Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nano-Sekund bygger & äter!, samt jobbar och sover! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156157)

Jonithan 2012-08-17 18:16

Fasen vad du var svag då! 4:or och 5:or på 130kg i bänk är ju som heliumvikter! ;) Försöker blunda och visualisera hur det känns att vara så stark...men det går liksom inte...! :D

Nano-Sekund 2012-08-17 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5932854)
Fasen vad du var svag då! 4:or och 5:or på 130kg i bänk är ju som heliumvikter! ;) Försöker blunda och visualisera hur det känns att vara så stark...men det går liksom inte...! :D

Haha! Träna ett par år ät bra sköt sömnen & ha en tanke med din träning, då kan jag garantera att du är minst lika stark som mig i framtiden!

Joensson 2012-08-19 20:22

http://www.youtube.com/watch?v=H-nIBAM1P0s :Virro

benaciii 2012-08-19 20:25

Bra armar!

Nano-Sekund 2012-08-20 08:26

Citat:

Ursprungligen postat av Joensson (Inlägg 5935763)

Hahahaha!!!!! Vart f*n hittade du detta klipp! Sjukt roligt & spot ON på diskussionen i tråden!! Återigen hahhashahh!

Citat:

Ursprungligen postat av benaciii (Inlägg 5935771)
Bra armar!

Tack Benacii! Men som sagt - tycker inte att jag har stora armar, kan väll iofs. Ha att göra med min byggorexia (blir aldrig nöjd med något)

Adama 2012-08-20 08:40

Har du något definierat mål med din träning?

Nano-Sekund 2012-08-20 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av Adama (Inlägg 5936280)
Har du något definierat mål med din träning?

Jag har väldigt många mål som jag dagligen krigar mot mig själv med - men NEJ inga mål som FF5, tammerpokalen, Crossfit-SM etc.

Jag fungerar mera som coach till folk som tävlar & till personer som vill ha hjälp med div. målsättningar inom träning/kost/body transformation.

Jag har en grej på G som jag skulle vilja genomföra men jag måste känna mig 110% taggad-motiverad-skadefri ifall jag ska kunna genomföra den samt även deklarera den här på kolo & 4-klovern samt inom andra sociala medier!

Hoppas svaret gav dig någon typ av bild på vem jag är. MYCKET kul att du tittar in! =)

Nano-Sekund 2012-08-20 11:22

20/8 - Måndag - Bröst, Triceps

Bänkpress med stop - Med stop för att safe:a med nacken
80x3
100x3
110x3
120x3
130x3 - Kunde garanterat fixat en 5:a
140x2 - BRA! - FILM
100x21 - Tuch and go!

Lutande bänkpress (fri stång)
60x8
80x8
90x8
100x5

Smal bänkpress
80x5
90x5
100x5

Pushdowns (brett grepp)
4 set 6-8 reps - tungt

6 dagar sedan jag skadade nacken & än är det absolut inte 100% men jag kunde iafa. träna idag. Kroppen känndes trycklös, men utvilad i leder & ligament samt armbågar. Körde därför bänkarna med stop istället för tuch and go. Tränade med tompee här på kolo - en kille som är grym - ger alltid bra energi att träna med han!

Nu håller jag tummarna för att nacken inte ska stelna till, bara 11 dagar kvar på min challange mot Chrille87 (200kg marklyft for reps) kommer max att hinna 2 markpass på det (om nacken håller) - Jag känner att stressen kryper allt närmare!!


Jonithan 2012-08-20 11:55

Är sjukt nog mer imponerad av 21:an på 100 än 2:an på 140! Kalla mig ologisk men fyfan vad grymt! :)

Nano-Sekund 2012-08-20 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5936557)
Är sjukt nog mer imponerad av 21:an på 100 än 2:an på 140! Kalla mig ologisk men fyfan vad grymt! :)

Tack JonitXander!

Haha! Det är inte alls ologiskt :)

Bör kunna fixa några mera på 100kg om jag tar in greppet (håller ganska så brett) - problemet då är att jag har tendenser att få ont i bröstfästena vid högre reps :(

stockinger 2012-08-20 15:23

Kul att bänken gick så bra idag :)
vad ligger PB't på i "t&g"??

Nano-Sekund 2012-08-20 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av stockinger (Inlägg 5936988)
Kul att bänken gick så bra idag :)
vad ligger PB't på i "t&g"??

Har petat upp 155kg för ca 3år sedan - har egentligen aldrig haft bänkpress som någon favoritövning, har alltid vart bra mycket starkare i hantlar.

Men nu har jag iafa. 160 inom sikte, efter det kanske jag också får skriva ut ett [B]PR[/B] sometime ;)

Nano-Sekund 2012-08-20 20:30

Som en liten update kan jag meddela att Chrille87 idag bombade iväg 10 reps på våran 200kg marklyftstävling - maxreps ! ( #ovsc )

Nu måste jag läka min nacke, för att hinna bomba innan Aug månad tar slut !!!

#grymt #Chrille #jag #känner #mig #stressad

Nano-Sekund 2012-08-20 21:13

Kastar upp en FILM på mina 21 reps på 100 kg bänkpress på dagens bröstpass.

Utförandet blir alltid av blandad karaktär när man ska "reppa lös" - Döm själva vad ni tycker. 25 reps kanske kan finnas med lite träning & smalare grepp (mera triceps) *flex*


Tediiieee 2012-08-20 21:16

Bra kämpat! :) Hur mkt hantelpressar du?

Likeapeanut 2012-08-20 21:35

Starkt som fan! Härlig musik också =)

Nano-Sekund 2012-08-20 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Tediiieee (Inlägg 5937694)
Bra kämpat! :) Hur mkt hantelpressar du?

