Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kabuto 2017-12-07 20:32

Väldigt trevligt att Rogan har börjat med MMA podcast, har alltid gillat när det snackas mma. Som vanligt kan det bli lite väl repetativt med han men överlag bra lyssning.

Bailah 2017-12-07 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7860807)
Väldigt trevligt att Rogan har börjat med MMA podcast, har alltid gillat när det snackas mma. Som vanligt kan det bli lite väl repetativt med han men överlag bra lyssning.

MMA hour med Ariel Helwani är ju den bästa mma podcasten tycker jag. Massor med intervjuer osv. Kolla och se om du gillar't

xan 2017-12-08 00:05

Hur bra är Holloways nedtagningsförsvar? Är inte det något man ska få klart för sig innan man placerar honom på Aldos nivå vad gäller karriär? Rogan sade t.om. att han är den bästa någonsin i viktklassen. Den enda brottaren på hyfsat hög nivå Holloway mött är väl Lamas, och jag kan inte minnas så mycket från den matchen annat än "Lets bang bro!" i slutet.

svenbanan 2017-12-08 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7860934)
Hur bra är Holloways nedtagningsförsvar? Är inte det något man ska få klart för sig innan man placerar honom på Aldos nivå vad gäller karriär? Rogan sade t.om. att han är den bästa någonsin i viktklassen. Den enda brottaren på hyfsat hög nivå Holloway mött är väl Lamas, och jag kan inte minnas så mycket från den matchen annat än "Lets bang bro!" i slutet.

Jag tycker mig minnas att Conor dominerade Max i stående och sedan tog ned honom rätt enkelt ett par tre gånger och idkade ground and pound lite som han ville. Men om hans nedtagningsförsvar och/eller grappling utvecklats lika mycket som hans stående så betyder ju kanske inte det så mycket...

Plast 2017-12-09 01:14

Rogan ändrar sig veckovis angående vem som är bäst i världen/viktklassen osv. Jag har helt slutat lyssna på honom när det gäller alla hans storslagna påståenden. Glömmer aldrig att Ronda kan spöa halva viktklassen hos män. "Once in a lifetime athlete"
I allmänhet tycker jag att speciellt jänkarna verkar ha en väldig fäbless för att utnämna diverse atleter till just best ever, goat, once in a lifetime osv osv. De nöjer sig liksom inte för en sekund med att bara kalla någon bra eller liknande. De måste alltid direkt börja sätta atleterna i någon sorts historisk/p4p-kontext helt utan anledning.
Det ska liksom redan börja diskuteras ang. Ngannou, kan han vara GOAT-material? Hur många till behöver han slå för att bli GOAT? När är han #1 tungvikt? Är han det kanske redan innan han spöat Stipe osv. osv.
Jag förstår att UFC som företag behöver sälja in fighters samt matcher igenom att överhype'a diverse storylines, vikten av olika vinster osv. Men jag förstår inte varför så många fans och media är så fascinerade kring det. Hela p4pdiskussionen känns helt ointressant för mig personligen

spoon 2017-12-09 03:42

Kändes fräscht att ha cruz som kommenator. Mer fokus på vad som händer i ringen istället för "all sorts of trouble" med det sagt så håller jag med dig plast. Jänkare är jobbiga.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

xan 2017-12-10 22:13

Ortegas otroliga guillotine. Han höll på att tappa greppet när han justerade men fick in den perfekt och Swanson hade inget val än att klappa ut i panik. Härlig reaktion av Rener i bakgrunden också.

https://imgtc.com/w/zK5gTfX

An Iron Soul 2017-12-11 22:12

Jag ser fram emot Whittaker vs Rockhold.
Jag hoppas att Whittaker kör över honom. :D

Rahf 2017-12-11 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7862454)
Ortegas otroliga guillotine. Han höll på att tappa greppet när han justerade men fick in den perfekt och Swanson hade inget val än att klappa ut i panik. Härlig reaktion av Rener i bakgrunden också.

https://imgtc.com/w/zK5gTfX

Gött att han dubbelkollade så Swanson var ok efteråt. Jag får någon slags varm känsla inombords när fighters håller huvudet kallt efter en vinst.

xan 2017-12-11 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 7862972)
Gött att han dubbelkollade så Swanson var ok efteråt. Jag får någon slags varm känsla inombords när fighters håller huvudet kallt efter en vinst.

Ja det var en fin gest, han sade en hel del till honom i intervjun också.

