Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

spoonchest 2014-11-12 23:24

Finns det några förhoppningar om en titelmatch i Sverige? Ponera för skojs skull att Tele2 Arena säljer slut skitfort, och Gustafsson vinner.

Somnium 2014-11-12 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av spoonchest (Inlägg 7189806)
Finns det några förhoppningar om en titelmatch i Sverige? Ponera för skojs skull att Tele2 Arena säljer slut skitfort, och Gustafsson vinner.

Hade bältet redan varit på svensk mark - absolut. Som det ser ut just nu känns det lite omotiverat dock.

Doctor Snuggles 2014-11-12 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7189803)
Jag ser inte vilken anledning man har att återvända till Sverige så fort igen om det inte vore för att de själva anser att oktober-galan var skräp, både på pappret och oturligt nog även själva utfallet.

UFC tänker att lokala fighters är vad casuals vill se (och de har inte helt fel, kolla bara hur mycket mer buande det var), så ur deras synvinkel så var den inte skräp. Sedan så behöver Alex en fight, och de vill antagligen ge en stor arena + tidskillnad en test (för eventuella framtida PPV:s i Sverige).

Grazzafukkinrazzi 2014-11-13 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7189817)
UFC tänker att lokala fighters är vad casuals vill se (och de har inte helt fel, kolla bara hur mycket mer buande det var), så ur deras synvinkel så var den inte skräp. Sedan så behöver Alex en fight, och de vill antagligen ge en stor arena + tidskillnad en test (för eventuella framtida PPV:s i Sverige).

Hm... Jo kanske. Men vill inte casuals bevittna det absoluta toppskiktet i en sport, stjärnor som de annars inte skulle få möjlighet att se om de inte begav mig över på andra sidan atlanten? Personer från Sverige som man lika gärna kan se på SC, som får chansen att möta mediokert motstånd i botten av UFC's roster skulle inte intressera dem nämnvärt, tänker jag.

Eller tänker du casual som hyperjustbleed i någon slags patriotisk skepnad? "ÅÅÅH EN AMERIKAN! SLÅ HAN PÅ KÄFTEN! HEJA SVERIGE!! WÖÖÖ!"

Jag vet faktiskt inte vilken typ av fans som utgör majoriteten på galorna i typ Sverige och Brasilien. Jag har en del i min bekantskap som aldrig hört talas om UFC tidigare och aldrig sett en gala innan, som varit dit så du kanske har rätt. Skulle dessa personer inte uppskatta stjärnorna utan de kan lika gärna kolla på svenskar för nationalitetens skull så är det ju fruktansvärt onödigt att ta hit några stjärnor :D

Doctor Snuggles 2014-11-13 00:17

Det verkade onekligen som det var fler exemplar av medelsvensson, som mer är intresserad av att heja på Sverige och som huvudsakligen är ett Alex-fan, på den senaste galan. (Till skillnad från den första galan, där det mest var hardkårs, som bara var överlyckliga över att få se UFC i Sverige och som känner till alla fighters.) Antagligen för att det var lättare att få tag på biljetter pga kortet inte var det starkaste.

Men den approachen är ju lite farlig att gambla på hela tiden. Risken finns ju att hemmafighters förlorar. Och onekligen blir det ju så att om hardkårs är intresserade, så drar de ju med sig annat folk också. Vilket de måste om man ska fylla en stadion på 30-40 tusen.

cero 2014-11-13 00:23

Jag tror det är lite både och. Även jag som inte är särskilt nationalistisk dras med i Sverigeandan när det är melodifestival, OS, fotboll osv på gång. Speciellt om man faktist är där och ser det live. I tv-soffan känner man inte av publiken på samma sätt och då blir det mer som ett vanlig gala där man vill ha så bra matcher som möjligt, oavsett var atleterna kommer ifrån. Alex/Jones i Globen vore ju det bästa från två världar. ;)

Doctor Snuggles 2014-11-13 00:26

Melodifestival? :D

cero 2014-11-13 00:27

Euphoooooriaaaaaa

Doctor Snuggles 2014-11-13 00:29

Ok, den låten/sångerskan var faktiskt helt ok. Annars så blir jag oftast bara självmordsbenägen om jag tvingas kolla på spektaklet.

cero 2014-11-13 01:40


Doctor Snuggles 2014-11-13 02:35

lol
Rory "red king" McDonald.

cero 2014-11-13 03:09

Vafan, Waterboy och Ares klingade i alla fall lite. The Canadian Phsyco är ju annars klockrent.

cero 2014-11-13 03:50

Natthumor (se hela)


Doctor Snuggles 2014-11-13 16:51

Hörde ni om denna förresten?
"In the early morning hours of New Year's Day, four men broke into the mobile home of Joseph Torrez on King James Road, north of Las Cruces, NM. It left one man dead, one man injured, and landed two others in jail."

2 av dem hade knivar dessutom. Det roliga är att Torrez är inte en särskilt bra fighter, han är 1-5.

toomas 2014-11-13 17:41

Intresssant att det är på Tele2 arena, vad har den för kapacitet vid ett mma-event? Typ 30-35 000? Hur många biljetter tror ni säljs? Fullsatt? Hade varit rätt fett :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)