Har gjort som bäst
8a pÅ 55kg - sned hantelpress
5a på 50kg - sittande hantelpress (axlar)
Tyvärr aldrig tränat på ett gym med hantlar större än 55 kg :cryout:
Vore kul att få pröva lite tunga plana hantelpressar (kommer väll i framtiden)


Citat:

Ursprungligen postat av Likeapeanut (Inlägg 5937745)
Starkt som fan! Härlig musik också =)

Tack Nöten! Jo den låten är grymt skön! :)

Grotesk 2012-08-20 22:49

Önskar att jag var lika bra i bänken som du är. :d

benaciii 2012-08-20 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5937860)
Har gjort som bäst
8a pÅ 55kg - sned hantelpress
5a på 50kg - sittande hantelpress (axlar)
Tyvärr aldrig tränat på ett gym med hantlar större än 55 kg :cryout:
Vore kul att få pröva lite tunga plana hantelpressar (kommer väll i framtiden)




Du är välkommen till mitt gym! finns hantlar upp till 90kg ;)

toalettmysaren 2012-08-21 07:13

shit, massivt starkt på 140x2! Mer props i mina ögon än touch&go! gäller även mark, döda starter for the win! That said,.. den dagen jag klarar högreppa 100kg som om de vore 50kg så är jag en väldigt lycklig karl. Just nu är målet att maxa 100kg till jul så det är ju en chunk reps kvar to go.

Nano-Sekund 2012-08-21 08:48

Citat:

Ursprungligen postat av Grotesk (Inlägg 5937877)
Önskar att jag var lika bra i bänken som du är. :d

Haha! Tack Grotesk! Jag tror nog att du kan matcha upp mig i framtiden, jag har legat på samma vikter +-15 kg i 3 år.. så bara du ökar så är du ikapp =)

Citat:

Ursprungligen postat av benaciii (Inlägg 5937928)
Du är välkommen till mitt gym! finns hantlar upp till 90kg ;)

Det vore extremt roligt, givetvis är 90 kg aningen krydd starkt för mig men det vore kul att få känna på 60kgs iafa. =) Vart tränar du, exhale i Göteb. ?

Citat:

Ursprungligen postat av toalettmysaren (Inlägg 5938081)
shit, massivt starkt på 140x2! Mer props i mina ögon än touch&go! gäller även mark, döda starter for the win! That said,.. den dagen jag klarar högreppa 100kg som om de vore 50kg så är jag en väldigt lycklig karl. Just nu är målet att maxa 100kg till jul så det är ju en chunk reps kvar to go.

TY Toilet-guy! Jo det känndes mycket bra igår både på stop-bänkarna & reppandet. Ang mark med döda/tuch and go så kan jag tycka att tuch and go är att föredra på reps (mer än 5 reps) annars är risken stor att man failar i botten, stummt när alla stabiliseringsmuskler gett upp. MEN vad gäller max-reps eller tunga 3:or så är ABSOLUT döda starter the way to go!

Nano-Sekund 2012-08-21 19:45

Laddning & taggning Is ON !! Ben kl 22.00 med tompee ska plåga han till några PB

antonolsson 2012-08-21 19:50

tråkigt med skador, men du verkar kötta på riktigt bra ändå! //Lättviktare.

Nano-Sekund 2012-08-22 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av antonolsson (Inlägg 5939375)
tråkigt med skador, men du verkar kötta på riktigt bra ändå! //Lättviktare.

Jo riktigt tråkigt, men det hör till spelets regler! Är på bättringsvägen nu & kan köra det mesta. // Överviktaren

Nano-Sekund 2012-08-22 09:12

21/8 - Tisdag - Ben, Vader

Knäböj
Frontböj

Benspark
Liggande lårcurl

Sittande vadpress
Gång i trappor

Tyvärr så kunde jag inte köra vidare tungt på varken knäböj eller frontböj pga. nacken & bröstryggen, kände givetvis en stor besvikelse över detta - La istället ALL min energi på att peppa & skrika fram min tr.kompis tompee till några pers på vikt & reps i knäböjen - KIKA gärna in hans journal för filmer! - Tompee:s väg mot CrossFit SM 2012

Likeapeanut 2012-08-22 11:00

Nano, har en fråga angående filmerna, vad använder ni er utav för att klippa ihop dessa?
Mvh n00b =)

Nano-Sekund 2012-08-22 16:13

Ca 99% av våra 170 filmer är filmade med iphone & redigerade i imovie på Mac.
Man kan verkligen åstakomma rätt så bra produktioner med väldigt små medel.

Jag antar att du menar filmer på 4-klovern.se & inte de små filmklipp på div. Övningar jag postar här på kolo. ?

Ska även sägas att det är tompee som redigerar & ofta så sitter jag med.

PatJack 2012-08-22 16:36

Kollade ryggpasset på 4klövern! Kul med lite folk som mosar lite tyngre vikter på passen! =)

Alexei 2012-08-22 16:47

Du har lätt en trea på 140, t.o.m. en fyra med en taktisk uppvärmning och en frisk nacke *flex*

Nano-Sekund 2012-08-22 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av PatJack (Inlägg 5940768)
Kollade ryggpasset på 4klövern! Kul med lite folk som mosar lite tyngre vikter på passen! =)

Kul att du tittar in PatJack!! Om man vill ta sig framåt i sin träning & spränga platåer så måste man våga mosa på ORDENTLIGT i vissa perioder. Tyvärr allt för många som som hoppas på tillväxt genom att ständigt suga på trygghetsnappar & dagligen tillämpa överstrikta PT-utföranden!

