Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2011-10-11 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5342329)
För lite fiskmåsar.

Du är sherdog-skadad, ser jag.

Petoria 2011-10-11 15:16

http://img163.imageshack.us/img163/3071/littlenick.jpg

Moar birds.

krellik 2011-10-11 15:17

Sherdog var det några år sen jag var inne på...

Kwon postade nån skön poster som såg rätt proffsig ut som hade en jävla massa fiskmåsar i bakgrunden vilket gjorde den lite rolig. Det jag syftade på.

cero 2011-10-11 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5340603)
Vad är det som gör att många ser Chael Sonnen som den bästa någonsin, en kille som hade kunnat springa genom både GSP, Silva med flera om han bara fick en chans?

Kan ha något med detta att göra: http://blog.fightmetric.com/2010/08/...ic-report.html

GSP är jag ganska säker att han förlorar mot dock.

Men det är inget snack om saken: Chael BORDE vara favoriten i mötet mot Silva, baserat på deras första match.

Chael har väldigt bra brottning, medan Silva har visat sig ha medioker brottning, och svag scrambling.

Men jag är övertygad om att det kommer vara svårare för Chael att få ned det på marken denna gången. Mycket klantigheter från Silva första matchen. Flygande knän, åt läder med mening, slarvigt positionerad från half-guard, och annat trams som slutade upp med att han flög ned i backen.

Kwon 2011-10-11 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5342369)
Sherdog var det några år sen jag var inne på...

Kwon postade nån skön poster som såg rätt proffsig ut som hade en jävla massa fiskmåsar i bakgrunden vilket gjorde den lite rolig. Det jag syftade på.

http://cdn1.sbnation.com/fan_shot_im...an-d498pfs.jpg

Utvecklades till
http://i52.tinypic.com/9blil5.jpg

Doctor Snuggles 2011-10-11 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5342369)
Sherdog var det några år sen jag var inne på...

Kwon postade nån skön poster som såg rätt proffsig ut som hade en jävla massa fiskmåsar i bakgrunden vilket gjorde den lite rolig. Det jag syftade på.

Intressant. Det är annars en kommentar som är en stapelvara för att skämtsamt påpeka att en bild behöver vara mer "episk", på sherdog.

krellik 2011-10-11 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5342416)
Intressant. Det är annars en kommentar som är en stapelvara för att skämtsamt påpeka att en bild behöver vara mer "episk", på sherdog.

Aight, jag vet hur sherdog humorn går så det där sitter nog i bakhuvudet på mig när det ska mma skämtas.

Sherdogs mma huvudforum tröttande jag på typ redan 2003. Vad är poängen med att diskutera något när det är 3000 svar på 2 minuter.

På en del av underforumen hängde jag på längre som svenskenklaven i Mistag, strength n power, grappling forumet och multimediaforumet... Men inte varit aktiv där på några år nu heller...

Den här tråden och de svenska mma nyhetsidorna är mma nyhetsflöde i lagom tempo för en gammal man som man är idag.;)

Doctor Snuggles 2011-10-11 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5342378)
Kan ha något med detta att göra: http://blog.fightmetric.com/2010/08/...ic-report.html

GSP är jag ganska säker att han förlorar mot dock.

Men det är inget snack om saken: Chael BORDE vara favoriten i mötet mot Silva, baserat på deras första match.

Chael har väldigt bra brottning, medan Silva har visat sig ha medioker brottning, och svag scrambling.

Men jag är övertygad om att det kommer vara svårare för Chael att få ned det på marken denna gången. Mycket klantigheter från Silva första matchen. Flygande knän, åt läder med mening, slarvigt positionerad från half-guard, och annat trams som slutade upp med att han flög ned i backen.

Det verkar som du säger emot dig själv lite.
Som sagt, tdd: Silva hindrade 4/7 takedowns. Mot en av UFC:s bästa brottare, med sämre mobilitet pga skadan, så är det knappast mediokert. Han har f.ö. nästan top 10 tdd i UFC, på 76% eller något sådant. Med den stilen han slåss med, även om han inte mött så många renodlade brottare, så är det imponerande. Hans scramble mot t.ex. Vitor var väldigt bra iaf.

cero 2011-10-11 19:17

Brottning är inte bara TDD. Han fastnade på marken utan att vara nära att ta sig upp under princip hela matchen.

Procentuell statistik säger ingenting. Han har inte mött särskilt många renodlade brottare. Mot Maia och Laites fick han säkert 100% på 30 nedtagningar.

Nedtagen av Nate, mountad av Lutter, fastnade under Dan utan att lyckas ta sig upp. Historiskt sett har han haft problem med brottare/grapplers.

