Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Medlemsbilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Lägg upp era träningsfilmer (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82188)

polaren 2006-11-12 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av kollebolle
Polaren: Vare pers d där eller?

Japp :)

OggeP 2006-11-12 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Piranha
Jopps jag kanske är lite väl "anal" på gränserna. :Virro

:bumbi

Tjuckot 2006-11-12 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av Piranha
Jopps jag kanske är lite väl "anal" på gränserna. :Virro

Det är lugnt. du är nog snäll i alla fall *popcorn*

Men, hmm. Kan man kalla det kronlyft om det är 44 cm från backen oavsett hur lång man är, och oavsett var stången är placerad i förhållande till knäet. Eller får man bara kalla det kronlyft om stången är under knäet i startläget?

eller hur nu allting funkar :Virro

Tänkte att eftersom det då lär det diffa ganska mycket på mig som är 173 och nån som är exempelvis 193.

kollebolle 2006-11-12 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av polaren
Japp :)

bra jobbat isof. 115 ser inte ut att va så långt borta..

Tjuckot 2006-11-12 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av Hades
Deceiver och Tjuckot kanske borde sänka vikterna lite och se över utförandet. Ett tips i all välmening.

Ja du läser ju inte våra journaler eller så det är svårt att veta :) Vi har ändrat om både schemat och utförande ganska mycket. Jag personligen har sänkt vikterna primärt i biceps, rygg, ben och axelövningar. Jag försöker göra ett striktare utförande med bättre r.o.m och få till så bra kontakt som möjligt.

Jag tror och hoppas på att det kommer ge mig en bra utveckling samt att kroppen kommer hålla i många år till.

Sen så va fan. vi tycker det är skojj att träna och slängde ihop en liten film, även om vi varken är stora och starka som många andra människor så har vi iaf jävligt roligt och försöker vårt bästa. Så se genom fingrarna ibland så kanske ni kan uppskatta det lite ;)

Kanske inte jwzrd då. Han verkar vara lite sån där =/ *kissass*

Tjuckot 2006-11-12 13:39

Förövrigt skulle han byta ut dipsen i filmen för dom var för dåliga, mot några på bara kroppsvikten som var mycket djupare och finare. Men han gjorde inte det :(

Jag är ganska medveten om att biceps, axel, böjjarna och mer saker som jag inte minns var så fina på filmen.. :)

Deceiver85 2006-11-12 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Tjuckot
Ja du läser ju inte våra journaler eller så det är svårt att veta :) Vi har ändrat om både schemat och utförande ganska mycket. Jag personligen har sänkt vikterna primärt i biceps, rygg, ben och axelövningar. Jag försöker göra ett striktare utförande med bättre r.o.m och få till så bra kontakt som möjligt.

Jag tror och hoppas på att det kommer ge mig en bra utveckling samt att kroppen kommer hålla i många år till.

Sen så va fan. vi tycker det är skojj att träna och slängde ihop en liten film, även om vi varken är stora och starka som många andra människor så har vi iaf jävligt roligt och försöker vårt bästa. Så se genom fingrarna ibland så kanske ni kan uppskatta det lite ;)

Kanske inte jwzrd då. Han verkar vara lite sån där =/ *kissass*

+1 på det, samt följande:

1) Våra filmer är inte några instruktionsvideos á la "så här ser perfekt utförande i diverse övningar ut" utan mer hur en vanlig dag på gymmet ser ut.

2) Filmandet under vecka 43 har fått oss att se över vårat utförande, för mig främst i axel- och ryggövningarna. I många fall är vi medvetna om våra brister, och vi tar gärna emot mer detaljerade synpunkter än "bättre på utförandet, ni suger, i all välmening"

3) Att sen jwzrd sen dissar oss (liksom allt och alla andra på forumet) kan man ta med en klackspark. Mår han bättre av det så varsågod, det kan jag leva med...

4) Vem har perfekt utförande egentligen? Det hör inte till vanligheten att man ser två människor med identiskt utförande, direkt.

damir_T 2006-11-12 13:59

Den 11 November så tränade jag i min klubb ( hela passet finns i jornalen sida 14 tror jag...) Jag hade kört med 170 kg X2, sedan gjorde jag 170X3.. .Efter det så sa sa jag åt Mange att lägga på 180, ( jag hade aldrig testat det innan) Men fick inte testa denna gången heller, för han höjde till 190 kg...! Jag tog det 2 ggr., Fick ordentligt med sinne!

OBS! Lindorna lindas inte als hårt, och jag kör bara med bälte...



Jag gjorde även tenikbänkpressar. 4X1 ( alla fyra lyften finns i jornalen) Här får ni det första.. 142,5


Och sedan lite klossbänk:

Princy 2006-11-12 14:15

Kul filmer damir_T! Starkt! :thumbup:

Bartman 2006-11-12 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z
Från i somras. Ett antal kilon lättare än nu. Jonna och Mehdi hänger i bakgrunden. Ogge manar på.

Såg riktig bra ut det där!:thumbup:

damir_T 2006-11-12 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av Princy
Kul filmer damir_T! Starkt! :thumbup:

Tack ;). Har du någon bra film dÅ!?

Hades 2006-11-12 14:37

Deceiver & Tjuckot:
Så som ni försvarar er skulle man ju kunna tro att jag skrev något elakt, vilket jag faktiskt inte gjorde. Det är kul med filmer och jag ville bara ge er lite feedback.

polaren 2006-11-12 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av kollebolle
bra jobbat isof. 115 ser inte ut att va så långt borta..

Tack! :) Ska nog försöka på 115 i slutet på december, men största målet nu är 110 med stopp.

Fartman 2006-11-12 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av Hades
Deceiver & Tjuckot:
Så som ni försvarar er skulle man ju kunna tro att jag skrev något elakt, vilket jag faktiskt inte gjorde. Det är kul med filmer och jag ville bara ge er lite feedback.

Det brukar bli så när man påpekar att någon fuskar ;)

Damir: Sjysta vikter! :thumbup:

Tjuckot 2006-11-12 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av Hades
Deceiver & Tjuckot:
Så som ni försvarar er skulle man ju kunna tro att jag skrev något elakt, vilket jag faktiskt inte gjorde. Det är kul med filmer och jag ville bara ge er lite feedback.

Nej, jag tyckte inte det var elakt, jag håller ju med :p Ville mest förklara mig lite :)

Sen vet jag inte om jag läste någonstans att någon skrev "kul med filmer" utan mest kommentarer som påpekade att tekniken inte var bra, vilket såklart uppskattas. Men man vill ju gärna höra något annat också :)

Trevligt att du tyckte det var skoj med filmer, och feedbacken uppskatts :)

Fartman: Hmm, vi mest påpekade om att vi var medvetna om det och gjorde något åt det tycker jag, istället för att argumentera emot och bortförklara det. Kanske blev lite långrandigt ibland, men jag tycker långrandigt och lite mer förklarande är bättre än "ät-skit-och-dö-attityden" som jag ju likväl skulle kunna ha haft.

Nu svammlar jag tror jag =/ Äsch, jag tror alla förstår vad vi menar och tycker vi är jättetuffa, nästan lika tuffa som krampus, helt klart.


edit: damir din utveckling är skrämmande, ska bli intressant att se vart du landar till slut.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)