Citat:

Ursprungligen postat av Alexei (Inlägg 5940792)
Du har lätt en trea på 140, t.o.m. en fyra med en taktisk uppvärmning och en frisk nacke *flex*

Det bör finnas en 4a 5a med tuch and GO! Siktar på att få upp 160 kg inom kort :) kul att du skriver Alexei :)

PatJack 2012-08-23 12:41

[QUOTE=Nano-Sekund;5941413]Kul att du tittar in PatJack!! Om man vill ta sig framåt i sin träning & spränga platåer så måste man våga mosa på ORDENTLIGT i vissa perioder. Tyvärr allt för många som som hoppas på tillväxt genom att ständigt suga på trygghetsnappar & dagligen tillämpa överstrikta PT-utföranden! QUOTE]

Kan bara hålla med!:hbang:

toalettmysaren 2012-08-23 14:31

Har en liten fundering och din input skulle vara mycket uppskattad,

av ren inspiration av surret här inne och lite varstans så tog jag upp touch&go igen på marklyften idag, (körde så till en början då jag började med marklyft), men slutade med det då jag tyckte döda starter kändes mycket bättre och mer tömmande så att säga, fick bättre kontakt med ryggen helt enkelt. Nåja, över till min fundering;

Jag körde touch&go idag då inspirerad, då jag hade föreställningen om att man bör ju fixa lite mer då man gör det, och känslan av att kugga upp skulle infinna sig, 3settade förra veckan på 7x110kg(legat på 110-120 sen före sommaren) med döda starter så taggad racka jag upp 120kg då jag har gjort 5or på det tidigare med döda starter och tog sikte på 7+ reps.

Blev en femma på första t&go'n och 3,5 min senare en 3'a. Greppet svek mig hårt, och jag dog helt och hållet. Vilade en stund och gjorde utan större problem 5or med döda starter, är det jag som hade fel uppfattning om vad som skall vara "lättare" eller är det helt enkelt så att det är mitt grepp som är alldeles för kissigt?
Man skulle kunna tro att jag har mycket benstyrka och att jag använder mig mycket av dem i döda starterna vid lyften men så vet jag inte är fallet, är faktiskt cp-svag i ben.

Med detta ovan som jag säger, hur tycker du jag skall lägga upp marklyftet i fortsättningen för att kugga upp hårt och pressa vikter? lågreppa t&g? lågreppa döda starter? Bör påpeka att jag är jävligt nojig över att få ostbågelyft då jag ganska ogärna vill snappa nåt.

mvh toalettmysaren!
edit: hoppas du blir kvitt skadorna ASAP.

cliffs; marklyft,helpme!

Nano-Sekund 2012-08-23 17:53

[QUOTE=PatJack;5942207]
Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5941413)
Kul att du tittar in PatJack!! Om man vill ta sig framåt i sin träning & spränga platåer så måste man våga mosa på ORDENTLIGT i vissa perioder. Tyvärr allt för många som som hoppas på tillväxt genom att ständigt suga på trygghetsnappar & dagligen tillämpa överstrikta PT-utföranden! QUOTE]

Kan bara hålla med!:hbang:

Kul ATT HÖRA ! :)

Citat:

Ursprungligen postat av toalettmysaren (Inlägg 5942414)
Har en liten fundering och din input skulle vara mycket uppskattad,

av ren inspiration av surret här inne och lite varstans så tog jag upp touch&go igen på marklyften idag, (körde så till en början då jag började med marklyft), men slutade med det då jag tyckte döda starter kändes mycket bättre och mer tömmande så att säga, fick bättre kontakt med ryggen helt enkelt. Nåja, över till min fundering;

Jag körde touch&go idag då inspirerad, då jag hade föreställningen om att man bör ju fixa lite mer då man gör det, och känslan av att kugga upp skulle infinna sig, 3settade förra veckan på 7x110kg(legat på 110-120 sen före sommaren) med döda starter så taggad racka jag upp 120kg då jag har gjort 5or på det tidigare med döda starter och tog sikte på 7+ reps.

Blev en femma på första t&go'n och 3,5 min senare en 3'a. Greppet svek mig hårt, och jag dog helt och hållet. Vilade en stund och gjorde utan större problem 5or med döda starter, är det jag som hade fel uppfattning om vad som skall vara "lättare" eller är det helt enkelt så att det är mitt grepp som är alldeles för kissigt?
Man skulle kunna tro att jag har mycket benstyrka och att jag använder mig mycket av dem i döda starterna vid lyften men så vet jag inte är fallet, är faktiskt cp-svag i ben.

Med detta ovan som jag säger, hur tycker du jag skall lägga upp marklyftet i fortsättningen för att kugga upp hårt och pressa vikter? lågreppa t&g? lågreppa döda starter? Bör påpeka att jag är jävligt nojig över att få ostbågelyft då jag ganska ogärna vill snappa nåt.

mvh toalettmysaren!
edit: hoppas du blir kvitt skadorna ASAP.

cliffs; marklyft,helpme!

Goddagens Toilet-Boy !!

Förstår precis din problematik! Precis som med allting annat så blir man bra på det man tränar på - Kör man varje vecka mark med döda starter så blir man bra & trygg på det, likså om man kör mark från rack (med tuch&Go) så blir man bra & trygg i det.

Ett bra exempel på detta är min egen styrka på press - Under vissa perioder har jag kunnat reppa med 55 kg hantlar i lutande hantelpress (6-8) & med 50 kg i sittande pressar 3-5) - ÄNDÅ så har jag bara fixat runt 140 kg i bänken ! Dvs. bra pressstyrka men inte alls fått ut det på bänken !!

