Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

smerk 2017-10-31 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7843880)
Som xan skriver. Bästa grunden får du av MMA:n
Går alltid att komplettera med styrka och kondition sedan. Din gymstyrka kommer ändå vara som bortblåst efter 2 min sparring :)

Menar mest att det kan vara bra för säkerheten med en stor och stark nacke? Förstår att styrkan på gymmet inte är lika viktigt som andra saker!

Så det ger inte jättemycket att t.ex. löpa för att få bra flås till kampsporten? Utan det är att utöva sporten och bli andfådd som gäller?

Tricklew 2017-10-31 23:12

Vill man börja med mma ska man börja med mma, allt annat är bortförklaringar för sig själv. Vet inte hur många man människor man träffat som blivit intresserade av något och ska börja så fort de förberett sig i x antal månader/år först och sedan blir det aldrig av.

xan 2017-11-01 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av smerk (Inlägg 7844482)
Menar mest att det kan vara bra för säkerheten med en stor och stark nacke? Förstår att styrkan på gymmet inte är lika viktigt som andra saker!

Så det ger inte jättemycket att t.ex. löpa för att få bra flås till kampsporten? Utan det är att utöva sporten och bli andfådd som gäller?

En stark nacke lär hjälpa ja, men att ta slag mot huvudet är aldrig bra.

Löpningen kommer hjälpa fotarbetet när du kickboxas, men grappling är ett väldigt annorlunda energisystem.

Men det finns fortfarande ingen poäng med att vänta. Du fördröjer ju bara din utveckling.

xan 2017-11-02 22:49

GSP svor för första gången i sitt liv:


Agitator 2017-11-03 00:53

Alltså, helt seriöst. Alla som försöker tvinga fram smacktalk känns patetiska.

Conor gjorde det till helt nya episka nivåer och gjorde det med passionen och menade allt han sa. Han brann för det han gjorde mot Aldo med mera.

När man ser andra försöka köra lite påtvingat smacktalk känns det bara patetiskt.

Conor, kom tillbaks, vi behöver dig!

delta_mats 2017-11-03 08:33

Vilka chanser tror ni GSP har mot Bisping då?
Han har varit borta från tävlandet länge och kommer tillbaka i en tyngre viktklass än tidigare.

wesaft 2017-11-03 09:03

Jag tror att Bisping vinner ganska lätt.
Tror han kan ta sig upp om GSP tar ner honom.

Plast 2017-11-03 09:54

Jag tycker att matchen känns väldigt svårtippad inför. Extra mycket iom. att GSP inte gått match på väldigt länge, och att hans senaste match mot Hendricks så såg han faktiskt inte oslagbar ut. Vilket är ovanligt.
Bisping är väldigt mycket större/tyngre, och bör kunna boxas nog bra för att inte bara bli jabbad hela kvällen medan han backar undan för nedtagningar iallafall. (Tänk typ Koscheck)
Någonting annat som oroar mig över GSPs chanser är att hans "mentor" (Midoux) gått ut i en fransk MMA Podcast som hålls av Patrick Cote och sagt att han avrått GSP ifrån denna match, han tycker inte att det ser bra ut osv.
Sägas ska att jag inte själv lyssnat på podden då jag ej kan franska, och detta är första gången (?) Midoux inte får stå i GSPs hörna. Så det kan vara ilska/svartsjuka/w/e som är grunden till hans utspel i media.

Bisping ser väl alla lite som en champ som bara väntar på att avsättas. Tydliga hål i hans game, och han slåss med mer eller mindre ett öga. Går han match mot Rockhold 10 gånger så är det nog inte många som sätter pengar på att han skulle vinna majoriteten av matcherna så att säga. Sen att försvara titeln mot en 45-åring Dan Henderson som skickar ett par H-bombs/rond och ingenting annat, ja. Det är väl inte världens mest imponerande försvar. Speciellt med tanke på hur svårt Bisping fick det att se ut.

Tricklew 2017-11-03 13:16

Så hela TAM är på steroider?


Garbrant erkänner att TAM tar speciella supplements.

xan 2017-11-03 16:54

GSP när han var som bäst hade utklassat Bisping (Bisping/Kennedy fast värre), men vem vet hur bra han är idag? Såg ut att ha tappat lite i slutet av sin karriär och sedan en 4-årspaus på det, omöjligt att förutse denna match. Men GSP känns inte som den typen av person som hade kommit tillbaka av ren desperation som många andra legender.

xan 2017-11-03 23:35

Hendricks motståndare, aka sydamerikas superman:

https://s2.glbimg.com/3gUksTdJOJeCA-...h-in-am-39.jpg

An Iron Soul 2017-11-04 01:15

Min tipsrad
Bisping vs St-Pierre - Submission
Garbrandt vs Dillashaw - KO/TKO
Jedrzejczyk vs Namajunas - Decision
Thompson vs Masvidal KO/TKO

Övrigt:
Bisping vs St-Pierre är på förhand en jätte svår match att tippa. Den kommer bli intressant att kolla på.
Jag hoppas att Namajunas kan skrälla. Ungefär som Misha Tate gjorde mot Holly Holm. En chans och det kan räcka.
Garbrandt vs Dillashaw två kilar som är på toppen av deras karriärer och som gjort sig förtjänta att slåss om bältet. Jag hoppas att Dillashaw vinner på submission.

eternallord 2017-11-04 13:36

Tror nog Bisping kan kräma ur ett decision mot St-Pierre. Han har bra takedown defense och har storleksövertaget i den här fighten, och överlag tror jag han är en mer kompetent striker.

svenbanan 2017-11-04 15:03

Är det inatt eller imorgon natt?