Swanson kommenterar hur guillotinen kändes:

"I felt like I was going to die"

*cry*

xan 2017-12-16 18:55

https://i.imgur.com/2NMOm8J.gif

Plast 2017-12-17 00:02

Han verkar vara ett sådant jävla pulver, jag hejar aktivt emot honom. Som om det skulle påverka någonting.
Väldigt taggad på Lawler - RDA dock. Den ska bli riktigt intressant. Att Lawler fortfarande hade någonting kvar efter att ha förlorat bältet var för mig förvånande. Och RDA såg jag som nästan ostoppbar fram tills det att han förlorade bältet.

Bailah 2017-12-17 00:38

Bofando är sjukt underhållande!

Bailah 2017-12-17 12:55

Riktigt fet gala.

xan 2017-12-17 17:12

Woodleys enda svaghet just nu är nog konditionen, så det skulle vara intressant att se någon som RDA med oändlig gastank verkligen sätta press på honom och göra matchen grisig.

An Iron Soul 2017-12-17 17:29

Jag vill se Darren Till som mästare i weltervikt. Jag gillar honom skarpt.
Däremot så tror jag inte att han blir särskilt långvarig i den viktklassen.
Utan att han går upp en viktklass, mellanvikt som för övrigt är den mest intressanta för mig just nu.

Jäkligt tråkigt att Gegard Mousasi gått över till Bellator.
Annars hade jag gärna velat se honom möta Robert Whittaker nu när GSP ändå lämmnat över bältet (som väntat) han hade verkligen förtjänat det.

Jag hoppas att demetrious johnson vs t.j. dillashaw blir av och att TJ vinner.

Jag läste någonstans att Darren Till ska möta Thompson men jag är osäker om det är 100% sant.
Dom chanserna har nog ökat när Mike Perry förlorade på DC igår.

Kabuto 2017-12-17 17:52

Kändes ganska krystat att Glover calla ut cormier efter sin vinst, han såg riktigt långsam ut före dom hamnade på backen.

Plast 2017-12-19 00:44

Verkligen. Han snubblade ju nästan ned Misha, men väl på mattan så var det ju över ganska fort. Dessförinnan såg det ganska mörkt ut för Glover tyckte jag. Hans glansdagar är definitivt bakom honom. Men om det är någon divison där en trött "callout" kan lyckas så är det väl LHW. Om inte Alex kommer tillbaka snart för den rematchen så saknar ju DC verkligen motståndare, Volkan känns ganska framrusad och otestad fortfarande.

svenbanan 2017-12-19 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7866011)
nu när GSP ändå lämmnat över bältet (som väntat).

Ska han gå ned en viktklass då eller ska han pensionera sig igen?

An Iron Soul 2017-12-19 07:19

Svårt att säga.
Min gissning är att han får gå titelmatch i både weltervikt och lättvikt. Avsluta karriären som GOAT med 2-3 bälten (beroende på hur man väljer att räkna).

Personer som har genererat mycket PPW:s och pengar får i stort sett bestämma själva hur dom vill göra.
Conor McGregor, Jon Jones och GSP.

Conor fick göra det och utan att försvara sin titel så varför skulle inte GSP få göra det. Iofs blir det ingen boxningsmatch den här gången.

Kabuto 2017-12-19 08:11

Citat:

Ursprungligen postat av Plast (Inlägg 7866742)
Verkligen. Han snubblade ju nästan ned Misha, men väl på mattan så var det ju över ganska fort. Dessförinnan såg det ganska mörkt ut för Glover tyckte jag. Hans glansdagar är definitivt bakom honom. Men om det är någon divison där en trött "callout" kan lyckas så är det väl LHW. Om inte Alex kommer tillbaka snart för den rematchen så saknar ju DC verkligen motståndare, Volkan känns ganska framrusad och otestad fortfarande.

Alex har opererat sig och ska typ just börja träna ordentligt igen. Han är nog redo att möta vinnaren av DC v Volkan.

Agitator 2017-12-21 23:27

Rätt likt hahaha

https://www.instagram.com/p/Bc5RZ_Zn2M7/

xan 2017-12-23 14:02

Citat:

“You know, the last time, people were making too much of his weight cut, talking about it was disastrous, he wasn’t gonna make weight, just because his opponent says he wasn’t gonna make weight and he made fun of it. He was on schedule to make weight, his body just failed on him,” Mendez said. “It’s like, how many times do you see a fighter get ready for a fight and all of a sudden kidney stones or something happens to him? Look, it does have a lot to do with losing weight that causes these problems, but it wasn’t that he wasn’t gonna make weight, he was gonna make weight, he wasn’t over anything, he was just like where he normally is. And just the thing with Khabib is, he doesn’t like to say anything about it, and he still won’t say anything about it.
Khabis styrkecoach sade precis att han väger över 180 lbs när han tävlar, Javier är i förnekelse. Brace yourselves för ännu en sjukhusinläggning i sista sekund.