Vad gäller att reppa länge på marklyft så bör även remmar användas spec vid tuch and go då man hela tiden håller i stången både upp & ner. Med döda starter släpper man oftast bara ner & "microvilar" i botten innan tar luft & drar igen.

PERSONLIGEN så drar jag från botten & från rack annan vart pass.
Från botten för att bli stark i bottenläget .
Från rack för att få viktvana & jobba med ryggen både upp & ner.

Hoppas detta gav dig någon klarhet, ifa ej så fråga vidare! :)

Nu ska jag iväg på ett kombinerat pass - Har golftävling imorgon & måste slå ihop 2 pass. Kanske prövar att lasta på marken om nacken håller. :smash:

Scitec 2012-08-23 21:39

Bra samtal idag, tror detta kommer bli bra.. :)

Nano-Sekund 2012-08-23 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Scitec (Inlägg 5943351)
Bra samtal idag, tror detta kommer bli bra.. :)

Det tror jag med Jojje! Vi får hoppas på det bästa !! :)

Nano-Sekund 2012-08-23 21:49

23/8 - Torsdag - Axlar, Biceps

Push press
50x10
60x10
70x30 - FILM - Prison-rules

Stångcurl (Rak stång) - strongman-style
40x10
50x10
60x20 - FILM - Prison-rules

Hantellyft åt sidan
4 set 12 -15 reps

Konccurl i cable
4 set 12-15 reps

Shrugz
6 set

Prövade att reppa ut litegrann idag på stångcurl & push press. Utförande är ju def. inte PT-strikt men ibland kan det vara kul att bara kötta på tills muskeln viker sig & skallen bara skriker mera reps!!! Bara att hålla uppe 70 kg så länge på push pressen tär ganska så hårt på bålen, samtidigt som det är svårt att hitta en bra pace när det blir så otroligt många reps. - Liten detalj är att det ser BETYDLIGT bättre ut i spegeln än bakifrån på utförandet.

Blev ju faktiskt ett DC-upplägg på passet nu när jag kollar på det :d

Ska pröva Grace inom snar framtid, bör faktiskt kunna göra en rätt så bra tid där #CrossFit

Nacken känns bättre MEN inte bra - därav den låga volymen & dom "lätta" vikterna!

Nu #kuggar vi tillsammans #upp mot nya nivåer!

Push press


Stångcurl

Grotesk 2012-08-23 21:54

Gött reppat, men vilken jävla skitmusik i andra videon. Jag förstår inte hur du överlevde.. :d

tompee 2012-08-23 21:57

Sjukt inspirerande. Även fast det inte är helt utlåst så är det där helt otroligt bra jobbat. Jag tror du har en sub 2 tid på grace inom dig om du får träna upp dig!

marcusbranden 2012-08-23 22:08

Haha du är ett riktigt monster! ;) Bra krigat!

Johan.S 2012-08-23 22:53

Bra reppat! Måste ha varit bra pump å syra i armarna efter det där. Valet av träningsmusik ställer jag mig dock lite frågande till :)

PatJack 2012-08-23 23:28

Galna pushpressar! Blev fan sugen att kötta axlar nu! hehe

Squamata 2012-08-24 08:19

Men va i #%!?.. Du är ju precis som chrille, sjukt stark jämfört med kroppsvikt... Va fan äter ni där uppe?!

Nano-Sekund 2012-08-24 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Grotesk (Inlägg 5943394)
Gött reppat, men vilken jävla skitmusik i andra videon. Jag förstår inte hur du överlevde..

TY! Haha det är ju extra starkt att kunna reppa till kass musik :)

Citat:

Ursprungligen postat av tompee (Inlägg 5943404)
Sjukt inspirerande. Även fast det inte är helt utlåst så är det där helt otroligt bra jobbat. Jag tror du har en sub 2 tid på grace inom dig om du får träna upp dig!

Jag ska pröva #Grace - helt klart! Ska bli spännande att se vad jag har i mig på den !!

Citat:

Ursprungligen postat av marcusbranden (Inlägg 5943425)
Haha du är ett riktigt monster! , Bra krigat!

TY! Branden! Monster är väll att ta i ? !!

Citat:

Ursprungligen postat av Johan.S (Inlägg 5943495)
Bra reppat! Måste ha varit bra pump å syra i armarna efter det där. Valet av träningsmusik ställer jag mig dock lite frågande till

Tack Johan!! Jo syran & pumpen var av sällan skådat slag! Trodde att musiken var helt i din smak? ;)

Citat:

Ursprungligen postat av PatJack (Inlägg 5943546)
Galna pushpressar! Blev fan sugen att kötta axlar nu! hehe

Tack PatJack!! Tycker att du ska dra iväg till gymmet & pröva #Grace :)

Citat:

Ursprungligen postat av Squamata (Inlägg 5943833)
Men va i #%!?.. Du är ju precis som chrille, sjukt stark jämfört med kroppsvikt... Va fan äter ni där uppe?!

Haha jag väger ca 15-20 kg mer än Chrille (i nuvarande form) 110-111 kg står vågen på! - ca 10 kg mer än dig:)

Så stark för min vikt är kanske ett starkt ord - att jag är hyffsat stark är kanske en bättre beskrivning :)

Kul att se dig kommentera, inte varje dag man får coments av ett freak av din kaliber!!

Niwah 2012-08-24 12:34

Nacken hindrar ingenting i träningen nu?

Squamata 2012-08-24 17:35

Oj haha, jag trodde ni låg på samma.. My bad! :D

111kg?! fett%? Har vägt 113kg en gång, men då var jag fet =D.. Har du någon sida i din journal där du berättar lite om hur du tränar och har tränat? Skulle va intressant o läsa lite om de :)

Nano-Sekund 2012-08-24 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5944175)
Nacken hindrar ingenting i träningen nu?