Cooks 2017-11-04 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7845903)
Är det inatt eller imorgon natt?

Natten till söndag dvs inatt

Bailah 2017-11-04 16:10

Hoppas på Gsp bara för att jag ogillar bisping. Hela matchen är en skymf mot alla andra i 185.

Gillar varken Cody el tj men hoppas på tj dock tror jag han blir knockad tidigt.

Ser inte hur rose ska slå Joanna men hoppas på ett halleluja moment. Jorge masvidal vill jag ska vinna. Tycker han e skön tror dock att det kommer bli en extremt faktiskt fight där Stephen står på utsidan och outpointar Jorge.

Bailah 2017-11-05 01:57

Sheeesh den sparken..

Agitator 2017-11-05 03:13

Ser fram emot Joanna efter denna fight!

Agitator 2017-11-05 03:24

Helvete vad illa det ser ut för Hendricks.

ME GUSTA!


HAHAHA passande reklam mitt i glödhet slakt. WALKING DEAD reklam när Hendricks får smaka.

Bailah 2017-11-05 03:31

Gillar inte Hendricks heller. Men han har hjärta. Helvete minst en lhw vs en lw ffs

Agitator 2017-11-05 03:33

Tur de testar för steroider i ufc. Nu är alla säkra *rolleyes*

Sitter med ett mixprogram och virtuell ljudenhet som jag mixar allt mitt ljud genom.

Kör upp compressorn en bit i programmet. Helvete vad mycket bättre galan blir. Alla slag och sparkar hörs tydligt och rätt "crispigt".


Hahaha intervjun innan han svarar. YEAH OF COURSE. Skön stil. Glad att han pratar engelska.

Bailah 2017-11-05 03:39

Masvidal fighten kan bli en helt sjukt bra fight eller en snoozer..

Agitator 2017-11-05 03:46

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7846129)
Masvidal fighten kan bli en helt sjukt bra fight eller en snoozer..

Vill se snabbt avslut så jag får se Joanna fightas :devil:

Står inte ut.

Hon var så jvla taggad på att få mörda Namajunas vid invägningen och Namajunas står kolugnt stilla och reciterar bibelvers, ROFL!

Jag förutsätter att Joanna smiskar Namajunas ståendes rätt duktigt, men om Namajunas får ner Joanna. Hmmm. Spännande tider!

Bailah 2017-11-05 03:59

Hoppas innerligt på rose..

An Iron Soul 2017-11-05 04:07

Thomson vann rättvis, cirkla var ordet.

dluddeckens 2017-11-05 04:10

Vilken tid börjar GSP / BIS?

svenbanan 2017-11-05 04:15

Jag tyckte Joanna hintade om att hon ville knocka Rose. Eftersom hon ju är lite ökänd för att bara grinda sönder sina motståndare så ska det bli intressant att se om hon har skaffat sig ett ko slag nu...

Boogiewoman :D

Jag håller nog också på Rose. :D

Agitator 2017-11-05 04:29

Snap!

svenbanan 2017-11-05 04:29

Jävlar vad snyggt! :D

PatekPhillipe 2017-11-05 04:29

Easy work.

An Iron Soul 2017-11-05 04:29

Bling bling i'll fuck you up o.s.v

Dålig match up helt enkelt för Joanna dock hade jag trott på submission

svenbanan 2017-11-05 04:49

Tror TJ tar det ikväll.

An Iron Soul 2017-11-05 05:01

Yes!! Tj

Agitator 2017-11-05 05:04

Bara jag som tycker att han borde fått en chans att komma upp. Varför stoppa det när han fortfarande håller på att resa sig upp och kämpar emot även fast han äter en del slag.

Låt han knockas så länge han själv aktivt försöker resa sig upp. Var ju ändå momentum i codys försök att komma upp.

svenbanan 2017-11-05 05:22

Nu får vi se om GSP har gjort comeback bara för pengarna eller om han faktiskt har nåt kvar att visa...

Agitator 2017-11-05 05:24

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7846145)
Nu får vi se om GSP har gjort comeback bara för pengarna eller om han faktiskt har nåt kvar att visa...

Han fightas mot en större kille i en annan viktklass.

