Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Agitator 2020-02-09 21:11

Snacka om explosivitet från Derek.

Har precis sett klart Jones vs Reyes. Kändes som ett rån.

Visst, Jones såg fräshare ut sista två ronderna. Men det kändes ändå rätt tydligt att Reyes vunnit 3 ronder och allt Jones gjorde mot slutet medans han såg fräshare ut var att inte lyckas knocka Reyes samt få någon take down som inte ens la grund för något. Alla tds borde nästan räknats som plus i Reyes bok i mina ögon.

Agitator 2020-02-09 22:28


Bailah 2020-02-13 15:13

Inte ett rån. Var inte skandal för mig, men jag personligen gav Dom 1-3.
Men domarna under galan överlag var ju katastrof. Tror Thiago santos och Dom plockar JJ nästa gång faktiskt.

Agitator 2020-02-13 20:00


High1ander 2020-03-02 00:16

Cutelaba vs Ankalev, tycker det var rätt av domaren att stoppa om man leker däckad/slö efter redan 30-50 sek av matchen så får man skylla sig själv när domaren stoppar. Ingen av träffarna såg ut att träffa hårt men som sagt, inte helt lätt för domaren att veta om man verkligen är i fara eller leker...

xan 2020-03-02 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 8108926)
Cutelaba vs Ankalev, tycker det var rätt av domaren att stoppa om man leker däckad/slö efter redan 30-50 sek av matchen så får man skylla sig själv när domaren stoppar. Ingen av träffarna såg ut att träffa hårt men som sagt, inte helt lätt för domaren att veta om man verkligen är i fara eller leker...


Även om han faktiskt var skadad så brukar man i alla fall vänta tills personen blir golvad innan man bryter. Speciellt med tanke på att han inte blev träffad så hårt och dessutom slog tillbaka precis när matchen avbröts lol.

Agitator 2020-03-08 17:02

Fattar inte vad alla gnäller över. Tyckte fighten var bra. Tyckte Yoel såg bättre ut än Adesanya. Synd att det gick till dommarna. Dåliga domslut för övrigt.

Bailah 2020-03-08 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8110522)
Fattar inte vad alla gnäller över. Tyckte fighten var bra. Tyckte Yoel såg bättre ut än Adesanya. Synd att det gick till dommarna. Dåliga domslut för övrigt.

Håller med allt dokc kunde det gått vilket håll som helst. Ville ha romero som vinnare innan fighten så är biased.

Men fyfan co main event vilken fight. Nog top 5 fights jag sett.

Agitator 2020-03-08 17:57

Dat alien forehead...

https://i.imgur.com/VmQyxi1.jpg

https://i.imgur.com/LWIdNOQ.jpg

Agitator 2020-03-08 18:56

När småbarn kivas. Löjligt hur dåliga de är.


delta_mats 2020-03-09 06:55

Yoel förtjänade inte att vinna, även om jag hejade på honom så tycker jag inte han gjorde tillräckligt för att vinna bältet. Han hade kunnat vinna genom att pressa mer, ett par nedtagningar osv. Han slogs riktigt ointelligent helt enkelt.

Adesanya förtjänade inte heller att vinna. Det enda han lyckades med var ett antal bensparkar, någon spark mot kroppen och en eller ett par headkicks som blev blockade.

Matchen borde slutat lika. Bäst vore såklart om matchen kunnat bli en no contest pga för lite poäng.

TotteShaped4Life 2020-03-09 07:14

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8110638)
Yoel förtjänade inte att vinna, även om jag hejade på honom så tycker jag inte han gjorde tillräckligt för att vinna bältet. Han hade kunnat vinna genom att pressa mer, ett par nedtagningar osv. Han slogs riktigt ointelligent helt enkelt.

Adesanya förtjänade inte heller att vinna. Det enda han lyckades med var ett antal bensparkar, någon spark mot kroppen och en eller ett par headkicks som blev blockade.

Matchen borde slutat lika. Bäst vore såklart om matchen kunnat bli en no contest pga för lite poäng.

