Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

xan 2017-09-15 11:49

Både A- och B-proverna testade positivt för CDMT/Turinabol. Det användes som sagt flitigt under Stasi. Den är dock både levertoxisk i höga doser och metaboliterna stannar kvar i kroppen i upp till 250 dagar så "Varför skulle jag ta just X?"-argumentet är det enda Jones har som försvar nu. Till och med Jeff Novitzky som styr USADA var förvirrad över varför någon skulle använda just det preparatet, men Jones är en allmänt impulsiv och korkad person så han kanske bara var dåligt informerad helt enkelt.

Agitator 2017-09-15 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7822844)
Både A- och B-proverna testade positivt för CDMT/Turinabol. Det användes som sagt flitigt under Stasi. Den är dock både levertoxisk i höga doser och metaboliterna stannar kvar i kroppen i upp till 250 dagar så "Varför skulle jag ta just X?"-argumentet är det enda Jones har som försvar nu. Till och med Jeff Novitzky som styr USADA var förvirrad över varför någon skulle använda just det preparatet, men Jones är en allmänt impulsiv och korkad person så han kanske bara var dåligt informerad helt enkelt.

Han lär ju knappast tagit beslut själv om vad som är vettigt.

Utan har säkert fått lyssna på sin brorsa som är i NFL.
Knappast så Jones sitter och gör någon egen undersökning om vad som är vettigt. Killen har ju bevisat gång på gång att han saknar hästar i stallet.

svenbanan 2017-09-15 18:49

Så Jon Jones har åkt dit för doping med en sällsynt lättupptäckt steroid och (i princip) det enda han har i försvarsväg är nåt i stil med "Varför skulle jag dopat mig med en så lättupptäckt drog när det finns så mycket bättre grejer att välja på?"

Det lär han ju inte komma långt med. Det är ju fan så irriterande att människan ska fatta så jävla mycket dåliga beslut när han är så begåvad att han rimligen skulle dominera ändå. Sjukt less på honom.

xan 2017-09-15 19:14

Lol, bitterheten har tagit över helt.

http://i66.tinypic.com/2lueuk0.png

Fantastiska titelmatcher.

Cooks 2017-09-15 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7823031)
Lol, bitterheten har tagit över helt.

http://i66.tinypic.com/2lueuk0.png

Fantastiska titelmatcher.

Varför är han så bitter? :S Ser ju ett som ett gäng riktigt bra matcher!

Kabuto 2017-09-15 20:32

Tror många är hatar på GSP vs Bisping. Håller med.

xan 2017-09-16 09:21

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7823058)
Tror många är hatar på GSP vs Bisping. Håller med.

Helt klart orättvist mot Whittaker, men matchen i sig är väldigt bra.

Bailah 2017-09-16 11:03

Bisping har dodgat yoel så länge nu. Sån jävla otur att han får slåss för interim mot whittaker och förlorar..

PatekPhillipe 2017-09-16 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7823201)
Helt klart orättvist mot Whittaker, men matchen i sig är väldigt bra.

Whittaker är skadad. Du tror väl knappast att dom orkar sitta och vänta på att han ska bli hel?

xan 2017-09-16 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av PatekPhillipe (Inlägg 7823305)
Whittaker är skadad. Du tror väl knappast att dom orkar sitta och vänta på att han ska bli hel?

Efter en sökning kommer han troligtvis rehabilitera tills 2018 och sade själv att han inte bryr sig om Bisping möter någon annan under tiden. Så.. vad är det alla klagar på?

PatekPhillipe 2017-09-16 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7823308)
Efter en sökning kommer han troligtvis rehabilitera tills 2018 och sade själv att han inte bryr sig om Bisping möter någon annan under tiden. Så.. vad är det alla klagar på?

Det var ju du som skrev att det var orättvist mot whittaker?

xan 2017-09-16 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av PatekPhillipe (Inlägg 7823309)
Det var ju du som skrev att det var orättvist mot whittaker?

