Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nano-Sekund bygger & äter!, samt jobbar och sover! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156157)

Nano-Sekund 2012-02-01 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Jack Ohlson (Inlägg 5572641)
Haha, ja jag hinner nog köpa en egen innan jag pressar 200 ;D

Haha! Låter bra det Jack! Tror att en XXL blir klockrent på dig :thumbup:

Nano-Sekund 2012-02-01 16:04

Ikväll så kommer Chrille87 till Piteå för kalipermätning & ryggpass. Ska försöka hitta lite grymma vinklar så att Chrille kan pulverisera sina lats ordentligt inför Tammeräventyret.

Länkar in Crazy back workout part.5 som lite inspiration för alla som gillar tung träning med varierande teknik & utförande :Virro


Numse 2012-02-01 16:16

Härlig video! Suttit och halvsovit på jobbet hela dagen, så den fick mig att vakna till nu innan eftermiddagens pass, perfekt :)

Mersault 2012-02-01 16:23

Kul med film och sjukt mastiga roddar som vanligt :thumbup:

Nano-Sekund 2012-02-01 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av Numse (Inlägg 5572744)
Härlig video! Suttit och halvsovit på jobbet hela dagen, så den fick mig att vakna till nu innan eftermiddagens pass, perfekt :)

Kul att höra Numse!

Bara att kötta på lika hårt ikväll då *flex*

Loui26 2012-02-01 17:00

Till att börja med riktigt rolig film med "Tibbans" tester, snyggt ihopklippt! Lite annat än en annans amatörklipp det där :)

Sen riktigt maffiga ryggpass ni drar av, väldigt olikt mitt träningstänk men ändå väldigt inspirerande!
Var för övrigt jag som körde vader tillsammans med Mearsault i Söndags då ni var på iksu.

Nano-Sekund 2012-02-01 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av Mersault (Inlägg 5572768)
Kul med film och sjukt mastiga roddar som vanligt :thumbup:

TY Mersault !

Vi gör så gott vi kan för att inspirera & filmerna är en del av det, tyvärr har ju dygnet bara 24 timmar, skulle vilja göra ännu mera !

Nano-Sekund 2012-02-01 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av Loui26 (Inlägg 5572832)
Till att börja med riktigt rolig film med "Tibbans" tester, snyggt ihopklippt! Lite annat än en annans amatörklipp det där :)

Sen riktigt maffiga ryggpass ni drar av, väldigt olikt mitt träningstänk men ändå väldigt inspirerande!
Var för övrigt jag som körde vader tillsammans med Mearsault i Söndags då ni var på iksu.

Jo dom filmerna var lite av magi :)

Vi tränar väll inte fullt lika tungt varje pass som på part.5, varierar träningen ganska så mycket. Kul att du inspireras ändå *flex*

Okej så det var du! Då lär vi springa på varandra fler gånger på IKSU :)

Nano-Sekund 2012-02-02 00:00

1/2 Rygg

Rygg på agendan idag med Chrille87 på besök. Total fokus på lats & vidd. Vi jobbade på lite olika tekniker & vinklar, samt med tempo & utförande (detta är något som ofta glöms bort, iställlet byter folk övningar). Stor fokus på squezzz. Bra pass rakt igenom med riktigt skön feeling i latsen!

Latsdrag (supinerat grepp)
80x8
100x8
120x8

Stångrodd (pronerat grepp)
80x8
100x8
120x8---drop

Latsdrag (Öppet grepp)
70x10
80x10
90x10
90+x10---drop

Sittande rodd (v-handtag)
70x8
85x8
100x8---drop

Rodd i cable
60x12
80x12
100x12---drop

Passade även på att göra en kalipermätning på Chrille, som ska tävla på Tammerpokalen 2012, killen har i dagsläget ca 7.5 i fett% (Kaliper) så man kan väll säga att han ligger bra i fas innan Tammerpokalen 2012 :)

bifogar en FILM på dagens formcheck ;)


Niwah 2012-02-02 00:07

Fy fan vad Chrille börjar se bra ut! Vill se de omtalade benen också :)

Nano-Sekund 2012-02-02 01:29

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5573877)
Fy fan vad Chrille börjar se bra ut! Vill se de omtalade benen också :)

OHJaaa han ser riktigt bra ut !

Film med benen involverade utlovas vid nästa formcheck träff :)

chrille87 2012-02-02 06:44

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5573877)
Fy fan vad Chrille börjar se bra ut! Vill se de omtalade benen också :)

Omtalade? Det är farligt då ryktet om stora ben sprider sig! Speciellt då det inte är sant =) Jaja ska trimma till dom till nästa gång...

Numse 2012-02-02 10:06

@Chrille
2.5% Fettreducering på 23 dagar är bra, om det nu var 10% den 9:e januari och inte 9%. Men kanske aningen föör snabbt? Tänker på att du tror dig tappat lite massa på benen. Kanske bör bromsa nedgången en aning? Du har trots allt gott om tid!

Edit*
Bra jävla form, såg precis filmen :)

Nano-Sekund 2012-02-02 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av chrille87 (Inlägg 5574027)
Omtalade? Det är farligt då ryktet om stora ben sprider sig! Speciellt då det inte är sant =) Jaja ska trimma till dom till nästa gång...

¨

Dina ben är bland dom bästa jag sett IRL, givetvis menar jag då i relation till en "vanlig kille" & inte Mr.olympia på youtube.

Citat:

Ursprungligen postat av Numse (Inlägg 5574270)
@Chrille
2.5% Fettreducering på 23 dagar är bra, om det nu var 10% den 9:e januari och inte 9%. Men kanske aningen föör snabbt? Tänker på att du tror dig tappat lite massa på benen. Kanske bör bromsa nedgången en aning? Du har trots allt gott om tid!

Edit*
Bra jävla form, såg precis filmen :)

Vet inte vart du fått dina uppgifter ifrån Numse, men som ren fakta kan jag meddela att Chrille tappat ca 1 kg rent fett sedan den senaste mätningen (5v. sedan) Så någon överdriver Crashdiet är det absolut inte frågan om. Han ligger mycket bra i fas & skyndar långsamt, precis som det brukar bli när den totala fettvikten börjar bli låg.

Numse 2012-02-02 14:52

Informationen jag tog är ifrån chrilles journal :) 1kg rent fett är alldeles lagom, enligt mina beräkningar så kunde det gälla 2kg fett, och det var därför jag reagerade och blev lite orolig. Jag skrev det i all välmening.

Gott att han skyndar långsamt!

Nano-Sekund 2012-02-02 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av Numse (Inlägg 5574851)
Informationen jag tog är ifrån chrilles journal :) 1kg rent fett är alldeles lagom, enligt mina beräkningar så kunde det gälla 2kg fett, och det var därför jag reagerade och blev lite orolig. Jag skrev det i all välmening.

Gott att han skyndar långsamt!