PRECIS SÅ. Oavgjort borde varit det enda alternativet. Snacka om antiklimax. Matchen före och sedan plattjävlafalltillmarken.

xan 2020-03-09 12:33

Vad är poängen med att Romero har så mycket muskelmassa på kroppen om han ändå inte ens använder sin brottning? Jag tror det är brist på kondition som gör att han har så låg output, även i matcherna som han vinner spektakulärt. Att han snart är 40 hjälper inte heller. Iofs har han inte särskilt bra toppkontroll. Just denna match mot Adesanya såg jag inte då jag hörde att den var skit.

xan 2020-03-09 12:54

https://i.imgur.com/5UOiOCL.gif

Agitator 2020-04-01 16:59

Just gonna leave it here.


PureWhey 2020-05-09 11:15

Någon som skall stanna uppe inatt? Känner mig tveksam.

spoon 2020-05-09 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 8126770)
Någon som skall stanna uppe inatt? Känner mig tveksam.

Vad händer i natt?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Magnus N 2020-05-09 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 8126867)
Vad händer i natt?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

ufc 249 väl ?

https://www.ufc.com/event/ufc-249

spoon 2020-05-09 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 8126867)
Vad händer i natt?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Kollade upp det själv...

Älskar Ferguson. Synd att han inte får möta khabib. Tony blir ju inte yngre direkt. Borde få sin titelmatch nån gång

https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...87659611e8.jpg

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Magnus N 2020-05-09 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 8126870)
Kollade upp det själv...

Älskar Ferguson. Synd att han inte får möta khabib. Tony blir ju inte yngre direkt. Borde få sin titelmatch nån gång



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Ännu en sak Corona har tagit ifrån oss :(

PureWhey 2020-05-10 08:57


Agitator 2020-05-12 00:19

Hmm. Hur kommer detta sluta tro.


spoon 2020-05-12 10:27

Kommer inte ta mig tid till att se matchen. Blev Tony överkörd eller var det en jämn match?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Agitator 2020-05-12 11:28

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 8127615)
Kommer inte ta mig tid till att se matchen. Blev Tony överkörd eller var det en jämn match?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Synd, det var en bra match. Du borde se den. Tony lyckades aldrig få igång sitt game och Justin plockade sönder han sakta men säkert. Men fanns tillfällen då Tony kunde vunnit, men det blev aldrig av.

Helt galet vad Tony tål egentligen.

delta_mats 2020-05-12 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8127536)
Hmm. Hur kommer detta sluta tro.


Som Apollo Creed.

Skämt åsido, han har det fortfarande i sig. Men tanken är att gå lite uppvisningsmatcher osv?

Jay-Z 2020-05-12 20:23

Vafan han är 54 år snart. Inte ofta man ser en 54-åring röra sig så där.

Agitator 2020-05-12 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z (Inlägg 8127811)
Vafan han är 54 år snart. Inte ofta man ser en 54-åring röra sig så där.

Han fyller 53 i år inte 54.

Jay-Z 2020-05-13 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8127827)
Han fyller 53 i år inte 54.

Nej.

Sök en mattekurs, eller en kurs hur man är mindre dryg. Eller vänta det är kursen jag ska gå. Du ska gå google-kursen.

Agitator 2020-05-13 23:01

Åh fan. Kändes som igår när jag såg något instagramklipp när han fyllde 52. My bad. Han fyller 54 som du säger :)

Agitator 2020-07-04 14:28

Khabibs far har dött. Corona.

https://www.mmafighting.com/2020/7/3...-complications

Agitator 2020-07-04 14:29


willis 2020-07-12 13:35

Riktigt bra kort ända fram till sista matchen. Usman visar återigen att han är UFCs överlägset tråkigaste fighter.

-squat- 2020-07-26 20:41

Vad tror ni om Gustafsson i tungvikten?

delta_mats 2020-07-27 07:45

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 8146714)
Vad tror ni om Gustafsson i tungvikten?

Tråkigt att han förlorade mot en gammal och avdankad Werdum i första ronden. Men han hör verkligen inte hemma på marken.

High1ander 2020-08-08 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8146780)
Tråkigt att han förlorade mot en gammal och avdankad Werdum i första ronden. Men han hör verkligen inte hemma på marken.