Cooks 2017-12-23 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7866777)
Alex har opererat sig och ska typ just börja träna ordentligt igen. Han är nog redo att möta vinnaren av DC v Volkan.

Vad har hänt med honom?

Bailah 2017-12-28 17:07

Face2palm

An open-weight fight at Rizin FF 8 is in jeopardy after Gabi Garcia came in 28 pounds over the 209-pound limit.

Garcia (4-0) weighed in at 237 pounds today for her scheduled fight against 53-year-old retired professional wrestler Shinobu Kandori (4-1), who was 162.25.

Krampus 2017-12-28 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7870556)
Face2palm

An open-weight fight at Rizin FF 8 is in jeopardy after Gabi Garcia came in 28 pounds over the 209-pound limit.

Garcia (4-0) weighed in at 237 pounds today for her scheduled fight against 53-year-old retired professional wrestler Shinobu Kandori (4-1), who was 162.25.

Alltså det låter som något från Saturday night live / M.A.D / Wierd Al Yankowic

Jockefoten 2017-12-28 19:19

Fighten kommer ändå ske verkar det som:
https://mobile.twitter.com/RyanThoma...99866732429312


Kommentar ifrån Reddit:
Citat:

Her opponent is a 53-year-old retired professional wrestling, MMA fighter who is currently an active politician in the Japanese Liberal Democratic Party who hasn't fought a professional fight in almost 20 years.
Jag kommer aldrig förstå Japan.

Agitator 2017-12-28 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Jockefoten (Inlägg 7870632)
Fighten kommer ändå ske verkar det som:
https://mobile.twitter.com/RyanThoma...99866732429312


Kommentar ifrån Reddit:


Jag kommer aldrig förstå Japan.

Dat paycheck son!

Grazzafukkinrazzi 2017-12-28 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av Jockefoten (Inlägg 7870632)
Fighten kommer ändå ske verkar det som:
https://mobile.twitter.com/RyanThoma...99866732429312


Kommentar ifrån Reddit:


Jag kommer aldrig förstå Japan.

Vem skulle inte vilja se Gustafsson - Löfvén?

svenbanan 2017-12-28 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Jockefoten (Inlägg 7870632)
Fighten kommer ändå ske verkar det som:
https://mobile.twitter.com/RyanThoma...99866732429312


Kommentar ifrån Reddit:


Jag kommer aldrig förstå Japan.

Jag tycker att jag känner igen hela konceptet med att nån femtioårig gamal japansk "wrestlinglegend" hoppar in i ringen och blir helt mosad av nån yngre förmåga. Känns som att det var en video i denna tråd för inte så länge sedan med just detta... Eller?

Agitator 2017-12-29 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7870729)
Jag tycker att jag känner igen hela konceptet med att nån femtioårig gamal japansk "wrestlinglegend" hoppar in i ringen och blir helt mosad av nån yngre förmåga. Känns som att det var en video i denna tråd för inte så länge sedan med just detta... Eller?

jupp

Jockefoten 2017-12-29 12:17

Gabi ber om ursäkt
https://streamable.com/0k4pr

Fighten blir tydligen inställd.
http://mmajunkie.com/2017/12/gabi-ga...-weigh-in-miss

oath5 2017-12-29 22:42

Så Khabib klarade vikten *popcorn*

svenbanan 2017-12-29 23:30

Varför är GSP listad som näst bäst på p4p-listan? Känns hyfsat överilat att dra den slutsatsen efter en enda match...

Agitator 2017-12-29 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7871340)
Varför är GSP listad som näst bäst på p4p-listan? Känns hyfsat överilat att dra den slutsatsen efter en enda match...

Näst bäst?

Han borde vara listad som bäst :)

Han eller Conor :)

Agitator 2017-12-30 02:28

https://i.imgur.com/qqhTZfz.jpg

svenbanan 2017-12-30 02:30

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7871390)

Wtf?
Och varför står det en snubbe utklädd till snabbnudlar i bakgrunden?

An Iron Soul 2017-12-30 23:17

Jag fascineras av Chabib Nurmagomedov lugn.
Ikväll blir det ett riktigt test för honom, jag hoppas så klart att han vinner över Edson Barboza.
Drömmen vore att få se Chabib vinna bältet i lättvikt sedan gå upp en vitklass, weltervikt.
I och för sig har jag Tony Ferguson som den självklara nr 1 utmanaren till titeln i nuläget.

Sedan är det frågan om någon utav dom ens får chansen att möta Conor McGregor eller om det blir en till money fight, Conor VS Diaz som det ryktats om så länge.

Det finns många fighters idag som skulle kunna slå Conor.