Jo tyvärr så har kan jag varken köra Böj eller Mark än, men jag hoppas kunna göra det inom kort !!

Nano-Sekund 2012-08-24 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av Squamata (Inlägg 5944727)
Oj haha, jag trodde ni låg på samma.. My bad! :D

111kg?! fett%? Har vägt 113kg en gång, men då var jag fet =D.. Har du någon sida i din journal där du berättar lite om hur du tränar och har tränat? Skulle va intressant o läsa lite om de :)

Jag är FET - så är det bara, jag skulle vara i bra form på 90 kg & i riktigt bra form på 85 kg - Det är tyvärr den bittra verkligheten - Tyckar att det säger mer än bara prata Fett% (tro mig jag vet efter 100 tals kalipermätningar på div. folk)

Vad gäller min träning så är den i 19/20 ggr TUNG - Har fungerat bra även om man kanske skulle lyssnsat på kroppen ett X antal ggr.. Jag länkar in lite videos på hur min träning kan se ut! (om du orkar se *popcorn* )

Axlar


Rygg


Min kost - Gör det enkelt & bifogar denna film


Sen kan du ju även ägna 1 vecka till att kolla igenom allt material som finns på våran
blogg www.4-klovern.se (träningsfilmer, besök hos folk, egna åsikter, div. projekt, etc, etc.)

Hoppas detta svar var djupt nog :d

Squamata 2012-08-25 09:09

Tack för ett riktigt utförligt svar! :) Tungt o roligt, verkar ju va ett riktigt bra gäng som kör ihop.

Ska kolla igenom 4-klovern i veckan, thx!

Loui26 2012-08-25 10:14

Har berömt det förut men jag gör det igen. Era 4-klövern hälsar på är riktigt jäkla briljant alltså! Det balanserar så jäkla fint mellan humor och intressanta tränings/tävlings berättelser så man kan inte annat än klistras framför datorn :P
Sen tråkigt med nacken men hoppas det reder ut sig så du kan slutföra din och Krilles challenge :)

Nano-Sekund 2012-08-25 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Squamata (Inlägg 5945642)
Tack för ett riktigt utförligt svar! :) Tungt o roligt, verkar ju va ett riktigt bra gäng som kör ihop.

Ska kolla igenom 4-klovern i veckan, thx!

Vi är ett MYCKET roligt gäng! Kul att du ska kika igenom bloggen. Skriv gärna mera frågor ifa. du inte hittar de svar du söker :)

Citat:

Ursprungligen postat av Loui26 (Inlägg 5945752)
Har berömt det förut men jag gör det igen. Era 4-klövern hälsar på är riktigt jäkla briljant alltså! Det balanserar så jäkla fint mellan humor och intressanta tränings/tävlings berättelser så man kan inte annat än klistras framför datorn :P
Sen tråkigt med nacken men hoppas det reder ut sig så du kan slutföra din och Krilles challenge :)

MYCKET kul att höra Loui !! Det är precis det vi vill kunna förmedla också !!

Nacken är sådär - Prövade att marka idag, men fick vika in tidigt - Tveksamt om jag ens hinner prova innan Aug månad tar slut :em:

Likeapeanut 2012-08-25 19:56

Jävligt bra filmer! riktigt kul att kika på 5/5

Nano-Sekund 2012-08-25 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Likeapeanut (Inlägg 5946567)
Jävligt bra filmer! riktigt kul att kika på 5/5

Tack nöten! Kul att höra! Glädjer mig :)

Nano-Sekund 2012-08-25 22:40

25/8 - Lördag - Rygg

Latsdrag med v-grepp (supinerat)
70x8
80x8
90x8

Stångrodd (pronerat)
80x8
100x8
120x8
140x8

Marklyft
Ytterst lätta vikter - explosivt - nacken ej bra än...

Sittande rodd
4 set 10 reps

Pull Downs
4 set 6-8 reps

Gick inget vidare att köra mark idag, håller tummarna för att jag ska hinna göra ett försök på min & Chrilles 200kg marklyftstävling - tyvärr så är nog risken lite att jag fixar ett försök med tanke på nacken........................

PatJack 2012-08-25 23:33

Mäktiga stångroddar! =) Hoppas du får ordning på din nacke.. trist med skador!

Pitepalt 2012-08-26 08:08

Hej Ola!

Måste först och främst säga att det är verkligen inspirerande och roligt att följa er på 4-klövern! Är rätt ny i forumvärlden men lyckades även hitta till din tråd här på kolo, och den måste jag bara följa :)

Kul att se nån som inte räds att kasta på riktigt tunga vikter ;) Jäkligt tråkigt med skador men med lite motgångar på vägen så uppskattar man bara framgångarna desto mer :)

Keep up the good work!
(First post yah! :))


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nano-Sekund 2012-08-26 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av PatJack (Inlägg 5946813)
Mäktiga stångroddar! =) Hoppas du får ordning på din nacke.. trist med skador!

Tack för dina peppande ord PatJack! Hoppas att skadan ger med sig snart !!

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5946928)
Hej Ola!

Måste först och främst säga att det är verkligen inspirerande och roligt att följa er på 4-klövern! Är rätt ny i forumvärlden men lyckades även hitta till din tråd här på kolo, och den måste jag bara följa

Kul att se nån som inte räds att kasta på riktigt tunga vikter ;) Jäkligt tråkigt med skador men med lite motgångar på vägen så uppskattar man bara framgångarna desto mer :)

Keep up the good work!
(First post yah! :))


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Mycket kul att höra dig följa bloggen & min journal :) Vet jag vem du är ?, du är från Piteå va? ;)

Jo skadorna lär en uppmärksamma de stunder som man fort glömmer bort !!