Förstod att du menade väl Numse! Uppskattas. Chrille har ju haft en period med högre kcalintag & mer carbs där av några veckor på balans!

Gukke 2012-02-02 16:59

Ser ut som att han kommer att träffa formen bra till tammer! :)

En annan fråga till dig Ola, Kände något extrem konstig igår när jag skulle sova det var som ryckningar i handen hela tiden som att senorna drog ihop sig. Som att en hicka kom med olika mellanrum. Vad tror du detta kan bero på?

Nano-Sekund 2012-02-02 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Gukke (Inlägg 5575165)
Ser ut som att han kommer att träffa formen bra till tammer! :)

En annan fråga till dig Ola, Kände något extrem konstig igår när jag skulle sova det var som ryckningar i handen hela tiden som att senorna drog ihop sig. Som att en hicka kom med olika mellanrum. Vad tror du detta kan bero på?

Mycket svårt att svara på direkt på rak arm? Kan ju rent logiskt vart någon form av "senadrag" eller överbelastning & att musklerna krampar!

Är det bättre idag?

Nano-Sekund 2012-02-02 18:05

Projektet för alla våra adepter rullar vidare på 4klövern. Kika gärna i denna film så får ni se något som är riktigt grymt !

Ses gärna i HD & hög volym :)


Jack Ohlson 2012-02-02 19:31

riktigt grymt! vem är det som snickrar ihop era videor? :) ger ett mycket seriöst intryck!

stockinger 2012-02-02 20:01

den som gör era klipp vet va han/hon håller på med iaf! ;) (sjukt bra gjort)
tack för motivationen genom era filmer! :D

Nano-Sekund 2012-02-02 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Jack Ohlson (Inlägg 5575499)
riktigt grymt! vem är det som snickrar ihop era videor? :) ger ett mycket seriöst intryck!

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5575582)
den som gör era klipp vet va han/hon håller på med iaf! ;) (sjukt bra gjort)
tack för motivationen genom era filmer! :D

På de videos som berör Markus "Tibban" Tiburzi är det han & jag som redigerar, han som håller i spakarna, men jag sitter med & bollar ideer.

På ALLA andra +100 4klövern-filmer så är det Tomas Åström (tompee)som håller i spakarna & vid 90% av tiden sitter jag med som wingman.

Summerat: Bloggen tar otroligt med tid ca 3-5 timmar i snitt/dag för mig.

Lite rolig info: Vi har filmat alla våra +100 filmer med iphone4 (dvs. lågbudget) Berättade det för en kille idag, som trodde att vi hade bra grejer att jobba med. Han blev duktigt paff när jag berättade hur det låg till haha :Virro

TACK FÖR ALL CREED ALLIHOPA, UPPSKATTAS !

Gukke 2012-02-02 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5575291)
Mycket svårt att svara på direkt på rak arm? Kan ju rent logiskt vart någon form av "senadrag" eller överbelastning & att musklerna krampar!

Är det bättre idag?

Jo! känner inte alls av det idag.. kändes så sjukt äckligt, gick inte att sova :)

Clabben 2012-02-02 21:24

Bloggen har verkligen fått en ordentlig skjuss, jag hoppas verkligen att läsantalet gått upp för den håller riktigt hög klass med bra blandning mellan seriösa grejer och allmänt "svammel" som kan vara lika underhållande ;)

Nano-Sekund 2012-02-02 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Gukke (Inlägg 5575739)
Jo! känner inte alls av det idag.. kändes så sjukt äckligt, gick inte att sova :)

Mest troligt något av de alternativ jag skrev. Jag är ABSOLUT INTE någon doktor. Bra att det gett med sig iafa. :)

Citat:

Ursprungligen postat av Clabben (Inlägg 5575783)
Bloggen har verkligen fått en ordentlig skjuss, jag hoppas verkligen att läsantalet gått upp för den håller riktigt hög klass med bra blandning mellan seriösa grejer och allmänt "svammel" som kan vara lika underhållande ;)

Den går stadigt uppåt & det har det gjort för varje månad sedan vi startade!

För att vi ska växa ännu mera & snabbare så är det en stor fördel att ni läsare sprider budaskapet vidare till era egna kompisar. På så sätt växer vi, för att i framtiden kunna köpa in bättre grejer som leder till bättre kvalitet samt grymmare produktioner!

Återigen TACK FÖR ALL CREED !

Nano-Sekund 2012-02-02 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Gukke (Inlägg 5575739)
Jo! känner inte alls av det idag.. kändes så sjukt äckligt, gick inte att sova :)

Mest troligt något av de alternativ jag skrev. Jag är ABSOLUT INTE någon doktor. Bra att det gett med sig iafa. :)

Citat:

Ursprungligen postat av Clabben (Inlägg 5575783)
Bloggen har verkligen fått en ordentlig skjuss, jag hoppas verkligen att läsantalet gått upp för den håller riktigt hög klass med bra blandning mellan seriösa grejer och allmänt "svammel" som kan vara lika underhållande ;)

Den går stadigt uppåt & det har det gjort för varje månad sedan vi startade!

För att vi ska växa ännu mera & snabbare så är det en stor fördel att ni läsare sprider budaskapet vidare till era egna kompisar. På så sätt växer vi, för att i framtiden kunna köpa in bättre grejer som leder till bättre kvalitet samt grymmare produktioner!

Återigen TACK FÖR ALL CREED !

Gukke 2012-02-02 22:57

[QUOTE=Nano-Sekund;5576037]Mest troligt något av de alternativ jag skrev. Jag är ABSOLUT INTE någon doktor. Bra att det gett med sig iafa. :)


Nejdå! men tack för hjälpen! kolla även min journal och skriv vad du tycker om mitt senaste marklyft. Hur du ser att tekniken är! :)

Nano-Sekund 2012-02-02 23:05

Gukke:

Ska kolla lite journaler inatt. Har lite grejer att fixa först !

Lovar att ge ett uttlåtande ;)

Nano-Sekund 2012-02-03 22:12

3/2 Armar, Axlar

Pass på IKSU med Rookie Westin & Richard Jezek samt lite annat folk. Träffade även Tomas Asklund mycket trevlig kille.

Bicepscurl (rak stång)
40x8
50x8
60x8
70x8
80x4--Drop

Sittande hammercurl (båda hantlarna samtidigt)
20x8
25x8
25x8
30x8--Drop

Biceps i cable (lite olika vinklar)
15 reps 4 set

Smal bänkpress (långsam negativ fas)
60x8
70x8
80x8
90x8
100x8
110x6--Drop

Enarmsextention (med hantel)
15x12 4 set

Sittande hantelpressar (långsam negativ fas)
25x12
30x12
35x12

Lyft åt sidan med viktskiva
10xMax 4 set

Nano-Sekund 2012-02-04 14:49

Bjuder på ett lite PT-inspirerat inlägg :)

Xtremt många järn i elden just nu! Ev. träning ikväll om jag får 2 timmar över!