Edit:
Cyborg vinner enkelt mot Holm.
Att få ner Holly Holm på marken kommer inte vara några problem för Cyborg som body slam:ade Tito Ortiz på träning.
Holm har inget ground game över huvud taget. Cyborg väljer själv mer eller mindre ground and pound eller submission.

+ att hon Holm mer eller mindre skriker innan varje slag/spark hon gör känns lite genomskinligt. :confused:



Hinner inte skriva mycket mer. Måste skynda mig iväg. Ska kolla kvällens gala med några vänner. Kommer ni kolla?
Har varit tyst i tråden dom senaste dagarna tycker jag.

xan 2017-12-30 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7871391)
Wtf?
Och varför står det en snubbe utklädd till snabbnudlar i bakgrunden?

Japan har tagit marknadsföring till en helt annan nivå.

Kinbote 2017-12-31 00:00

Jag tror att Holm har en ganska bra chans och sett till oddsen därför en klart spelbar match. Kan se en rörlig Holm hålla distans och undvika nedtagningar (om nu Cyborg försöker) medans hon vinner på poäng eller avslut sent i matchen.
Stilistiskt passar Cyborg henne bra då hon är som bäst när hon får kontra mot en framåtdrivande fighter.
Med det sagt ser jag en tuff match framför mig, Cyborg är uppenbarligen världsklass men hennes motståndare historiskt har hållit för låg kvalitet för att utan tvekan säga att hon skulle köra över Holm.

Tror och hoppas för övrigt på Khabib, men efter vad man såg i början av matchen mot Johnson får han passa sig för att bli ståendes på distans mot Barboza.

An Iron Soul 2017-12-31 06:13

Tröttaste galan jag sett på väldigt länge.
T.o.m tv:n trodde att jag somnat och ville stänga av sig själv. (Många DC..)

Om ni tittar på reprisen så gör er själva en tjänst och hoppa direkt till Khabib vs Edson

Khabib.. vilken kung. Wow

An Iron Soul 2017-12-31 07:34

Jag är ändå imponerad av Holly Holm.
Hon stod för en riktig kämpainsats.
Men tyvärr så räckte det inte hela vägen fram. Holm var stark i inledning av matchen.
Desto längre matchen gick desto mer styrde cyborg. Speciellt i "championship rounds", rond 4 och 5.

När det var dags för domslut så var det inget snack om vem som hade vunnit.

Jag är förvånad över att cyborg inte försökte få matchen till marken.
Det tror jag hade varit hennes stora chans. Antagligen kände hon sig bekväm med att stå upp mot Holly. (Vad vet jag).

Jag har svårt att se hur någon annan tjej skulle kunna besegra cyborg. Hon är överlägset bättre i alla aspekter. Ingen har ens varit i närheten av att utmana henne. Förutom Holm då möjligtvis. Jag tror inte heller någon är intresserad av att möta henne. Kanske för pengarna men inte med ambitionen att besegra cyborg.

xan 2017-12-31 22:59

Hela lättviktsdivisionen är redo att gå i pension nu för att undvika Khabib. Conor bränner sina pengar på strippor och blir rörmokare igen.

Cooks 2018-01-01 02:09

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7872214)
Hela lättviktsdivisionen är redo att gå i pension nu för att undvika Khabib. Conor bränner sina pengar på strippor och blir rörmokare igen.

Rörmokare? Var inte han bidragstagare?

PatekPhillipe 2018-01-01 06:25

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7871829)
Jag fascineras av Chabib Nurmagomedov lugn.
Ikväll blir det ett riktigt test för honom, jag hoppas så klart att han vinner över Edson Barboza.
Drömmen vore att få se Chabib vinna bältet i lättvikt sedan gå upp en vitklass, weltervikt.
I och för sig har jag Tony Ferguson som den självklara nr 1 utmanaren till titeln i nuläget.

Sedan är det frågan om någon utav dom ens får chansen att möta Conor McGregor eller om det blir en till money fight, Conor VS Diaz som det ryktats om så länge.

Det finns många fighters idag som skulle kunna slå Conor.

Edit:
Cyborg vinner enkelt mot Holm.
Att få ner Holly Holm på marken kommer inte vara några problem för Cyborg som body slam:ade Tito Ortiz på träning.
Holm har inget ground game över huvud taget. Cyborg väljer själv mer eller mindre ground and pound eller submission.

+ att hon Holm mer eller mindre skriker innan varje slag/spark hon gör känns lite genomskinligt. :confused:



Hinner inte skriva mycket mer. Måste skynda mig iväg. Ska kolla kvällens gala med några vänner. Kommer ni kolla?
Har varit tyst i tråden dom senaste dagarna tycker jag.

Dina predictions är exemplariskt genomförda *facepalm*

PatekPhillipe 2018-01-01 06:30

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7872214)
Hela lättviktsdivisionen är redo att gå i pension nu för att undvika Khabib. Conor bränner sina pengar på strippor och blir rörmokare igen.

