Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Pansartax 2011-10-15 23:10

Har inte silva sagt ja än?

sonnench chael sonnen
Anderson, you've got 24 hours to accept my offer. I suggest you take it, my next one won't be quite so nice.
13 hours ago

Petoria 2011-10-15 23:38

Det är inte Chael Sonnen som bestämmer vilka matcher som ska ske i UFC om du kanske missat det, tror inte Silva hade tackat nej om Joe Silva hade sagt till honom

Doctor Snuggles 2011-10-15 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5352003)
Det är inte Chael Sonnen som bestämmer vilka matcher som ska ske i UFC om du kanske missat det, tror inte Silva hade tackat nej om Joe Silva hade sagt till honom

Har vi inte redan etablerat att pansartax är ett stereotypt wt-mmafan, och alltså Chaels målgrupp? ;)

Pansartax 2011-10-16 00:21

Haha, Chael är en skön lirare bara.. han snackar mycket skit givetvis men han står även upp för sina ord och det är något jag respekterar, hade han fått stryk av Stann och sen lipat om det hade jag inte sagt ett ord men nu säger han att "Jag är bäst och så är det" och sen bevisar han det, det är starkt.

Doctor Snuggles 2011-10-16 00:22

Så han bevisade att han är bäst genom att slå Stann? Ok.

Pansartax 2011-10-16 00:23

Nej det kommer han bevisa när han slår Silva.

Han behöver enligt mig knappt ens vinna för att bevisa det, dominerar han Silva i 5 ronder igen så är det tillräckligt.

Allvarligt talat nu Snuggle, vad behöver han göra för att du ska erkänna honom som en bra fighter? Kom igen, tycker inte det är okej av dig att kalla Chael för ett troll och att han är ett skämt, såg du samma sak som vi såg i fighten mot Stann? Det var en ganska dominant uppvisning.

Degpekka 2011-10-16 00:30

Skillnad på att vara bra och vara bäst... Han kan börja med att sluta dopa sig.

Pansartax 2011-10-16 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av Degpekka (Inlägg 5352055)
Skillnad på att vara bra och vara bäst... Han kan börja med att sluta dopa sig.

Dopa sig? Skojar du eller?

Sonnen appealed his suspension on the grounds he had a medical reason for the elevated testosterone. He was diagnosed with hypogonadism in 2008 and takes synthetic testosterone injections twice a week due to this condition.[24] The California State Athletic Commission decided to reduce his suspension to six months because he failed to properly disclose this before his fight. His suspension ended on March 2, 2011.

Sen, ursäkta om jag är helt okunnig nu men på vilket sätt påverkar högt testo hur man slåss?

Doctor Snuggles 2011-10-16 00:53

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5352046)
Nej det kommer han bevisa när han slår Silva.

Han behöver enligt mig knappt ens vinna för att bevisa det, dominerar han Silva i 5 ronder igen så är det tillräckligt.

Allvarligt talat nu Snuggle, vad behöver han göra för att du ska erkänna honom som en bra fighter? Kom igen, tycker inte det är okej av dig att kalla Chael för ett troll och att han är ett skämt, såg du samma sak som vi såg i fighten mot Stann? Det var en ganska dominant uppvisning.

Har jag sagt att han är en dålig fighter?

Pansartax 2011-10-16 01:02

Jag har fått den uppfattningen om man tittar på dina inlägg som kretsar kring honom, att hans fans är WT e.t.c, klingar inte direkt positivt i mina öron men vad vet jag.

Doctor Snuggles 2011-10-16 01:07

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5352088)
Jag har fått den uppfattningen om man tittar på dina inlägg som kretsar kring honom, att hans fans är WT e.t.c, klingar inte direkt positivt i mina öron men vad vet jag.

Så för att jag tycker han är ett troll, så tycker jag han är en dålig fighter? Ok.
Jag tycker däremot att han inte är världens mest underhållande fighter, men det är något annat.

Degpekka 2011-10-16 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5352060)
Dopa sig? Skojar du eller?

Sonnen appealed his suspension on the grounds he had a medical reason for the elevated testosterone. He was diagnosed with hypogonadism in 2008 and takes synthetic testosterone injections twice a week due to this condition.[24] The California State Athletic Commission decided to reduce his suspension to six months because he failed to properly disclose this before his fight. His suspension ended on March 2, 2011.

Sen, ursäkta om jag är helt okunnig nu men på vilket sätt påverkar högt testo hur man slåss?

I mina ögon är det där också en form av doping, som dock är väldigt svår att komma åt, vilket gör den väldigt populär bland elitidrottare...

Men hur som helst... högt testo och fördelar i kampsport? Fördelarna är många, tex att du blir starkare, bygger lättare muskler, återhämtar dig snabbare m.m.

Pansartax 2011-10-16 01:14

Återhämtning mellan ronder eller vad menar du? Annars ser jag inte direkt någon fördel med det, återhämtning mellan träningspassen? Och sen spelar väl inte direkt ren muskelmassa nån avgörande roll i en sport som MMA? Mest muskler är ju inte alltid den som vinner..

krellik 2011-10-16 01:23

Testosteron hjälper med att höja den träningsdosen en mma atlet kan göra, snabbare låta honom läka skador, det hjälper med att hålla kroppsfettet lågt även om man äter mycket och det hjälper med styrka och explosivitet. Stor fördel.

Om det inte skulle vara det så skulle inte så pass många riskera både karriär, ära, sponsorer, mm vid risk att åka fast men ganska många elit mma atleter har åkt dit och fler har säkert slupit undan vilket är ganska lätt i mma som det är nu.

krellik 2011-10-16 01:24

De mma atleter som kör medicinsk testo behandling vilket är ganska lätt att få i USA har låga nivåer för att de tidigare har misbrukat testosteron, inget snack om den saken...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)