Skadan kan ha påverkat. Det återstå att se.

Hur som helst har brottning visat sig vara Silvas absolut svagaste punkt. Samtidigt är det Chaels styrka.

Detta är inte för att klanka ned på Silva. Han är min favorit i MMA. Förhoppningsvis har han finslipat sin gameplan, och kommer in skadefri. Då finns det en stor chans att matchen ser helt annorlunda ut.

Doctor Snuggles 2011-10-11 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5342994)
Brottning är inte bara TDD. Han fastnade på marken utan att vara nära att ta sig upp under princip hela matchen.

Procentuell statistik säger ingenting. Han har inte mött särskilt många renodlade brottare. Mot Maia och Laites fick han säkert 100% på 30 nedtagningar.

Nedtagen av Nate, mountad av Lutter, fastnade under Dan utan att lyckas ta sig upp. Historiskt sett har han haft problem med brottare/grapplers.

Skadan kan ha påverkat. Det återstå att se.

Hur som helst har brottning visat sig vara Silvas absolut svagaste punkt. Samtidigt är det Chaels styrka.

Detta är inte för att klanka ned på Silva. Han är min favorit i MMA. Förhoppningsvis har han finslipat sin gameplan, och kommer in skadefri. Då finns det en stor chans att matchen ser helt annorlunda ut.

Att bli nertagen ibland är inte samma sak som att "ha problem med grapplers", heller. T.o.m. GSP blir nedtagen ibland, och det är en fighter som verkligen inte tar några risker numer. Det är heller inte så lätt att ta sig ut ur en bra brottares toppkontroll, om denne dessutom brottas rätt safe, hur bra brottare man än är själv. Procentuell statistik säger en del, om samplesizen är tillräckligt stor. Visst är Silvas svagaste sida brottningen, men låt oss inte överdriva nu.
Det verkar dessutom som om brassarna äntligen börjat fatta hur viktigt det är med bra brottning, och alla verkar förbättras. Inte för inte som blackhouse tog in sin nya brottningscoach. Jag har länge funderat över om varför folk inte sidesteppar oftare, som Machida gör ibland, och Aldo visade mycket riktigt på hur effektivt det kan vara mot någon som försöker clincha/brotta ner en.

Greg 2011-10-12 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av Pungis (Inlägg 5340558)
Jag tror Sonnen kan ta båda. Varför är det så lustigt?

För att det är löjligt? Sen när blev Sonnen teh best fajtur evah! Om han nu tar Silva så får man hålla med dig om att han har en chans mot GSP också, men i nuläget, utan att ha visat någon som helst tendens att vara bättre än de två? Nej.

Han har en stor mun, och han kommer bli uppläxad av en frisk Anderson Silva.

Degpekka 2011-10-12 12:43

Vad tror ni? Blir det Bielkheden mot Daley?! :)

cero 2011-10-12 15:06

Citat:

För att det är löjligt? Sen när blev Sonnen teh best fajtur evah! Om han nu tar Silva så får man hålla med dig om att han har en chans mot GSP också, men i nuläget, utan att ha visat någon som helst tendens att vara bättre än de två? Nej.
Han har visat tendsens att vara bättre än Silva genom att dominera honom i 4,5 ronder. Nu kan det vara så att skadan ligger bakom detta, men det vet vi inte.

Snuggles: Vi får se hur Silva klarar sig mot en brottare av Sonnens caliber. Dan är väl inte så känd för sin offensiva brottning i MMA?

Hur som helst tror jag Silva saknar en bra brottare han kan rulla runt med på träningarna. En bra (?) brottningscoach är helt klart ett steg i rätt riktning.

Doctor Snuggles 2011-10-12 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5344568)
Han har visat tendsens att vara bättre än Silva genom att dominera honom i 4,5 ronder. Nu kan det vara så att skadan ligger bakom detta, men det vet vi inte.

Snuggles: Vi får se hur Silva klarar sig mot en brottare av Sonnens caliber. Dan är väl inte så känd för sin offensiva brottning i MMA?

Hur som helst tror jag Silva saknar en bra brottare han kan rulla runt med på träningarna. En bra (?) brottningscoach är helt klart ett steg i rätt riktning.

http://www.sherdog.net/forums/f2/and...coach-1767263/

Pansartax 2011-10-12 15:23

Skadan ska inte ha ett piss med saken att göra egentligen, i alla andra seriösa idrotter så tar man inte hänsyn till skada och bör heller inte göra det i UFC.

Det är ju därför det heter "försvara" sin titel.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)