Pitepalt 2012-08-26 14:56

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5947375)
Mycket kul att höra dig följa bloggen & min journal :) Vet jag vem du är ?, du är från Piteå va? ;)

Jo skadorna lär en uppmärksamma de stunder som man fort glömmer bort !!

Jo nog är jag från Pite alltid ;), är nog ganska säker på att jag är okänd för dig dock. Är inte i samma åldersgrupp som dig och så har jag utvandrat till sundsvall för en sisådär 5år sen. :)


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nano-Sekund 2012-08-26 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5947412)
Jo nog är jag från Pite alltid ;), är nog ganska säker på att jag är okänd för dig dock. Är inte i samma åldersgrupp som dig och så har jag utvandrat till sundsvall för en sisådär 5år sen. :)


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ge mig ett namn, jag brukar veta vilka dom flesta är ;) ?? (oavsett årgång)

benaciii 2012-08-26 19:59

krya på dej med skadorna och kom tillbaka starkare än någonsin! :)

Nano-Sekund 2012-08-26 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av benaciii (Inlägg 5947875)
krya på dej med skadorna och kom tillbaka starkare än någonsin! :)

I will do that Bennci !!!! I promise *flex*

Pitepalt 2012-08-26 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5947869)
Ge mig ett namn, jag brukar veta vilka dom flesta är ;) ?? (oavsett årgång)

Simon Ölund heter jag, född 91 och är från lillpite. Tror nog du kommer gå bet ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nano-Sekund 2012-08-27 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5948070)
Simon Ölund heter jag, född 91 och är från lillpite. Tror nog du kommer gå bet ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Kanske får vika mig på den! Har du några syskon?

Varför har du ingen egen journal? eller Jag som missat den ?

Nano-Sekund 2012-08-27 14:19

BTW! - KUGGADE #UPP idag, gick bra på Bröst/Biceps idag, väntar bara på att tompee ska ladda upp en film på kanalen (som han har på sin mob)

benaciii 2012-08-27 14:21

gött med film! kul kul! ska försöka filma nåt set av böjjarna idag för dej.

Nano-Sekund 2012-08-27 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av benaciii (Inlägg 5949130)
gött med film! kul kul! ska försöka filma nåt set av böjjarna idag för dej.

LÅTER JU MAGISKT Bencii !! Ser jag fram emot *flex*

Jonithan 2012-08-27 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5949125)
BTW! - KUGGADE #UPP idag, gick bra på Bröst/Biceps idag, väntar bara på att tompee ska ladda upp en film på kanalen (som han har på sin mob)

Ser fram emot video! ALLTID kul att se dig kötta, videon på Linda var brutal och man såg att du led :D

Nano-Sekund 2012-08-27 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5949151)
Ser fram emot video! ALLTID kul att se dig kötta, videon på Linda var brutal och man såg att du led :D

Haha! är ingen spec. video, bara ett set sned-bänk. MEN inom snar framtid ska vi spela in lite Crazy Workouts & då blir det #KÖTTA

#Linda var hemskt, jag var så låg & sliten, samt hade alldeles för bra självförtroende, ska göra om den när jag droppat 20kg :smash:

Pitepalt 2012-08-27 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5949112)
Kanske får vika mig på den! Har du några syskon?

Varför har du ingen egen journal? eller Jag som missat den ?

Jo nog har jag syskon men dom är då yngre så dom är garanterat helt okända :)

Är som sagt rätt ny här på forumet men har funderat på att starta en själv också, kanske får ta tag i det och börja helt enkelt :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Blanca 2012-08-27 15:42

Mycket inspirerande material på 4-klövern! kul med folk som tar det till en ny nivå.

hem besöken är väldigt trevliga! speciellt med chrille!

XFactor 2012-08-27 16:05

Det här måste ju vara kolozzeums kaxigaste journal. Nu vill vi fan se både film och passet nedskrivet!

Nano-Sekund 2012-08-27 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5949262)
Jo nog har jag syskon men dom är då yngre så dom är garanterat helt okända :)

Är som sagt rätt ny här på forumet men har funderat på att starta en själv också, kanske får ta tag i det och börja helt enkelt :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Oki I see! Tycker verkligen att du ska starta en journal - ALLA har vi någongång börjat! :)

Citat:

Ursprungligen postat av Blanca (Inlägg 5949267)
Mycket inspirerande material på 4-klövern! kul med folk som tar det till en ny nivå.

hem besöken är väldigt trevliga! speciellt med chrille!

¨

TACK Blanca !! Mycket kul att höra!! Vi har lagt ner ett väldigt stort jobb under 2år nu på 4klövern & det börjar att ge frukt nu, vilket är kul:)

Ang. att ta det till en ny nivå - Din 23 reps på 140 kg böj är ju verkligen att #KUGGA #UPP *flex*

Nano-Sekund 2012-08-27 16:21

27/8 - Måndag - Bröst, Biceps

Bänkpress
80x6
100x6
110x6
120x6
130x8 - PB - BRA!

Lutande bänkpress
60x8
80x8
100x8
120x2+1 - PB -FILM

Push press (explosivt)
60x5
70x5
80x5
90x5

Stångcurl
30x6
50x6
70x6
90x3 - PB - BRA!

Konccurl stång
4 set 10-12 reps

Konccurl i cable
4 set 12-15 reps

BRA pass idag !! Inget jag förväntat mig eftersom jag haft huvudvärk i 2 dagar... Tror & känner att det kommer att ramla in ett par PB;s nu ifa. jag får hålla mig skadefri & nacken blir 100%. Tyvärr ingen film på bänken 130x8, la all kraft på att fokusera. (får bli en next time)

Nu jävlar #KUGGAR jag #UPP


jokem 2012-08-27 16:26

Ser stabilt ut! Och grov ser du ut att vara också!

chrille87 2012-08-27 16:37

Bra lutande!