Har idag gått igenom Kost & träningsupplägg för en av våra adepter i Projektet som vi bedriver på 4-klovern.se

Detta inträffar när vi ska gå igenom knäböj:

Ola: Har du kört “böj” förut ?
Elin: Jodå jag har väl provat !
Ola: Ok! brukar vara en svår övning för många, men vi prövar !
Elin: Ok!

Sedan kör Elin några djupa böjar, utan att tappa, rygg, hälar, hållning, blick etc.. och jag bara gapar! Hahha…Kan från botten av mitt hjärta säga att jag nästan aldrig sett en bättre knäböj ur teknink synvinkel med så smal stance (bredd mellan fötterna)

MAGI ! Tänk om jag själv hade haft den tekniken & dom vinklarna :em:


Jack Ohlson 2012-02-04 15:50

Riktigt imponerad över hur mycke tid du lägger ner på andra! Själv orkar man knappt lägga tid på sig själv :D

.. och bicepscurlen :hbang:

stockinger 2012-02-04 15:59

Du är fan en tränings guru Ola!
att lägga ner så mycke tid på andras träning som du gör är helt sjukt, tack för att du ökar min motivation att träna och ta den vidare till en högre nivå :)
dina pass än inte nådiga dom heller :thumbup: *yourock*

chrille87 2012-02-04 16:41

Svårt att få ut i ord Olas storhet och vilja att se andra lyckas. Men ett hjärta av guld har han, jag är glad att du har tagit mig under dina vingar (OBS breda).

Nano-Sekund 2012-02-04 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Jack Ohlson (Inlägg 5579201)
Riktigt imponerad över hur mycke tid du lägger ner på andra! Själv orkar man knappt lägga tid på sig själv :D

.. och bicepscurlen

Tack Jack! Kanske svårt för andra att förstå, men det är sådan jag är som person. Jag skulle ljuga om jag sa att det gynnar min egen träning.
Men jag älskar som sagt att se andra utvecklas, är nog tyvärr lite för oegoistisk för att sätta mig själv i fokus.
Jätte kul att du creedar mig, sådant växer jag av, TACK

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5579220)
Du är fan en tränings guru Ola!
att lägga ner så mycke tid på andras träning som du gör är helt sjukt, tack för att du ökar min motivation att träna och ta den vidare till en högre nivå :)
dina pass än inte nådiga dom heller

Tack Stockinger! Guru är väll att ta i, men jag kan väl en del iafa. :)
Glädjer mig något oerhört att mitt/vårat budskap nått fram till dig & kanske ett par av din kompisar! Ska försöka att inspirera ännu mera i framtiden.
Bifogar en film på formen från våren 2011 (om du inte redan sett den)

Citat:

Ursprungligen postat av chrille87 (Inlägg 5579295)
Svårt att få ut i ord Olas storhet och vilja att se andra lyckas. Men ett hjärta av guld har han, jag är glad att du har tagit mig under dina vingar (OBS breda).

Chrille87 vad ska jag säga!? Känns väl som WIN--WIN att vi träffade varandra. Du med en unik fysik & jag med en unik humor :Virro Är väldigt tacksam för att få hjälpa dig framåt samt att du litar på vad jag säger :)

Vad gäller ALLA NI LÄSARE som följer min journal samt våran blogg & finner det vi förmedlar som intresant & givande.
Gå gärna in och KOMMENTERA & pusha våra adepter framåt i deras utveckling till ett sundare liv. (Går givetvis bra att kommentar till oss skribenter också)

Återigen TACK för alla peppande ord! UPPSKATTAS!

(Blev tvungen att ta bort lite smiletecken & tumps up pga. att man tydligen bara får ha ett visst antal i ett inlägg)

FILM från Våren 2011 Vikt:87kg Han som tränar med mig är XFactor här på kolo

Nano-Sekund 2012-02-05 18:40

5/2 Update om nytt träningsupplägg

Har bestämt mig för att chocka kroppen totalt & byta träningsupplägg för de närmsta 4 veckorna. Sedan ska jag utvärdera & se hur proggretionen har varit, samt om den rätta känslan infunnit sig. Började redan i helgen med att chocka kroppen, genom att vila 2 dagar i rad (när hände detta sist?).

Mera i detalj om hur jag tänkt träna & äta, kommer ni att kunna läsa om imorgon! Bifogar ett klipp som jag tror att dom flesta inbitna träningskillar/tjejer där ute redan har sett, men ifall inte: Här har ni ett klipp som INSPIRERAR!


Clabben 2012-02-05 21:35

Nytt träningsupplägg rent, ska bli spännande o se=) hur länge tänkte du fortsätta med bulken?

Nano-Sekund 2012-02-06 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av Clabben (Inlägg 5581675)
Nytt träningsupplägg rent, ska bli spännande o se=) hur länge tänkte du fortsätta med bulken?

TjABA Clabben inga direkta planer just nu på vikt & formnojja (har ej tid med det) haha..

Kommer ett inlägg i eftermiddag/kväll om kosten & träningen hära framöver.

Men ska vi tala klarspråk så kan jag väl säga att det inte kommer att dölja sig något 6-pack under hooden i sommar :em:

Nano-Sekund 2012-02-06 14:22

Dags för en typ summering om mina tankar inför framtidens målsättningar & visioner på MIN EGEN träning!

5-splitt Ola Enberg
- Ben (framsida/baksida) + Marklyft
- Bröst, Vader
- Vila
- Rygg
- Axlar, vader
- Armar
- Vila
- Börja om---

Åsikter om träningsfilosofi
Alla ni som följer min träning & har tagit del av mina åsikter via 4klövern, kolozzeum, facebook eller rent av privat, vet nog att jag förespråkat TUNG träning med fokus på intensitet & jävlar anamma. Finns tyvärr inga mirakelscheman att användasig av, vill man bli stark & växa så måste man våga lasta på vikt.

Tillbakablick på min egen träning
När jag ser tillbaka på min träning de senaste 3 åren så ser jag bara tunga & blodiga pass i stort sett varje vecka bakom mig. Jag har endast tränat med höga repsintervaller några få veckor för att bryta av min "vardagliga träningsfilosofi" & jag kan väl med facit i hand säga att jag kanske skulle gjort vissa saker annorlunda & ibland lyssnat lite mera på kroppen istället för min träningsdemon som dagligen hjälper mig framåt i träningens låga. Jag har klarat mig bra från skador, men har jag låtit kroppen vila nog, sett till den TUNGA träning jag bedrivit ? (svår fråga som jag nu söker svar på)

Framtiden from. Nu (6/2)
Kommer from. idag att börja träna på ett helt annat sätt. Kommer att gå ifrån mitt dagliga upplägg där jag 9/10 stegar vikten till ett klassiskt topset till FAIL. Kommer istället att träna efter serier & försöka "persa" i dessa, dvs träna med samma vikt i 4 set för att öka på repsen i totalen över 4 set. Jag kommer även att hålla repsen lite högre än vad jag brukar, & fokusera mycket på muskeln i mina utföranden vilket betyder att jag komer att använda mig mycket av 2+1/3+1 teknik. (Just att bara ändra övningar är ett klasiskt fel många gör, ändra tekniken istället om ni har slut på ideer till övningar (100kg går att göra LÄTT men även att göra BLYtungt)
Kommer även att skippa bältet på samtliga övningar, för att stärka mitt bålparti (obs! detta är ej att rekommendera) men jag känner att jag vill ha en utmaning i utmaningen. Kört utan bälte på böj & mark senaste 3 veckorna & tycker faktiskt att jag hållt ryggen bra, förutom sista setet i mark på Crazy back Part.5.