Jasså? Du ska få se när Khabib möter en riktig striker. Barboza gav upp från sekund 1. När han möter någon som Conor eller Tony kommer det se annorlunda ut. Tror till och med Nate hade presterat bättre än Barboza. :)

spoonchest 2018-01-01 10:12

Men hur stor hype hade det inte blivit av Conor/Khabib?

Spiffy 2018-01-01 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av PatekPhillipe (Inlägg 7872273)
Jasså? Du ska få se när Khabib möter en riktig striker. Barboza gav upp från sekund 1. När han möter någon som Conor eller Tony kommer det se annorlunda ut. Tror till och med Nate hade presterat bättre än Barboza. :)

:confused: skulle Tony vara en bättre striker än Barboza?

Grazzafukkinrazzi 2018-01-01 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av PatekPhillipe (Inlägg 7872273)
Jasså? Du ska få se när Khabib möter en riktig striker.

Lol gtfo, inte nog med att du har Patek Philippe felstavat i namnet.

xan 2018-01-01 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av PatekPhillipe (Inlägg 7872273)
Jasså? Du ska få se när Khabib möter en riktig striker. Barboza gav upp från sekund 1. När han möter någon som Conor eller Tony kommer det se annorlunda ut. Tror till och med Nate hade presterat bättre än Barboza. :)

Fast om Conor inte lyckas avsluta tidigt (vilket givetvis kan hända) så kommer Khabib ta ned och köra slut på honom totalt. Förstnämda har inte den bästa konditionen, inte ens när det gäller kickboxning som är hans styrka. Grappling är ett helt annat energisystem, speciellt när man blir armbågad i ansiktet samtidigt.

Nate hade blivit nedtagen 1 miljon gånger av Khabib och är inte tillräckligt bra på att få in submissions från ryggen. Knappt någon KO-kraft heller till skillnad från Barboza.

An Iron Soul 2018-01-01 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av PatekPhillipe (Inlägg 7872273)
Jasså? Du ska få se när Khabib möter en riktig striker. Barboza gav upp från sekund 1. När han möter någon som Conor eller Tony kommer det se annorlunda ut. Tror till och med Nate hade presterat bättre än Barboza. :)

Tror du på det där själv? :D

PatekPhillipe 2018-01-01 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7872509)
Tror du på det där själv? :D

Varför skulle jag skriva något jag inte tror på? *facepalm*

PatekPhillipe 2018-01-01 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7872349)
Lol gtfo, inte nog med att du har Patek Philippe felstavat i namnet.

Copyright

eternallord 2018-01-06 10:56

Kan verkligen rekommendera JRE MMA Show #9 med Jeff Novitzky, intressant och informativ.

Bailah 2018-01-15 04:26

Har Elkins någonsin varit i en tråkig fight?
Hoppas nu på meek, men den kommer bli svår!

Bailah 2018-01-15 04:40

Blev lite emo när jag såg Matt Hughes walkin. Not gonna lie.

Kabuto 2018-01-17 13:19

Någon som är taggad på kommande galan? :)

Ignatius72 2018-01-17 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7881398)
Någon som är taggad på kommande galan? :)

Ja

spoon 2018-01-17 20:08

+1

Givande poster :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

trädgårdsmöbel 2018-01-17 20:32

Vad tror ni om McGregor vs Lesnar? Kommer det bli någon match och vem vinner isåfall? :D

xan 2018-01-17 20:35

Denna gång hoppas jag faktist att Francis INTE vinner via atombomb i första ronden. Vill se om han har brottning, kondition, hjärta osv. Med tanke på hur kort tid han tränat så är risken hög att han har enorma svagheter i sitt game som går att utnyttja.

Krampus 2018-01-17 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7881398)
Någon som är taggad på kommande galan? :)

Knappt....:d

Krampus 2018-01-17 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 7881635)
Vad tror ni om McGregor vs Lesnar? Kommer det bli någon match och vem vinner isåfall? :D

Lesnar via lightsaber.

Agitator 2018-01-18 02:36

Ni har väl inte missat Eddie Bravos Combat Jiu-Jitsu Worlds 1?





https://i.imgur.com/J5ShIMc.png
https://i.imgur.com/GEb2Y91.png
https://i.imgur.com/e7k1Mut.png
https://i.imgur.com/qDwpTeG.png

Agitator 2018-01-21 00:47

https://www.instagram.com/p/BeJ8IgrBC5O/

An Iron Soul 2018-01-21 05:33

Jag har svårt att få grepp om vem Nganinou verkligen är som person när jag kollar på Embedded.
Han har levt ett liv i fattigdom. På det sättet är det en riktig solskenshistoria, det är helt fantastiskt när man tänker på det.
Det är mycket flash och bling bling. Jämfört med t.e.x Aldo som har en liknande bakgrund som aldrig haft det behovet.