Han lockades nog tillbaks av pengar samt det gått tillräckligt lång tid att hans image inte förstörs av en förlust nu.

Han är redan MMAglorifierad.

Han tjänar mer pengar nu än vad han hade gjort om han fightats hela tiden fram tills nu typ. 4 år layoff och hypen när han är tillbaka och högre ppv cut troligen. Kommer ge bra pengar för han.


Tyvär kommer vi få se en gameplan deluxe nu troligen.

Önskar vi får en show och en nyfödd GSP som första fightsen!

Agitator 2017-11-05 05:31

GSP ser slö ut. Borde varit mer Cardio i campet.

Känns som jag tittar på en bodybuilder med hyfsad cardio.

Men vad hände i första rond? Inte mycket som var taxerande direkt, mer än mentalt lösa pusslet.

Men GSP går runt och flämtar lite väl mycket för en rond. Visserligen mycket energi i en del slagväxlingar. Så förståligt ändå.

Agitator 2017-11-05 05:37

Glöden är inte där riktigt känns det som.

Men han verkar ha problem med sin kroppsvikt och orka hålla flåset.

Agitator 2017-11-05 05:42

yesssss!!!!!!

An Iron Soul 2017-11-05 05:43

Nu ska du sova bisping..

Agitator 2017-11-05 05:43

05:42:37 YEEEESSSSS
05:42:39 KOOOOM IGEN
05:42:43 GSP RUSH PPPPPEEEEE
05:42:47 GOOO GOOOO OGOOOOOo
05:42:48 GOOOOPO=PP=?P
05:42:53 MUTTTHEHRHRHEREHRER FUCKKKCKERKEKRERKERER
05:42:56 GOOOOOOOOOOP
05:42:57 ^LYESSS
05:43:00 ^FUCKING BAAACKKKK
05:43:03 YEYEYEESSSWSWwsSsS


I en annan värld av kommunikcation, min live chatt!

Agitator 2017-11-05 05:44

Hade jag kunnat skrika hemma samtidigt hade jag gjort det. Men sambon hade blivit sur och ruffat upp mig värre än vad Bisping gjorde mot GSP.

svenbanan 2017-11-05 05:45

Vad fan hände?!?!? :D

Agitator 2017-11-05 05:49

Most consecutive UFC title defenses.

Han gav ju bort sin titel. Är han med i matchen igen ifall han fortsätter vinna?

svenbanan 2017-11-05 05:55

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7846154)
Most consecutive UFC title defenses.

Han gav ju bort sin titel. Är han med i matchen igen ifall han fortsätter vinna?

Fan vet. Dessutom i en annan viktklass...

svenbanan 2017-11-05 06:00

Men ifall han ska vinna nån mer match måste han ordna till flåset. Jag tror det är smartare att gå tillbaka ner en viktklass.

An Iron Soul 2017-11-05 08:36

T.J. Dillashaw räddades av klockan, han var riktigt illa ute. Så lite kan det skilja mellan förlust och vinst.
Jag minns inte exakt vad som sas i TJ hörna inför rond 2 men det måste ha varit av stor betydelse.
På förhand hade jag Cody Garbrandt som vinnare på TKO/KO.

Skönt ändå att T.J lyckades vinna som jag själv ville men aldrig vågade hoppas på.

Nu är jag galet pepp på T.J Dillashaw vs Demetrious Johnson. (om den nu blir av) :D

delta_mats 2017-11-05 11:56

Gsp såg rätt stackad ut med den massan. Iof har han ofta sett ut så. Men kul att han såg såpass bra ut efter så lång frånvaro. Jag tror mycket av den flåsighet vi såg berodde på adrenalin och press.

Är tanken nu att droppa vikt och försöka ta ett till bälte kanske?

Cooks 2017-11-05 12:29

Skön gala med flera upsets! Skitglad över att storkäften Cody blev KO'd, tråkigt att JJ också blev det.

Bara jag som tycker att 185 är ännu mer av ett skämt nu? Bisping kan vara den sämsta champen någonsin och hans efterföljare blev en kille som inte haft en fight på 4 år men får titelfight och vinner tack vare en "tursmäll", ungefär som Bispings på Rockhold.

Bailah 2017-11-05 13:13

Sparade de tre titelfighterna tills morgonen.
Herregud vilken gala. Satt själv I badkaret och kollade på mobilen då tjejerna i huset hade åkt iväg.

Skrek högt. I tre fighter. Vilken jävla gala. Blev så jävla glad vid varje avslut. Enda som stör mig lite är att jag involverade ryssen i min parlay. Annars hade jag vart 30k rikare på 50kr.
Men ja, nästa galan jag sett på länge.

Hade halvis när jj knockades. Gotta love thug rose!

xan 2017-11-05 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av wesaft (Inlägg 7845358)
jag tror att bisping vinner ganska lätt.