PatJack 2012-08-27 17:44

Grattis till de nya Pbs! Sköna vikter där!!

Adama 2012-08-27 17:52

Mm den där pressstyrkan skulle man ha! :)

ThisIsTheOne 2012-08-27 18:04

Stark som oxe (oxé)! Pushpressarna på 70 var seriöst imponerande.

Blanca 2012-08-27 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Nano-Sekund (Inlägg 5949303)
Oki I see! Tycker verkligen att du ska starta en journal - ALLA har vi någongång börjat! :)

¨

TACK Blanca !! Mycket kul att höra!! Vi har lagt ner ett väldigt stort jobb under 2år nu på 4klövern & det börjar att ge frukt nu, vilket är kul:)

Ang. att ta det till en ny nivå - Din 23 reps på 140 kg böj är ju verkligen att #KUGGA #UPP *flex*

Härligt, ser framemot framtida projekt ifrån er!

som jag skrev i min egen journal, de var verkligen en urladdning och resulterade i 15 över toa stolen med huvudet på fel ställe.

rallejohansson 2012-08-27 19:29

Stabilt!

antonolsson 2012-08-27 19:34

Så sjuk! Axelvidden på dig är inte att leka med!

Morrris 2012-08-27 19:41

Vad är grejen med "kugga upp" som det står i så gott som varje inlägg? Som jag förstår det har # något med Instagram att göra?

Pitepalt 2012-08-27 20:11

Fan så kul med tre nya PB, riktigt grymt måste jag säga! :)

Panthro 2012-08-27 23:23

Din press styrka är sjuk och 90kg i stångcurl är ännu sjukare.
Grymt imponerade måste jag säga.

Johan.S 2012-08-28 08:05

Grymt bröst & biceps pass Ola! Bra jävla styrka nu

Nano-Sekund 2012-08-28 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av jokem (Inlägg 5949322)
Ser stabilt ut! Och grov ser du ut att vara också!

Tack jokem! Jag är väll en blandning mellan grov & fet Hahah!!
Citat:

Ursprungligen postat av chrille87 (Inlägg 5949339)
Bra lutande!

TY! Det värmer verkligen att höra från ett top3 bänkpressfreaket på kolo.
Citat:

Ursprungligen postat av PatJack (Inlägg 5949444)
Grattis till de nya Pbs! Sköna vikter där!!

Tack PatJack Jo det är verkligen kul att det börjar släppa på bänken, haft mycket strul & problem med den..
Citat:

Ursprungligen postat av Adama (Inlägg 5949462)
Mm den där pressstyrkan skulle man ha! :)

Haha! Den kommer Adama men din vilja & envishet är inget omöjligt =)
Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5949494)
Stark som oxe (oxé)! Pushpressarna på 70 var seriöst imponerande.

Tackar tackar #ThisIsTheOne måste ju bjuda på något som är lite CrossFit-inspirerat, då blir ju både du & tompee glada Hahaha!
Citat:

Ursprungligen postat av Blanca (Inlägg 5949552)
Härligt, ser framemot framtida projekt ifrån er!
som jag skrev i min egen journal, de var verkligen en urladdning och resulterade i 15 över toa stolen med huvudet på fel ställe.

Glädjer mig att höra Blanca. Vi har massor på G, men tyvärr så har ju dygnet bara 24 timmar.......
Citat:

Ursprungligen postat av rallejohansson (Inlägg 5949706)
Stabilt!

Nästan lika stabilt som för dig Ralle & då är det inte dåligt ;)
Citat:

Ursprungligen postat av antonolsson (Inlägg 5949728)
Så sjuk! Axelvidden på dig är inte att leka med!

Haha SKa du säga MR. BIG-talang! Hela DU är inte att leka med !!
Citat:

Ursprungligen postat av Morrris (Inlägg 5949749)
Vad är grejen med "kugga upp" som det står i så gott som varje inlägg? Som jag förstår det har # något med Instagram att göra?

Att #KUGGA #UPP är ett uttryck som jag använt rätt så länge, men som smittat av sig här på kolo nu (KUL). Menas att man tar det till next level (nästa nivå) Man nöjer sig inte med att stå kvar & stampa på samma fläck som tidigare, utan man väljer att ta kampen & kriget som en VINNARE !!
# är givetvis en influens från Twitter/Instagram
Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5949826)
Fan så kul med tre nya PB, riktigt grymt måste jag säga! :)

Tack Pitepalt Jo det kändes skönt !! _Har du fått igång någon journal än?
Citat:

Ursprungligen postat av Panthro (Inlägg 5950291)
Din press styrka är sjuk och 90kg i stångcurl är ännu sjukare.
Grymt imponerade måste jag säga.