Det är nästan tragiskt och se någon som gått 3 titelfighter och nästan faktiskt vunnit vara så rädd/dålig på marken. Det har liksom gått 4-5 år sedan han nådde toppskicket och fortfarande så stora luckor har inte täppts till.

Sen ska jag kanske inte vara för hård då Werdum verkligen är absolut toppklass i submission, det är hans paradgren, men ändå, borde kunna försvara sig lite längre. I princip känns det som att han visste han förlorat så fort de inte stod upp...

-squat- 2020-08-08 22:32

Det kanske vore idé för Alexander att träna med lite bra amerikanska brottare igen, typ Phil Davis.

Magnus N 2020-08-16 08:08

Ufc 252

!

-squat- 2020-08-16 12:08

Skulle vilja se Gustafsson mot Miocic tids nog. Men först några lättare matcher för Gustafsson.

JusupWilkoszzzz 2020-08-20 13:37

Eddie ser oväntat giftig ut!
Frågan är inte om utan när Thor hoppar av matchen!


Agitator 2020-08-20 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWilkoszzzz (Inlägg 8153216)
Eddie ser oväntat giftig ut!
Frågan är inte om utan när Thor hoppar av matchen!


Hafthor kan göra stora förbättringar på några månader också. Mycket handlar om deras kroppsmassa och öva mer eye to hand kordination med mera. Med det sagt så är det en hel del pengar i detta samt Eddie lär ha satsat en del på sig själv. Jag tror ingen vill hoppa av boxningen iom att det är väldigt mycket pengar för dem.

TotteShaped4Life 2020-09-20 02:27

Nu är det dags för Khamzat... jag sitter och hejar på hypetåget. Snart vet vi om det finns något bakom "I gonna smash him"

TotteShaped4Life 2020-09-20 02:39

Nu flyttade jag fram några vagnar... shit pommefrittus

PureWhey 2020-09-20 11:04

Bra event. Snabba matcher. Gött att Colby slog den jävla sopan.

Skickat från BÖJRACKET

-squat- 2020-09-20 11:32

Ska bli spännande att se Khamzat mot Maia och Adesanya mot Costa.

TotteShaped4Life 2020-09-20 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 8160443)
Bra event. Snabba matcher. Gött att Colby slog den jävla sopan.

Skickat från BÖJRACKET

En seger för sporten

PureWhey 2020-09-27 12:17

Sämst att skinny boi tog Borrachinha. Paulo är min favorit utan tvekan.

Grym uppvisning dock. Men folk som säger att han påminner om Andersson? Nja.

TotteShaped4Life 2020-09-27 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 8162788)
Sämst att skinny boi tog Borrachinha. Paulo är min favorit utan tvekan.

Grym uppvisning dock. Men folk som säger att han påminner om Andersson? Nja.

Mycket snack och ingen verkstad alls från Costa. Rejäl uppvisning från Adde...

PureWhey 2020-09-27 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av TotteShaped4Life (Inlägg 8162804)
Mycket snack och ingen verkstad alls från Costa. Rejäl uppvisning från Adde...

Ja. Vet inte riktigt vad spelplanen var?

Skickat från BÖJRACKET

TotteShaped4Life 2020-10-24 12:14

Om ca 4 timmar kör årets mest hypade gala igång - dessutom på tittarvänlig tid för en gångs skull

UFC 254: Khabib vs. Gaethje – här är hela matchkortet


Huvudkort:
Startar klockan 20.00 svensk tid

Titelmatch i lättvikt: (C) Khabib Nurmagomedov vs. (IC) Justin Gaethje
Mellanvikt: #1 Robert Whittaker vs. #3 Jared Cannonier
Tungvikt: #6 Alexander Volkov vs. #8 Walt Harris
Lättvikt: Jacob Malkoun vs. Phil Hawes
Flugvikt (damer): #4 Lauren Murphy vs. Liliya Shakirova
Lätt tungvikt: #11 Magomed Ankalaev vs. Ion Cutelaba

Underkort:
Startar klockan 16.30 svensk tid


Tungvikt: Stefan Struve vs. Tai Tuivasa
Catchvikt: Nathaniel Wood vs. Casey Kenney
Weltervikt: Alex Oliveira vs. Shavkat Rakhmonov
Lätt tungvikt: Da Un Jung vs. Sam Alvey
Flugvikt (damer): Liana Jojua vs. Miranda Maverick
Lättvikt: Joel Alvarez vs. Alexander Yakovlev
Khabib vs. Gaethje väntas starta omkring 22.00 svensk tid.