:d

xan 2017-11-05 14:43

"For a big guy Corey Anderson moves so well, and it's bothering OSP. So much footwork. Never plodding forward, always switching, always moving his feet, changing angle-.. OHHHHH"

https://webmshare.com/Jn9zm

delta_mats 2017-11-05 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7846217)
Skön gala med flera upsets! Skitglad över att storkäften Cody blev KO'd, tråkigt att JJ också blev det.

Bara jag som tycker att 185 är ännu mer av ett skämt nu? Bisping kan vara den sämsta champen någonsin och hans efterföljare blev en kille som inte haft en fight på 4 år men får titelfight och vinner tack vare en "tursmäll", ungefär som Bispings på Rockhold.

GSP är ju ingen noob dock det får man ju komma ihåg. Bisping borde ha fått igång sin boxning bättre för det är det enda han har, men det fick han inte. Skönt att storkäften fick stryk i alla fall för han är riktigt störig.

xan 2017-11-05 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7846217)
Skön gala med flera upsets! Skitglad över att storkäften Cody blev KO'd, tråkigt att JJ också blev det.

Bara jag som tycker att 185 är ännu mer av ett skämt nu? Bisping kan vara den sämsta champen någonsin och hans efterföljare blev en kille som inte haft en fight på 4 år men får titelfight och vinner tack vare en "tursmäll", ungefär som Bispings på Rockhold.

Vänta va, tursmäll? Vilken match pratar du om? Du kan omöjligen mena GSP som golvade Bisping 2 gånger och sedan avslutade med submission.

EDIT: 1 golvning och 1 supermanslag som vobblade honom rejält.

Agitator 2017-11-05 17:40

Bisping är ju inte direkt "dålig".

Han har varit med länge och haft många krig.

GSP är 178 cm Bisping är 185 cm.

Helt ärligt talat så trodde jag att Bisping skulle ha det cardiomässigt när det väl går hela vägen. GSP la nog lite för mycket krut i första ronden på en del slag. Flåsade ju på redan i halva första ronden med stora andetag osv. Han behöver nog droppa ytterligare 5-7 kg och jobba hårt på flåset för att komma tillbaka till energizer bunny mode.

Bisping senaste fights.
https://i.imgur.com/onzC9hC.png

wesaft 2017-11-05 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846266)
:d

Ja, får äta upp den förhandstippningen nu :D
Efter första ronden såg det ut som Bisping skulle vinna resten på bättre kondition, men fina sparkar av GSP och sen vänstern då så klart.

Många roliga matcher :)

eternallord 2017-11-05 20:04

Ja dra åt helvete vilken bra gala.

Danne 2017-11-05 20:12

GSP sa att han blev förvånad över hur hårt Bisping slog.
En knogmacka från Whittaker lär ju ha mer tryck.
Eller gå ner en viktklass och möt Woodley.

svenbanan 2017-11-05 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Danne (Inlägg 7846423)
GSP sa att han blev förvånad över hur hårt Bisping slog.
En knogmacka från Whittaker lär ju ha mer tryck.
Eller gå ner en viktklass och möt Woodley.

Ja, fyfan. Han sitter verkligen i en trång sits. :D

Men jag tror att han mycket väl kan gå ner några kilo och ändå vara gångbar i mellanvikt. Då borde han kunna ha lite bättre ork också. Det kanske kunde vara nåt inför en match mot Whittaker.

Egentligen borde han ju gå ner ännu mer och slåss i weltervikt. Men Woodley känns ju som att han skulle sopa mattan med GSP.

Spiffy 2017-11-05 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7846437)
Egentligen borde han ju gå ner ännu mer och slåss i weltervikt. Men Woodley känns ju som att han skulle sopa mattan med GSP.

Rory slog ju honom, så varför skulle inte GSP kunna göra det?

Agitator 2017-11-05 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7846437)
Ja, fyfan. Han sitter verkligen i en trång sits. :D

Men jag tror att han mycket väl kan gå ner några kilo och ändå vara gångbar i mellanvikt. Då borde han kunna ha lite bättre ork också. Det kanske kunde vara nåt inför en match mot Whittaker.

Egentligen borde han ju gå ner ännu mer och slåss i weltervikt. Men Woodley känns ju som att han skulle sopa mattan med GSP.

Nja, hans fightingstil mot GSP blir nog liknande mot Maia. Det finns en stor risk att Woodleys stil blir upplåst av GSP stil.