Å andra sidan är han inte heller en tough life personlighet som Diaz bröderna.
O.B.S att jag inte är inte på något vis en tävling om vem som har haft det tuffast.
Jag tycker det är intressant att se hur pengar och kändisskap kan ändra en personlighet.
Det ska verkligen bli kul att se honom ikväll och om Stipe kan överleva rond 1 och 2. Jag tror dock på 2x and still.

Volkan Oezdemir har verkligen gjort kometkarriär i UFC. Jag har sett alldeles för lite av honom egentligen. Men jag tror att Cormier kommer mala ner honom som när han fightades mot Anthony Johnson.

Cooks 2018-01-21 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7883373)
Jag har svårt att få grepp om vem Nganinou verkligen är som person när jag kollar på Embedded.
Han har levt ett liv i fattigdom. På det sättet är det en riktig solskenshistoria, det är helt fantastiskt när man tänker på det.
Det är mycket flash och bling bling. Jämfört med t.e.x Aldo som har en liknande bakgrund som aldrig haft det behovet.

Å andra sidan är han inte heller en tough life personlighet som Diaz bröderna.
O.B.S att jag inte är inte på något vis en tävling om vem som har haft det tuffast.
Jag tycker det är intressant att se hur pengar och kändisskap kan ändra en personlighet.
Det ska verkligen bli kul att se honom ikväll och om Stipe kan överleva rond 1 och 2. Jag tror dock på 2x and still.

Volkan Oezdemir har verkligen gjort kometkarriär i UFC. Jag har sett alldeles för lite av honom egentligen. Men jag tror att Cormier kommer mala ner honom som när han fightades mot Anthony Johnson.

Jag är inte rasist men... verkar som att det alltid händer med mörkhyade :d

Cooks 2018-01-21 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7881637)
Denna gång hoppas jag faktist att Francis INTE vinner via atombomb i första ronden. Vill se om han har brottning, kondition, hjärta osv. Med tanke på hur kort tid han tränat så är risken hög att han har enorma svagheter i sitt game som går att utnyttja.

Visade sig att han inte har något utöver 3-4 atombomber av Amerikansk kvalité men med Nordkoreanska raketer if that makes sense :D

High1ander 2018-01-21 14:47

Stipe vs Francis var lite av ett sömnpiller från rond två, väldigt bra utförd match av Stipe som följde en perfekt strategi och vann. Men tråkigt just att Francis blev helt neutraliserad när han fått sin gastank tömd. Hade fan trott att han iaf. skulle klara 2½ eller 3 ronder... Liksom blir inte mycket till behållning när det bara är en man som Stipe bara kan defilera in i mål.

Tricklew 2018-01-21 15:08

https://i.imgur.com/4MMgT3s.jpg

xan 2018-01-21 15:24

När ska tungviktare lära sig? Det är omöjligt att ha bra uthållighet om man är fast-twitch och väger 265 lbs, speciellt nu med USADA. Vi har ju redan sett detta med Overeem, Lesnar osv.

Francis hörna borde ha kastat in handduken nästan, det där var tortyr. Han visade på hjärta åtminstonde, fanns många tillfällen där han hade kunnat ge upp utan skam.

Swedishviking 2018-01-21 15:26

Overeem borde lägga av nu! glaskäke och hans stillastående stil gör honom till en lätt måltavla...

Tricklew 2018-01-21 15:28

https://regmedia.co.uk/2012/07/17/st..._warrior_6.png

xan 2018-01-21 15:35

Synd för UFC.

https://media.giphy.com/media/l0HUnf...mIww/giphy.gif

svenbanan 2018-01-22 01:49

Jag skulle inte räkna bort Nganou helt och hållet ännu. Har inte han sysslat med MMA under väldigt kort tid?

Dels så kan han säkert förbättra sin uthållighet en liten aning ifall han vill (dvs prioriterar upp denna träning ordentligt). Han kommer såklart aldrig bli ett uthållighetsmonster om han inte samtidigt krymper muskelmassan. Men lite mer uthållig kan han säkert bli och ändå ha kvar sina storsläggor.

Dels kan han lära sig all den teknik han ännu inte hunnit lära sig. Typ nedtagningsförsvar och grappling/jiu-jutsu så han inte behöver bränna lika mycket energi på att göra detta.

Men framförallt kan han ju få rutin från en match som denna och försöka hitta en strategi som gör att han kan hantera en motståndare som Stipe som gör allt för att hänga på honom och trötta ut honom så att han inte kan vara explosiv mer än i första ronden. Typ lära sig hushålla på krafterna.