Ja, men nu när du skriver att han är skadad förstår jag inte längre varför någon är emot GSP/Bisping?

GSP har chans att cementera sig som den bästa genom tiderna, blir spännande.

svenbanan 2017-09-16 17:46

Spelar det verkligen nån roll för GSPs eftermäle hur det går i den här matchen? Han är väl redan bäst nånsin?

xan 2017-09-16 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7823430)
Spelar det verkligen nån roll för GSPs eftermäle hur det går i den här matchen? Han är väl redan bäst nånsin?

DJ har 1 mer titelförsvar, och är bara 31 år gammal. Så GSP måste verkligen vinna denna match och kanske t om försvara beroende på hur länge DJ fortsätter, om han nu bryr sig om att bli ihågkommen som geten.

Derbel McDillet 2017-09-16 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7823435)
DJ har 1 mer titelförsvar, och är bara 31 år gammal. Så GSP måste verkligen vinna denna match och kanske t om försvara beroende på hur länge DJ fortsätter, om han nu bryr sig om att bli ihågkommen som geten.

DJ är gryn men liten. Så små personer blir bara ihågkomna som minigoats. Han hotar ingens positiion.

eternallord 2017-09-16 19:59

Fedor, Anderson, GSP och DJ är the goats i min mening, utan någon direkt inbördes ranking. Jones borde nog vara där i mixen också, men med två missade dopingtester är det lite svårt...

xan 2017-09-16 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7823495)
Fedor, Anderson, GSP och DJ är the goats i min mening, utan någon direkt inbördes ranking. Jones borde nog vara där i mixen också, men med två missade dopingtester är det lite svårt...

Anderson åkte för 2 preparat, så varför är han med men inte Jones?

High1ander 2017-09-16 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7823500)
Anderson åkte för 2 preparat, så varför är han med men inte Jones?

Troligtvis då han åkte dit efter han blivit av med titeln. Han har nog preppat innan men har inte åkt dit när han var goat-peak...

Jag håller med listan också.

xan 2017-09-17 18:23

Mike Perry är en galen jävel:

https://streamable.com/m75he

olwe 2017-09-17 19:03

Underhållande gala! Fartfyllda, om än inte så namntunga fighter.

Tricklew 2017-09-17 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7823500)
Anderson åkte för 2 preparat, så varför är han med men inte Jones?

Anderssons glansdagar var främst under perioden då det var fritt fram med dopning, jag har inga illusioner om att han var ren, men jag tror inte det såg annorlunda ut för hans motståndare heller.

Därmed inte sagt att alla är rena idag, självklart inte.

xan 2017-09-17 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7823993)
Anderssons glansdagar var främst under perioden då det var fritt fram med dopning

Detsamma gäller GSP, DJ, Aldo osv. Det får ju bara dom att framstå som ännu bättre om dom nu var rena och dominerade alla fuskare. Man kan ju aldrig veta vilka som använde doping och inte, men för att vara rättvis får man gå efter positiva test.

Tricklew 2017-09-18 00:49

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7824001)
Detsamma gäller GSP, DJ, Aldo osv. Det får ju bara dom att framstå som ännu bättre om dom nu var rena och dominerade alla fuskare. Man kan ju aldrig veta vilka som använde doping och inte, men för att vara rättvis får man gå efter positiva test.

När upphörde DJs glansdagar?

Agitator 2017-09-18 02:01

Hur många gånger minns ni att detta skedde?

https://i.imgur.com/CEWbHnl.png

Agitator 2017-09-18 02:39

Hahahaha Guld Jerry. GULD!

https://www.instagram.com/p/BZJtTR4BwFb/

Agitator 2017-09-18 04:53

Grym intervju.


xan 2017-09-18 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7824115)
När upphörde DJs glansdagar?

Hans glansdagar har varit både före och efter USADA.