Så sopa mattan tror jag inte, däremot så blir det nog en välplanerad fight från GSP som hans sista fights varit. När folk börja bua ut han. För det var så tråkigt :)

xan 2017-11-05 21:45

Hur bra är Whittaker från ryggen? Minns inte när han var där senast. Hur som helst är han sjukt svår att ta ned som vi såg mot Romero.

eternallord 2017-11-05 22:03

Om nu GSP verkligen vill fortsätta fightas så borde han hoppa på bantningståget och hoppa ner, inte till welterweight, utan lightweight. Han hintade om det tidigare i sin karriär och har sagt flera gånger att han hade klarat det. Han är den enda i UFCs historia som jag kan föreställa mig rimligen skulle ha en chans på ett tredje bälte, och det vore den största prestationen man hade kunnat föreställa sig.

xan 2017-11-05 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7846483)
Om nu GSP verkligen vill fortsätta fightas så borde han hoppa på bantningståget och hoppa ner, inte till welterweight, utan lightweight. Han hintade om det tidigare i sin karriär och har sagt flera gånger att han hade klarat det. Han är den enda i UFCs historia som jag kan föreställa mig rimligen skulle ha en chans på ett tredje bälte, och det vore den största prestationen man hade kunnat föreställa sig.

Det där sade han nog främst för att han inte ville möta Anderson. GSP vägde 185 under tävling när han var som bäst, så han kommer behöva banta bort en hel del muskelmassa för att nå lättvikt.

eternallord 2017-11-05 22:31

Detta har varit på tapeten så nyligen som förra året: https://www.google.de/amp/s/www.mmaf...tweight-in-ufc

Att han skulle behova få ner i vikt råder det inget tvivel om, men jag tror inte det hade varit särskilt svårt för honom.

Cooks 2017-11-05 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846308)
Vänta va, tursmäll? Vilken match pratar du om? Du kan omöjligen mena GSP som golvade Bisping 2 gånger och sedan avslutade med submission.

EDIT: 1 golvning och 1 supermanslag som vobblade honom rejält.

Timingen och allt annat runtomkring när det hände. Han har slut på soppa, blöder från pannan och näsan, kan knappt se något och Bisping är på g att ta över hela skiten och avsluta honom förmodligen i nästa rond. Boom fet smäll och Bispings ben blir till spaghetti, det är väl lite av charmen med sporten. Tråkigt, nu får man inte se Romero äta Bisping till frukost

Agitator 2017-11-05 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7846505)
Timingen och allt annat runtomkring när det hände. Han har slut på soppa, blöder från pannan och näsan, kan knappt se något och Bisping är på g att ta över hela skiten och avsluta honom förmodligen i nästa rond. Boom fet smäll och Bispings ben blir till spaghetti, det är väl lite av charmen med sporten. Tråkigt, nu får man inte se Romero äta Bisping till frukost

Jag hoppas GSP tar timeout och deffar ner sig till 155 för en titelfight, för att sedan gå upp till 170 igen och slåss om sitt gamla bälte.

155 för gsp är nog inga problem alls att nå på invägningsdagen. Bara krävs en del dicplin för det, vilket killen har.

xan 2017-11-05 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7846505)
Timingen och allt annat runtomkring när det hände. Han har slut på soppa, blöder från pannan och näsan, kan knappt se något och Bisping är på g att ta över hela skiten och avsluta honom förmodligen i nästa rond. Boom fet smäll och Bispings ben blir till spaghetti, det är väl lite av charmen med sporten. Tråkigt, nu får man inte se Romero äta Bisping till frukost

https://i.imgur.com/QsrS1La.gif

xan 2017-11-05 23:46

217 sålde över 1M enligt Dana.

GSP-hatare på suicide watch just nu. :laugh:

xan 2017-11-06 16:16

NY har nu infört instant replay, men:

"Under NYSAC policy now, the in-ring referee is permitted to view the sequence that ended a fight to determine the correct outcome. Such a review only can occur in the time between the fight being stopped and the final decision being announced. The in-ring referee may consult with the alternate referee, but authorization to make the final call rests solely with the in-ring referee.

No fight can resume after the instant replay review."

Wtf?

eternallord 2017-11-06 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846808)
NY har nu infört instant replay, men:

"Under NYSAC policy now, the in-ring referee is permitted to view the sequence that ended a fight to determine the correct outcome. Such a review only can occur in the time between the fight being stopped and the final decision being announced. The in-ring referee may consult with the alternate referee, but authorization to make the final call rests solely with the in-ring referee.

No fight can resume after the instant replay review."

Wtf?

Vad är problemet menar du? Instant replays skall rimligen bara användas om en fight avbrutits pga en TKO till exempel, men det var oklart om TKOn skedde till följd av en foul eller inte. I det fallet ska man givetvis inte starta fighten igen, oavsett om det var en foul eller inte. Jag tror knappast de har för avsikt att använda instant replay för att bedömma varenda nut-shot osv.

svenbanan 2017-11-06 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 7846453)
Rory slog ju honom, så varför skulle inte GSP kunna göra det?

Jag tycker Woodley ser vassare ut helt enkelt.
I mina ögon var GSP bra i första ronden, sedan började Bisping ta över och GSP såg ut att ha spelat ut sina bästa kort och såg rätt sliten ut då Bisping fastnade på hans vänsterkrok. Det kanske var oundvikligt att Bisping skulle åka på den knocken, men känslan är att Bisping skulle ha tagit de sista ronderna ifall han inte blivit knockad.