Magnus N 2020-10-24 18:23

Kom igen Khabib och Whittaker :)

Bailah 2020-10-24 20:51

Har en känsla att gaethje kan ta detta.
.

Agitator 2020-10-24 20:54

Jag tror Khabib får ytterligare en pinne på sitt resume :)

Bailah 2020-10-24 21:50

Well shiet.

spoon 2020-10-24 23:19

Jahopp. Khabib ska sluta slåss. Tror ni att han håller det?

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

PureWhey 2020-10-25 01:15

Ja.

Kommer säkert köra lite grapplingmatcher o annat dock. Inte riktig MMA igen.

Agitator 2020-10-25 03:45

Han kommer nog in för en supermatch när pengarna är rätt. Menar, en match och 3-4 månaders träning och han har typ höjt livsnivån i sin hemby med hundrafalt ifall han skänker pengarna. Han är ju stor familjeman och gillar sin uppväxt och hemby.

Han och GSP hade varit något inom 1 år i en mega fight t.ex. De är båda två väldigt respektfulla fighters och skulle nog själva vilja att en sådan fight tar plats i catchweight.

Agitator 2020-10-25 13:09

Goat hyllar Khabib.


C.E.J. 2021-01-18 01:50

Vad är mma? Jag har aldrig kollat på det men kan inte undvika att höra om det eftersom jag följer rogan, jocko, tim kennedy etc som snackar om det. Tycker det är intressant hur rogan framställer "begynnelsen" med att ingen visste vilken kampsport var bäst, sen kom ufc och gracie krossade alla med bjj.

Så, här är en match från ufc. Gracie tar ner den andra snubben på marken rätt fort, andra snubben ligger på rygg med gracie ovanpå. That's it. Jag har kollat 2min in i takedown och det händer INGET, så jag tänker inte kolla längre. Vad är målet? Vill gracie hålla snubben nere tills klockan ringer, eller vadå? Andra snubben ser ut att va fakd så gracie kan nog hålla honom där np. Är det verkligen kul att kolla på?

Frågan är alltså, vad går matcherna ut på?



Edit: länkknas? https://youtu.be/cXDT44zT8JY

Edit2: trodde den här låg i allmänt. Aja...

Jay-Z 2021-01-18 07:28

Citat:

Ursprungligen postat av C.E.J. (Inlägg 8191535)

Så, här är en match från ufc.

Du visar en match som är rätt långt från hur sporten är idag; den har utvecklats.

Det är som om jag skulle kolla på en NFL-match från långt tillbaka - då skulle jag aldrig följa sporten, :d

C.E.J. 2021-01-18 18:25

Jahapp, bra det då, men, kan du utveckla lite kanske?

panzerpig 2021-01-25 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av C.E.J. (Inlägg 8191671)
Jahapp, bra det då, men, kan du utveckla lite kanske?

Du har alltså sett två minuter av en mma-match och drömmer ut sporten som meningslös?
Med den inställningen du har, finns det någon mening med någon idrott?

JusupWilkoszzzz 2021-02-11 17:39

Jusup ser det framför sig.....arbetslösa Gina Carano gör comeback inom mma-sammanhang inom ett år. Cashen måste in!

delta_mats 2021-03-20 15:28

Nu är stora kampsportstråden åter där den hör hemma, i allmänt! Tack Jörgen!

Pudzianowski ska strax möta en Sengalesisk brottare i MMA. Han är stor som ett hus, nästan 2 meter lång och väger drygt 150 kg och kallas för Bombardier. Ska tydligen vara någon sorts mästare.

Sengalesisk brottning ser lite ut som sumo, men det får slå med (öppen) hand stående. När väl en nedtagning skett är matchen över av det lilla jag sett.

Grapplingmässigt tror jag Pudde får det svårt, han kan nog vinna det stående då han är snabbare än Bombardier som verkar riktigt långsam.

Hemi 2021-03-21 03:55

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 8170011)
Goat hyllar Khabib.