= bättre än Anderson

Tricklew 2017-09-23 15:26

Var detta den mest ointressanta UFC på flera år? Fanns inte många höjdpunkter.

Plast 2017-09-23 17:46

Jag börjar vänja mig vid dessa urvattnade UFCgalor, men det är fortfarande tråkigt.
OSP vs. Okami som main event, när Okami blixt-signats av UFC för just denna gala efter att ha cuttats några år tidigare efter endast 1 förlust och en innan dess bra winstreak. OSP har visat sig att vara en gatekeeper som bäst och inte ha något större hopp om framtida stordåd. Dessutom ingen jättepopulär fighter heller.
Andrade mot Gadelha som co-main event. Nog för att jag personligen är ganska ointresserad av WMMA, men oavsett det så är det ju onekligen ett sjukt tunnt kort.
Det enda av intresse för mig på detta kort var att se Gokhan Saki debutera i UFC. Men konstigt att han inte får debutera på ett europeiskt kort ändå..

Bailah 2017-09-24 02:17

Bellator verkar vara lovande. Riktigt fet fight precis.

Goiti Yamauchi vs Adam Piccolotti.

Bailah 2017-09-24 02:37

Oj oj vilken knock.

Yes 2017-09-24 02:53

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7823495)
Fedor, Anderson, GSP och DJ är the goats i min mening, utan någon direkt inbördes ranking. Jones borde nog vara där i mixen också, men med två missade dopingtester är det lite svårt...

Nu är jag förvisso en smula onykter och seg, men... DJ? Vem?

Fedor är den jag håller högst på listan. Risken är förvisso att det är lite av ett Tyson-fenomen, där han kunnat dominera genom att inte möta de allra bästa. I vilket fall var det så jävla vackert att se honom och han var verkligen allround som fighter.

Agitator 2017-09-24 03:16


xan 2017-09-24 12:16

Aaron Picos sjuka KO: https://streamable.com/sc5o8

Kanske är #1 prospect i MMA trots allt?

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 7827333)
Nu är jag förvisso en smula onykter och seg, men... DJ? Vem?

Fedor är den jag håller högst på listan. Risken är förvisso att det är lite av ett Tyson-fenomen, där han kunnat dominera genom att inte möta de allra bästa. I vilket fall var det så jävla vackert att se honom och han var verkligen allround som fighter.

Demetrious Johnson

Fedor slogs i PRIDE ja, men det var den bästa tungviktsdivisionen som fanns på den tiden.

Kabuto 2017-09-24 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7827068)
Var detta den mest ointressanta UFC på flera år? Fanns inte många höjdpunkter.

Tyckte verkligen inte det var något fel på dem galan, lite ointressanta namn men det var skönt att inte var massa segdragna beslut :)

xan 2017-09-26 16:10

Haha wtf?

https://pbs.twimg.com/media/DKoDrZMU8AA03T_.jpg

An Iron Soul 2017-09-28 20:32

https://www.instagram.com/p/BZkYFy6F...-by=criscyborg
https://www.instagram.com/p/BZltFDpF...y=dominickcruz

xan 2017-09-29 13:05


Agitator 2017-10-02 03:12

Så här ser Walls of jericho ut.

https://i.imgur.com/cvA12oX.gif

xan 2017-10-02 22:58

Specimen of human movement.


Agitator 2017-10-04 03:31


xan 2017-10-04 22:05

PPV-star in the making.


Agitator 2017-10-08 05:05

Helt galet bra av DJ. Kommer komma slowmos på hans snygga avslutning.

Grym transition!

Agitator 2017-10-08 05:33

Tony vs lee. Bra första rond, andra ronden är intressant också.

Tredje börjar nu.

Agitator 2017-10-08 05:38

Galet bra match. Spännade minst sagt!

smerk 2017-10-08 10:30

Om man vill börja testa lite kampsport, MMA kanske, får man då stryk på 183cm av längre snubbar säg 188-190cm?