Min känsla är helt enkelt att om GSP inte kunde dominera mer mot Bisping så lär han få det ännu jobbigare mot Woodley som jag skulle säga är mer explosiv och bättre brottare än Bisping.

Men jag kanske har fel. Jag skulle definitivt inte ha nåt emot om GSP är lika dominant som han var en gång i tiden.

Dessutom känner jag att jag kanske delvis blandar ihop Woodley med Romero... Jag kan ha inbillat mig att Woodley har en massa brottarskills som han kanske inte besitter?

Agitator 2017-11-06 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7846846)
Jag tycker Woodley ser vassare ut helt enkelt.
I mina ögon var GSP bra i första ronden, sedan började Bisping ta över och GSP såg ut att ha spelat ut sina bästa kort och såg rätt sliten ut då Bisping fastnade på hans vänsterkrok. Det kanske var oundvikligt att Bisping skulle åka på den knocken, men känslan är att Bisping skulle ha tagit de sista ronderna ifall han inte blivit knockad.

Min känsla är helt enkelt att om GSP inte kunde dominera mer mot Bisping så lär han få det ännu jobbigare mot Woodley som jag skulle säga är mer explosiv och bättre brottare än Bisping.

Men jag kanske har fel. Jag skulle definitivt inte ha nåt emot om GSP är lika dominant som han var en gång i tiden.

Dessutom känner jag att jag kanske delvis blandar ihop Woodley med Romero... Jag kan ha inbillat mig att Woodley har en massa brottarskills som han kanske inte besitter?


Woodley gjorde ett sjukt bra jobb att inte hamna på mattan med Maia. Frågan är om det räcker mot en Determined GSP som fixat cardion lite mer.

Agitator 2017-11-06 18:06

Här ser vi hur GSP vs Woodley kommer gå i 5 ronder.


svenbanan 2017-11-06 18:06

Kan nån förklara för mig hur det funkar med jävla "interim champion"?
Jag har inbillat mig att nån kan bli "interim champion" ifall den riktigt mästaren byter viktklass, går i pension eller är långtidsskadad eller så. Dvs någon får bältet utan att behöva gå en titelmatch mot mästaren.

Men hur kan Tony Ferguson vara "interim champion" samtidigt som Conor är "champion"? Obegripligt! *gah!*

Cooks 2017-11-06 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846538)
217 sålde över 1M enligt Dana.

GSP-hatare på suicide watch just nu. :laugh:

Knappast hans förtjänst? TJ mot Cody var det som lockade mig iaf.

svenbanan 2017-11-06 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7846848)
Woodley gjorde ett sjukt bra jobb att inte hamna på mattan med Maia. Frågan är om det räcker mot en Determined GSP som fixat cardion lite mer.

Om GSP fixar flåset så kan han bli hur farlig som helst...

High1ander 2017-11-06 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7846852)
Kan nån förklara för mig hur det funkar med jävla "interim champion"?
Jag har inbillat mig att nån kan bli "interim champion" ifall den riktigt mästaren byter viktklass, går i pension eller är långtidsskadad eller så. Dvs någon får bältet utan att behöva gå en titelmatch mot mästaren.

Men hur kan Tony Ferguson vara "interim champion" samtidigt som Conor är "champion"? Obegripligt! *gah!*

Du säger det själv, byter viktklass, han körde ju senast boxning... han har t.ex. haft bältet nu i ca 11 månader utan att slåss i den viktklassen. Om han ger upp bältet genom att t.ex. ta en till boxningmatch, eller slåss i en annan viktklass så är det ju bra om andra får bältet (man kanske inte hinner ordna en bra fight annars för dom som förtjänar en titelfight)...

eternallord 2017-11-06 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7846852)
Kan nån förklara för mig hur det funkar med jävla "interim champion"?
Jag har inbillat mig att nån kan bli "interim champion" ifall den riktigt mästaren byter viktklass, går i pension eller är långtidsskadad eller så. Dvs någon får bältet utan att behöva gå en titelmatch mot mästaren.

Men hur kan Tony Ferguson vara "interim champion" samtidigt som Conor är "champion"? Obegripligt! *gah!*

Interim champion betyder i korta drag att den nuvarande mästaren inte har möjlighet att försvara sitt bälte mot nr1-contendern under en lång tid, men man är inte beredd att ta bältet ifrån honom/henne. Då skapar man ett interim-bälte så att divisionen kan fortskrida, och när den "riktiga" mästaren är tillbaka kan man unifiera bältena i en champion-mot-champion-fight, alternativ om mästaren är borta för länge (som Dominick Cruz tex) kan interim-mästaren bli promotad till undisputed champion.