Ang. min "bulk" så kommer den att fortsätta i några månader till, formnojjan skiter jag i (det är redan för sent). Jag skulle ALDRIG välja högrepsträning om en diet var på gång. SNÄLLA LÄSARE gör aldrig det. Det är den tunga träningen som utsöndrar hormoner & ger er bättre förutsättningar på tillväxt i kroppen.

Formbilder kommer kanske ut snart, är sjukt fet just nu & det börjar bli skämmigt att visa upp formen :)

Har ni frågor eller synpunkter så skriv gärna i Journalen eller PM:a mig!

Niwah 2012-02-06 14:39

Ser genomtänkt och bra ut :thumbup: Det kommer nog bli skitbra det här!

Håller med om bältesanvändning faktiskt. Har aldrig någonsin använt bälte (har iofs bara tränat 7-8 månader så jag är ju ingen träningsguru som vissa andra ;)) men min bålstyrka är faktiskt det jag är mest stolt över. Kan faila säkert i knäböj, det är aldrig styrkan i ryggen som fallerar.

Hade iofs säkert kunnat kliva på tyngre vikter många gånger i marklyft men jag har skyndat långsamt.

Kommer bli riktigt spännande att följa det här då det är ganska långt ifrån hur jag kommer att träna :)

Nano-Sekund 2012-02-06 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5582657)
Ser genomtänkt och bra ut :thumbup: Det kommer nog bli skitbra det här!

Håller med om bältesanvändning faktiskt. Har aldrig någonsin använt bälte (har iofs bara tränat 7-8 månader så jag är ju ingen träningsguru som vissa andra ;)) men min bålstyrka är faktiskt det jag är mest stolt över. Kan faila säkert i knäböj, det är aldrig styrkan i ryggen som fallerar.

Hade iofs säkert kunnat kliva på tyngre vikter många gånger i marklyft men jag har skyndat långsamt.

Kommer bli riktigt spännande att följa det här då det är ganska långt ifrån hur jag kommer att träna :)

Om jag generellt jämför Du & Jag så kan jag direkt säga att bälte inte kommer att hjälpa dig lika mycket som mig. Grunnar denna åsikt på att du är kortare än mig, har helt andra vinklar, samt BETYDLIGT bättre teknik än mig i knäböj.

Att kunna träna till största delen utan bälte är bra, (stärker bålen) MEN vid maxprestationer i framförallt MArk & Böj tycker jag inte att man ska utesluta bältet.

Nisse du får gärna ge mig din böjteknik, OL tekniken alltså ;)

Panthro 2012-02-06 14:59

Det såg bra och genomtänkt antar du slänger in mage med.
Kan vara en bra ide att skippa bälte iaf till större delar kan vara bra i absoluta maxet men inte annars.

Kommer skälv lägga mycket mer krut på bålen och balans i många muskelgrupper.
Kommer nog sen byta träningsform och gym mot våren.
Känns man är starkt behov av nått helt nytt.

/ Kim B

Nano-Sekund 2012-02-06 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Panthro (Inlägg 5582703)
Det såg bra och genomtänkt antar du slänger in mage med.
Kan vara en bra ide att skippa bälte iaf till större delar kan vara bra i absoluta maxet men inte annars.

Kommer skälv lägga mycket mer krut på bålen och balans i många muskelgrupper.
Kommer nog sen byta träningsform och gym mot våren.
Känns man är starkt behov av nått helt nytt.

/ Kim B

Nu hänger jag inte med i svängarna Kim Glass ? Byta gym WHAT!

Vilka ska ge dig mera inspiration & tips än oss ?

Kräver en djupare förklaring här & nu :banned

Panthro 2012-02-06 15:27

Till våren så blir det nog ÖAK så fort det blir cykel före.
Är så vansinnigt sugen med på nån kampsport igen saknar TKDn bara mer och mer.

Det som gör TKDn mer lockande är att man får träffa folk och få "grupp träning"
Blir rätt jobbigt ibland att bara träna skälv och på så hoppandes tider så man får lite rutin med.
Byte av gym helt blir det inte då Step in är så nära och ska bli intressant hur Step in 24 blir.

Måste få nån ändring i träning eller livet börjar bli bra knäckande som det är nu =/

Niwah 2012-02-06 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5582682)
Om jag generellt jämför Du & Jag så kan jag direkt säga att bälte inte kommer att hjälpa dig lika mycket som mig. Grunnar denna åsikt på att du är kortare än mig, har helt andra vinklar, samt BETYDLIGT bättre teknik än mig i knäböj.

Att kunna träna till största delen utan bälte är bra, (stärker bålen) MEN vid maxprestationer i framförallt MArk & Böj tycker jag inte att man ska utesluta bältet.

Nisse du får gärna ge mig din böjteknik, OL tekniken alltså ;)

Kan inte böja SL och då jag är quadfetischist så är det ju bara bra att köra OL-böj :D
Tur att det finns nån gång i livet det är till fördel att vara kort :D

Det är ju sant det du säger om bältesanvändning. Bara jag som aldrig kört med det :/

Gukke 2012-02-06 17:43

Bra skrivet Ola, tänkte bara höra har du nå framtida mål? t.ex tävlingar? :)

Nano-Sekund 2012-02-06 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av Panthro (Inlägg 5582771)
Till våren så blir det nog ÖAK så fort det blir cykel före.
Är så vansinnigt sugen med på nån kampsport igen saknar TKDn bara mer och mer.

Det som gör TKDn mer lockande är att man får träffa folk och få "grupp träning"
Blir rätt jobbigt ibland att bara träna skälv och på så hoppandes tider så man får lite rutin med.
Byte av gym helt blir det inte då Step in är så nära och ska bli intressant hur Step in 24 blir.

Måste få nån ändring i träning eller livet börjar bli bra knäckande som det är nu =/

Tråkigt att du känner så Kim.