Bailah 2017-10-08 12:26

Fyfan vad Dj är grym. Hands down p4p. Det avslutet alltså..

Tony är en stor favorit också, var lite nervös i början men ja dwt gick ju bra.

xan 2017-10-08 12:31

Bland det sjukaste jag sett i kampsportsväg:

https://media.giphy.com/media/l378bC...JaAo/giphy.gif

Hoppas DJ får möta någon som kan utmana honom snart, det här är slöseri av hans prime. Vi hade kunnat se honom mot TJ..

Citat:

Ursprungligen postat av smerk (Inlägg 7833925)
Om man vill börja testa lite kampsport, MMA kanske, får man då stryk på 183cm av längre snubbar säg 188-190cm?

173cm vs 191cm

http://c-6rtwjumjzx7877x24lnkdzx2eht...flj.yduj_$/$/$

Grazzafukkinrazzi 2017-10-08 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7833964)
178cm vs 191cm

:)

xan 2017-10-08 13:26

Inte en millimeter över 175 imo.

http://www.kimura.se/wp-content/uplo...i-London-1.jpg

xan 2017-10-09 21:46

"Cleared to fight"


Agitator 2017-10-09 23:24

Ja, man önskar att de kunda reglera bort problematiken.

svenbanan 2017-10-10 06:13

Fy fan!

Kabuto 2017-10-10 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av smerk (Inlägg 7833925)
Om man vill börja testa lite kampsport, MMA kanske, får man då stryk på 183cm av längre snubbar säg 188-190cm?

Vad menar du?

Agitator 2017-10-10 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7834751)
Vad menar du?

Det står vad han menar.

Som svar på frågan. Kanske, kanske inte.

delta_mats 2017-10-10 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av smerk (Inlägg 7833925)
Om man vill börja testa lite kampsport, MMA kanske, får man då stryk på 183cm av längre snubbar säg 188-190cm?

Generellt brukar längre personer ha en fördel med längre räckvidd. Kan även vara svårare att ta ner längre personer på marken. Men inget är hugget i sten såklart. Finns gott om "korta" duktiga fighters.

Kabuto 2017-10-10 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7834755)
Det står vad han menar.

Som svar på frågan. Kanske, kanske inte.

Det är en så udda fråga, varför skulle man få stryk för att man är kortare än andra?

Smerk du behöver nog inte oroa dig för att få"stryk" av folk när du är total nybörjare, förhoppningsvis håller din framtida klubb borta nybörjarna från hård sparring.

Geko-roman wrestling :D
https://i.imgur.com/wD4llBW.gif

xan 2017-10-10 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7834784)
Generellt brukar längre personer ha en fördel med längre räckvidd. Kan även vara svårare att ta ner längre personer på marken. Men inget är hugget i sten såklart. Finns gott om "korta" duktiga fighters.

Imo brukar långa slanka personer ha svårare för nedtagningsförsvar och att ta sig upp på fötterna. Undantaget är väl Jon Jones, men annars brukar det vara bättre att vara typ medel för viktklassen.

delta_mats 2017-10-10 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7834899)
Imo brukar långa slanka personer ha svårare för nedtagningsförsvar och att ta sig upp på fötterna. Undantaget är väl Jon Jones, men annars brukar det vara bättre att vara typ medel för viktklassen.

Nope det stämmer inte. En längre person kan göra mycket för att försvåra nedtagning mot en kortare motståndare. Det betyder ju dock inte att det på något sätt är omöjligt att ta ner en längre motståndare.

xan 2017-10-10 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7834970)
Nope det stämmer inte. En längre person kan göra mycket för att försvåra nedtagning mot en kortare motståndare. Det betyder ju dock inte att det på något sätt är omöjligt att ta ner en längre motståndare.

Det är lättare för en kortare person att skydda sina ben, så det beror helt på vad det är för typ av nedtagningar.