Interim-bälte beror oftast på skador, men på senare tid har dom blivit lite... "billigare". Exempelvis kan det bero på att mästaren inte riktigt känner för att försvara bältet snart för att denne har bättre saker för sig (såsom Conor McGregor), eller att man försöker rädda ett kort som annars inte har någon dragkraft (såsom Holloway).

xan 2017-11-06 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7846823)
Vad är problemet menar du? Instant replays skall rimligen bara användas om en fight avbrutits pga en TKO till exempel, men det var oklart om TKOn skedde till följd av en foul eller inte. I det fallet ska man givetvis inte starta fighten igen, oavsett om det var en foul eller inte. Jag tror knappast de har för avsikt att använda instant replay för att bedömma varenda nut-shot osv.

Om personen blir grovt knockad kan man ju givetvis inte fortsätta, men i situationer som t ex Rumble/Burns borde man snabbt kunna titta på instant replay och sedan fortsätta matchen efter en paus.

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7846853)
Knappast hans förtjänst? TJ mot Cody var det som lockade mig iaf.

GSP var huvudattraktionen. Klart TJ/Cody drog en del också med tanke på TUF, men innan det var det knappt någon utanför MMA-bubblan som kände till dom. Speciellt Cody som bara haft 12 matcher totalt och 1 riktigt stor match i sin karriär.

eternallord 2017-11-06 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846907)
Om personen blir grovt knockad kan man ju givetvis inte fortsätta, men i situationer som t ex Rumble/Burns borde man snabbt kunna titta på instant replay och sedan fortsätta matchen efter en paus.

Nej? Rumble kunde ju inte fortsätta, det är anledningen till att han förlorade fighten. Dvs ja, de borde använt instant replay, men inte för att kunna starta fighten igen, utan för att ge Rumble DQ-segern istället för TKO-förlusten.

xan 2017-11-06 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7846917)
Nej? Rumble kunde ju inte fortsätta, det är anledningen till att han förlorade fighten. Dvs ja, de borde använt instant replay, men inte för att kunna starta fighten igen, utan för att ge Rumble DQ-segern istället för TKO-förlusten.

Först stoppade väl domaren för att dom trodde att han var knockad av slag? Därav TKO-förlust? Hade han haft 5 minuter på sig så kanske det hade kunnat gå att fortsätta efter man tog reda på att det var fingrar i ögat.

Tricklew 2017-11-06 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846922)
Först stoppade väl domaren för att dom trodde att han var knockad av slag? Därav TKO-förlust? Hade han haft 5 minuter på sig så kanske det hade kunnat gå att fortsätta efter man tog reda på att det var fingrar i ögat.

Det var väll den 19 eye-poke i den matchen dock? Vid det laget känns det oviktigt om Rumble kan fortsätta eller ej, börjar bli dags att faktiskt följa reglerna.


Var väldigt tillfredsställande att se Walt Harris få en DQ förlust i helgen, regler borde inte vara rekommendationer att följa om man känner för det.

Agitator 2017-11-06 21:23

Jag tror inte det TJ/Cody drog mycket.

Det som gjorde kortet mest intressant var GSP och Joanna.

Agitator 2017-11-06 22:11


svenbanan 2017-11-07 07:06

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7846883)
Du säger det själv, byter viktklass, han körde ju senast boxning... han har t.ex. haft bältet nu i ca 11 månader utan att slåss i den viktklassen. Om han ger upp bältet genom att t.ex. ta en till boxningmatch, eller slåss i en annan viktklass så är det ju bra om andra får bältet (man kanske inte hinner ordna en bra fight annars för dom som förtjänar en titelfight)...

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7846888)
Interim champion betyder i korta drag att den nuvarande mästaren inte har möjlighet att försvara sitt bälte mot nr1-contendern under en lång tid, men man är inte beredd att ta bältet ifrån honom/henne. Då skapar man ett interim-bälte så att divisionen kan fortskrida, och när den "riktiga" mästaren är tillbaka kan man unifiera bältena i en champion-mot-champion-fight, alternativ om mästaren är borta för länge (som Dominick Cruz tex) kan interim-mästaren bli promotad till undisputed champion.

Interim-bälte beror oftast på skador, men på senare tid har dom blivit lite... "billigare". Exempelvis kan det bero på att mästaren inte riktigt känner för att försvara bältet snart för att denne har bättre saker för sig (såsom Conor McGregor), eller att man försöker rädda ett kort som annars inte har någon dragkraft (såsom Holloway).

Då tror jag att jag är med i matchen. :thumbup:

xan 2017-11-07 22:51

Lämnar den här bara. :D


svenbanan 2017-11-08 11:17

Roligaste var då han sade detta:

"George is a great wrestler, but you know what the best takedown in this game is? A left hook."

Det slog ju in i alla fall. Fast kanske inte som Bisping tänkt sig på förhand... :)

Bailah 2017-11-08 11:29

Darren till mot Thompson I England. Kan bli riktigt bra.

Cooks 2017-11-08 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7847388)
Lämnar den här bara. :D


Försökte han göra narr av GSP genom att säga att han är fattig och inte har råd med en ny kostym?

https://image.prntscr.com/image/bW2X...QiKuyo_HFQ.png
https://image.prntscr.com/image/V6Br...9v61tBFyeA.png

xan 2017-11-08 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7847527)
Darren till mot Thompson I England. Kan bli riktigt bra.

