Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2012-09-13 14:43

Såg att det var i Rio nu. Brassarna kommer bli helt galna av att se Anderson köra över Bonnar med sina händer vid midjan.

Citat:

Inte en chans att han var bättre som LHW, jag tror hans tryck i slagen gör mycket för honom som tungviktare, samt att han är en av de större tungviktarna vilket ger honom möjlighet att pressa folk
Håller med om Aldo dock... Hvete.......
Och att han möter mycket sämre motstånd antagligen.

Doctor Snuggles 2012-09-13 15:26

Anderson vs Bonnar är uppenbarligen bara en ploj-fight för att fylla på pga alla skador.
Bonnar är stryktålig och någorlunda välrundad så det blir underhållande iaf. Jag tänker iaf aldrig gnälla över att få se AS fightas. Skäms alla ni som gnäller. :D

nitz 2012-09-13 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5980162)
Vad i helvete, Silva mot Bonnar. Kan någon förklara logiken i detta? Marknadsföring?

Anderson hade ju iofs planerat att inte tävla i år, och han lär ju inte bli träffad med ett enda slag under denna matchen så. Har potential att bli värre än Silva/Griffin.

Jag tycker ändå det var ett okej substitut, med tanke på att de inte hade så mycket alternativ.
Alltid kul att se Anderson in action

Doctor Snuggles 2012-09-13 15:48

Förresten, det kanske inte är en sådan extremt lätt fight som många tror, särskilt som det är 3 ronder. Här är en åsikt:
"To top this, Bonnar is actually a tricky matchup for Anderson, a lot trickier than Forrest or Irvin (his other two fights at LHW).

I'll list the reasons why.

1. Bonnar is the biggest and longer ranged fighter AS will have ever fought. A legit 6"4 with a 80 inch reach.

2. Bonnar has good wrestling chops, and has shown in his last few fights that he is not afraid to use it. He decisioned Pokrajac and Kingsbury via his takedowns and superior ground game for example.

3. Bonnar has underrated BJJ. A lot better than Chael for example, he won't get submitted by Anderson with a triangle that is for sure. So if he gets Anderson to the ground, he could easily keep him there with his BJJ and size.

4. Bonnar has never been knocked out in over 20 fights. Say what you want, this is impressive.

5. Anderson is known for blowing up between fights. Which is the reason he is fighting at 205, he wouldnt be able to cut to 185. So he won't be in peak physical shape for this one."

cero 2012-09-13 15:57

Hur bra nedtagningar har Bonnar? Punkt 1, 4 och 5 är i princip irrelevanta enligt mig.

Petoria 2012-09-13 16:17

Anderson har väldigt underskattad TDD, har svårt att se Bonnar ta ner honom,

Doctor Snuggles 2012-09-13 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5980364)
Hur bra nedtagningar har Bonnar? Punkt 1, 4 och 5 är i princip irrelevanta enligt mig.

Punkt 1 är rätt viktig vanligtvis. Det förändrar en hel del att boxas mot någon med längre reach än en själv.
Tror däremot att Silva har blivit mycket bättre på att försvara nedtagningar som han visade i andra ronden mot Chael, så jag tvivlar på att Bonnar får ner honom förutsatt att Silva inte börjar göra för många galna sparkar.
Kul för Bonnar i vilket fall. Han ville sätta punkt på karriären med en stor fight, så, han fick kanske den största han skulle kunna få.
Märk att han aldrig förlorat mot någon annan än före detta eller framtida mästare (förutom Soczynski, och det var via cut). :D

Silencer 2012-09-13 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av Dav0d (Inlägg 5979784)
Silva mot Bonner... Jag säger knock i första ronden efter 4 minuter.

Tror inte Bonnar knockar silva.

En sak vet vi dock med 100% sannolikhet, Bonnar kommer bli cuttad och det blir blod överallt. Hoppas han nitar silva.

Petoria 2012-09-13 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5980389)
Punkt 1 är rätt viktig vanligtvis. Det förändrar en hel del att boxas mot någon med längre reach än en själv.
Tror däremot att Silva har blivit mycket bättre på att försvara nedtagningar som han visade i andra ronden mot Chael, så jag tvivlar på att Bonnar får ner honom förutsatt att Silva inte börjar göra för många galna sparkar.
Kul för Bonnar i vilket fall. Han ville sätta punkt på karriären med en stor fight, så, han fick kanske den största han skulle kunna få.
Märk att han aldrig förlorat mot någon annan än före detta eller framtida mästare (förutom Soczynski, och det var via cut). :D

Bådar ju inte gott inför hans match mot Anderson :D

cero 2012-09-13 19:23

Vanligtvis, som du säger. I detta fallet är det alldeles för stor skillnad i teknik för att räckvidden ska spela in.

Att Anderson är kortare och mycket snabbare kommer nog göra det ännu svårare för Bonnar att ta ned honom.

Rond 2 brutal TKO gissar jag på, efter en ronds cirkusdansande.

Doctor Snuggles 2012-09-13 19:26

Det lustiga är att oddsen för Anderson vs Forrest var mycket bättre, trots att Bonnar har bättre brottning och aldrig blivit knockad. Vad tror ni de faktiska oddsen bör vara?

Petoria 2012-09-13 19:29

En av anledningarna till att oddsen mot Bonnar är så höga är nog troligtvis Andersons match mot Forrest iofs :D

Skulle definitivt inte ge Bonnar mer än 10% chans att vinna.

Krampus 2012-09-13 19:40

Känns kul om Bonnar kan göra något. Han är bra seg, men klart Silva tar det.

Doctor Snuggles 2012-09-13 19:46

Hur mycket gissar ni att båda tjänar på fighten? Med tanke på att det är en sista minuten fight som räddar kortet. Får Anderson Silva Anderson Silva money x 2? ;)

Bailah 2012-09-13 19:49

Han får nog en hel del tror Dana vill visa JJ också att man belönas när man ställer upp.
Hoppas JJ får så ordentligt med stryk, dock tror jag inte det händer.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)