Jag tyckte att han hade en dryg gang-attityd med allt det där med Conor McGregor, jag skulle inte brytt mig så personligt som de bägge gjorde.
Som fighter är han saknad, saknar Fedor också.

delta_mats 2021-03-21 10:02

Bombardier fick åka till sjukhus så matchen mot Pudde blev inställd.

delta_mats 2021-03-21 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 8205098)
Jag tyckte att han hade en dryg gang-attityd med allt det där med Conor McGregor, jag skulle inte brytt mig så personligt som de bägge gjorde.
Som fighter är han saknad, saknar Fedor också.

Tycker du Khabib hade en dryg attityd? Det är ofta mer personligt för vissa fighters. McGregor å andra sidan är ju mer av en affärsman, han gjorde/gör ju allt för att hypea en fight för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

C.E.J. 2021-03-21 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 8193461)
Du har alltså sett två minuter av en mma-match och drömmer ut sporten som meningslös?
Med den inställningen du har, finns det någon mening med någon idrott?

Dåre, jag ställer ju frågor för jag vill veta mer, är det att döma ut sporten? Alla ni fans har gyllene tillfälle att evangelisera er sport genom att besvara en nyfiken oinsatt persons frågor.

delta_mats 2021-03-21 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av C.E.J. (Inlägg 8205137)
Dåre, jag ställer ju frågor för jag vill veta mer, är det att döma ut sporten? Alla ni fans har gyllene tillfälle att evangelisera er sport genom att besvara en nyfiken oinsatt persons frågor.

Sporten har som sagt utvecklats sedan det där. Förr ställde dom inte upp fighters som var inaktiva på marken. De ville ha så lite regler som möjligt. Hade man då två fighters som tog ut varandra på marken och som dessutom inte hade någon ground and pound att tala om, dvs slag från marken så kunde det bli sådär.

Idag ställer domaren upp fighters som är inaktiva, det innebär att man aktivt måste försöka slåss, förbättra positioner eller submitta den andra för att matchen ska få fortsätta på marken.

Langster 2021-03-21 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av C.E.J. (Inlägg 8191535)
Vad är mma? Jag har aldrig kollat på det men kan inte undvika att höra om det eftersom jag följer rogan, jocko, tim kennedy etc som snackar om det. Tycker det är intressant hur rogan framställer "begynnelsen" med att ingen visste vilken kampsport var bäst, sen kom ufc och gracie krossade alla med bjj.

Så, här är en match från ufc. Gracie tar ner den andra snubben på marken rätt fort, andra snubben ligger på rygg med gracie ovanpå. That's it. Jag har kollat 2min in i takedown och det händer INGET, så jag tänker inte kolla längre. Vad är målet? Vill gracie hålla snubben nere tills klockan ringer, eller vadå? Andra snubben ser ut att va fakd så gracie kan nog hålla honom där np. Är det verkligen kul att kolla på?

Frågan är alltså, vad går matcherna ut på?



Edit: länkknas? https://youtu.be/cXDT44zT8JY

Edit2: trodde den här låg i allmänt. Aja...

Jag tycker det är kul att kolla på, kanske speciellt de första UFC tävlingarna. När ingen hade koll på vad som var effektivt på riktigt. Ken Shamrock var en framstående fighter men blir ändå kontrollerad av en typ 20 kg lättare Gracie. DET var revolutionerande inom kampsportsvärlden.
Gracies mål är förstås att få in ett grepp eller en strypning som får motståndaren att ge upp, något som inte är lätt mot en motståndare som Shamrock, trots överlägsen teknik.
Ska man ta MMA på allvar måste man vara beredd på att det blir en hel del liggandes och kramandes på marken. Med lite grundläggande grappling-kunskap får man en bättre bild av vad som pågår.

delta_mats 2021-03-21 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av Langster (Inlägg 8205144)
Jag tycker det är kul att kolla på, kanske speciellt de första UFC tävlingarna. När ingen hade koll på vad som var effektivt på riktigt. Ken Shamrock var en framstående fighter men blir ändå kontrollerad av en typ 20 kg lättare Gracie. DET var revolutionerande inom kampsportsvärlden.
Gracies mål är förstås att få in ett grepp eller en strypning som får motståndaren att ge upp, något som inte är lätt mot en motståndare som Shamrock, trots överlägsen teknik.
Ska man ta MMA på allvar måste man vara beredd på att det blir en hel del liggandes och kramandes på marken. Med lite grundläggande grappling-kunskap får man en bättre bild av vad som pågår.

