Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Deceiver85 2012-10-23 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6053529)
Har Condit en chans mot GSP? Förutsatt att den senare kommer tillbaka i bra form efter skadan. Tittat alldeles för lite på Carlos, men min gissning efter det jag har sett är att GSP vinner ståendes och tar ned honom i princip när han vill. Har jag fel?

GSP vinner tack vare att han alltid håller sig till fenomenalt utstuderade game plans. Taktiker å något det grövsta...

Kabuto 2012-10-23 10:36

Hur går det för Alistair Overeem? Hade för att han skulle möta JDS men han skulle ju möta cain..

Aggarn 2012-10-23 10:37

Overeem är väll avstängd för doping?

Kabuto 2012-10-23 11:41

Ja han skulle vara avstängd till sent i December för att sen gå match direkt.

eternallord 2012-10-23 11:45

Han får vinnaren sv JDS/Cain omedelbart efter hans suspension är över

nitz 2012-10-23 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6053663)
Condit är väldigt aktiv och farlig från ryggen dock, risken är att GSP kommer säkra väldigt mycket, så det kan bli en snoozefest. Båda är väldigt smarta fighter som anpassar sig efter sin motståndare också, så vardera persons taktik blir intressant att se iaf.
Han är alltid farlig ståendes, som GSP-light blev varse om.

Alltså nu menar jag inte bara ditt inlägg, men en sak jag kom att tänka på är att man hör ofta gsp och tråkigt eller snooze fest ihopp men jag tycker faktiskt ändå inte han har haft så många matcher som varit rent horrendous....

Tigerkotten 2012-10-23 15:56

GSPs standup är enligt mig väldigt bra också, bara att han kör rätt så "safe" men vafan han vinner sina fighter. Visst såg det inte bra mot Shields, men han blev ju poked tror jag han sa och såg bara på ena ögon efter första? eller andra ronden tror jag det var.

Ser inte Condit som starkare standup, däremot är han mera "wild" och kan säkert överraska på sådant sätt. GSPs jabb är sjukt bra.

Doctor Snuggles 2012-10-23 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6054548)
Alltså nu menar jag inte bara ditt inlägg, men en sak jag kom att tänka på är att man hör ofta gsp och tråkigt eller snooze fest ihopp men jag tycker faktiskt ändå inte han har haft så många matcher som varit rent horrendous....

Det finns värre, ja, men han har en tendens att prokrastinera från topp-position, och inte riskera saker som kan få honom i dålig position. Även mot sådana som inte har det bästa gardspelet som t.ex. Hardy.

olwe 2012-10-23 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6054722)
Det finns värre, ja, men han har en tendens att prokrastinera från topp-position, och inte riskera saker som kan få honom i dålig position. Även mot sådana som inte har det bästa gardspelet som t.ex. Hardy.

Jag håller med, givetvis. Just matchen mot Hardy tycker jag dock är ett ofta använt dåligt exempel. Det var ju bara freak-show att hardy inte tappade, snarare än att GSP spelade säkert.

baggard 2012-10-23 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 6054789)
Jag håller med, givetvis. Just matchen mot Hardy tycker jag dock är ett ofta använt dåligt exempel. Det var ju bara freak-show att hardy inte tappade, snarare än att GSP spelade säkert.

Se om fighten

cero 2012-10-23 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av Deceiver85 (Inlägg 6054011)
GSP vinner tack vare att han alltid håller sig till fenomenalt utstuderade game plans. Taktiker å något det grövsta...

Vad GSP kommer att göra är väl knappast någon hemlighet? Han brottas med strikers och kickboxas med brottare.

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6054548)
Alltså nu menar jag inte bara ditt inlägg, men en sak jag kom att tänka på är att man hör ofta gsp och tråkigt eller snooze fest ihopp men jag tycker faktiskt ändå inte han har haft så många matcher som varit rent horrendous....

Förstår inte det heller. Matchen mot Sheilds är den enda jag kan komma på. Sen kan man väl förstå att alla inte uppskattade matchen mot Koscheck, men annars har han ju haft extremt underhållande matcher under hela sin karriär.

Doctor Snuggles 2012-10-23 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 6054789)
Jag håller med, givetvis. Just matchen mot Hardy tycker jag dock är ett ofta använt dåligt exempel. Det var ju bara freak-show att hardy inte tappade, snarare än att GSP spelade säkert.

Om jag inte minns fel, så gjorde han inte så abnormt mycket förutom det försöket. Typ noll gnp.

Kinbote 2012-10-23 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6055024)
Om jag inte minns fel, så gjorde han inte så abnormt mycket förutom det försöket. Typ noll gnp.

Jag tror han hade bestämt dig innan för att gå på en submission den matchen och när han inte lyckades med det hade han svårt att ställa om. Kommer ihåg att Greg var på honom om att gnp:a mer i de sista rondpauserna men han kom aldrig igång.
Förutom armbaren var han även mycket nära att sätta en kimura senare i matchen.

Men visst har GSP spelat mer safe sedan första matchen mot Serra, nu har han ju dock pratat om att han ska försöka bli bättre på att exploatera lägen som dyker upp under matcherna, så jag hoppas vi får se en lite hungrigare GSP mot Condit.

Doctor Snuggles 2012-10-23 21:10

Någon mer som ser fram emot world series of fighting? Tyrone Spong ska göra debut, blir intressant att se.

Doctor Snuggles 2012-10-23 22:11

150 knockouts
http://www.bloodyelbow.com/2012/10/2...zombie-prophet


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)