Jo det börjar verkligen släpp nu, stångcurlarna på 90kg är ju av prison-rules karaktär, MEN ska man spränga gränser så måste man våga!!
Citat:

Ursprungligen postat av Johan.S (Inlägg 5950478)
Grymt bröst & biceps pass Ola! Bra jävla styrka nu

Tack BIG-Johan, mycket kul att höra från ett monster som dig !! ;)

Jonithan 2012-08-28 09:33

BRA JÄVLA quoting!!! :D Antar att du ska slakta på gymmet idag och #KUGGA #UPP som aldrig förr? :thumbup:

Nano-Sekund 2012-08-28 10:40

Citat:

Ursprungligen postat av Jonithan (Inlägg 5950590)
BRA JÄVLA quoting!!! :D Antar att du ska slakta på gymmet idag och #KUGGA #UPP som aldrig förr? :thumbup:

Hahaha! Jo det blev några quotar ;) Mycket #KUL

Självklart blir det att #KUGGA #UPP idag - BENNnnnn !!! Hoppas på progress !! *flex*

Pitepalt 2012-08-28 11:44

Har inte dragit igång nån journal än, men eftersom jag har vilodag idag så kanske jag skulle sätta mig och försöka starta. Kommer en inom kort! :)

Pitepalt 2012-08-28 11:48

Förresten hur känns nacken då? Blir det nå köttning på marken för dig i din och Chrilles utmaning eller?

Nano-Sekund 2012-08-28 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5950779)
Har inte dragit igång nån journal än, men eftersom jag har vilodag idag så kanske jag skulle sätta mig och försöka starta. Kommer en inom kort! :)

Det tycker jag ABSOLUT att du ska göra !! =)

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5950793)
Förresten hur känns nacken då? Blir det nå köttning på marken för dig i din och Chrilles utmaning eller?

Jag prövar ev. på ryggpasset ifa. det känns bra, kommer att krävas en sinnessjuk mental uppladdning, MEN jag riskerar inte något ifa. nacken fortfarande krånglar...

Nano-Sekund 2012-08-28 13:42

Eftersom att jag fått in fler läsare i min journal & vissa av er har berömt oss för det jobb och det budskap vi sprider på www.4-klovern.se så hade jag i detta inlägg tänkt berätta hur allting började.

Sommaren 2010
4 st killar från Piteå med ett gemensamt intresse för kost & div. träning startar upp 4klövern på blogspot.


Hösten 2011
Lämnar vi bloggspot för att starta upp en egen hemsida. Bättre struktur & ett seriösare intryck. Vi börjar göra mer & mer filmer på med olika inriktningar styrketräning, kost, CrossFit, husrenovering, allmänt svammel, etc etc.


Vintern 2012
Startar vi igång ett projekt med 4 deltagare, där vi hjälper samtliga att förändra sin livsstil - Detta projekt blev en STOR succe & 4klövern växte så det knakade.





Sommaren, Hösten 2012
Idag har vi många projekt på G men ingenting är offentligt än, så jag vill ej gå in djupare på det. MEn framtiden ser bra ut & vi försöker att hinna med så mycket vi kan, tyvärr så har ju bara dygnet 24 timmar....


För er som kanske missat så finns vi på Facebook också - http://www.facebook.com/4klovern

Hoppas att detta gav er en liten inblick i hur allting började, samt hur det idag ser ut. Kanske blev väl mycket #VOLYM på detta inlägg, MEN för dom som är intresserade så är det garanterat uppskattat!

/ Ola

Pitepalt 2012-08-28 15:26

One word: EPIC

Likeapeanut 2012-08-28 15:30

Så jävla bra! *flex*

Tediiieee 2012-08-28 15:32

Fyfan vad bra ni är! :) Skulle vilja se "Crazy arm workout" !!!

Nano-Sekund 2012-08-28 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av Pitepalt (Inlägg 5951200)
One word: EPIC

Citat:

Ursprungligen postat av Likeapeanut (Inlägg 5951206)
Så jävla bra! *flex*

Citat:

Ursprungligen postat av Tediiieee (Inlägg 5951210)
Fyfan vad bra ni är! :) Skulle vilja se "Crazy arm workout" !!!

TACK för era peppande kommentarer! Vore grymt skoj ifa. ni skrev liten önskelista på saker ni skulle vilja se oss göra, om ni ids dvs. cofffee

PatJack 2012-08-28 18:48

Bra och roliga filmer! Skoj med hemma filmer! :)

Niwah 2012-08-28 19:01

Jag tycker ni ska fara och hälsa på lite koloiter!

Squamata, TITO, AronP och RassK hade jag gärna sett :) Eller varför inte Mersault och Jessie så får ni med ett riktigt powercouple :D

Nano-Sekund 2012-08-28 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av PatJack (Inlägg 5951616)
Bra och roliga filmer! Skoj med hemma filmer! :)

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5951665)
Jag tycker ni ska fara och hälsa på lite koloiter!

Squamata, TITO, AronP och RassK hade jag gärna sett :) Eller varför inte Mersault och Jessie så får ni med ett riktigt powercouple :D

Bra ideer grabbar!! träff med lite koloiter vore grymt - synd bara att landet är avlångt... Men ett par personer ska vi nog allt få med *hug*

Nano-Sekund 2012-08-28 19:40

3 bifogad(e) fil(er)
28/8 - Tisdag - Ben, Vader

Knäböj - med nya lyftarskor (ovant)
60x10
60x10
80x3
100x3
120x3
130x3
140x3
150x3 - Lätt!
160x2+1 - Kom fel, bläää - Bör def. ha detta

Bensparkar
4 set 10-12 reps

Sittande vadpress
8 set 10-12 reps

Väldigt låg volym idag pga. av div. saker. Första böjpasset med nya dojjorna, kändes bra - lär hitta trycket bättre för varje pass. Jag är ju som bekant en dålig böjare i jämförelse med min övriga styrka på div. kroppsdelar. Jag har en helt ok benstyrka, men jag får knappt ut nämnvärt i böjen.....Jajajaaa bara att bita i...& #KUGGA #UPP än mera nästa pass!

Postar lite pics idag istället för film !!

Joensson 2012-08-28 20:09

Jag kör också i dom skorna fast mina är röd/vit riktigt sköna är dom :)
Passen ser bra ut tycker jag, du verkar vara pågång big time nu :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)