+1
Och det var även starten på hypen med allt vad som heter BJJ. Idag kan man nog säga att bjj med i alla fall blått bälte och bättre är en förutsättning för att kunna hävda sig inom mma på högre nivå.

Ett Orm 2021-03-21 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av C.E.J. (Inlägg 8191535)
Vad är mma? Jag har aldrig kollat på det men kan inte undvika att höra om det eftersom jag följer rogan, jocko, tim kennedy etc som snackar om det. Tycker det är intressant hur rogan framställer "begynnelsen" med att ingen visste vilken kampsport var bäst, sen kom ufc och gracie krossade alla med bjj.

Så, här är en match från ufc. Gracie tar ner den andra snubben på marken rätt fort, andra snubben ligger på rygg med gracie ovanpå. That's it. Jag har kollat 2min in i takedown och det händer INGET, så jag tänker inte kolla längre. Vad är målet? Vill gracie hålla snubben nere tills klockan ringer, eller vadå? Andra snubben ser ut att va fakd så gracie kan nog hålla honom där np. Är det verkligen kul att kolla på?

Frågan är alltså, vad går matcherna ut på?



Edit: länkknas? https://youtu.be/cXDT44zT8JY

Edit2: trodde den här låg i allmänt. Aja...

Du lyckades verkligen ta den sämsta matchen som någonsin gjorts som exempel...

Personligen tycker jag stående figthing är roligare att kolla på, och då håller jag själv på med BJJ lite.

K1 var kul när det begav sig men nu tycker jag nog muy thai är bäst.

Spiffy 2021-03-21 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8205148)
Idag kan man nog säga att bjj med i alla fall blått bälte och bättre är en förutsättning för att kunna hävda sig inom mma på högre nivå.

Undrar om Justin Gaethje har det.

delta_mats 2021-03-21 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 8205150)
Undrar om Justin Gaethje har det.

Oklart om han faktiskt har ett blått bälte i bjj, han kan ju dock ha kunskaper motsvarande blått bälte i bjj ändå. Sen är han ju en riktigt duktig brottare så han kommer undan med att ha sämre bjj. Dock tenderar brottarna vara riktigt dåliga när de väl hamnar på rygg.

Spiffy 2021-03-21 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8205165)
Oklart om han faktiskt har ett blått bälte i bjj, han kan ju dock ha kunskaper motsvarande blått bälte i bjj ändå. Sen är han ju en riktigt duktig brottare så han kommer undan med att ha sämre bjj. Dock tenderar brottarna vara riktigt dåliga när de väl hamnar på rygg.

Tänkte på hans match mot Khabib, där det såg ut som han inte hade någon kunskap överhuvudtaget i bjj.
Men det var inte så allvarligt menat 😉
Bara att vissa verkar komma undan med det om man har bra TD.

Hemi 2021-03-21 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8205118)
Tycker du Khabib hade en dryg attityd? Det är ofta mer personligt för vissa fighters. McGregor å andra sidan är ju mer av en affärsman, han gjorde/gör ju allt för att hypea en fight för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Ja, jag tycker att han hade en dryg attityd när han bitchade omkring med Conors vän i korridorerna och dramatiserar efter matchen och alla polarna hoppar omkring och slåss. Samma för McGregor. Orka bena ut allt det där. Men det var ju roligt att titta på spektaklet om man gillar kalabalik och så vidare.
Som fighter håller gillar jag honom dock som den bäste av alla.

delta_mats 2021-03-21 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 8205166)
Tänkte på hans match mot Khabib, där det såg ut som han inte hade någon kunskap överhuvudtaget i bjj.
Men det var inte så allvarligt menat 😉
Bara att vissa verkar komma undan med det om man har bra TD.