Ifall han har skalle nog att lära från sina misstag så tror jag han kan bli jobbigare att hantera för Stipe i en returmatch. I intervjun efter matchen sade han ju tom att han hade underskattat Stipe en aning. Dvs han indikerade ju redan där att han fattade att han måste göra nåt annorlunda.

Agitator 2018-01-22 03:34

Francis är enbart en powertrain, likt en roidad reem.

Han hade ju noll koll på saker när han väl hamnade på marken.

svenbanan 2018-01-22 03:55

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7883919)
Francis är enbart en powertrain, likt en roidad reem.

Han hade ju noll koll på saker när han väl hamnade på marken.

Ifall han hade noll koll för att han inte hunnit/prioriterat att träna på detta så finns det ju gott hopp för honom framöver ifall han har vett nog att inse att han måste fokusera på detta och att den nuvarande arsenalen inte räcker till.

Agitator 2018-01-22 09:15

Satan vilket cleant body shoot. När man ser slowmon från andra vinkeln.

Bas Rutten skulle vara riktigt impad över det slaget!


Pratar om Bellator 192 för övrigt.

Bailah 2018-01-22 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7883958)
Satan vilket cleant body shoot. När man ser slowmon från andra vinkeln.

Bas Rutten skulle vara riktigt impad över det slaget!


Pratar om Bellator 192 för övrigt.

Trodde Pico var sjukt överhypad speciellt efter första fighten. Men sen gick det onekligen bättre.

xan 2018-01-23 14:46

Aaron Pico future GOAT, du hörde det här först.

Bara för oss som stod kvar på orkestervagnen när han blev golvad och avslutad av Zach "snickaren" Freeman. Bailah är diskvalificerad.

Motståndaren var 11-4 innan detta avslut dessutom, not bad.

https://www.mmafighting.com/2018/1/2...t-bellator-192

xan 2018-01-23 21:52

Dana White: CM Punk will return

https://66.media.tumblr.com/da5c7a7c...ao2_r1_500.gif

Agitator 2018-01-25 01:04




Agitator 2018-01-25 01:23

https://media.giphy.com/media/26ybvW...9dja/giphy.gif

Bailah 2018-01-27 01:40

Stipe vs DC ufc 226.

Ush!

Derbel McDillet 2018-01-27 02:07

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7886423)
Stipe vs DC ufc 226.

Ush!

Varför usch? DC har gjort kanon ifrån sig i hw, känns rimligt att ge honom en chans på den titeltn också.

Benny Carlsson 2018-01-27 03:46

Någon som har film till MMA-matchen som gick mellan man och kvinna nyligen? Där kvinnan tydligen vann, så det kan inte ha varit på särskilt hög nivå.

panzerpig 2018-01-27 11:22

Kul med Stipe vs DC! Svårtippad match tycker jag så det ska bli roligt att se. Vem tror ni Gustafsson ska få möta?

Cooks 2018-01-27 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 7886522)
Kul med Stipe vs DC! Svårtippad match tycker jag så det ska bli roligt att se. Vem tror ni Gustafsson ska få möta?

Kvasten som DC använde för att sopa rent oktagonen inför Miocic vs Francis.

xan 2018-01-27 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Derbel McDillet (Inlägg 7886425)
Varför usch? DC har gjort kanon ifrån sig i hw, känns rimligt att ge honom en chans på den titeltn också.

Mycket bättre för sporten att ha fler dominanta titelhållare, så jag förstår inte denna match. Vet inte vem som kommer vinna, men risken är att Cormiers image får sig ännu en smäll om han förlorar och sedan fortsätter försvara bältet i 205.

Men å andra sidan verkar UFC ha fattat att Stipe har 0 utstrålning så dom hoppas väl på att Cormier ska få liv i divisionen igen.

Agitator 2018-01-27 19:40

Enda sättet för DC att få någon legacy uppbyggd innan han slutar.

Vinna mot stipe och sedan möta cain och med lite tur vinner där. Annars är det nog pension.

Daniiiel 2018-01-27 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7886733)
Enda sättet för DC att få någon legacy uppbyggd innan han slutar.

Vinna mot stipe och sedan möta cain och med lite tur vinner där. Annars är det nog pension.

DC möta Cain?? Haha sån casual!! De kommer aldrig mötas.

Bailah 2018-01-27 22:09

Hade hoppats på att Alex hade fått möta DC.

An Iron Soul 2018-01-27 23:10

UFC 226
ufc vill tacka Daniel Cormier för en lång och trogen tjänst.
Låta honom avsluta karriären på ett snyggt sätt. Bli accepterad av alla fans.
Det hade inte kunnat bli bättre än champ vs champ (möjligen Jones vs Cormier 3 och Cormier avslutar som vinnare)
Dessutom har jag en känsla av att det kommer säljas en hel del pay-per-views.