Dessutom brukar den kortare personen i en given viktklass ha mer styrka, det hjälper ju. Kortare lemmar kanske kan vara en fördel när man ska ta sig upp från mattan också, mindre spaghetti att veckla ut.

Tricklew 2017-10-10 21:34

Vi ser de flesta kroppstyper i hög mma nivå, att fundera på att ge upp före man ens försökt för att man är endast 183 är nonsens. Är man rädd för att få stryk ska man se upp för de som varit där ett tag, inte de som är 190+.

delta_mats 2017-10-11 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7834976)
Det är lättare för en kortare person att skydda sina ben, så det beror helt på vad det är för typ av nedtagningar.

Dessutom brukar den kortare personen i en given viktklass ha mer styrka, det hjälper ju. Kortare lemmar kanske kan vara en fördel när man ska ta sig upp från mattan också, mindre spaghetti att veckla ut.

Tvärtom, det är lättare för en lång person att skydda både ben och höft. Är man längre än sin motståndare kan man skapa avstånd mellan sina ben och framförallt sin höft som gör det svårt för en kortare person att ta sig in. En kortare person har också svårare att lyfta och göra själva nedtagningen än vad en längre person har, en lång person kan dels förflytta sin tyngdpunkt på ett bättre sätt, och spreta ut med ben för att göra en nedtagning svårare.

Med det sagt finns det såklart gott om duktiga brottare som slammar längre motståndare i marken för jämnan, inget är hugget i sten liksom.

Kabuto 2017-10-11 11:23

Jag är lite tveksam till din teori om långa, generellt är man väl både långsammare och har längre avstånd att böja sig ner om man är längre och har högre tyngdpunkt. Just för att skydda mot nedtagning alltså.

delta_mats 2017-10-11 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7835140)
Jag är lite tveksam till din teori om långa, generellt är man väl både långsammare och har längre avstånd att böja sig ner om man är längre och har högre tyngdpunkt. Just för att skydda mot nedtagning alltså.

Om du lutar dig framåt och skjuter bak höften är det jättesvårt att komma åt en nedtagning.

Edit: ett nacksving eller höftkast typ är också svårare på en lång person då den kan luta sig över den kortare personen som måste göra en betydligt längre rörelse innan den långa lättar från marken. En lång person behöver i princip bara räta ut kroppen lite för att den korta ska tappa fotfästet.

xan 2017-10-11 12:46

Så var är alla långa superbrottare med sjuka sprawls, scrambles och nedtagningar mot benen? Att för långa personer (relativt) får problem med brottningen är väl knappast något nytt?

Dom med absolut bäst TDD jag kan komma på just nu är DJ, Edgar, Aldo, Mendes, GSP, Penn osv. Alla medel eller kortare för deras respektive viktklass. Flera av ovannämda har elitbrottning offensivt också.

Summa summarum: MMA passar alla kroppstyper. Sedan tränar man och tävlar i viktklasser så det gör det hela ännu mer lämpligt för alla.

delta_mats 2017-10-11 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7835174)
Så var är alla långa superbrottare med sjuka sprawls, scrambles och nedtagningar mot benen? Att för långa personer (relativt) får problem med brottningen är väl knappast något nytt?

Dom med absolut bäst TDD jag kan komma på just nu är DJ, Edgar, Aldo, Mendes, GSP, Penn osv. Alla medel eller kortare för deras respektive viktklass. Flera av ovannämda har elitbrottning offensivt också.

Summa summarum: MMA passar alla kroppstyper. Sedan tränar man och tävlar i viktklasser så det gör det hela ännu mer lämpligt för alla.