Jag har förståelse för att du har dålig dygnsrytm, MEN du måste ju själv offra lite energi på att sätta press på dig själv & se till att du hittar en röd tråd. ÖAK är säkert en mycket bra miljö för dig, men för att du ska kunna hävda dig där så måste glöden upp med 4000%

Hade så gärna velat ge dig inspiration & tagg, men det är svårt när du glider in 21.00 & gymmet stänger 21.30!

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5582786)
Kan inte böja SL och då jag är quadfetischist så är det ju bara bra att köra OL-böj :D
Tur att det finns nån gång i livet det är till fördel att vara kort :D

Det är ju sant det du säger om bältesanvändning. Bara jag som aldrig kört med det :/

Haha! Jag sa aldrig att du var kort, bara att du var kortare än mig :)

Citat:

Ursprungligen postat av Gukke (Inlägg 5583096)
Bra skrivet Ola, tänkte bara höra har du nå framtida mål? t.ex tävlingar? :)

Tack Gukke!

NEJ inga tävlingsplaner förutom mot mig själv. Du ser ju vad min signatur säger om mig som person :)

Panthro 2012-02-06 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5583319)
Tråkigt att du känner så Kim.

Jag har förståelse för att du har dålig dygnsrytm, MEN du måste ju själv offra lite energi på att sätta press på dig själv & se till att du hittar en röd tråd. ÖAK är säkert en mycket bra miljö för dig, men för att du ska kunna hävda dig där så måste glöden upp med 4000%

Hade så gärna velat ge dig inspiration & tagg, men det är svårt när du glider in 21.00 & gymmet stänger 21.30!

Joo det är sant man skulle behöva sätta mycket press på sig skälv och ta tag i saker och få lite rutin och rytm.

Jag tror ÖAK kan göra en gott och få lite nya mål och satsningar men som du säger glöden måste upp och den man försöker (söka)

Vi ses inte så ofta på gymmet då man tyvärr är oftast i sista minuten får bra med motivationen från 4klövern gillar skarpt crazy back workout :D

Hade velat se Crazy workout på fler muskler och inte bara rygg.

chrille87 2012-02-06 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Panthro (Inlägg 5583429)
Hade velat se Crazy workout på fler muskler och inte bara rygg.

Jag kan hålla med på den här punkten = )

Nano-Sekund 2012-02-06 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av chrille87 (Inlägg 5583454)
Jag kan hålla med på den här punkten = )

Det kommer, det kommer ! .....

Panthro 2012-02-06 21:08

Vi får dra nån gång ben pass som jag kör benpress/benspark / liggande lårcurl/sittande lår curl med pyramid upp och ner.

i pressen blir en bra blandning mellan hög och låg reps och korta och djupa pressar och sen vill man ha rullstol till nästa övning :D

Nano-Sekund 2012-02-06 21:10

6/2 Ben (framsida/baksida) + Marklyft

Kliver in på IKSU & får se ett full packat gym, (kaffepaus i elitserien) dvs. MASSOR med folk. Sen så är halva avdelningen med fria vikter avställt pga. renovering, sneglar mot Hackliften som också är på rep. PARODI!
Men men... bara att improvisera så jag nöp benpressen & snurrade runt på passet litegrann. Ej opti, men vad att göra!

Benpress (smal stance) 2+1 utförande
??X8 reps 8 set (alla benpressar är så olika, gick på känn & räknade aldrig vikt)

Marklyft med döda starter (utan bälte) 2+1 utförande
100x3
140x3
180x3
180x3
180x3

Knäböj (utan bälte) 3+1 utförande
80x3
100x3
120x3
120x3
120x3
120x3

Bensparkar 3+1 utförande
15 reps 4 set

Liggande lårcurl 3+1 utförande
15 reps 4 set

Detta blir lite av en "känna på vecka" eftersom att jag inte tränat med detta tänk & upplägg på 4-5 år, Kommer att bli mycket intressant att se hur detta kommer att utveckla sig!

Nano-Sekund 2012-02-06 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av Panthro (Inlägg 5583651)
Vi får dra nån gång ben pass som jag kör benpress/benspark / liggande lårcurl/sittande lår curl med pyramid upp och ner.

i pressen blir en bra blandning mellan hög och låg reps och korta och djupa pressar och sen vill man ha rullstol till nästa övning :D

Du skulle vart med idag Kim! Då hade du fått be om att bli utburen eller utrullad!

Panthro 2012-02-06 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5583682)
Du skulle vart med idag Kim! Då hade du fått be om att bli utburen eller utrullad!

Haha kan tänka mig det böj och press efter det har en tendens att döda benen totalt.
Lite små kul när man får sån träningsvärk att man inte ens kan sätta sig på dass utan får ta sats eller hålla isig i nått för att kunna sitta.

XFactor 2012-02-06 21:36

Här har vi att gör med ett FREAK i lagårdsdörrs-klass:hbang:

jokem 2012-02-06 22:19

IKSU efter årsskiftet har blivit en djungel, måndagar är absolut värst. Går aldrig att träna efter kl 4 i stort sett. Jag tror nyårslöften och julbordsnojjan har slagit till!

Nano-Sekund 2012-02-06 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Panthro (Inlägg 5583743)
Haha kan tänka mig det böj och press efter det har en tendens att döda benen totalt.
Lite små kul när man får sån träningsvärk att man inte ens kan sätta sig på dass utan får ta sats eller hålla isig i nått för att kunna sitta.

Håller med dig Kim, Det är verkligen en härlig känsla! :)

Citat:

Ursprungligen postat av XFactor (Inlägg 5583785)
Här har vi att gör med ett FREAK i lagårdsdörrs-klass:hbang:

Det har vi! Iafa. så länge som han har sin Fjällräven vinterjacka på sig! :)

Citat:

Ursprungligen postat av jokem (Inlägg 5583937)
IKSU efter årsskiftet har blivit en djungel, måndagar är absolut värst. Går aldrig att träna efter kl 4 i stort sett. Jag tror nyårslöften och julbordsnojjan har slagit till!

Jo jag är medveten om det! Blev tyvärr tvungen att göra en Mogly & traska rakt in i djungeln, men det löste sig fint ändå (med en gnutta tur också) :)

Fredrik.J 2012-02-06 23:05

Har man Quads som är större än fjällräven jackan så kan du väl starta med pressen oavsett, contraction med snedkeps på 100+?
//Chokladägg som är större än vad Jose Raymond är lång(vilket säger absolut inget)

:)

Nano-Sekund 2012-02-07 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik.J (Inlägg 5584040)
Har man Quads som är större än fjällräven jackan så kan du väl starta med pressen oavsett, contraction med snedkeps på 100+?
//Chokladägg som är större än vad Jose Raymond är lång(vilket säger absolut inget)

:)

Älskar din humor mitt lilla ägg! Mina wheels är riktigt svaga & sköra trots +100, närmare bestämt 107.4kg (klev på vågen nu innan "kvällskardion"

Vad ska jag göra? Jag väger 10 kg mera än dig!

stockinger 2012-02-07 10:20

100+? du är ingen lill-kille du inte ;)
hur lång är du ola? `

Tycker ditt benpass så förjävla bra ut i både vikt och reps! :thumbup:
(önskar att vi också hade en "riktig" benpress på gymmet så man kunde kötta ben ordentligt *gah!*)

Nano-Sekund 2012-02-07 10:34

Jag är 185 cm!

