Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2012-12-01 22:47

Och den preferensen är ju baserad på att han tycker att kvinnor är ömtåliga varelser, och det är det han får kritik för. En konservativ och jävligt löjlig syn på kvinnor. Visst, är man uppfostrad på ett sätt så kan det vara svårt att bara ändra sig, men vuxna människor, och speciellt GSP som ses som en 'ambassadör' för sporten, förväntas ju vara öppensinnade och tänka självständigt. Kritiken är befogad.

Daniel L 2012-12-01 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6128668)
Kritiken är befogad.

Varför fråga då?

baggard 2012-12-01 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6128668)
Och den preferensen är ju baserad på att han tycker att kvinnor är ömtåliga varelser, och det är det han får kritik för. En konservativ och jävligt löjlig syn på kvinnor. Visst, är man uppfostrad på ett sätt så kan det vara svårt att bara ändra sig, men vuxna människor, och speciellt GSP som ses som en 'ambassadör' för sporten, förväntas ju vara öppensinnade och tänka självständigt. Kritiken är befogad.

Jag ser vad du menar. Glöm inte att han är också en människa med egna åsikter.

(sexist-snacket osv är dock way off)

Kinbote 2012-12-01 22:57

Jag tycker kritiken är överdriven, han var ärlig och sa vad han personligen kände på ett odramatiskt sätt, ingen stor grej.

cero 2012-12-01 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel L (Inlägg 6128672)
Varför fråga då?

För att detta handlar om åsikter?

baggard 2012-12-01 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6128729)
För att detta handlar om åsikter?

Han skrev så pga hur du formulerade frågan och hur du sedan formulerade svaret.

Klassiskt att ställa en fråga om något och sedan redan sitta på ett svar frågeställaren ser som bombsäkert. Jag tror inte det var det du var ute efter att göra men nu blev det lite åt det hållet.

davve 2012-12-02 00:23

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6128668)
Och den preferensen är ju baserad på att han tycker att kvinnor är ömtåliga varelser, och det är det han får kritik för. En konservativ och jävligt löjlig syn på kvinnor. Visst, är man uppfostrad på ett sätt så kan det vara svårt att bara ändra sig, men vuxna människor, och speciellt GSP som ses som en 'ambassadör' för sporten, förväntas ju vara öppensinnade och tänka självständigt. Kritiken är befogad.

Tycker att man får göra en rätt så extensiv tolkning av GSP's relativt korta och försiktiga uttalanden om man ska få det till att hela hans kvinnosyn är konservativ och löjlig, faktiskt. En höna av en fjäder är väl en lämplig beskrivning.

cero 2012-12-02 00:26

baggard: Självklart, och det förstår ju jag också. Hade kunnat kasta in lite fler "enligt mig", "jag tror" och "jag tycker", men jag struntar oftast i det.

davve: Hur tolkar du annars detta? Och då menar jag inte hans syn på kvinnor överlag är dålig.

Citat:

“For the woman fight, I say it’s good for her, and I mean for the girls that fight. But me personally I have a hard time watching the girls fight. In my heart I have, you know, it’s the way I grew up maybe, the mentality is different, I’m old school. [I] have a hard time watching girls fighting; it’s hard for me. I never really watched a woman fight, but I know they are pretty good.”

davve 2012-12-02 00:39

Jag tycker inte det är något som behöver tolkas. Han är inte förtjust i wmma. Huruvida hans kvinnosyn är på det ena eller andra sättet kan man ju spekulera i men det är just spekulationer.

cero 2012-12-02 01:27

Och spekulerar är precis vad jag gör, även om jag formulerar det som om det vore fakta. :D

På tal om spiking. Rashads familjevän landade på huvudet och blev paralyserad under en match. Finns videoklipp, och det såg inte ens så farligt ut om man jämför med vad som skulle kunnat hända under Belcher/Okami t ex.

Citat:

Doctors told him he probably will never walk again. On Christmas Eve, one week after the fight, Dunbar's lung collapsed, and he later underwent a tracheotomy. He is confined to his hospital bed and may never breathe without the aid of a ventilator. Chwajol said Dunbar will need months of rehabilitation before possibly regaining strength in his arms and fingers.
http://www.chicagotribune.com/sports...,2139670.story

Vandraren 2012-12-02 13:15

"Han ser inte förbi honom men skulle han få chansen på titeln så är han mer än redo du vet"

Vem? :D

Doctor Snuggles 2012-12-02 20:29



lol, hade inte sett denna

Krampus 2012-12-02 20:40

En kille som jag grapplade lite med för något år sedan är över i USA och slåss och det går bra. Han har vunnit sina två första matcher där i två events, rumble of the ridge och seasons beatings. Den första efter ett par sek bara. Den andra gick tre ronder. Lägg namnet Dag Hägglöf på minnet. En kille för framtiden.

Doctor Snuggles 2012-12-02 20:46

Om ni missade, Khalidov vs Kendall. Bra jobbat av Kendall, på en veckas notice och 26 timmars flight från Hawaii.

cero 2012-12-02 22:08

KSW lär ju ha betalat bra!



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)