Om man enbart ser till brottning som sport tror jag inte det är någon överrepresentation åt något håll, de har en bra längd till sin viktklass. Om vi bortser från de lättaste viktklasserna där de är små rent allmänt hur ser det ut då med TDD, i MMA alltså?

delta_mats 2017-10-11 13:11

Sen kan det ju vara så att brottare generellt är kortare än mma fighters eller mer utpräglade stående fighters. Det behöver i sin tur inte betyda att kortare är bättre på brottning utan att brottare än bättre än övriga på just brottning.

xan 2017-10-11 13:17

Spelar väl ingen roll om dom är små allmänt? Det är ju en sport med viktklasser, så det enda relevanta är om man är lång eller kort relativt till det. Conors träningspartner Paddy Holohan var närmare 1.80 cm och vägde in på 125 lbs.

delta_mats 2017-10-11 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7835182)
Spelar väl ingen roll om dom är små allmänt? Det är ju en sport med viktklasser, så det enda relevanta är om man är lång eller kort relativt till det. Conors träningspartner Paddy Holohan var närmare 1.80 cm och vägde in på 125 lbs.

Men ska man jämföra brottning i MMA får man jämföra fighters som har liknande erfarenhet från brottning. Inte bara säga att han och han är kort och har bra brottning när det visar sig att de har brottning i bagaget. Då jämför man ju äpplen med päron.

Självklart kommer en all American brottare vara bättre på nedtagningar och nedtagningsförsvar än någon utan brottning. Trots detta ser man ofta duktiga brottare ha problem med nedtagningar mot längre och sämre brottare.

xan 2017-10-11 14:06

Bara 2 av 6 som jag nämnde har brottning som bakgrund. Och bara 1 av dom har betydande brottningsmeriter.

Citat:

Trots detta ser man ofta duktiga brottare ha problem med nedtagningar mot längre och sämre brottare.
Exempel? Förutom Jones.

delta_mats 2017-10-11 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7835202)
Bara 2 av 6 som jag nämnde har brottning som bakgrund. Och bara 1 av dom har betydande brottningsmeriter.



Exempel? Förutom Jones.

Det är en allmän iakttagelse. Man ser exempel på detta i flera viktklasser. Jag är inte så insatt att jag kan dra flera namn ur röven bara sådär.

Dina exempel stämmer väl dock inte helt och hållet heller?
Är Aldo kortare än snittet för viktklassen? Han har dessutom enbart defensiv brottning. Penn är BJJ och var duktig på marken. GSP tränade sjukt mycket brottning under hans MMA karriär, freak of nature dessutom. Både Edgar och Mendes har brottning i grunden.

xan 2017-10-11 14:33

Aldo är typ medel ja, definitivt inte lång för viktklassen. Han har haft motståndare som är både längre och kortare.

Sedan är det klart att man måste träna mycket MMA-brottning för att bli bra på just MMA-brottning. Det jag argumenterar emot är att långa personer skulle ha bättre förutsättningar för brottning i MMA.

Har svårt att se en riktig lång (relativt viktklassen igen) person som t ex Carlos Condit eller Neil Magny göra detta:

http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten...wn_defense.gif
http://cdn3.sbnation.com/imported_as...0gspalves6.gif
http://muaythaipros.com/wp-content/u...aldo_more2.gif
https://strikingthoughtssite.files.w...wn-defense.gif

delta_mats 2017-10-11 14:53

Om vi plockar bort brottarna från ekvationen. Sen tittar på vilka som har bäst nedtagningar och nedtagningsförsvar för resp viktklass och hur långa de är jämfört med snittet till deras viktklass borde vi svart på vitt få svaret.

Jag orkar inte göra det men har inga problem att erkänna mig överbevisad ifall det visar sig att jag har fel.

xan 2017-10-12 09:58

Meltzer estimerar att UFC 216 (Ferguson/Lee, DJ/Borg) sålde 120K PPVs.

https://media.giphy.com/media/JlR1TxQqjVLna/giphy.gif

Agitator 2017-10-12 11:16

Ja ingen är intresserad av tråkiga fighters eller DJ. 120k, är det bara pubar/spelartillhåll som köpt ppvs =)

xan 2017-10-12 16:59

Marknadsföringen kretsade främst kring Ferguson och Lee. Men den mängden drama förväntade jag mig att den åtminstonde skulle sälja betydligt mer än UFC 215 (100K enligt Meltzer).

