Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Petoria 2012-11-13 23:01

Matcherna mot Yagin och Jung hände efter att Shawn Tompkins dog, det kan ha påverkat en hel del.

Doctor Snuggles 2012-11-13 23:02

Yagin mår ju inte så hett just nu. Hjärnan har svullnat "utan anledning".

nitz 2012-11-13 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6093822)
Hur bra är Hominick ståendes? Mot Roop såg han helt fantastisk ut, men mot Yagin blev han golvad av uppenbara haymakers. För att inte tala om matchen mot Jung, men där klantade han bara till det rejält. Han presterade ju också helt okej mot Aldo även om han fick mycket stryk.

Han har varit väldigt bra, men han har inte sett lika bra ut efter Shawn Tompkins bortgång tyvärr....

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6093830)
Yagin mår ju inte så hett just nu. Hjärnan har svullnat "utan anledning".

Fasiken vad hemskt... Dock låter det som att det kommer lösa sig...

cero 2012-11-13 23:58

Oj, det visste jag inte. Väldigt tråkigt. Krävs ju inte ens mycket mentalt för att man ska gå från att vara bra till att vara medioker över en natt.

Googlade på Yagins svullnad. Hans manager: "adding that nothing out of the ordinary had occurred in training. Yagin hadn’t been knocked out or suffered from any particularly hard blows or anything of the sort."

I värsta fall kan det ju vara så att det kommer från träningen, men att de inte vill ge sporten dålig publicitet. Sen kanske det inte ens behövs en knockout eller jättehårda slag, utan räcker med för mycket nötning på för kort tid.

nitz 2012-11-14 18:43

Intressant matchning:
http://mmajunkie.com/news/31610/nam-...n-december.mma

Tediiieee 2012-11-14 19:12

UFC 154: St-Pierre vs Condit Pre-fight Press Conference nu!

Tediiieee 2012-11-14 19:46

Vad i helvete sluta, vill höra GSP inte nån jävla random biiiaaatch.

cero 2012-11-14 20:53

"The key is to make the butterflies fly in formation!"

P4P #1.

Doctor Snuggles 2012-11-14 21:18

Säger inte Jones det?

pfp #3 eller 4.

cero 2012-11-14 21:25

Är det någon som ger Carlos en chans här? Om man nu bortser från att GSP kan ha problem med knät. Efter att ha sett Carlos matcher mot Macdonald och Diaz så kan jag inte tro annat än att GSP vinner ståendes, tar ned Carlos när han vill i princip, dominerar på marken och vinner 50-45.

Doctor Snuggles 2012-11-14 21:36

Diaz är nog lite vassare offensivt på bjj än GSP.
GSP torde ha övertaget, eftersom han kan bestämma var matchen tar plats, men Condit är aggressiv i sin guard, visade prov på att han kan anpassa sig perfekt efter sin motståndare mot Diaz, och är alltid farlig ståendes med sina hoppknän osv.
Risken finns dock att det blir en tråkig match pga det. Kommer GSP försöka vara opportunistisk som han sagt däremot, så kan det bli spännande, och då får Condit en bättre chans.

Måste se om matchen mot Rory apropå det, för glömt bort den helt.
http://www.youtube.com/watch?v=m40DZKndiM4

strikt 2012-11-14 21:37

Ifall Carlos vinner, så kommer han fortfarande inte anses vara bättre än GSP.

Hoppas GSP käkar upp Carlos som om det vore frukost!

Grazzafukkinrazzi 2012-11-14 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6095653)
Ifall Carlos vinner, så kommer han fortfarande inte anses vara bättre än GSP.

Hoppas GSP käkar upp Carlos som om det vore frukost!

Jaså? Beror väl på vilket sätt han vinner på.

Dock håller jag med dig om det sista, GSP by rape.

baggard 2012-11-14 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6095630)
Är det någon som ger Carlos en chans här? Om man nu bortser från att GSP kan ha problem med knät. Efter att ha sett Carlos matcher mot Macdonald och Diaz så kan jag inte tro annat än att GSP vinner ståendes, tar ned Carlos när han vill i princip, dominerar på marken och vinner 50-45.


Efter jag sett Rory vs Carlos fighten när den gick för längesedan så tyckte jag Rory ägde Carlos totalt dom två första ronderna och sedan var det ett halvtaskigt stopp av domaren i slutet.

Såg den igen för någon vecka sedan och kan inte förstå hur jag tänkte så alls. Bra mycket jämnare fight än vad jag mindes den som och jag kan hålla med om beslutet att stoppa fighten helt klart

cero 2012-11-14 21:44

Gav Carlos första ronden mot Macdonald, men jag blev inte imponerad. GSP är ungefär som Rory fast bättre på bokstavligt talat allt.

Hur bra är Carlos guard? Tvivlar på att den är bra nog för att kunna hota GSP. Georges top-game är helt sanslöst bra. Har alltid armarna på rätt ställe och perfekt teknik i sin GNP. Sen kan han helt klart passera om han nu känner för det.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)