Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Ashenshugar777 2010-05-13 01:58

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4356827)
Om det är något som är bevisat inom mma så är det att "mma matte" är totalt omöjligt att använda. Bara för att X fighter förlorar mot A fighter betyder inte ett piss angående att X möter C fighter.

Jag använde det inte som bevis, jag använde det för att illustrera en poäng.

Att säga "X slår y, y slår z, därför X > Z" är en logical fallacy så ja berätta för mig något jag inte vet.

delta_mats 2010-05-13 07:57

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4359779)
Jag använde det inte som bevis, jag använde det för att illustrera en poäng.

Att säga "X slår y, y slår z, därför X > Z" är en logical fallacy så ja berätta för mig något jag inte vet.

Det är inget dragrace mellan bilar, där hade en sådan jämförelse fungerat. Nu är det flera olika personer och det finns så många olika variabler att ta hänsyn till.

krellik 2010-05-13 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4359779)
Jag använde det inte som bevis, jag använde det för att illustrera en poäng.

Att säga "X slår y, y slår z, därför X > Z" är en logical fallacy så ja berätta för mig något jag inte vet.


Jo men du illustrerade din poäng med att använda mma matte. Hade du greppat detta så hade du inte använt mma matte. Mycket enkelt.

krellik 2010-05-13 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4358217)
Canal+ har köpt UFC rättigheterna i Sverige.

Detta börjar gälla till hösten.

Med tanke på att jag alltid hoppat över Tv4 sändningarna pga svenska kommentatorer. Kan man ju hoppas att det blir Rogan+Goldberg, då skulle jag iaf fundera på Canal+ men inte en chans om det är Svenska igen.

Förlorar tv4 sport rättigheterna till UFC eller innebär det bara att Canal+ -också- har rätt att sända UFC?

Dåligt för sporten i sverige om tv 4 sport slutar sända, isånafall är det pissnyheter.

Hank 2010-05-13 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4360246)
Förlorar tv4 sport rättigheterna till UFC eller innebär det bara att Canal+ -också- har rätt att sända UFC?

Dåligt för sporten i sverige om tv 4 sport slutar sända, isånafall är det pissnyheter.

Det är pissnyheter. Tv4 sport kommer på sin höjd visa lite gamla TUF avsnitt.

krellik 2010-05-13 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 4360250)
Det är pissnyheter. Tv4 sport kommer på sin höjd visa lite gamla TUF avsnitt.

*** och ***

Jag överlever förvisso utan genom datorn men alltid tyckt det vart mysigt sent på kvällarna och slå på fyran och kolla lite random mma när de kört, samt att det faktiskt varit lyx med live ufc som möjlighet till det billiga priset.

Främst har jag upplevt att tv4 sports sändningar varit en bra motor för sveriges trevliga mma galor och för sportens utveckling i Sverige så trisst ur den synvinkeln.

Bara att inse att det var för bra för att vara sant att det gick på tv4 sport.

Hank 2010-05-13 12:10

Jo även om mma knappast är accepterad som idrott i sverige så har väl betalkanalerna snappat upp det ökade intresset och ser direkt dollarsedlar framför ögonen. Tråkigt.

Tigerkotten 2010-05-13 12:14

Precis att få det gratis på tv4 sport var väldigt bra, och såklart bra för svensk mma när det vara mera tillgängligt på det sättet.

Men själv så såg jag inte de sändningarna pga att jag inte gillade kommentatorerna. Canal+ om de kör på Rogan+Goldberg så är det ett alternativ att man kommer följa via Canal+ istället för streams.

Hank 2010-05-13 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4360274)
Precis att få det gratis på tv4 sport var väldigt bra, och såklart bra för svensk mma när det vara mera tillgängligt på det sättet.

Men själv så såg jag inte de sändningarna pga att jag inte gillade kommentatorerna. Canal+ om de kör på Rogan+Goldberg så är det ett alternativ att man kommer följa via Canal+ istället för streams.

Jo men grejen är att man som mmafan får betala en jävla massa pengar för något man bara tittar på en gång i månaden, om man nu inte är intresserad av all den andra sport som visas på canalplus. I och med att UFC har så ofrekventa evenemang i det sammanhanget tycker jag det är dåligt att man ska behöva betala extra för allt det andra. Hoppas de löser något slags ppv.

cero 2010-05-13 16:54

Samma sak med la liga, jävligt tråkigt.

Salus 2010-05-13 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4358217)
Canal+ har köpt UFC rättigheterna i Sverige.

"köpt" vetifan :D

Tv4-gruppen äger svenska canal+ liksom, de har bara flyttat det till canal+.

Men vem bryr sig? Man somnar av de svenska kommentatorerna ändå :p

eternallord 2010-05-13 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4360255)
*** och ***

Jag överlever förvisso utan genom datorn men alltid tyckt det vart mysigt sent på kvällarna och slå på fyran och kolla lite random mma när de kört, samt att det faktiskt varit lyx med live ufc som möjlighet till det billiga priset.

Främst har jag upplevt att tv4 sports sändningar varit en bra motor för sveriges trevliga mma galor och för sportens utveckling i Sverige så trisst ur den synvinkeln.

Bara att inse att det var för bra för att vara sant att det gick på tv4 sport.

Men asså, skilj på äpple och päron nu. Att dom för över UFCs betalevent innebär inte nödvändigtvis att dom slutar visa svenska galor där. UFC är inte synonymt med MMA, det är bara en av många organisationer.

Holmgrinho 2010-05-13 22:09

Ja. De kommer fortf visa svenska galorna, TUF och UFC-galorna i repris.

krellik 2010-05-13 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4361438)
Men asså, skilj på äpple och päron nu. Att dom för över UFCs betalevent innebär inte nödvändigtvis att dom slutar visa svenska galor där. UFC är inte synonymt med MMA, det är bara en av många organisationer.

Vad yrar du om. Jag skrev att de visade -UFC- på tv4sport var en bra motor för sporten i Sverige. Det vill säga att genom att de visar eliten inom mma som håller hög klass och att de visar många galor väcker ett intresse för allmänheten vilket gör att våra svenska galor kan gå bra ekonomiskt, att klubbarna får många talangfulla atleter som vill börja träna, etc etc. Fråga på vilken mma klubb som helst hur mycket mer tillströmning av elever som kom efter att tv4sport började visa mma...

Det är ju kul om tv4 sport fortsätter visa svenska galor men fortfarande anser jag att det här är något negativt för svensk mma (vilket är en passion för mig). Med det menar jag inte att svensk mma kommer att gå under eller att det kommer få extrema följder, bara tråkigt.

Väl medveten om att det finns andra galor än UFC, vill inte dra "hardcore old school" fan kortet men följt alla pride sen de gått efter att jag upptäckte sporten 2002 nånstans, följt Wec några år nu, följt alla stora satsningar där de flesta har gått under/håller på att gå under (tex elitefc, affliction, WFA, IFL och nu dream, sengoku och strikeforce) samt hade en period där jag även fann nöje i att följa små obskyra organisationer i brassilien, östeuropa och japan, så inbiten är jag inte längre utan det är bara de stora som kan engagera mej längre. Därmed inte sagt att jag är ett bättre fan än någon annan men jag vet att det finns andra galor utanför UFC...;)

tntballe 2010-05-13 23:18

Något övertänd?

Eller bara retard.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)