Min benstyrka är ok, förutom Knäböjen som är en katastrof (mest pga. riktigt dålig teknik.) Skulle nog vilja hävda att böj är min absolut svagaste länk i träningskalendern, vilket är mycket tråkigt. Har tyvärr haft problem med ett knä senaste åren, så böjjandet har blivit lidande. Just nu kör jag med stop, & riktigt långsamt utförande.

Vad gäller benpress så är det en riktigt bra övning, MEN min favoritövning är hacklift, vet ej om ni har någon sådan?

Bifogar ett träningsklipp då jag kör hacklift.

stockinger 2012-02-07 15:23

jaha då är du bara 3cm längre än mig men nästan 30kg tyngre.
Hade en hacklift på förra gymmet och jag håller med till 100% om att den biter fint på låren ;)

Nano-Sekund 2012-02-07 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5585127)
jaha då är du bara 3cm längre än mig men nästan 30kg tyngre.
Hade en hacklift på förra gymmet och jag håller med till 100% om att den biter fint på låren ;)

I den form jag är i nu, så kallar jag mig fet. Detta givetvis i relation till den form jag haft som bäst *popcorn*

Numse 2012-02-07 15:33

Får vi lita bilder för att styrka ditt påstående? :)

Niwah 2012-02-07 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5585147)
I den form jag är i nu, så kallar jag mig fet. Detta givetvis i relation till den form jag haft som bäst *popcorn*

Är du i Ume fortf?? Har ju börjat komma igång lite smått nu iaf. Blir crazy back workout idag minus crazy ;)

Nano-Sekund 2012-02-07 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Numse (Inlägg 5585151)
Får vi lita bilder för att styrka ditt påstående? :)

Kommer bilder då jag väger 110! *popcorn*

JAG LOVAR! XFactor & RobbanB här på kolo såg mig nyligt, & dom styrker mitt påstående om fet ;)

Nano-Sekund 2012-02-07 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5585186)
Är du i Ume fortf?? Har ju börjat komma igång lite smått nu iaf. Blir crazy back workout idag minus crazy ;)

Då kanske vi ses! Ska dit & bomba chest! Åker hem imorgon (tidigt)

XFactor 2012-02-07 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5585189)
Kommer bilder då jag väger 110! *popcorn*

JAG LOVAR! XFactor & RobbanB här på kolo såg mig nyligt, & dom styrker mitt påstående om fet ;)

Nej nej, inte fet, möjligtvis lite lätt off. Alla kan ju inte vara som tompee och ha patetisk off-form. Upp till 115 ska du;)

Numse 2012-02-07 17:36

haha, men du ville ändå inte deffa till sommaren om jag inte minns fel?

Loui26 2012-02-07 17:53

Håller nog också hackliften som min favoritbenövning! Har dock på senare tid blivit lurad av Mearsault att köra mer och mer knäböj, men det har antagligen bara varit positivt :)

Jag är också nyfiken på bilder då du ser bra grov ut i din 4-lövern hood *flex* Föresten vad menas med 2+1/3+1 teknik? Har det att göra med hur excentriskt kontra kocentriskt du kör?

Nano-Sekund 2012-02-07 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av XFactor (Inlägg 5585353)
Nej nej, inte fet, möjligtvis lite lätt off. Alla kan ju inte vara som tompee och ha patetisk off-form. Upp till 115 ska du

"Lite lätt off" jaaa DU är snäll du :Virro Jag har bara 7.5 kgkvar till 115! Känns aningen äckligt & onödigt, men har man lovat så har man & JAG står alltid för vad jag lovat *gah!*

Citat:

Ursprungligen postat av Numse (Inlägg 5585410)
haha, men du ville ändå inte deffa till sommaren om jag inte minns fel?

Nej detblir ingen def Numse, möjligtvis en forma av balans under ett par månader. År en AV/PÅ person så det är antingen eller som gäller *flex*

Citat:

Ursprungligen postat av Loui26 (Inlägg 5585449)
Håller nog också hackliften som min favoritbenövning! Har dock på senare tid blivit lurad av Mearsault att köra mer och mer knäböj, men det har antagligen bara varit positivt

Jag är också nyfiken på bilder då du ser bra grov ut i din 4-lövern hood *flex* Föresten vad menas med 2+1/3+1 teknik? Har det att göra med hur excentriskt kontra kocentriskt du kör?

Klart att du ska köra böj! Finns ingen bättre övning (ifall man har en bra teknik) Kör både böj & hack ;)

1+1: upp & ner
2+1: bromsa 2 sek, sen upp
3+1: bromsa 3 sek, sen upp

Samma förklaring på dragövningar, att jag bromsar vikten...

Nano-Sekund 2012-02-07 20:16

7/2 Bröst, Vader

Träning på IKSU idag med.

Hade en plan med dagens pass, tyvärr så fanns inte trycket att fullborda den. Mitt mål var att göra en 10 på 55 kg hantlarna i lutande hantelpress (med bra utförande) Kände redan på värmningen att triccarna inte var full-laddade! Styrkan börjar att komma tillbaka i bröstet efter mina krånglande bröstfästen, ge mig några veckor till så ska det nog bli lite bättre med vikt & reps.
Snurrade runt på övningarna idag också, men det har ingen betydelse eftersom att detta är en "känna på" vecka. Tack Niwah för att du filmade.

Lutande hantelpress 2+1 utförande
31x8
40x8
45x8
55x9 FAN...(Finns på film, Skiter i att lägga upp) Lägger upp när jag utför setet med Jay Cutler utförande.
50x8

Bänkpress med stop 3+1 utförande
90x4
110x4
110x4
110x4
110x4

Hammer strenght pressmaskin 2+1 utförande
50x10
50x10
50x10

Cable cross underifrån 3+1 utförande
15 reps 4 set

Vader
12-20 reps 12 set, med olika övningar & vinklar

Panthro 2012-02-07 20:32

Nänä upp med videon nu

Drog skälv ett riktigt bra bröst och triceps pass.
Älskar verkligen enarms hantelpress grymt bra för balansen och man känner verkligen hur axel bröst och triceps får jobba :D

stockinger 2012-02-07 20:33

vad innebär 2+1 / 3+1 utförande? :) (tempot?)

Panthro 2012-02-07 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5585847)
vad innebär 2+1 / 3+1 utförande? :) (tempot?)

