Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2011-04-10 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4983655)
Är det 100% säkert än?
Det vore epic! Verkar vara under förhandling: http://mmaweekly.com/negotiations-un...y-pay-per-view
Frågan är vilken viktklass?

Bloody Elbow som var snabba med att säga att det var bekräftat, men det verkar som att det bara är viktklassen som ska bestämmas. Fedor vill tydligen (tyvärr) inte ner till LHW och det lutar år en catchweight på 216-220.

spoon 2011-04-10 20:40

Den här strikeforce galan var den mest underhållande jag sett på mkt länge. Melendez var ju outstanding i sin match. Gillar att han inte går efter den uppenbara giljotinen utan avslutar med slag istället. Fler borde göra så när motståndaren går efter ett billigt dyk på double-leg.

Pdaddy 2011-04-10 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4982804)
Ta några djupa andetag och formulera om det där till läsbar svenska Pdaddy :D

Hahahahaha, vafaan skrev jag :smash:

Hrmmmm....
Jag menar, vad gjorde igentligen Diaz som skakade om honom, såg inte ut som något slag !!
JA tills det blev en snutt gnp förståss :D

Pd

eternallord 2011-04-10 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Pdaddy (Inlägg 4983817)
Hahahahaha, vafaan skrev jag :smash:

Hrmmmm....
Jag menar, vad gjorde igentligen Diaz som skakade om honom, såg inte ut som något slag !!
JA tills det blev en snutt gnp förståss :D

Pd

Han landade både en uppercut och en krok, Daley "hängde" kvar på Diaz. När han puttat undan honom kunde han inte stå själv.

Tricklew 2011-04-10 21:01

Senaste Strikeforce var ju riktigt bra, bra fighter, bra avslut, bra mustasch.

Mago 2011-04-10 21:07

Jag tycker att Diaz-Daley stoppades lite väl tidigt..

Bara jag som tycker att domslutet i Mousasi-Jardine var ruuuuggigt pinsamt?! Hur fan kan de ge en av ronderna till Jardine?!!?!

Sjukt besviken.

eternallord 2011-04-10 21:10

När man kollar statistiken skulle man definitivt gett alla ronder till Mousasi, men när jag såg fighten första gången var ju lite osäker på första ronden faktiskt. Mousasi och hans skräpiga jävla TDD.

Det spelar inte så mycket roll egentligen, även fast Mousasi skulle ha fått vinsten så var det inget "titel contender"-framträdande.


Det sjukaste är dock att en av domarna som gav fighten 28-28 gav Jardine den ANDRA ronden?! HUR I HELVETE?! Denna individ borde få licensen borttagen, för all framtid.

spoon 2011-04-10 21:51

Jag blev spoilad innan jag såg denna galan. Visste att det skulle bli Draw. Så jag satt bara och väntade på att Jardine skulle vinna tredje ronden för att få till en draw men så blev det inte. Skeptisk till det domslutet. Även om Jardine kämpade väl så gjorde han ingen verklig skada.

Doctor Snuggles 2011-04-11 00:15

Hur många sopiga domslut krävs det för att förbättra kriterierna/domarna egentligen? Som det ser ut nu så kan man i princip ligga på en 10-8 rond, få en nedtagning mot sig, och förlora ronden 9-10. Börjar bli riktigt tjatigt det här.

Tricklew 2011-04-12 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 4983829)
Senaste Strikeforce var ju riktigt bra, bra fighter, bra avslut, bra mustasch.

Word, mustaschen är värd att påpekas, bra mustasch.

Konvex 2011-04-12 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4984162)
Hur många sopiga domslut krävs det för att förbättra kriterierna/domarna egentligen? Som det ser ut nu så kan man i princip ligga på en 10-8 rond, få en nedtagning mot sig, och förlora ronden 9-10. Börjar bli riktigt tjatigt det här.

Både Carlos Newton och Ricardo Almeida (som just retirade) har nyligt blivit licensierade domare, förhoppningsvis följer fler gamla fighters deras exempel.
Tycker Dana borde sätta lite mer press på athletic commisionsen också, om dom kan lobbya och göra MMA lagligt i New York borde dom kunna göra nått åt dom med tycker man.

Doctor Snuggles 2011-04-12 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4988789)
Både Carlos Newton och Ricardo Almeida (som just retirade) har nyligt blivit licensierade domare, förhoppningsvis följer fler gamla fighters deras exempel.
Tycker Dana borde sätta lite mer press på athletic commisionsen också, om dom kan lobbya och göra MMA lagligt i New York borde dom kunna göra nått åt dom med tycker man.

Det är förstås bra, men det huvudsakliga problemet är väl oklara bedömningskriterier? Det borde finnas exakta föreskrifter om hur man poängterar slag, sparkar, td, tdd, subattacker, subförsvar osv, och alltid premiera sådant som gör mer skada.

Petoria 2011-04-13 19:01

http://img185.imageshack.us/img185/7711/o86oaeii1.gif

Petoria 2011-04-13 19:45

King Reem *flex*

Citat:

A champion in Strikeforce, Dream and K-1, Alistair Overeem has grown accustomed to wearing crowns. Now, he can say he has the blood of a king running through his veins.

A recently discovered fact in Overeem’s family tree connects him to King William III, who ruled the Netherlands for nearly half a century (1849-90). That royal connection, along with Overeem’s success in combat sports, led Prince Willem Alexander to invite the world-ranked heavyweight for a visit and dinner at the Dutch Royal House.

Besides his royal visit, Overeem had a number of other social activities on his agenda in recent weeks. The 30-year-old Golden Glory product worked as a volunteer for the Netherlands Red Cross, making donations to victims of the earthquake- and tsunami-related catastrophe in Japan. In addition, he graced the cover of the Wall Street Journal, met with the Japan Prime Minister Naoto Kan and had dinner with world boxing champion Manny Pacquiao.

His social outreach aside, Overeem has a clear goal inside MMA -- to become UFC heavyweight champion. Undefeated in his last 10 appearances, the Pride Fighting Championships veteran last fought at K-1 “Dynamite!! Power of Courage 2010” on New Year’s Eve, when he blitzed Todd Duffee in 19 seconds at the Saitama Super Arena in Saitama, Japan.

“With the belt of K-1, Dream and Strikeforce, Overeem continues to build his legacy,” manager Bas Boon wrote in an e-mail. “His main plan for the future is to challenge for the UFC belt.”
http://www.sherdog.com/news/news/Ove...ncovered-31499

cero 2011-04-13 19:46

“His main plan for the future is to challenge for the UFC belt.”

Kommer bli sjukt. :hbang::hbang:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)