Bailah 2017-10-12 18:03

Helt sjukt, DJ och Tony är alltid underhållande.

xan 2017-10-13 10:07

:D

http://i63.tinypic.com/wt60p4.png

Ledningen tog bort honom från UFC Sydney nu i november pga uttalandet nedan, dom vill tydligen göra fler tester för att se att allt är lugnt.

Citat:

Ursprungligen postat av Mark Hunt
My body is f**ked but my mind is still here. I’ve still got my senses about me and I know what’s right and wrong, which is the main thing. Sometimes I don’t sleep well. You can hear me starting to stutter and slur my words. My memory is not that good anymore. I’ll forget something I did yesterday but I can remember the s**t I did years and years ago.

Om det här stämmer borde han gå i pension omedelbart.

farsan baloo 2017-10-16 09:12

Om en lång person lutar sig framåt så dyker man inte hursomhelst, exakt samma gäller på en kort person om denna är framåtlutad med höften bak. Det gäller förstås att göra en bra "set-up" för att lyckas och då en en lång person att föredra att dyka på. Svingkast likaså.

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7835163)
Om du lutar dig framåt och skjuter bak höften är det jättesvårt att komma åt en nedtagning.

Edit: ett nacksving eller höftkast typ är också svårare på en lång person då den kan luta sig över den kortare personen som måste göra en betydligt längre rörelse innan den långa lättar från marken. En lång person behöver i princip bara räta ut kroppen lite för att den korta ska tappa fotfästet.


eternallord 2017-10-20 18:47

Just for the record, UFC 217 är ett jävligt galet kort.

spoon 2017-10-20 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7839481)
Just for the record, UFC 217 är ett jävligt galet kort.

Kollade upp galan nu. Huvudkortet är riktigt smaskigt!

Skickat från min D5803 via Tapatalk

xan 2017-10-20 21:45

Sjukt med 3 titelmatcher av den kalibern och sedan även Thomson/Masvidal. *drool*

An Iron Soul 2017-10-21 21:59

Underbart att se Darren Till. :D

xan 2017-10-21 22:57

Till/Cowboy:

https://oddshot.tv/s/oOXX2i

Från 1 oavgjord match och 2 decisions mot okända fighters till detta, snacka om "rise to the occasion". 24 år gammal och 16-0-1.

Bailah 2017-10-22 12:09

Både Bellator och Ufc nu var bra. Synd på Cerrone men shit vad Till såg vass och stor ut!

Agitator 2017-10-22 20:56

Denna var rätt rolig mashup.

https://www.instagram.com/p/Baj5rkTDY3o/

xan 2017-10-22 21:32

https://pbs.twimg.com/media/DMvnp7AXUAADiTQ.jpg

Cooks 2017-10-23 05:57

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7840406)

Bara jag som reagerar på hur sjukt oprofessionellt Dana beter sig gång på gång? Hur får han inte sparken?

panzerpig 2017-10-23 08:10

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7840455)
Bara jag som reagerar på hur sjukt oprofessionellt Dana beter sig gång på gång? Hur får han inte sparken?

Känns som han skulle kunna bli bra polare med Trump. Om han inte är det.

xan 2017-10-23 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7840455)
Bara jag som reagerar på hur sjukt oprofessionellt Dana beter sig gång på gång? Hur får han inte sparken?

Säkert ledningen som sa åt honom att skriva det. ;)

Kabuto 2017-10-23 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 7840481)
Känns som han skulle kunna bli bra polare med Trump. Om han inte är det.

Han är det ^^

Bailah 2017-10-29 12:15

Störig gala. Avskyr Colby

xan 2017-10-29 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7843306)
Störig gala. Avskyr Colby

Haha, han personifierar verkligen "Embrace the grind" dock. Jag var helt flåsig efter matchen.

