Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

An Iron Soul 2017-09-09 19:07

Jag led med Valentina senast när Nunes drog sig ur. Jag är övertygad att Valentina hade besegrat Nunes.
Joanna Jedrzejczyk var aldrig tänkt att ersätta Nunes plats. Det var bara ett sätt för UFC att rädda deras ryckte och bilda en hype runt en annan fighter/framtida matchning.
Väldigt fult gjort men det är så värden fungerar. Speciellt när det finns ekonomiska intressen med i bilden.

Mitt tips
Amanda Nunes vs Valentina Shevchenko - DC

Övrigt:
Titelmatchen innebär 5 ronder. Det kommer att gynna Valentina.
Senast dom fightades så gick matchen till DC efter 3 ronder.
Jag tror att Nunes kommer bli trött och inte orka. Jag håller t.o.m ett varningens finger för en K.O vinst för valentina. Nunes är ingen cardio maskin och har blivit K.O förut.

Valentina behöver behålla kyla och slåss taktiskt. Var beredd på att ta några smällar i dom tidiga ronderna. Sedan är det full gas som gäller.

svenbanan 2017-09-09 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7820229)
Var lugn, vi får svar snart. Har Dana inga problem med att bara skjuta upp matchen så hade jag fel. Om han däremot börjar bete sig som ett rövhål och hota DJ med både det ena och det andra och försöker trycka ner TJ i halsen på honom / dra Borg helt ur bilden så var detta enbart BS.

Vad skulle hindra Dana från att bete sig som ett rövhål mot DJ även om matchen blivit inställd av exakt den anledning som angetts? Jag ser det som troligt att han kommer bete sig pissigt mot musen.

svenbanan 2017-09-09 19:58

Är det i natt eller imorgon natt UFC 215 går av stapeln? Jag lyckas aldrig förstå mig på ufc.com...

Main card startar 04:00?

Bailah 2017-09-09 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7820443)
Är det i natt eller imorgon natt UFC 215 går av stapeln? Jag lyckas aldrig förstå mig på ufc.com...

Main card startar 04:00?

I natt

Detective 2017-09-09 22:29

Rätt intressant gala.
Särskilt bland prelimns finns det en del guldkorn kan jag tycka.
Sen är det givetvis alltid en höjdpunkt när det finns svenska inslag på en gala

An Iron Soul 2017-09-10 04:13

Viktig DC vinst för Latifi mot nykomlingen Pedro. En match som han på förhand bara ska vinna men man vet aldrig.

An Iron Soul 2017-09-10 04:55

Jag är mäkta imponerad jag är över Dos Anjos. Wow! Välkommen till nya viktklassen. ;)

An Iron Soul 2017-09-10 05:49

Jämna ronder och matchen går till domslut.
Då ges vinsten till Amanda bara för att hon är en champion. Som det alltid gör.

Cris Cyborg vs Holly Holm kan vara räddningen för den kvinnliga MMA:n i UFC. Annars ser det mörkt ut skulle jag vilja säga.
Visst dom har joanna jedrzejczyk som vinner överlägset på poäng. Hon kommer fortsätta med sina domslutsvinster p.g.a bristen av konkurrens.
Hon har ingen riktig power i sina slag. Folk äter hennes jabbar i 5 ronder utan att bli stunned.
Jättefin snygg tjej som är tekniskt skolad men det är inte vad folk vill se. Folk vill se avslut.

Cooks 2017-09-10 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7820599)
Jämna ronder och matchen går till domslut.
Då ges vinsten till Amanda bara för att hon är en champion. Som det alltid gör.

Cris Cyborg vs Holly Holm kan vara räddningen för den kvinnliga MMA:n i UFC. Annars ser det mörkt ut skulle jag vilja säga.
Visst dom har joanna jedrzejczyk som vinner överlägset på poäng. Hon kommer fortsätta med sina domslutsvinster p.g.a bristen av konkurrens.
Hon har ingen riktig power i sina slag. Folk äter hennes jabbar i 5 ronder utan att bli stunned.
Jättefin snygg tjej som är tekniskt skolad men det är inte vad folk vill se. Folk vill se avslut.

Så jävla BS, den skiten måste verkligen bort. När vann en challenger senast mot en champ på domslut utan att totalt dominera en match från start till slut?

xan 2017-09-10 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7820626)
Så jävla BS, den skiten måste verkligen bort. När vann en challenger senast mot en champ på domslut utan att totalt dominera en match från start till slut?

https://gifyu.com/images/choke348.gif

"Look at her nose, it's rose." *cry*

Citat:

Folk vill se avslut.
Ja, då är det väl fantastiskt att Nunes vann denna match istället för Shevchenko som bara avslutat 1 av 5 matcher i UFC. Vad är det som ser "mörkt" ut?

Tricklew 2017-09-10 19:04

Matchen var väldigt jämn, detta är knappast rätt match att skrika rån, eller annat nonsens om, när van en utmanare ett domarbeslut sist utan att dominera? Någon som minns Dillashaw vs Cruz? Extremt jämn match och utmanaren vann.

Shevchenko gick in med fel plan, Nunes kanske har dåligt cardio men hon tröttnar inte av att stå still.

Grazzafukkinrazzi 2017-09-10 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7820594)
Viktig DC vinst för Latifi mot nykomlingen Pedro. En match som han på förhand bara ska vinna men man vet aldrig.

Detta var Pedros tredje UFC-match. "Bara ska vinna" ? Pedro var bettingfavorit så ett sådant påstående är helt befängt.

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7820595)
Jag är mäkta imponerad jag är över Dos Anjos. Wow! Välkommen till nya viktklassen. ;)

Detta var Dos Anjos andra match i WW.

No offence, kul att du intresserad men dina summeringar och prediktioner av matcher och galor är inte bara helt off, de är oftast fullständigt inkorrekta faktamässigt.

xan 2017-09-10 20:15

Vet inte om jag har något emot att titelhållaren premieras i matcher som är extremt jämna, men när det gäller just denna matchen tycker jag nog Valentina tog 3 ronder. Svår balansgång det där, man vill inte att titeln ska byta händer hela tiden genom split decisions heller.

Bailah 2017-09-10 21:30

Tyckte main eventet var såpass jämnt att jag inte ser ett problem med Nunes som vinnare. Rolig gala dock, gillade att se RDA såpass bra. Trodde han skulle få stora problem med reachen.

xan 2017-09-10 22:37

Cejudo såg fantastisk ut också, sjukt att han bara har 13 MMA-matcher totalt (inga amatör) än så länge. Dat gold medalist mentality: https://streamable.com/m9j5p

Och lite svensk brutalstyrka:

http://c-6rtwjumjzx7877x24lnkdzx2eht...flj.yduj_$/$/$



Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7820928)
Tyckte main eventet var såpass jämnt att jag inte ser ett problem med Nunes som vinnare. Rolig gala dock, gillade att se RDA såpass bra. Trodde han skulle få stora problem med reachen.

Frågan är om han inte är för lång för viktklassen. Till och med RDA sade att han var förvånad över hur svag Magny kändes nere på mattan. :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)