Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Medlemsbilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Lägg upp era träningsfilmer (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82188)

drakfelt 2008-10-26 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av jaosef (Inlägg 3284794)

Magnus goes wild

hahaha funny shit

jaosef 2008-10-26 16:17

Han heter Maggru91 här på kolozzeum, dock inte så aktiv.

chrille87 2008-10-26 17:08

Eftersom min converterare envisas med att bara göra om 60% av
varje klipp så kom inte hela klippen med av dom 3st övningar vi spelade in, men några reps hinner man iaf se:)


jaosef 2008-10-26 18:20

Du vara STARK chrille87!:cool:

Ollas 2008-10-26 18:57

Alla reps såg lätta o fina ut : )

manmannen 2008-10-26 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Danny Devito (Inlägg 3284775)
Jag och Spene tränade tillsammans idag, Leifi-style:


Det enda rätta.*cupid*

Lepras 2008-10-26 20:10


Amy

Lavorini 2008-10-26 20:24

Fina böjar/djup. Det ser dock ut som att du borde lägga lite krut på bålträning (eller så slarvade du med båltrycket bara?).

chrille87 2008-10-26 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av jaosef (Inlägg 3285083)
Du vara STARK chrille87!:cool:

Citat:

Ursprungligen postat av Ollas (Inlägg 3285184)
Alla reps såg lätta o fina ut : )


Tack, nu återstår bara att bli stor också:)

Sparven från Minsk 2008-10-27 07:57

Citat:

Ursprungligen postat av Lepras (Inlägg 3285342)

Amy

Okej...det där såg bara livsfarligt ut. Bäckenet tiltade bakåt som bara den då hon går så djupt. Sen att ryggen faller fram grymt mycket vilket gör att böjen snabbt övergår till en halv good morning istället är ju inte mer skonsamt för ryggen direkt. Med den tekniken kommer ryggproblem att komma med tiden :(

Testa att inte gå lika djupt, undvik att stutsa i bottenläget och håll ryggen rak med en neutral ryggposition. =) Kommer nog att bli snyggare då! Keep working girl!

130kg finsk sisu 2008-10-27 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3286101)
Okej...det där såg bara livsfarligt ut. Bäckenet tiltade bakåt som bara den då hon går så djupt. Sen att ryggen faller fram grymt mycket vilket gör att böjen snabbt övergår till en halv good morning istället är ju inte mer skonsamt för ryggen direkt. Med den tekniken kommer ryggproblem att komma med tiden :(

Testa att inte gå lika djupt, undvik att stutsa i bottenläget och håll ryggen rak med en neutral ryggposition. =) Kommer nog att bli snyggare då! Keep working girl!

Tycker det är mest yrsel här i dittinlägg och de andras oxå för den delen kring BQ teknik.
Tycker det ser riktigt bra ut. Bra djup och fint tryck. Som vilken random SL-böj som helst.
Men kan nog hålla med om att hon skall träna magen och ryggen mycket och omsorgsfullt. Men tekniken är helt ok!

Sparven från Minsk 2008-10-27 12:34

Citat:

Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu (Inlägg 3286298)
Tycker det är mest yrsel här i dittinlägg och de andras oxå för den delen kring BQ teknik.
Tycker det ser riktigt bra ut. Bra djup och fint tryck. Som vilken random SL-böj som helst.
Men kan nog hålla med om att hon skall träna magen och ryggen mycket och omsorgsfullt. Men tekniken är helt ok!

Hoppas du skojar där. Bäckenet får ej tiltas bakåt, då rundas ryggen nere i svanken vilket ökar trycket på diskarna. Att ryggen faller framåt gör att ryggen lyfter stor del av vikten på vägen upp, vilket tar bort fokus från benen samt ökar trycket på diskarna ännu mer.
Beror väl på om man vill vara skadefri eller ej i guess.

130kg finsk sisu 2008-10-27 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 3286389)
Hoppas du skojar där. Bäckenet får ej tiltas bakåt, då rundas ryggen nere i svanken vilket ökar trycket på diskarna. Att ryggen faller framåt gör att ryggen lyfter stor del av vikten på vägen upp, vilket tar bort fokus från benen samt ökar trycket på diskarna ännu mer.
Beror väl på om man vill vara skadefri eller ej i guess.

Nej jag skojar inte. Helt okej utförande enligt mej.
Visst skulle hon kunna försöka vara rakare i överkroppen men men...

Enda stora felet jag ser att hon inte har 2 passare trots att lepras säkert är starkast i gymmet. Helt onödigt att ta en sådan risk att han skall curla vikten vid fail.

Mr_T 2008-10-27 13:43

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu (Inlägg 3286445)
Nej jag skojar inte. Helt okej utförande enligt mej.
Visst skulle hon kunna försöka vara rakare i överkroppen men men...

Enda stora felet jag ser att hon inte har 2 passare trots att lepras säkert är starkast i gymmet. Helt onödigt att ta en sådan risk att han skall curla vikten vid fail.

Drar man en linje från fot till knäled samt efter ryggraden kommer dessa att korsa. För att minska ofördelaktig belastning på ryggen så ska dessa linjer kunna dras uppåt utan att dessa korsar. (Drog kanske linjerna lite slarvigt men du förstår poängen)

SL:ares paroll är rumpan i golvet så är allt korrekt, tyvärr är det många som inte klarar detta p.g.a otillräcklig ledrörlighet, teknikfråga eller anatomiska inskränkningar m.m

BQ, som tidigare nämnts så kan du tänka på bålstabiliteten, eventuellt stretcha vader och sen ska du vara försiktig i vändningen längst ner, som Sparven säger så vrids ditt bäcken bakåt, dvs ländryggen planas ut från sin s-kurvatur i bottenläget. Om du går ner tills benen är parallellt med golvet så minskar skaderisken avsevärt.

Kämpa på :thumbup:

Pepz 2008-10-27 14:30

1x150kg


Smärta vid svanskotan hindrar mig från att brygga som jag vill därav rövlyft.
Ensam på gymmet så jag vågade inte gå högre..


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)