Grazzafukkinrazzi 2017-10-29 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7843306)
Störig gala. Avskyr Colby

Woodley eller Till hade smakat finfint som nästa match. Tror inte han överlever första minuten mot någon av dem :)

Bailah 2017-10-30 07:51

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7843508)
Woodley eller Till hade smakat finfint som nästa match. Tror inte han överlever första minuten mot någon av dem :)

Till kanske ja, förtjänar fan inte titelchans. Masvidal el Thompson är före, rda Lawler före också. Tror en decent striker mördar Colby. Maia utstrikade honom nästan ju.

Taggad för Khabib barboza dock. Om nu mot alla odds Edson kan hålla det ståendes tror jag han har en bra chans. Efter mj fighten så syntes det att Khabib kan bli träffad.

Plast 2017-10-30 09:17

Colby förtjänar definitivt inte en titelmatch. Lyckas han snacka sig till det igenom sitt generiska douchebag-jag är bättre än alla andra-snack så blir jag trött på riktigt. Det är så uppenbart genomskinligt att han lagt sig till med en viss attityd och langar uttalanden därefter som en strategi för att komma sig upp snabbt. Kan väl inte klandras allt för mycket då det bevisligen fungerat för så många innan honom, men jag tycker verkligen inte att han gör det bra. Han är varken intressant eller rolig, bara en trött kopia.
Jag hade högre tankar om honom innan Maiamatchen ärligt talat. Hans boxning och boxningsförsvar såg horribelt ut. Om man tar så mycket stryk av Maia, ja, då ligger man illa till mot någon med lite med pulver i nävarna. Woodley måste vara en mardrömsmatchup för honom tänker jag. Slår hårt och kan stävja Colbys brottning.

Khabib v Barboza ser jag verkligen fram emot. Lite tråkigt att någon ska bli tvungen att förlora bara, jag har hoppats att Barboza ska kunna pussla ihop en streak och bli lite "het" snart. Khabib har väl alla gått och väntat på ska äntligen få möta någon top 3. Khabib känns som att han inte har råd att förlora sin 0a på record. Iom. skador/weight issues/fasta osv. så tror jag att så fort han tappar den förhandlingspositionen som obesegrad så framstår han som väldigt mycket mer ointressant för väldigt många. Han är väl eventuellt väldigt populär i Ryssland/Dagestan fortfarande men det verkar ju inte gynna honom så mycket.

xan 2017-10-30 11:24

Colbys egna lagkamrater. :D

http://forums.sherdog.com/attachment...36-png.293751/
http://forums.sherdog.com/attachment...27-png.293753/
http://forums.sherdog.com/attachment...-0-png.293755/

smerk 2017-10-30 13:33

Hur tränar ni specifikt för MMA? Har inte börjat träna än men tänkte bygga upp en grund i gymmet först, dvs ännu bättre kondition samt träna upp nacke och traps rejält.

xan 2017-10-30 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av smerk (Inlägg 7843813)
Hur tränar ni specifikt för MMA? Har inte börjat träna än men tänkte bygga upp en grund i gymmet först, dvs ännu bättre kondition samt träna upp nacke och traps rejält.

Bäst är nog att fokusera på styrka på gymmet och börja med MMA direkt så du får uthålligheten och tekniken därifrån. Hoppa in i en nybörjargrupp, då finns det ingen poäng med att ha en "grund" innan.

delta_mats 2017-10-30 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av smerk (Inlägg 7843813)
Hur tränar ni specifikt för MMA? Har inte börjat träna än men tänkte bygga upp en grund i gymmet först, dvs ännu bättre kondition samt träna upp nacke och traps rejält.

Som xan skriver. Bästa grunden får du av MMA:n
Går alltid att komplettera med styrka och kondition sedan. Din gymstyrka kommer ändå vara som bortblåst efter 2 min sparring :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)