Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Agitator 2017-07-30 05:55

En fröjd att se hur det utvecklar sig.

Riktig fröjd att få se en idiot sättas på plats.

svenbanan 2017-07-30 05:55

Vad jiddrar du om?

svenbanan 2017-07-30 05:59

Woooooop!!! :D

UppviglarUno 2017-07-30 05:59

Goat

Agitator 2017-07-30 06:01

Det såg lovande ut.

Tråkigt för DC.

Jones hade dock stora problem i denna match tills luckan kom. Hoppas på ett snabbt tredje möte.

svenbanan 2017-07-30 06:08

Jones hade inte stora problem. Det var en jämn match fram till knocken.

Men Brock Lesnar? :D :D :D

UppviglarUno 2017-07-30 06:15

Det kommer knappast bli ett tredje möte. Vem vill ens se en tredje match? Först en solklart domslutsvinst och nu ett ganska brutalt avslut. DC borde gå upp till tungvikt, Jones borde jobba hårt för en superfight mot Brock Lesnar medans Volkan och Alex gör upp om vem ska möta Jones om bältet.

The champ is back!

An Iron Soul 2017-07-30 06:17

Jag lider med Daniel Cormier. Jag hade verkligen velat se honom besegra Jon Jones. Det här måste svida.
Jag tycker att Cormier träffade Jones bra och visade mycket självförtroende rakt igenom.

Gick rakt fram mot honom hela tiden och låg på. Men tyvärr räckte det inte hela vägen fram.
En mycket jämn match. Fram tills huvudsparken som han åkte på så ledde han matchen i mina ögon.

Det är svårt att säga och tjänar ingenting till nu när matchen tog slut på knock out.

Significant strikes - Daniel
Body strikes - Jon Jones

Övrigt:
Att Jon Jones skickar en uppmaning till Brock Lesnar tycker jag visar någonstans åt vilket håll UFC är på väg.
Han skulle definitivt kunna hävda sig i tungvikten men Brock Lesnar av alla.. Kom igen.

Jag tror att Daniel Cormier har gjort sin sista MMA match. Det här var den matchen som han skulle vinna till varje pris. Det har varit hans motivation.
Han har inte tagit dom senaste matcherna lika seriöst. Som t.e.x hans senaste problem med vikten. Han har hela tiden haft siktet inställt på Jon Jones. Det är jag helt övertygad om.

Det är för jävligt att en sån kille som Jon Jones är mästare. Han är ett svin.. men en överjävlig fighter. Även om han såg lite ring-rostig ut.

An Iron Soul 2017-07-30 06:31

Daniel faller verkligen med flaggan i topp. Han ska vara stolt över sin insats.
Han hade inte kunnat göra någonting annorlunda. Han har gett allt han kunnat mot Jones 2 gånger om.
Det får räcka. Det är ett tufft beslut att bestämma sig för att avsluta sin karriär när man är som allra bäst men gör det..
Det räcker nu. Du ska vara stolt över det du åstadkommit.

Jag ser hellre att han lämnar nu än att förlora mot någon halvdan fighter som han annars skulle sopat mattan med.

svenbanan 2017-07-30 06:37

Jones är skön och är väl värd bältet. Det är för fan ingen popularitetstävling. Det handlar om vem som är bäst på att spöa skiten ur sin motståndare...

Angående Brock så tror jag inte på det. Jag tror det blir Gus.

Jag vet inte om jag tror på att DC lägger av nu. Han är för bra för att vilja sluta på det sättet. Jag tror inte han ser sig som ett par klasser sämre än Jones. Om han redan tidigare bespetsat sig på att lägga av efter denna match så kanske det blir så, men inte annars tror jag.

Varför skulle DC åka på spö av halvdassiga fajters helt plötsligt? Finns ingen logik i det vad jag kan se...

An Iron Soul 2017-07-30 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av UppviglarUno (Inlägg 7799603)
@AnIronSoul
Du är så outbildad om mma att det skulle inte förvåna mig om du en av de som hade buat.
Det här är inte gladiatorspel, om Woodley blir nedtagen så är det kört.
Vad fan hade du gjort om du var i hans sits? Försökt tillfredställa publiken och förlora ditt bälte och eller slagits smart och försvarat ditt bälte?
Woodley har själv sagt att den här matchen gör väldigt lite för hans karriär och det blir uppenbart när man bryter ner den nu i efterhand.
Otroligt tråkig matchning och tiden för ensidiga fighters är fullständigt passerad.

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7799611)
Jag sågar inte tyron woodleys insats ikväll eller hans game plan.
Han gjorde precis vad han behövde göra för att vinna. Jag vill bara förtydliga att publikens missnöje säger väldigt mycket om hur matchen var.

Jag försöker alltid att se matchen ur ett MMA perspektiv.
Den här matchen eller framtida matcher säljer inga PPV:s precis, för det är ingenting någon vill se.

Det dröjde inte många minuter innan vi fick det bekräftat. Men tydligen är jag dum och outbildad. :D


2:15 Tryck på länken för att komma dit... --- > https://youtu.be/eTofl1SwQjI?t=2m15s
Dana White bekräftar; Georges St-Pierre möter Michael Bisping i sin comeback. Detta efter Tyron Woodley "dåliga" insats mot Demian Maia.
https://www.kimura.se/georges-st-pie...ite-bekraftar/

spoon 2017-07-30 13:19

Höll på DC så det var surt att Jones tog det. Men Jones är en av dom bästa som fightats i UFC. Det får man ge honom. 8 försvar av titeln innan han blev av med bältet. Får se om DC hittar motivationen till att fortsätta i mina ögon så är Jones i en egen division.

Welterweight känns dock fortfarande öppen. Woodley är bra men det finns många bakom som kan slå honom på en bra dag. Hade gärna sett att Cerrone fick ett försök. Men då måste han ju börja vinna sina matcher.

Derbel McDillet 2017-07-30 13:37

Fattar inte hur nån av er kunde tro att DC skulle vinna.. Jones är den rätta champen och DC har haft ett låtsasbälte hela tiden. DC är pinsam som inte erkänt det men nu är äntligen ordningen återställd :) Den bästa fightern genom tiderna är champ igen, känns skönt.

Cooks 2017-07-30 13:44

Fan vad tråkigt för DC :( Hans reach advantage är ju helt sinnessjukt och tyvärr verkar det som att Gus är den enda som faktiskt har en chans mot honom pga det.

Ännu ett sömnpiller ifrån Woodley.

Cooks 2017-07-30 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av Derbel McDillet (Inlägg 7799748)
Fattar inte hur nån av er kunde tro att DC skulle vinna.. Jones är den rätta champen och DC har haft ett låtsasbälte hela tiden. DC är pinsam som inte erkänt det men nu är äntligen ordningen återställd :) Den bästa fightern genom tiderna är champ igen, känns skönt.

Den enda anledningen jag trodde DC skulle ta det var ju hans senaste fight mot OSP, han såg ju riktigt dålig ut i den om man jämför med hans övriga fighter.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)