Ja det såg sjukt ut. Men Khabib å andra sidan kanske har den bästa grapplingen av samtliga. Men visst såg Gaethje ut som en sköldpadda på rygg. Tyvärr så visade väl Khabib tydligt hans svaghet där, som normalt inte syns då han sällan eller aldrig blir nedtagen.

delta_mats 2021-03-21 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Hemi (Inlägg 8205168)
Ja, jag tycker att han hade en dryg attityd när han bitchade omkring med Conors vän i korridorerna och dramatiserar efter matchen och alla polarna hoppar omkring och slåss. Samma för McGregor. Orka bena ut allt det där. Men det var ju roligt att titta på spektaklet om man gillar kalabalik och så vidare.
Som fighter håller gillar jag honom dock som den bäste av alla.

Ja det kan man ju tycka vad man vill om. Vissa fighters verkar dock behöva ta det personligt, andra vill det inte men tvingas in i det ändå, som Khabib. Conor får väl ändå räknas som en av de mest framgångsrika trashtalken av alla. Conor gör det dock mest för att sälja matchen.

TotteShaped4Life 2021-03-23 16:53

Kan vara en av de bästa dokumentärer jag sett. Troligtvis inte. Men kan man annat än att älska den här mannen. Om du inte lyssnat på hans podd...do it.

https://i.imgur.com/Ar6Qpii.png

Gosti123 2021-03-25 16:59

Stipe Miocic - Francis Ngannou Nr 2 på lördag natt, brukar inte vara uppe så tidigt men denna matchen kan man bara inte missa..

spoon 2021-03-25 18:12

Ja den matchen är jag också sugen på. Kanske ser den på söndags kväll.

Var den första matchen sevärd?

Kanske skulle se den först?

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

Bailah 2021-03-25 19:20

Se första ja.

Tricklew 2021-03-29 05:57

Vad fan höll Stipe på med? Han vann sin första match på ständiga jabs, feints och fotarbete, hur många jabs slängde han denna gången? 0? Ngannu står framför han med öppen mun och försöker vila och Stipe gör absolut inget för att sätta stopp för detta.


Det är ju helt utan tvivel att de båda är duktiga fighters men Stipe måste ju ha den lägsta fight-IQ någonsin kombinerat med hans läger som på något sätt verkade missa inför alla DC matcher att det är en bra idé att slå han i magen, något som visst glömdes av mellan fight 2 och 3 dessutom.

Är ju helt omöjligt att säga hur mycket Ngannu faktiskt har förändrats när Stipe försökte sig på 1 nedtagning och resten av matchen tittade han på Ngannu och slängde en handfull låga-lågsparkar.

delta_mats 2021-03-29 09:45

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 8206368)
Vad fan höll Stipe på med? Han vann sin första match på ständiga jabs, feints och fotarbete, hur många jabs slängde han denna gången? 0? Ngannu står framför han med öppen mun och försöker vila och Stipe gör absolut inget för att sätta stopp för detta.


Det är ju helt utan tvivel att de båda är duktiga fighters men Stipe måste ju ha den lägsta fight-IQ någonsin kombinerat med hans läger som på något sätt verkade missa inför alla DC matcher att det är en bra idé att slå han i magen, något som visst glömdes av mellan fight 2 och 3 dessutom.

Är ju helt omöjligt att säga hur mycket Ngannu faktiskt har förändrats när Stipe försökte sig på 1 nedtagning och resten av matchen tittade han på Ngannu och slängde en handfull låga-lågsparkar.


Håller med, till viss del. Men Ngannou såg tightare ut i sin guard och mer redo att kontra. Han kom liksom inte in och svingade. Sen är Stipes single leg take down lite utsatt från uppercuts vilket han fått erfara från Ngannou sedan tidigare.
Men ja, jag hade velat se lite mer stick and move från Stipes sida, bättre försök att dra musten ur Ngannou som nu fick matchen precis dit han ville.

delta_mats 2021-03-29 09:46

Tror ni det blir en match mellan Jones och Ngannou inom ett år?

Tricklew 2021-03-29 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 8206414)
Håller med, till viss del. Men Ngannou såg tightare ut i sin guard och mer redo att kontra. Han kom liksom inte in och svingade. Sen är Stipes single leg take down lite utsatt från uppercuts vilket han fått erfara från Ngannou sedan tidigare.
Men ja, jag hade velat se lite mer stick and move från Stipes sida, bättre försök att dra musten ur Ngannou som nu fick matchen precis dit han ville.

