det sällskapet.
Han har sjunkit i mina ögon efter det som hänt mellan honom och UFC. UFC har erbjudit honom allt han kan tänka sig, tom hur många sambo-fights han vill parallellt med sitt UFC-kontrakt. Han är inte världens bästa fighter förrän han bevisar det.

Nitrometan 2009-08-03 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 3802428)
UFC har erbjudit honom allt han kan tänka sig, tom hur många sambo-fights han vill parallellt med sitt UFC-kontrakt.

Har de?

Jag trodde det var där skon klämde?

Hans ryska manager kanske vil ha mer pengar?

bear.flowertwig 2009-08-03 21:16

Är på jakt efter en Johnny Cashlåt som nån klev in i buren till i senaste UFC eller den före. Nån som vet vilken jag menar? Har för mig att Rogan kommenterade den som en "total badass song" att komma in till.

Sebbe_H 2009-08-03 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3802452)
Är på jakt efter en Johnny Cashlåt som nån klev in i buren till i senaste UFC eller den före. Nån som vet vilken jag menar? Har för mig att Rogan kommenterade den som en "total badass song" att komma in till.

Var väl han som tatuerat Cash på armen?

Edit: Alan Belcher var det, vad låten heter vet jag inte.

Edit2: Kolla om det är Bob Dylan Hurricane

j2b 2009-08-03 21:33

"Gods gonna cut you down" är en cash-låt som ett flertal gått in till

Nitrometan 2009-08-03 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3802452)
Är på jakt efter en Johnny Cashlåt som nån klev in i buren till i senaste UFC eller den före. Nån som vet vilken jag menar? Har för mig att Rogan kommenterade den som en "total badass song" att komma in till.

Om jag inte har helt fel så var det The Gourds med låten "Gin and Juice" (en Snoop-cover) som Alan Belcher gick in till.




Rodney Carrington har gjort en liknande version också.


Phish's version lät nästan lika också:




Men jag kan ha blandat ihop låtarna/fighterna.

krellik 2009-08-04 03:00

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3802443)
Har de?

Jag trodde det var där skon klämde?

Hans ryska manager kanske vil ha mer pengar?

Jag hade redan på känn att det här med sambon var en rätt kass bortförklaring angående varför inte Fedor signar med UFC.

Visade sig att jag hade rätt i det, det som verkligen klämer i skon och som gör att det just nu är omöjligt för UFC och Fedor att samsas om en deal är att M1 som promotar Fedor kräver att får co-promota galorna han fightas på (som de tex gjorde på affliction) och eftersom UFC har en absolut regel om att inte göra detta så är det inte möjligt att fixa en deal just nu.

Som Dana sa: "Vi erbjöd löjligt mycket pengar och hade ett kontrakt redo där han kunde fightas sambo varje vecka om han så ville".
Jag tycker inte man kan säga så mycket om UFCs betende i just detta fall, de har lagt ner en jävla massa jobb för att bygga upp UFC, de kan ju inte släppa in en en annan organisation bara för -1- fighters skull även om det är Fedor.

Sen så är ju Fedor inte en slav, han måste inte signa med UFC om han inte behagar detta, han är en vuxen man och är delägare i M1, men synd om oss fans är det allt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)