Om du missa så skrev han just det


1+1: upp & ner
2+1: bromsa 2 sek, sen upp
3+1: bromsa 3 sek, sen upp

Nano-Sekund 2012-02-07 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av Panthro (Inlägg 5585842)
Nänä upp med videon nu

Drog skälv ett riktigt bra bröst och triceps pass.
Älskar verkligen enarms hantelpress grymt bra för balansen och man känner verkligen hur axel bröst och triceps får jobba :D

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5585847)
vad innebär 2+1 / 3+1 utförande? :) (tempot?)

Citat:

Ursprungligen postat av Panthro (Inlägg 5585879)
Om du missa så skrev han just det


1+1: upp & ner
2+1: bromsa 2 sek, sen upp
3+1: bromsa 3 sek, sen upp

Blir ingen film Kim, jag är för arg & besviken för att lägga upp. Avskyr när det inte går som jag tänkt...

Stockinger: är precis som Panthro skrev!

Niwah 2012-02-07 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5585978)
Blir ingen film Kim, jag är för arg & besviken för att lägga upp. Avskyr när det inte går som jag tänkt...

Stockinger: är precis som Panthro skrev!

Blir desto roligare då du sätter serien med det utförande du vill ha :) Är ju inget kul att lägga upp film om man inte är nöjd.

Nano-Sekund 2012-02-07 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5586039)
Blir desto roligare då du sätter serien med det utförande du vill ha :) Är ju inget kul att lägga upp film om man inte är nöjd.

Precis Nisse!

Var absolut ingen katastrof med utförandet, men jag kan bättre & är ganska så pedantisk lagd ;)

tompee 2012-02-09 01:09

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5585814)
7/2 Bröst, Vader

Träning på IKSU idag med.

Hade en plan med dagens pass, tyvärr så fanns inte trycket att fullborda den. Mitt mål var att göra en 10 på 55 kg hantlarna i lutande hantelpress (med bra utförande) Kände redan på värmningen att triccarna inte var full-laddade! Styrkan börjar att komma tillbaka i bröstet efter mina krånglande bröstfästen, ge mig några veckor till så ska det nog bli lite bättre med vikt & reps.
Snurrade runt på övningarna idag också, men det har ingen betydelse eftersom att detta är en "känna på" vecka. Tack Niwah för att du filmade.

Lutande hantelpress 2+1 utförande
31x8
40x8
45x8
55x9 FAN...(Finns på film, Skiter i att lägga upp) Lägger upp när jag utför setet med Jay Cutler utförande.
50x8

Bänkpress med stop 3+1 utförande
90x4
110x4
110x4
110x4
110x4

Hammer strenght pressmaskin 2+1 utförande
50x10
50x10
50x10

Cable cross underifrån 3+1 utförande
15 reps 4 set

Vader
12-20 reps 12 set, med olika övningar & vinklar

Ajajaj, Bara 9 reps, Besviken!!

Nano-Sekund 2012-02-09 01:37

Läste nyss min journal bakåt i tiden. Konstaterade detta när jag jämför då&nu!:
+ jag skrev betydligt utförligare om. detaljerna vid sidan av träningen förut. (skyller det på bloggen)
+ jag vägde 93kg vid samma tidpunkt ifjol & hade startat dieten.
+ jag måste vara den som utvecklats minst på Kolo senaste året, rent styrkemässigt.
+ jag har sjukt lite fritid till att sitta på Kolo & hålla mig uppdaterad.
+ jag saknar Jim, min tr.polare som vart skadad hela vintern
+ jag kommer inte att endast äta kyckling, lax, kött, brocoli hela våren.
+ jag kommer aldrig att få träna ett renodlat byggarpass med TammerTomme.

haha det var ett par tankar, ny ska jag försöka sova....

tompee 2012-02-09 08:20

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5588835)
Läste nyss min journal bakåt i tiden. Konstaterade detta när jag jämför då&nu!:
+ jag skrev betydligt utförligare om. detaljerna vid sidan av träningen förut. (skyller det på bloggen)
+ jag vägde 93kg vid samma tidpunkt ifjol & hade startat dieten.
+ jag måste vara den som utvecklats minst på Kolo senaste året, rent styrkemässigt.
+ jag har sjukt lite fritid till att sitta på Kolo & hålla mig uppdaterad.
+ jag saknar Jim, min tr.polare som vart skadad hela vintern
+ jag kommer inte att endast äta kyckling, lax, kött, brocoli hela våren.
+ jag kommer aldrig att få träna ett renodlat byggarpass med TammerTomme.

haha det var ett par tankar, ny ska jag försöka sova....

Haha, det var inte så mycket positivt här inte ;)

Nano-Sekund 2012-02-09 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av tompee (Inlägg 5588934)
haha, det var inte så mycket positivt här inte ;)

kolo-rape !

Nano-Sekund 2012-02-09 11:51

9/2 Axlar

Stor fokus på teknik & kontakt idag. Börjar komma in i det nya upplägget. Känns som att kroppen fått sig en smärre chock när det ska avverkas 4 set på en skapligt tung vikt istället för ett set på en väldigt tung vikt.
Ändrade om greppet på press bakom nacke, till väldigt brett grepp. Detta för att belasta axlar max & triceps min.

Lyft åt sidan i maskin 3+1 tempo
10kgx(12,12,12,12)

Press bakom nacke i smith (brett grepp) 2+1 tempo
70x(10,10,10,10)

Drag till hakan 2+1 tempo
30x(12,12,12,12)

Lyft åt sidan med viktskiva 2+1 tempo
10x(8,8,8,8)

Jack Ohlson 2012-02-09 14:05

När får vi beskåda Crazy shoulder workout? :D Du har styrka att imponera lika mycke där som i crazy back :thumbup:

chrille87 2012-02-09 14:07

Då kan du vara med Jack =)

Nano-Sekund 2012-02-09 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av Jack Ohlson (Inlägg 5589653)
När får vi beskåda Crazy shoulder workout? :D Du har styrka att imponera lika mycke där som i crazy back :thumbup:

Haha! Jadu Jack det har vart på G! Vi har faktiskt filmmaterial för att göra en part.1. Tyvärr så är den inte mega Crazy ;( Men iofs. så brukar man ju börjar lågt & barka eftersom *flex* du är mer än välkommen på part.2 :thumbup:

Citat:

Ursprungligen postat av chrille87 (Inlägg 5589660)
Då kan du vara med Jack =)

Han SKA vara med!

Jack Ohlson 2012-02-09 16:04

:em: skulle vara trevligt om ja våga! Får se hur det blir med det :D
Skulle ju vara kul att se en crazy shoulder med chrilles klot också :hbang:

Nano-Sekund 2012-02-09 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av Jack Ohlson (Inlägg 5589892)
:em: skulle vara trevligt om ja våga! Får se hur det blir med det :D
Skulle ju vara kul att se en crazy shoulder med chrilles klot också :hbang:

Jack klart att det blir av! Finns inga ursäkter! Ska fixa en filmare så att vi bara behöver fokusera på träningen!