Rent sportsligt så ser jag Gustafsson som den självklara nr1 utmanaren.
Gustafsson axelskada kan ha påverkat förhandlingsläget. Det kan vara så att den kräver längre rehab en väntat. Nu gissar jag bara.

+ att Dana White inte är nöjd med utgången av Miocic vs. Ngannou

xan 2018-01-28 20:23

Brutal KO mot solarplexus, av Mirsad Bektic:

https://twitter.com/UFCEurope/status/957407086303789057

Agitator 2018-01-31 00:39

https://www.instagram.com/p/Bei9-fYBfUB/

xan 2018-01-31 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7888212)

Ugh, kommer aldrig förstå hur denna cirkus kan gå hem hos någon över 12 års ålder.

Men bra för Ronda att hon kan tjäna mycket pengar efter MMA-karriären.

Ignatius72 2018-01-31 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7888590)
Ugh, kommer aldrig förstå hur denna cirkus kan gå hem hos någon över 12 års ålder.

Men bra för Ronda att hon kan tjäna mycket pengar efter MMA-karriären.

Skämskudde.

Plast 2018-02-01 10:00

Kommer aldrig att förstå mig på WWE. Med tanke på Rondas tidigare skådespelarinsatser så lär hon väl bjuda på flertalet skämskudde-moments som man får ta del av via Instagram eller liknande iallafall. Alltid kul.

Ang. DC vs. Stipe så tycker jag det är kul sett från DCs perspektiv. Han verkar vara en genuint snäll och trevlig person som har svårt att få uppskattning och respekt från den stora massan av fans, och hans karriär blir tyvärr lite överskuggad av de två förlusterna mot Jones, även om Jones varit dopad. DC har oturen att vara en av de bästa i världen, i den viktklassen där antagligen den absolut bästa dominerat. Men vad DC gjort i tungvikten tidigare är väldigt imponerande, och om han slår Stipe så har han en av de bästa resumerna någonsin IMO.
Att Alex går ut och vevar på Instagram om att DC "springer" osv. känns bara löjligt. Jag är svensk och vill gärna att det ska gå bra för Alex, men han går alldeles för få matcher och har ett jävligt svagt "socialt media-game". Han skulle ha börjat hetsa och försöka bygga hype redan innan Volkanmatchen bokades, då kanske han skulle ha haft en chans att faktiskt få revansch mot DC. Nu känns det bara krystat, ett halvhjärtat försök efter att Stipematchen redan är bokad.

High1ander 2018-02-01 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Plast (Inlägg 7888773)
Kommer aldrig att förstå mig på WWE. Med tanke på Rondas tidigare skådespelarinsatser så lär hon väl bjuda på flertalet skämskudde-moments som man får ta del av via Instagram eller liknande iallafall. Alltid kul.

Ang. DC vs. Stipe så tycker jag det är kul sett från DCs perspektiv. Han verkar vara en genuint snäll och trevlig person som har svårt att få uppskattning och respekt från den stora massan av fans, och hans karriär blir tyvärr lite överskuggad av de två förlusterna mot Jones, även om Jones varit dopad. DC har oturen att vara en av de bästa i världen, i den viktklassen där antagligen den absolut bästa dominerat. Men vad DC gjort i tungvikten tidigare är väldigt imponerande, och om han slår Stipe så har han en av de bästa resumerna någonsin IMO.
Att Alex går ut och vevar på Instagram om att DC "springer" osv. känns bara löjligt. Jag är svensk och vill gärna att det ska gå bra för Alex, men han går alldeles för få matcher och har ett jävligt svagt "socialt media-game". Han skulle ha börjat hetsa och försöka bygga hype redan innan Volkanmatchen bokades, då kanske han skulle ha haft en chans att faktiskt få revansch mot DC. Nu känns det bara krystat, ett halvhjärtat försök efter att Stipematchen redan är bokad.

Bra sumering, helt i linje med vad jag själv tycker. Om DC vinner HW-bältet i UFC så tycker jag att man borde börja räkna in honom bland getterna, för han har trots allt bara förlorat mot en dopad Jones...

delta_mats 2018-02-01 15:30

Tycker inte man ska lägga någon större vikt vid Jones doping, vi kan nog anta att även Cormier dopat sig bara att han inte torskat. Jones är ju en bättre fighter helt enkelt.

För övrigt gillade jag Cormier bättre tidigare, men jag tycker han är lite av en gnällspik som försöker vara en sportsman men som snackar lika mycket skit som andra så fort han får mothugg.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)