Jo, men det är en sak Ngannu alltid varit bra på, det är ju därför han mixar sin Jab med Feints, varierar tempot osv, något han gjorde exceptionellt i första matchen, Stipe har ju den bästa jabben i tungvikten.

Förstår inte vad planen var öht.

Magnus N 2021-03-30 19:51

Enligt Stipe själv så höll han sig inte till sin gameplan tyvärr, var nog menat han skulle göra som i förra men blev lite väl äventyrlig:

"Unfortunately, I deviated from game plan. I felt great coming into the second round, I saw it was beginning to go as planned. He was getting very winded, and I came in over zealous and unprotected. I wasn’t in a good posture to take the hit. He saw the opening, and did what any great fighter would have done."

delta_mats 2021-04-10 07:32

Strongman Brian Shaw kör lite grappling mot UFC-fightern Dustin Poirier. Kul att se hur jobbigt en proffisionell fighter har det mot någon som är så absurdt mycket större och starkare. Brian Shaws sparkar dock, oh lord!


Magnus N 2021-04-24 18:27

Rätt het gala ikväll

Usman vs Masvidal
Zhang vs Namajunas
Sjevtjenko vs Andrade

etc etc

Cooks 2021-04-24 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Magnus N (Inlägg 8210859)
Rätt het gala ikväll

Usman vs Masvidal
Zhang vs Namajunas
Sjevtjenko vs Andrade

etc etc

[spoiler]

Ett Orm 2021-04-25 01:20

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 8210872)
[spoiler]

Snyggt jobbat med spoilern....*grr*

Magnus N 2021-04-25 04:56

Citat:

Ursprungligen postat av Ett Orm (Inlägg 8210882)
Snyggt jobbat med spoilern....*grr*

Var ingen spoiler ifrån honom iofs, mer vad han tippade. då galan pågår just nu och han omöjligen kan ha kommit ifrån framtiden ;)

Cooks 2021-04-25 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av Magnus N (Inlägg 8210888)
Var ingen spoiler ifrån honom iofs, mer vad han tippade. då galan pågår just nu och han omöjligen kan ha kommit ifrån framtiden ;)


Magnus N 2021-04-25 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 8210920)

Med ufon som bekräftas ifrån usa så är man liiite osäker ;)

High1ander 2021-04-25 16:39

Weidman gjorde en Silva, dvs. han sparka sönder sitt egna ben på exakt samma sätt Silva gjorde mot honom :/

Matchen innan under natten så stoppades den också pga. skada, inte lika äcklig men ett knä som inte kunde styra (Crute som skadades, och ville fortsätta, men kunde ju inte röra sig)...

Annars bra gala med bra fighter och riktiga avslut.

Tricklew 2021-04-25 17:39

Undra hur länge det tar före någon klipper ihop Weidman och hans lägers attityd efter Silva matchen och sätter ihop det med detta klipp.

Ett Orm 2021-04-25 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av Magnus N (Inlägg 8210888)
Var ingen spoiler ifrån honom iofs, mer vad han tippade. då galan pågår just nu och han omöjligen kan ha kommit ifrån framtiden ;)

Sorry cooks, my bad!:em:

Cooks 2021-04-25 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Ett Orm (Inlägg 8210982)
Sorry cooks, my bad!:em:

:cheers:

Magnus N 2021-06-04 20:07

https://jitsmagazine.com/gordon-ryan...ach-condition/

"Gordon Ryan has officially announced his decision to take a hiatus from Jiu-Jitsu due to his ongoing battle with Gastroparesis, as he will now quit competitive BJJ."


Tråkig nyhet, hade varit intressant se hur mer dominant han kunde vara som frisk

Magnus N 2021-06-06 18:15

Inte riktigt MMA men inatt så smäller det:

Mayweather vs Logan

:)

delta_mats 2021-06-06 20:39

Dom fick till den där matchen snabbt?
Nåväl, Logan kommer få smaka på lädret. Mayweather är för snabb och svårträffad.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)