Ang Chrille så är han för svag för att vara med, tyvärr...

// hård men rättvis kille

chrille87 2012-02-09 17:42

Styrkemässigt är jag ett skämt då det kommer till axlar men jag kan se bra ut på bild/film // desperat försök

Jack Ohlson 2012-02-09 17:52

Vid presentationen av mig kan man få se mitt ansikte, sen en smidig övergång till chrilles kropp.. sen kör jag nån stor tröja hela passet! ;)
Jag säger väl att jag är på nu då, så får jag se till att våga sen när de väl gäller :D men först måste ni fixa part 1!

Loui26 2012-02-09 20:03

Tog en vända genom alla C-B workouts idag och jag kan bara säga att jag (trots min ständiga filosofi om kontakt :P) blev jäkligt sugen på att prova lasta på lite mer och bara köra! Ser verkligen fram emot axel varianten :)

Sen måste jag fråga lite snabbt, säger ni Pannkaka i Piteå? :)

Nano-Sekund 2012-02-09 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av chrille87 (Inlägg 5590060)
Styrkemässigt är jag ett skämt då det kommer till axlar men jag kan se bra ut på bild/film // desperat försök

Hela KOLOs kelgris Chrille87 bökar & ber om att få vara med och träna!, men räcker detta smicker? Svar:NEJ! Crazy rullarna handlar inte om nätverk med ådror på axlar & lem. Det handlar om brasa midjor, hög fett% samt mycket kläder! Sry Chrille, du är inte vad vi söker ;(

Citat:

Ursprungligen postat av Jack Ohlson (Inlägg 5590091)
Vid presentationen av mig kan man få se mitt ansikte, sen en smidig övergång till chrilles kropp.. sen kör jag nån stor tröja hela passet!
Jag säger väl att jag är på nu då, så får jag se till att våga sen när de väl gäller men först måste ni fixa part 1!

Jack! Vi fixar allt du ber om. Personer som väger +100kg håller vi varmt om hjärtat ;)


Citat:

Ursprungligen postat av Loui26 (Inlägg 5590437)
Tog en vända genom alla C-B workouts idag och jag kan bara säga att jag (trots min ständiga filosofi om kontakt :P) blev jäkligt sugen på att prova lasta på lite mer och bara köra! Ser verkligen fram emot axel varianten :)

Sen måste jag fråga lite snabbt, säger ni Pannkaka i Piteå? :)

Tycker absolut du ska våga lasta. Variation lätt/tungt/Crazy är nog bästa receptet.

Jo vi kallar det pannkaka, gör inte ni det ? :)

Niwah 2012-02-09 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Loui26 (Inlägg 5590437)
Tog en vända genom alla C-B workouts idag och jag kan bara säga att jag (trots min ständiga filosofi om kontakt :P) blev jäkligt sugen på att prova lasta på lite mer och bara köra! Ser verkligen fram emot axel varianten :)

Sen måste jag fråga lite snabbt, säger ni Pannkaka i Piteå? :)

NEJ! Vi säger plättar! Pannkaka = Ugnspannkaka
Plättar = Pannkaka och Miniplättar = Plättar :)

Är väl mest logiskt kan man tycka då plättar är en större variant av miniplättar. Varför kalla de små för plättar och de lite större med samma form för pannkakor?! Makes no sense!

Loui26 2012-02-09 21:28

Vet inte men pannkakor steker man ofta i en stenpanna och därmed kommer väl pannkaka fram sen finns det väl inte så många stekpannor som är ~1 dm i diameter så då får man ta ett plättjärn istället och därmed blir det plättar :)

Men det är bara vad jag tror, den där diskussionen om plättar vs pannkaka orkar jag inte ta heller (den har man haft några gånger).
Hade bara för mig att gränsen gick någonstans vid Umeå och blev därför lite fundersam angående Piteå :)

Hetz 2012-02-09 21:31

Haha ni är störda :D
Pannkaka = allt som är större än plättar
Plättar = allt som är mindre än en regular pannkaka
Ugnspannkaka = en större form i ugnen!

Niwah 2012-02-09 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Loui26 (Inlägg 5590678)
Vet inte men pannkakor steker man ofta i en stenpanna och därmed kommer väl pannkaka fram sen finns det väl inte så många stekpannor som är ~1 dm i diameter så då får man ta ett plättjärn istället och därmed blir det plättar :)

Men det är bara vad jag tror, den där diskussionen om plättar vs pannkaka orkar jag inte ta heller (den har man haft några gånger).
Hade bara för mig att gränsen gick någonstans vid Umeå och blev därför lite fundersam angående Piteå :)

Nån med för mycket fritid borde kartlägga plätt-/pannkaksgränserna :)

Tycker det är lustigt med folk som blir upprörda av att diskutera huruvida det heter plättar/pannkaka, "OMG, TYCKER MAN INTE SOM MIG HAR MAN FEL!".

Hetz 2012-02-09 21:34

Den där facebook omröstningen som fanns förut spårade totalt och det blev mordhot och grejer ;D

Nano-Sekund 2012-02-09 22:43

Många åsikter hära!

Kan väl tycka att denna diskussion hör hemma på inlägget på bloggen! Är nog inte många som greppar sammanhanget! heheh...

Tycker Hetz summerar det hela mycket bra :D

Nano-Sekund 2012-02-10 18:57

10/2 Rygg, B-A axlar, Biceps

Bra pass rakt av. Stor fokus på kontakt & känsla i varje reps. Har nu avverkat alla muskelgrupper denna vecka & jag känner en stor skillnad i kroppen med mitt nya upplägg. På många övningar har jag plockat ner ganska så ordentligt med vikt, ändå så Känner jag mig lika krossad som efter Crazy back workout filmerna.
Mycket jobb till helgen så jag bakade in armpasset i ryggpasset.

Supinerade latsdrag 2+1 tempo
100kg X (8,8,8,8)

Stångrodd (pronerat grepp) 2+1 tempo
100kg X (8,8,8,8)

Marklyft med döda starter (inget bälte) 2+1 tempo
185kg X (3,3,3)

Sittande rodd i cable (v-grepp) 3+1 tempo
80kg X (8,8,8,8)

Breda latsdrag 3+1 tempo
80 X (8,8,8,8)

Jag kommer att köra mark 2ggr i veckan med 3X3 upplägg. Kör med ganska så bromsande rörelse i den negativa fasen, samt utan bälte. Kommer att höja ca 5kg/vecka. Änså länge så är jag långt ifrån FAIL.

stockinger 2012-02-10 20:48

Dina ryggpass lever ju upp till ordet crazy!

Nano-Sekund 2012-02-10 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5592531)
Dina ryggpass lever ju upp till ordet crazy!

Haha! Tack för den komplimangen! :)

Var iofs.mera av ett kontaktpass, men vinterna går uppåt, så även kroppsvikten haha !


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)