Dana som varit för snabb igen? :D

https://www.mmafighting.com/2017/11/...l-at-this-time

xan 2017-11-09 09:49

Edgar och Dominick (bruten arm) skadade för deras respektive matcher 218/219, injury bug strikes again.

Bailah 2017-11-09 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7847913)
Edgar och Dominick (bruten arm) skadade för deras respektive matcher 218/219, injury bug strikes again.

Mm så jävla kaos.
Hoppas att aldo får matchen och på något mirakulöst sätt slår max och vinner bältet igen.

Mental 2017-11-09 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7847560)
Försökte han göra narr av GSP genom att säga att han är fattig och inte har råd med en ny kostym?

Nej, han försökte göra narr av honom för att han inte hade köpt en ny kostym.

You got money, you can afford it osv.

Dvs kallade honom snål :D

eternallord 2017-11-09 11:39

Nästa veckas kort har bland annat Matt Brown, Diego Sanchez, Nate Marquardt, Andrei Arlovski och Clay Guida pa main cardet. Vilket artionde var det nu igen? :D

xan 2017-11-09 20:46



Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7847958)
Nästa veckas kort har bland annat Matt Brown, Diego Sanchez, Nate Marquardt, Andrei Arlovski och Clay Guida pa main cardet. Vilket artionde var det nu igen? :D

Feel old yet? :laugh:

xan 2017-11-09 20:55

Florian ger en liten inblick i vad det är som gör GSP så framgångsrik:

Citat:

"I'll never forget the first time Georges St. Pierre called me. It was right around 2009. It was after we had already trained with each other for 10 days. I missed his call and his voicemail with his unmistakable accent was the following: "Hi Kenny, this is Georges. Georges St. Pierre. GSP. From the UFC. I am in New York so let's train!" He wasn't saying it in a funny or cocky way; he was saying it just in case I had forgotten who he was. I still laugh about that voicemail.

Growing up a karateka in St. Isidore, Quebec, Canada, Georges was always a true professional in and out of the cage. In the UFC, just one slight mistake can be the difference between winning and losing and GSP was able to keep an amazing consistency in what is most likely the UFC's most difficult division. Georges was the new breed back when he started competing in the UFC and he remained a step ahead of the competition to the very end. In combat, if you are not evolving and improving, you are getting worse. Not only did GSP keep up with the times, he really led the pack with his unique and brutal training regiment. Whether it was his training with the Olympic wrestling team, his sports psychology training, his gymnastics or unique strength and conditioning program, GSP was probably doing it before you.

He has fears, problems and insecurities just like everyone else. He ignores them and just works at it, fanatically. He doesn't pick things up like jiu-jitsu or wrestling and just dominates on day one. GSP truly isn't this freak athlete that everyone turns him out to be. He is however, a freak with his work ethic. Having him as a former training partner I have had a chance to really see what he is about over the years. The volume of training that GSP can withstand is mind-boggling. What got me to improve and fight at a high level was my work ethic and Georges always outdid me and everyone else in training. GSP's work ethic was at a higher level than any athlete I've ever seen, period. If you asked me to describe GSP in one word, it would be 'MORE'. He always did more.

GSP was also smart enough to surround himself with a world class coaching staff and the best sparring partners he could find. From coaches like Firas Zahabi, Greg Jackson, John Danaher, Gia Sissaouri, or Freddie Roach, Georges always had great eyes watching him and helping him through the complex maze of mixed martial arts combat. He sparred with excellent pro boxers, elite muay-thai champions and world class BJJers and wrestlers. If he couldn't fly them in, he would go and train with them. If George went on vacation after a fight, it really wasn't a vacation because he would always bring a coach or training partner so he could train on his 'time off'.

After his last fight with Thiago Alves, he told me that his main goal throughout his fight career was to be able to give back to his parents. After one of his fights, he had planned a trip to Brazil. Just before his trip, he paid off his parent's house, cars and any other payment that they owed. Knowing his dad would be strongly opposed; he never told them and took off to Brazil for a week. He said his mother called him crying. His father was on another phone and asked him why he did that? Georges said he laughed and told them "he did it for them." Georges didn't tell me that to show off. He told me that because he said he had accomplished everything he had ever wanted to do in his life at that time. He was the champion in the welterweight division and his parents were taken care of financially. So after that point, GSP was just competing to compete. I knew his retirement was only a matter of time."

Bailah 2017-11-09 23:02

http://mmajunkie.com/2017/11/congres...on-act-hearing

:o

Cooks 2017-11-10 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7848218)

Jääklar, han höll verkligen inte tillbaka! Fair point though, GSP har ingenting där att göra när det är så många som kämpat sig upp i rankingen för att få en chans att möta the champ

Agitator 2017-11-10 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7848218)

Trams.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)